Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Zonnestraaltje: Dank voor je uitleg, alleen zoals je het beschrijft klinkt het vooral als een g-schema. Daar ben ik wel bekend mee, en inmiddels ook redelijk goed in.

Waar ik vooral op vast loop is het volgende: Een van mijn doelstellingen is: Anders om leren gaan met mijn emotie, niet meer afreageren op mezelf of anderen. De anderen viel wel mee, het is vooral naar mezelf. Het gaat dan vooral over de boosheid.

Ik weet waar het vandaan komt, en ik weet ook dat ik het niet moet doen, maar toch overkomt het me iedere keer weer.

Marriss: Goed bezig, ook ik ben trots op je. Probeer je rustig te houden vanavond, het komt goed.

Lief: Dat moet topic was idd ook weer heel herkenbaar. Wat ik ook een leuke vond was, dat ze wilde ontmoeten.

Abc: Heel veel plezier op Ameland!

Verder heeft abc alle wensen zo mooi verwoord dat ik er niks meer aan toe te voegen heb. Ik ga nu snel lopen, dan ben ik ook weer terug als mijn man thuis komt. Meiden allemaal voorzichtig vannacht en een hele goede jaarwisseling.
Lieve meiden,

allereerst voor allemaal een prachtig nieuw jaar gewens en dat al onze verwachtingen mogen uitkomen.

abc dank je voor je lieve woorden. ik ben ook heel blij dat ik dit topic geopend heb, ik heb echt heel veel aan jullie gehad. fijne tijd op ameland

annemie, aan jou heb ik ook heel veel gehad. ik hoop voor jou dat het volgend jaar ook een hoopvoorspoed zalbrengen, en dan ook in je nieuwe baan.

En dan wil ik nog iemand bedanken die hier niet meer mee schrijft ( in het begin van het topic een paar keer geschreven),maar wel mee leest. JIj hebt me ook heel erg geholpen via msn en de telefoon fijne gesprekken gehad super bedankt en ook voor jou hoop ik een mooi nieuw jaar en alle ellende achter je laten.

voor de andere ff samen...voor jullie ook een prachtignieuw jaar enbedankt voor jullie support hier. Jullie zijn allemaal lief.

heb evengeen puf voor uitgebreid te schijven.

ben moe, maar ga zo allemaal hapjes makenvoor vanavond. bakken vind ik leuk dus hoop datik daar wel beetje energie uit krijg. nu kan het nog want maandag ga ik weer op dieet en dan is het uit met de lekkerehapjes.

misschien kom ik straks nogeven langs en anders volgend jaar weer hahaha.

fijne avond iedereen.
Haha lief, dat is een hele goeie. Van wie moet dat dan? Ja, van mezelf. Die ga ik onthouden en ook opschrijven in mn boekje.

Ook zo'n goeie, ik zat eens (nou ja, wel vaker) doodziek achter mn bureau, maar ik kon niet naar huis, want ik moest nog dit doen, en dat doen, en zus, en zo.... en toen zei mn collega, heel kalm, zonder van dr scherm op te kijken: "Maris, gaat er iemand dood als jij nu gaat uitzieken in je bed?" "nee". "nou dan."

Daar moet ik nog wel eens aan denken als ik iets persé op een bepaald moment wil doen. Gaat er iemand dood als ik dat niet vandaag doe maar morgen? Of overmorgen? Of volgende week? "nee." "nou dan". (hij is wat cru, maar dat helpt mij wel te relativeren)

Ik heb m'n oudjaarsverplichting grotendeels volbracht. We hebben altijd een actie van mn sportvereniging, normaal regel ik altijd alles, nu zou ik alleen even komen helpen. En dat heb ik gedaan, zo'n 2,5 uur. Was niet zo intensief, moest eerst 300 enveloppen stickeren en toen nog een route rijden om het rond te brengen, waarbij ik chauffeurde, hoefde de auto dus niet uit, dat deed vriend. Hij heeft me halverwege thuis afgezet: genoeg gedaan jij! Hij heeft me op de bank gezet met een kopje thee en is zelf verder gegaan.

Moet wel bekennen dat toen ik thuis kwam ik eerst de hele kamer heb geveegd (zon scheen naar binnen, wat ziet het er dan altijd dramatisch stoffig uit!) en het vlees heb gesneden voor onze gourmet vandaag. Ik merk gewoon aan mezelf dat ik niet goed kan ontspannen als ik nog dingen moet doen. (en van wie moet dat dan? Ja, van mezelf. Ik word onrustig als het stoffig is in huis....) Maar goed, dat vegen en vlees snijden was een half uurtje werk, en zorgt ervoor dat ik nu wel goed kan ontspannen, want er liggen geen klusjes meer te wachten. Heerlijk op de bank met de top 2000, de laatste 100, leuk!

Ik zal dat moet-topic eens even opzoeken. Is dat een recent topic?

Ik wens jullie allemaal een fijne oud&nieuw, de nieuwjaarswensen doe ik morgen Hopelijk heeft iedereen een fijne avond en kan iedereen ervan genieten.
Het is hier heerlijk. Vanmiddag lekker uitgewaaid op de boot. Net gegourmet, schoonouders zijn nu aan het opruimen en vriend en ik hangen elk op een bank :-).

Fijne jaarwisseling allemaal.
Fijn dat je zo geniet Abc!! Veel plezier.

Wij hebben gezellig samen gegourmet, nu uitbuiken met kopje thee, straks lopen we even naar schoonouders, en na middernacht nog even naar de vriendengroep. Niet zo lang, alleen even iedereen drie nieuwjaarszoenen geven. Heb een oxazepam gehad, dus het komt vast goed

Fijne jaarwisseling!
Hallo meiden

Hier een fijne jaarwisseling achter de rug. Voor allemaal de allerbeste wensen in 2011. En vooral dat we volgend jaar ronde deze tijd allemaal ons gewone leventje weer op hebben kunnen pakken.
Allemaal een heel bijzonder en goed 2011 toegewenst!
Ook ik wens iedereen nogmaals een heel gelukkig en gezond 2011, moge al onze wensen uitkomen!!!

Ik heb een goeie jaarwisseling gehad, wel met vreselijke naweeen nu helaas. Vertel ik later nog wel, forum nu mobiel dus hou het even kort.
Allemaal een spetterend, energiek en gezond 2011 gewenst!

Maris, lekker rustig aan vandaag..... Doen we allemaal denk ik.
doe ik lief, weinig andere keuze. Dacht vannacht dat ik de wereld aankon met mn oxazepam in de mik... Ik heb een paar leuke -ik voel me bijna weer de oude- uurtjes gehad, maar pffff... What the h*ll was I thinking?!
Maar die uurtjes nemen ze je niet meer af! Goed onthouden!
Das waar

hoe was jullie oudjaarsdag, jaarwisseling en deze 1-1-11?
Jullie goede voornemen voor 2011 is om niet meer te forummen?
Haha marriss, daar lijkt het wel op he? Ik heb een goede rustige jaarwisseling gehad. We zijn 's nachts ook nog even naar het dorp geweest, daar was het wel heel gezellig.

1 januari is altijd weer een rotdag voor mij. De meeste mensen gaan dan de hele familie af om nieuwjaar te wensen, dat is bij ons niet aan de orde, alleen even langs opa en oma geweest. En dat steekt dan best weer wel, vandaar dat ik mijn kamer maar ben gaan zemen. Alles wat met kerst te maken had heb ik naar buiten gegooid, heerlijk, lekker opgeruimd.

Vandaag zijn we even naar de stad geweest om een nieuwe laptop voor mij te halen, de was met de kerstdagen gecrasht. Was superdruk, van de week ging het zo goed om te winkelen, maar vanmiddag had ik er echt weer problemen mee. Op een moment stonden we in een winkel, en mijn man keek naar me, die zag gelukkig in een oogopslag hoe laat het was, we zijn toen maar snel naar huis gegaan. Gelukkig had ik toen al wel een nieuwe laptop.

Marriss: Gaat het vandaag wel wat beter met je? Of heb je nog steeds last van nieuwjaarsnacht? Maar zoals Lief ook al zei, je bent er in ieder geval wel bij geweest.

Hoe is het met de rest?
quote:_maris_ schreef op 02 januari 2011 @ 17:21:

Jullie goede voornemen voor 2011 is om niet meer te forummen?

Vandaag kreeg ik het in mijn kop om de bank te verplaatsen... Nu is de hele woonkamer anders

Had ik jullie al een gezond nieuwjaar gewenst? Bij deze dan!
Nou annemie, je mag mijn schoonfamilie hebben hoor, op 1 januari.... Ineens ging gister iedereen eten, en voor mij was er niks

Ben blij dat ik er weer eventjes vanaf ben. En ook van al die heerlijkheden die ik niet kan eten
Lief: Ik snap dat dus echt niet, dat als je weet dat er iemand komt eten met een dieet, dat je daar geen rekening mee houd. Kan me voorstellen dat je je daar behoorlijk rot over kan voelen, ofdat je het niet waard bent dat er aan jou gedacht wordt.

Hebben jullie nog goede voornemens behalve beter worden?

Ik stond vorige week op de weegschaal, en ik wil echt weer 10 kilo kwijt. Morgen is de sportschool weer open, dus morgenmiddag weer lekker sporten, als ik tenminste nog energie over heb na pmt. Aan de andere kant is het misschien juist wel lekker, om me even af te reageren.
Goedemorgen, vriend's wekker ging om 6uur en nu kan ik ook niet meer slapen. Lig nu in bed radio te luisteren. Ik ga straks even een kopje thee drinken bij mn beste vriendin en daarna wil ik even naar de sportschool, net als jij annemie. Ik wil graag weer wat conditie opbouwen, en in inderdaad na al dat gevreet van de afgelopen dagen....

Lief wat irritant dat ze geen rekening houden met je zeg. Kan me voorstellen dat je daar teleurgesteld en boos over bent, zeg je er ook iets van op dat moment? Of je vriend?

Ik zit nog wat in dubio, vandaag belt mijn lg denk ik weer voor het eerst in drie weken, en ik zit te twijfelen wat ik hem wel en niet moet zeggen. Zal ik vertellen hoe mijn oud en nieuw verlopen is? Dat ik me goed heb gevoeld met een oxazepam? Of gaat hem dat niks aan? Dat ik wat zit te stressen over mn vakantie naar afrika over vijf weken? Straks vindt ie het raar dat ik al drie maanden niet werk en wel op vakantie kan/wil...

Ik weet het niet...
Ze vroeg op een gegeven moment of ik gerookte zalm mocht, dus ik zei dat ik niet wist waar ik het op moest leggen. Toen zei ze, nou, gelukkig heb je wel wat kaas kunnen eten. Mijn schoonvader was stad en land afgewest voor de toastjes die jik wel kan eten, maar kon ze niet vinden. Waarna de zalm op toast rondging en de stokbroodjes werden uitgedeeld met salades....

Ik denk dan: bel me dan even. Dan neem ik zelf een toastje en een broodje mee. Zo eenvoudig kan het zijn.

Maris, ik zou niet over oud en nieuw en de vakantie beginnen. Ik zou iets zeggen van dat je denkt dat er een beetje vooruitgang lijkt te zijn maar dat de feestdagen wel erg vermoeiend waren.

En over die vakantie, je weet dat de ba daar toestemming voor moet geven zolang je (gedeeltelijk) ziek bent?
Overigens bedenk ik me nu dat er voor mijn vega-schoonzus ook niet veel leek te zijn. Zij eet natuurlijk juist de zalmsalade niet. Maar wie weet, kreeg ze nog een beetje sla nadat ik weg was
Marriss: Als je baas vraagt hoe het gaat, zou ik ook niet teveel in details treden, een beetje in de trant van: de ene dag lijkt het heel wat, maar de volgende dag ben ik voor mijn gevoel weer helemaal terug bij af. Het feit dat je met oud en nieuw een oxazepam heb genomen gaat hem echt niets aan.

Wat je vakantie betreft, ik heb dat een paar keer aan de orde gehad, en dat werd het toch wel heel erg gewaardeerd dat ik er dan gewoon eerlijk over was. Eerliijk zeggen dat je zelf eigenlijk niet weet wat je er mee aan moet, omdat je denkt dat je er wel van op zal knappen, maar dat het je ook een rotgevoel geeft, richting je werk.

Wat lief aangeeft is ook wel belangrijk om in de gaten te houden, dat de ba er wel toestemming voor moet geven.

Lief: Waarom heb je niet gezegd, had me even gebeld? Ik kan me wel voorstellen dat je het op dat moment niet zegt, als ze net doen of ze heel veel moeite voor je gedaan hebben. Misschien toch een keer bespreekbaar maken, dat ze een volgende keer juist minder moeite hoeven te doen, omdat je het dan zelf wel meeneemt?

Denk je dat het gaat lukken om te werken van de week?

Ik ben vanmorgen naar pmt geweest, en het was fijn. We hebben het gehad over loslaten. Ik vind dat heel erg moeilijk, juist omdat ik al heel veel verloren heb wil ik alles wat ik nu heb vasthouden. Dat kan zich ook uiten in kleine dingen.

In mijn lichaamstaal uit zich dat vooral dat ik onbewust een hele gesloten houding aanneem, en dan met name mijn handen zijn eigenlijk nooit open als ik zomaar zit.

De therapeut heeft mij hier vanmorgen bewust van gemaakt, en heeft me laten ervaren hoe het voelde om me bewust over te geven, door mij alleen mijn handen te laten openen. Dat was zo een fijn gevoel, om letterlijk alles "terug te geven aan het leven".

Dus alles loslaten en accepteren wat het leven in petto heeft, en niet koste wat kost je handen dicht houden, met de touwtjes ertussen.

Als ik straks bij mijn nieuwe baan ga beginnen, moet ik afscheid nemen van deze therapeut omdat ik dan opdezelfde dagen moet werken, ik zie er best tegenop, zij heeft zoveel voor mij betekend de afgelopen tijd.

Maar ja, ook dat maar loslaten dan.

Ik ga nu naar de sportschool, even andere dingen loslaten.

Oja, marriss, hoe was het bij jou op de sportschool?
Ze heeft al eens vooraf gebeld dat ik even een broodje moest meenemen als ik wilde blijven eten, dus ze kan het wel.

Ik heb echter een kleine confrontatie met haar gehad deze week en ik wilde er niet nog eentje op Nieuwjaarsdag. Ik weet namelijk dat ik nogal scherp uit de bocht kan komen; zo van "het is zeker niet de bedoeling dat wij blijven eten?". Beter van niet.

Ik moest ook weer wachten totdat iemand anders het taartje meebracht, en die kwam laat.... dat vind ik ook heel stom. Iedereen krijgt wat bij de kofie en ik moet maar even wachten. Dan ben ik al geirriteerd.

En met Sinterklaas zijn wij voor het eten weggegaan omdat ik het nog niet zo lang volhield. Misschien heeft ze nu voor mij ingevuld dat ik nu ook niet zou blijven eten.

Maar, als het na ruim twee jaar nog zo ingewikkeld moet, dan maar niet. Weet je, ze maakt dan gerust gehaktballen ofzo, en die mag ik ook niet, vanwege paneermeel. En ze vraagt ook of ik kaas mag, of gerookte zalm, maar dan wel pas op de dag zelf, dus stel dat ik het niet mag, dan heb ik dikke pech. Bovendien, ik heb het al twee jaar, dan mag je toch wel weten dat er in kaas en zalm geen tarwe zit toch? Er wordt gewoon niet verder gedacht dan die eeuwige toastjes en die eeuwige zelfde taart van de AH in dezelfde smaak. Het is duidelijk dat verdiepen geen optie is. Dan niet. Maar het doet elke keer weer pijn ja, omdat je dan zo'n uitzondering bent. Daarom vind ik het van abc ook zo tof dat zij voor haar schoonvader af en toe een broodje bakt enzo. Lijkt me zo fijn voor hem, dat er moeite voor hem wordt gedaan.

Overigens zijn er ook heel veel mensen die heel veel moeite voor me doen hoor, laat ik dat voorop stellen. Vrienden, en ook mijn eigen familie zijn ontzettend lief wat dat betreft en komen elke keer weer met hun eigen nieuwe ontdekkingen. Dat weet ik dan allang, dat ik dat mag (zoals van die schuimpjes nu met Kerst) maar ik vind het heel leuk dat ze de ingredienten hebben gelezen en zelf hebben ontdekt dat ik het mag hebben. Zelfs als het iets was dat ik niet lustte, zou ik het dan opeten, gewoon om de moeite die ervoor is gedaan (en die trotse gezichten als ze het me voorzetten en erbij zeggen: ik heb het tien keer nagelezen, en je mag het echt hoor!).
Lief, probeer je er maar niet te druk om te maken, ze snappen er gewoon geen r**t van. Pas als schoonnmoeder zelf met een bepaald dieet zou komen te zitten, zou er misschien wat meer begrip komen, vermoed ik... Ik snap dat het teleurstellend is dat mensen die om je geven (althans, daar ga je vanuit) zo weinig rekening met je houden... maar probeer maar blij te zijn met die mensen die wél zo hun best doen voor je

Annemie, fijn dat je een goeie sessie achter de rug hebt. Hoe kijk je tegen je baan aan in februari? Alleen maar heel veel zin in of ook wel spanningen? Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Hoeveel uur ga je dan werken?

Heb je nog lekker gesport? Ik wel, niet zo lang, 20 minuutjes cardio en 20 minuutjes krachttraining. Daarna nog 20 minuutjes sauna

toffe, hoe gaat het bij jou? Hoe was je oud&nieuw, waren je hapjes geslaagd?

Abc, alweer terug van ameland? Hebben jullie ook zo'n heerlijk zonnetje gehad als wij? In dat geval heb je vast zaaalige strandwandelingen kunnen maken! Hopelijk heb je er wat energie opgedaan.

Margriet, hoe is het met jou? Is je man alweer beter?

Zonnestraaltje, jij de oud&nieuw wat goed doorgekomen?
Thanks voor de tips mbt gesprek met lg straks. Jullie hebben gelijk, gaat hem niets aan wat ik heb uitgespookt met oud&nieuw. Het onderwerp 'vakantie' bewaar ik nog wel even. Donderdag naar mw, daarna naar bedrijfsarts, en dan zal ik het dáárna wel bij lg aankaarten. Ik vermoed dat mn vakantie voor de ba geen probleem is, denk dat het juist wel goed is om even van huis te zijn en de zon op te zoeken (als ik ergens energie van krijg is het wel de zon!!) 10 dagen lang zonnen, zwemmen, luieren en lezen... zoveel ontspanning zal ie me toch niet door de neus boren?
Lief: Gelukkig dat er nog wel andere mensen zijn die wel moeite voor je doen. Misschien helpt die gedachte op het moment dat je weer bij je schoonouders bent, en het weer niet gelukt is om wat voor jou te regelen.

Marriss: Ik denk ook niet dat die vakantie een probleem is bij je ba hoor, bij mij werd het altijd juist aangemoedigd.

Ik heb heel veel zin om te beginnen met mijn nieuwe baan, maar het kan me af en toe enorm aanvliegen, hoe ik het moet gaan doen met de tijd. Ik ga zeker in het begin 40 uur werken, omdat ik ook een aantal uren naar school moet. Na ongeveer een maand of vijf ga ik terug naar 32 uur. Verder is het voor deze baan heel belangrijk dat mijn conditie goed is, dus ik moet voorlopig ook minimaal 2 keer in de week naar de sportschool, anders ga ik het niet redden met mijn bekken.

Maar ja, ik probeer het maar los te laten, komt tijd komt raad zeggen ze toch?

Sporten ging niet echt lekker, ik heb gisteren de laatste morfine genomen, ik heb het netjes afgebouwd, en dan denk je wat doet zo een lage dosering nu nog?

Nou schijnbaar heel veel. Ik heb nu zo mega veel pijn dat ik net al een deuntje heb zitten huilen. Misschien een grens, waar ik even doorheen moet? Ik vind het zo fustrerend, ik heb bijna niks gedaan, 20 min. fietsen, lage inspanning, 15 minuten lopen iets meer inspanning. 3 oefeningen krachttraining en nog een keer 15 minuten lopen matige inspanning.

Hoe moet ik dan ooit aan een goede conditie komen voor mijn nieuwe baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven