Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!

23-12-2010 15:58 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.

Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!

Help wat moet ik doen??
Mooi dan weten we nu wat jij simpel vindt Vikki, alsof dát iemand hier wat uit maakt , mij niet in ieder geval.

Fibonacci hoe ga je het de volgende keer het nou aanpakken met je dochter wanneer jullie weer samen gaan shoppen? Wat kan je met alle info (mbt tot het samen shoppen met je dochter) tot nu toe?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:PlayingTheAngel schreef op 04 januari 2011 @ 11:53:

@ Fibo, inprincipe heb je natuurlijk gelijk, jij betaald dus jij bepaald.. maar de wensen van een 8-jarige en die van jou zijn natuurlijk heel anders. Als 8-jarige meisjes van bling houden en van hun lievelingsserie op hun shirt, moet je er dan een principe kwestie van maken om dan tegen te houden? Is het zo belangrijk dat ze aandoet wat jij geschikt vindt? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, je kunt haar uitleggen wat jij vindt, maar daarmee verander je haar voorkeur niet.. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou zelf een middenweg proberen te vinden. Dat ze met winkelen 1 of 2 shirts mag kiezen die jij niets vindt, maar dan ook niet meer mag zeuren?Het probleem is volgens mij meer dat haar dochter dan een soort van Lady Gaga meets Britney Spears meets Paris Hilton wil lijken. En ze is pas 8 jaar.
quote:PlayingTheAngel schreef op 04 januari 2011 @ 11:53:

@ Fibo, inprincipe heb je natuurlijk gelijk, jij betaald dus jij bepaald.. maar de wensen van een 8-jarige en die van jou zijn natuurlijk heel anders. Als 8-jarige meisjes van bling houden en van hun lievelingsserie op hun shirt, moet je er dan een principe kwestie van maken om dan tegen te houden? Is het zo belangrijk dat ze aandoet wat jij geschikt vindt? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, je kunt haar uitleggen wat jij vindt, maar daarmee verander je haar voorkeur niet.. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou zelf een middenweg proberen te vinden. Dat ze met winkelen 1 of 2 shirts mag kiezen die jij niets vindt, maar dan ook niet meer mag zeuren?

Deels eens, maar ik denk wel dat ik haar smaak kan beïnvloeden. Nu althans nog wel. Ze is nu nog zo piep. Door in elke gril mee te gaan, leert ze alleen dat ze bij alles haar zin krijgt. En ik wil haar leren hoe je je netjes kleed en gedraagt. Daar valt inderdaad over te twisten, maar ik vraag me af of ze als ze in de 20 is, nog steeds zo graag een shirt aan wil van Het huis Anubis of Hannah Montana. En ik twijfel of ze dan nog valt voor de korte tijgerprint rokjes. Ik hoop het in ieder geval van niet. Maar mocht dat wel het geval zijn, dan is zij tegen die tijd volwassen genoeg om haar eigen keuzes te maken. Dan laat ik het echt wel los. Dan heb ik gedaan wat ik kon en wat me goed dunkte toch?

Overigens doe ik al concessies zoals ik eerder aangaf. Ik ga al een heel end in haar mee. Maar ik heb wel degelijk mijn grenzen.
Enn, ik heb haar rustig thuis uitgelegd wat mama van bepaalde kleding vindt, en wat je daar mee uit kunt stralen. Dat mama liever niet wil dat ze er te sexy bijloopt als jong grietje. Dat ze maar zo kort zo lekker jong is, en dat de kleren die zij nu leuk vindt, maar zo kort leuk zijn. Want nu is het Huis Anubis en morgen is het weer iets anders. Dat mama dat zo zonde van het geld vindt. Daarom gaan we gewoon niet meer naar bepaalde winkels, en laat ik haar kiezen uit bijv 2 jurken of 2 broeken, dan heeft ze toch nog het gevoel dat ze er een stem in heeft.

Overigens gingen we van de week naar een tweede hands winkel en daar heeft ze zich heerlijk mogen uitleven van mij. Allemaal bling bling. Voor thuis wel te verstaan.
Kan je dan niet beter samen vooraf bepalen welke kleding ze gaat kopen? Eerst kijken op het internet samen en dan op naar de winkel? Met het gevaar natuurlijk dat het er niet hangt. Maar wel dat er consensus is bereikt over wat wel en niet voordat je de winkel in gaat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:09:

Overigens gingen we van de week naar een tweede hands winkel en daar heeft ze zich heerlijk mogen uitleven van mij. Allemaal bling bling. Voor thuis wel te verstaan. Leuk .
Ik kijk trouwens, net als Iris, verder dan het hokje. Ik zie graag de mens achter het hokje. Maar dat doet niets af áán het hokje an sich. Door mijn werk verleden weet ik dat ik ontzettend goed door 1 deur kan met de zgn Tokkies. Niet met iedereen, want ik wil echt niet generaliseren, maar ik heb er iig een van de meest leuke tijden gekend. Volks, maar erg warm. In tegen stelling tot een aantal dorpsgenoten kenden zij veel minder groot doenerij. En dat beviel me wel.

Maar ik wil mezelf er niet mee associëren, omdat het toch om een totaal andere klasse gaat. Over het algemeen hebben we andere normen en waarden en dromen en verlangens en behoeftes. Dat gaat, op de langere termijn, toch botsen.

Ze zeggen toch niet voor niets: 2 geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen?

Dat is net zoiets als down daten. Een arts die valt voor een auto monteur uit een simpel milieu zie je nu eenmaal zelden. En niet zonder reden. Uitzonderingen daargelaten. Mensen mingelen nu eenmaal het liefst en het makkelijkst binnen hun eigen kringen.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:13:

Ik kijk trouwens, net als Iris, verder dan het hokje. Ik zie graag de mens achter het hokje. Maar dat doet niets af áán het hokje an sich. Door mijn werk verleden weet ik dat ik ontzettend goed door 1 deur kan met de zgn Tokkies. Niet met iedereen, want ik wil echt niet generaliseren, maar ik heb er iig een van de meest leuke tijden gekend. Volks, maar erg warm. In tegen stelling tot een aantal dorpsgenoten kenden zij veel minder groot doenerij. En dat beviel me wel.

Maar ik wil mezelf er niet mee associëren, omdat het toch om een totaal andere klasse gaat. Over het algemeen hebben we andere normen en waarden en dromen en verlangens en behoeftes. Dat gaat, op de langere termijn, toch botsen.

Ze zeggen toch niet voor niets: 2 geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen?

Dat is net zoiets als down daten. Een arts die valt voor een auto monteur uit een simpel milieu zie je nu eenmaal zelden. En niet zonder reden. Uitzonderingen daargelaten. Mensen mingelen nu eenmaal het liefst en het makkelijkst binnen hun eigen kringen.Ik val in herhaling maar ik ben het hier wederom mee eens.
@Fibo, de smaak van je dochter is nu zo, maar dat zie ik bij veel meisjes van die leeftijd, om het ook net zo hard weer te zien veranderen als ze 10 of 11 zijn. Ik snap je zorg wel, maar denk dus dat dat niet zo'n vaart loopt. Mijn grens zou ik trekken bij de kort of ze volwassen voor haar leeftijd. Als ze nu een Hannah Montana shirt draagt dan past ze dat volgend jaar niet meer, dan is het ook 'uit' dus dat komt mooi uit :-)

Ik bedenk me net dat ik je redenering een beetje dubbel vind. Aan de ene kant wil je niet dat ze er te ouwelijk uitziet, met korte strakke kleren etc. Aan de andere kant zijn 'kinderachtige' dingen ook niet goed, zoals felle kleurtjes, bling en haar helden op haar shirt. Met het eerste ben ik het helemaal eens, maar het tweede zou ik niet helemaal verbieden. Toen ik 8 was moest ik de lelijke gebreide truien van oma aan, het is toch geweldig dat er nu wel kleding is die echt op kinderen gericht is? Met mate natuurlijk :-) dus die tweedehandswinkel leek me erg leuk voor je dochter, al zou ze er vast graag mee pronken op school, omdat veel 8-jarigen die kleren leuk vinden.
Het mooie is wel dat dit topic consequent blijft.

De ene forum idioot is het eens met de andere forum idioot.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 04 januari 2011 @ 12:27:

De ene forum idioot is het eens met de andere forum idioot.En die conclusie komt van een simpele ziel die niet anders kan posten dan dergelijke grofheden.
quote:Saaar schreef op 04 januari 2011 @ 12:27:

De ene forum idioot is het eens met de andere forum idioot.jaja...
Hoi Saaar, leuk dat je er bent, en bij welke forum idioot hoor jij?
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 12:30:

[...]

En die conclusie komt van een simpele ziel die niet anders kan posten dan dergelijke grofheden.

Hahahaha je voelt je aangesproken?

Ga lekker verder met je one-man-show, doe je goed
Ja, dat vind ik echt.
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:32:

Hoi Saaar, leuk dat je er bent, en bij welke forum idioot hoor jij?Ik hoor nergens bij. Behalve natuurlijk bij het groepje
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 04 januari 2011 @ 12:35:

[...]

Ik hoor nergens bij. Behalve natuurlijk bij het groepje Hey pssssst: Je vergeet te vermelden dat je op de mailinglist staat van het Iris-alert.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Saaar schreef op 04 januari 2011 @ 12:35:

[...]

Ik hoor nergens bij. Behalve natuurlijk bij het groepje

Dat is niet 'nergens' he. Wel bij de les blijven.

Overigens blijf jij ook heel consequent. Zo lekker gewoon gebleven. Love it!!
quote:Maleficent schreef op 04 januari 2011 @ 12:39:

[...]

Hey pssssst: Je vergeet te vermelden dat je op de mailinglist staat van het Iris-alert.Ben ik daar afgekickt of zo? Ik weet weer es van niks!
quote:Maleficent schreef op 04 januari 2011 @ 12:39:

[...]

Hey pssssst: Je vergeet te vermelden dat je op de mailinglist staat van het Iris-alert.

Kan je wel een grapje van maken, maar in principe werkt het natuurlijk wel deels zo. Bashen is voor sommigen een vorm van therapie lijkt het wel.

Wij noemen dat hier leedvermaak, ramptoerisme, roddelen, en over de rug van een ander je eigen zekerheid oppoetsen.

Waar je al trots op bent!
quote:Star schreef op 04 januari 2011 @ 10:32:

[...]

Dat gekontlik van jullie aan elkaars adres wel?Omdat ze het eens zijn is het gelijk gekontlik/kontgelik(?) ?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ook kijk eens aan, Liv is er ook. Hoe gezellig.

Dames blijven we ook on topic of komen jullie gewoon totaal nutteloze zinnen tussen door gooien als olie op het vuur?

Ik denk; ik vraag het maar even, dan weten we waar we aan toe zijn enzo.

Groetjes en kusjes
Fibonacci, nu pas weet ik wie je écht bent, de zus van Iris!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:39:

[...]

Dat is niet 'nergens' he. Wel bij de les blijven.

Overigens blijf jij ook heel consequent. Zo lekker gewoon gebleven. Love it!!

Jeetje....was...was...was dat nou gewoon een....een...een SNEER?

Ja, dat vind ik echt.
De 'discussie' krijgt een beetje te op de vrouw gericht tintje.

Jammer
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 04 januari 2011 @ 12:42:

[...]

Omdat ze het eens zijn is het gelijk gekontlik/kontgelik(?) ?

Ja want wat u niet wilt dat u geschiedt dat doet u ook een ander niet.

Ik en Iris en Vik zijn een groepje en wij likken elkaar kontgaten, en jullie ook. Gezellig toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven