Drama; kleding kopen met dochter, ze vindt niets mooi!
donderdag 23 december 2010 om 15:58
Drama in de stad! Ik was met een paar van mijn kinderen even naar de film en daarna shoppen. Hebben ze een hekel aan. Aan shoppen. Zeker nu. En ik kan ze geen ongelijk geven. Ik had even het gevoel de enige zwetende ouder in de stad te zijn, met veel te veel zware tassen om de armen. Zeurende en ontevreden kinderen in mijn kielzog. Ik was er even he-le-maal klaar mee. Ruzie in de stad. Op straat. Om kleding. Dochter lief vind mijn gekozen kleren voor haar lelijk. Ze vliegt altijd meteen op de fluor met glitter kleding af. Of de mini uitvoeringen van volwassen outfits. Alles wat zij in haar handen neemt, vind ik schreeuwend lelijk. Ze heeft een uitgesproken, nonsmaak, als je het mij vraagt. Ze valt voor echte aso-kleding, ordi-kleding. En ik wil best schipperen en haar een beetje meer haar gang laten gaan. Maar als ik haar zelf een outfit uit laat kiezen, dan is het echt zonder uitzondering altijd afschuwelijk. En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven. En zo wil ik mijn kinderen ook niet af leveren. Ze valt voor over de schouder truitjes met schreeuwerige opdrukken. Ze valt voor franjes, voor dingen als het huis anubis op een jurk, en kanten hemdjes. De C en A en de Bristol zijn favoriet, want iedereen uit haar school loopt daar in. Ik vind die 2 by far de meest afzichtelijke winkels die er maar zijn. Ik heb een hekel aan stripfiguren op een trui. Ik walg van kleding van de markt gemaakt van Lycra. Ik vind een meisje van 8 in een zwart nep leren legging met een zwart kanten opengewerkt jurkje en een hes van Anubis, met cowboy laarsjes en lakschoentjes met een hakje niet schattig. Die vind ik aso. Ik probeer haar uit te leggen dat kleding meer met je doet dan je alleen maar warm houden. Dat je jezelf er op een bepaalde manier mee profileert. Ik zeg niet dat het duur moet of van een of ander bekend merk. Ik hou niet van opdrukken, van vale kleurtjes, of pastels, ik hou niet van de kwaliteit van de C en A en de Skooter. Ik vind die kleding aso. Dat vind ík. Ik zeg niet dat de mensen die deze kleding dragen aso zíjn, maar ik hou er gewoon echt op geen enkele manier van. Als ik dan voor mezelf een zwart kanten jurkje voor de kerst pas is het van: jij mag wel en ik mag niet. Ik wil ook zulke kleding als jou. Ik draag altijd of iig vaak jurken en rokjes. Met hoge laarzen met hakken. Maar ik ben 35 en zij is 8. Ik ben die strijd zo zat. Nu heb ik accuut de helft van de gekochte kleding ter plekke geruild. Als madam het toch niet zou dragen, dan zou ik het wel eens eventjes terug brengen. Verwende snotneus. Drama natuurlijk. Bij de Didi uiteindelijk een compromis gesloten. Maar ik ben het ondertussen zo zat. De helft van de kleding die ik gekocht heb, kunnen linea recta marktplaats op. Of in de zak van Max. Ze is zo eigenzinnig. Ergens vind ik dat natuurlijk wel leuk, ik was en ben precies zo. Maar kom op: wij zijn echt geen types voor het soort kleding wat mijn dochter het liefste in haar kast zou zien. Ik ga voor kwaliteit en voor bepaalde kleuren. Ik koop vrijwel alles in de uitverkoop, dus heel veel geld ben ik er niet aan kwijt. Maar als ik kan kiezen tussen een Takko, Wibra of de Shooby bijvoorbeeld. Dan kies ik per direct voor die laatste. Misschien wel ietsjes duurder, maar dat kan ik missen en dat heb ik er graag voor over.
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
Wat overblijft is online shoppen. Maar ja, lang niet zo leuk. En bovendien evenzogoed drama's. Madam wil alleen online shoppen bij de H en M. Niets mis mee, op zich, je kan er zeker leuke dingen vinden. Denk aan de jongensspijkerbroeken. Maar zij kiest weer dat ene shirtje met die schreeuwerige opdruk. Met hello kitty bijvoorbeeld. En als ik ergens een hekel aan heb....juist!
Help wat moet ik doen??
dinsdag 4 januari 2011 om 13:29
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 13:25:
[...]
Dat ontgaat mij ook hoor. wellicht zeg je dat omdat ik kinderloos ben? Dat maakt mij namelijk niet blind voor wat ik bijv. op de kinderboederij zie of op een terrasje of op het strand of in een pretpark....
Wat ik al vaker heb gezegd; in de praktijk werkt het vaak anders dan in de realiteit. De beste stuurlui staan al wal.
En wat je bij vreemden ziet, hoeft niet de maatstaf te zijn. Mijn zoontje ziet er stralend gezond uit, is het niet. En laat daardoor ander gedrag zien dan andere kindjes van zijn leeftijd (niet onbeleefd of vervelend, wel anders). Dat heeft niet zoveel te maken met de opvoeding (of misschien was hij wel strontvervelend als ik niet zo consequent ben, dat weet ik niet hoor ), maar het is best lastig om te zeggen hoe goed of slecht iemand het doet, als je kinderen niet écht kent. En ik weet het, dan begin je over je nichtje. Maar de kinderen van mijn zussen zijn als ze bij mij logeren hier toch anders dan als ze thuis zijn, dus daar kan ik over meepraten.
[...]
Dat ontgaat mij ook hoor. wellicht zeg je dat omdat ik kinderloos ben? Dat maakt mij namelijk niet blind voor wat ik bijv. op de kinderboederij zie of op een terrasje of op het strand of in een pretpark....
Wat ik al vaker heb gezegd; in de praktijk werkt het vaak anders dan in de realiteit. De beste stuurlui staan al wal.
En wat je bij vreemden ziet, hoeft niet de maatstaf te zijn. Mijn zoontje ziet er stralend gezond uit, is het niet. En laat daardoor ander gedrag zien dan andere kindjes van zijn leeftijd (niet onbeleefd of vervelend, wel anders). Dat heeft niet zoveel te maken met de opvoeding (of misschien was hij wel strontvervelend als ik niet zo consequent ben, dat weet ik niet hoor ), maar het is best lastig om te zeggen hoe goed of slecht iemand het doet, als je kinderen niet écht kent. En ik weet het, dan begin je over je nichtje. Maar de kinderen van mijn zussen zijn als ze bij mij logeren hier toch anders dan als ze thuis zijn, dus daar kan ik over meepraten.
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 4 januari 2011 om 13:30
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 13:25:
[...]
Maar wat zie je dan? Alleen maar onaangepaste kinderen die alles mogen, op een voetstuk staan en niet kunnen wachten tot ze de maatschappij kunnen gaan verzieken?
Natuurlijk zijn er ook vervelende kinderen op plaatsen waar je komt, maar kun je daardoor niet meer zien dat het met het meerendeel van de toekomst van Nederland wel goed zit?
[...]
Maar wat zie je dan? Alleen maar onaangepaste kinderen die alles mogen, op een voetstuk staan en niet kunnen wachten tot ze de maatschappij kunnen gaan verzieken?
Natuurlijk zijn er ook vervelende kinderen op plaatsen waar je komt, maar kun je daardoor niet meer zien dat het met het meerendeel van de toekomst van Nederland wel goed zit?

dinsdag 4 januari 2011 om 13:31
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:52:
lalalalalala
Gaan we nog iets doen hier?Ja, online shoppen
www.kleertjes.com
Shopse!
lalalalalala
Gaan we nog iets doen hier?Ja, online shoppen
www.kleertjes.com
Shopse!

dinsdag 4 januari 2011 om 13:33
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 12:57:
Weet je wat trouwens echt een leuke online winkel is voor kinderen. Moet je hier maar eens kijken: www.trendyspeelgoed.nl
Zit ik net een paar leuke dingetjes op te bestellen voor het feestje van 1 van mijn kinderen. Zo leuk die nostalgische speledingetjes.
En www.debonestaakspeelgoed.nl is ook al zo'n heerlijke snuffel site. Of www.kabouterdromen.nl en deze moet je ook gezien hebben: http://www.tink-om-us-bern.nl/
Oh er zoveel leuks te vinden!!Je wordt vriendelijk bedankt. Gaat me geld kosten
Weet je wat trouwens echt een leuke online winkel is voor kinderen. Moet je hier maar eens kijken: www.trendyspeelgoed.nl
Zit ik net een paar leuke dingetjes op te bestellen voor het feestje van 1 van mijn kinderen. Zo leuk die nostalgische speledingetjes.
En www.debonestaakspeelgoed.nl is ook al zo'n heerlijke snuffel site. Of www.kabouterdromen.nl en deze moet je ook gezien hebben: http://www.tink-om-us-bern.nl/
Oh er zoveel leuks te vinden!!Je wordt vriendelijk bedankt. Gaat me geld kosten

dinsdag 4 januari 2011 om 13:34
dinsdag 4 januari 2011 om 13:37
quote:Sytze_Vliegen schreef op 04 januari 2011 @ 13:26:
[...]
Je hoeft niet te kiezen voor een manier van opvoeden. Er zijn verschillende combi's mogelijk van allerlei visies. Uitgangspunt moet mi altijd de liefde voor je kind zijn, doel is er een volwaardig, zichzelf respecterende volwassene van te maken. Liefst ga je hierbij uit van je eigen normen en waarden. Maar het ene kind is het ander niet, net zoals ouders verschillen. En ook als kinderen ouder worden zal de manier van opvoeden verandering ondergaan.
Roepen dat "tegenwoordig" kinderen maar alles mogen en op een voetstuk staan en dat deze kinderen daarom de komende raddraaiers van de maatschappij worden is dan ook geraaskal en nergens op gebaseerd. Nou ja nergens nergens. Het is gebaseerd op perceptie.
Maar even terug naar die zgn basis die liefde heet. Wordt er niet met de mantel der liefde veel meer verbloemd dan goed voor ons is? Hield die vader die zich vergreep aan zijn dochter ook niet gruwelijk veel van haar. Of die moeder die haar kinderen altijd een pak rammel gaf met de pollepel? Ik weet dat ik overdrijf, en dat doe ik ook met opzet. Om aan te geven, dat liefde niet genoeg is, helaas.
Mijn uitgangspunt is ook liefde. Heel veel liefde. En toch doe ik het volgens sommigen hier echt totaal verkeerd. En toch hou ik van mijn kinderen. Juist.
[...]
Je hoeft niet te kiezen voor een manier van opvoeden. Er zijn verschillende combi's mogelijk van allerlei visies. Uitgangspunt moet mi altijd de liefde voor je kind zijn, doel is er een volwaardig, zichzelf respecterende volwassene van te maken. Liefst ga je hierbij uit van je eigen normen en waarden. Maar het ene kind is het ander niet, net zoals ouders verschillen. En ook als kinderen ouder worden zal de manier van opvoeden verandering ondergaan.
Roepen dat "tegenwoordig" kinderen maar alles mogen en op een voetstuk staan en dat deze kinderen daarom de komende raddraaiers van de maatschappij worden is dan ook geraaskal en nergens op gebaseerd. Nou ja nergens nergens. Het is gebaseerd op perceptie.
Maar even terug naar die zgn basis die liefde heet. Wordt er niet met de mantel der liefde veel meer verbloemd dan goed voor ons is? Hield die vader die zich vergreep aan zijn dochter ook niet gruwelijk veel van haar. Of die moeder die haar kinderen altijd een pak rammel gaf met de pollepel? Ik weet dat ik overdrijf, en dat doe ik ook met opzet. Om aan te geven, dat liefde niet genoeg is, helaas.
Mijn uitgangspunt is ook liefde. Heel veel liefde. En toch doe ik het volgens sommigen hier echt totaal verkeerd. En toch hou ik van mijn kinderen. Juist.
dinsdag 4 januari 2011 om 13:38
quote:Star schreef op 04 januari 2011 @ 13:34:
[...]
O maar wij mogen dan kutwijven zijn, onze kinderen zijn allemaal leuker dan leuk.
Nah.. dat zeg ik dus regelmatig tegen mijn vriend.
Dat wij voor ons doen een behoorlijk leuk mannetje gefabriceerd hebben
(en dat in 3 min, tijd )
[...]
O maar wij mogen dan kutwijven zijn, onze kinderen zijn allemaal leuker dan leuk.
Nah.. dat zeg ik dus regelmatig tegen mijn vriend.
Dat wij voor ons doen een behoorlijk leuk mannetje gefabriceerd hebben
(en dat in 3 min, tijd )
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 4 januari 2011 om 13:40
in een momentopname een kind zien wil niet zeggen dat je weet hoe dat kind is opgevoed
Als een kind moe, overprikkeld of ziek is zal het misschien eerder huilen en vervelend gedrag laten zien maar dat wil niet zeggen dat hij dit altijd doet of dat de ouders niet goed opvoeden.
Als je denkt dat je dit wel kunt zien, ben je een soort van veredelde babyfluisterdinges
Als een kind moe, overprikkeld of ziek is zal het misschien eerder huilen en vervelend gedrag laten zien maar dat wil niet zeggen dat hij dit altijd doet of dat de ouders niet goed opvoeden.
Als je denkt dat je dit wel kunt zien, ben je een soort van veredelde babyfluisterdinges
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

dinsdag 4 januari 2011 om 13:48
quote:Star schreef op 04 januari 2011 @ 13:29:
[...]
Als er nou iemand niet grof is, dan is het Saaar wel. Recht voor z'n raap wellicht, maar je kan dit toch met de beste zin van de wereld niet serieus grof noemen hè?Zolang ik voortdurend "dit is bullshit" zie bij een mening van een ander (niet persé de mijne) of ze iemands hersencapaciteit verrgelijkt met een gevulde champignon vind ik haar het grofst van het forum.
[...]
Als er nou iemand niet grof is, dan is het Saaar wel. Recht voor z'n raap wellicht, maar je kan dit toch met de beste zin van de wereld niet serieus grof noemen hè?Zolang ik voortdurend "dit is bullshit" zie bij een mening van een ander (niet persé de mijne) of ze iemands hersencapaciteit verrgelijkt met een gevulde champignon vind ik haar het grofst van het forum.

dinsdag 4 januari 2011 om 13:50
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 13:48:
[...]
Zolang ik voortdurend "dit is bullshit" zie bij een mening van een ander (niet persé de mijne) of ze iemands hersencapaciteit verrgelijkt met een gevulde champignon vind ik haar het grofst van het forum.Maar je mag toch iemands mening bullshit vinden? We zijn niet allemaal zo lang van stof en beargumenteren, hoeft ook niet m.i..
[...]
Zolang ik voortdurend "dit is bullshit" zie bij een mening van een ander (niet persé de mijne) of ze iemands hersencapaciteit verrgelijkt met een gevulde champignon vind ik haar het grofst van het forum.Maar je mag toch iemands mening bullshit vinden? We zijn niet allemaal zo lang van stof en beargumenteren, hoeft ook niet m.i..

dinsdag 4 januari 2011 om 13:51
quote:itsme26 schreef op 04 januari 2011 @ 13:40:
in een momentopname een kind zien wil niet zeggen dat je weet hoe dat kind is opgevoed
Nee dat ben ik niet en ik hou rekening met moe zijn of overprikkeld zijn, want ik zie inderdaad vaak dat ouders dit signaal niet oppikken.
Ik zie verder meer dan momentopnamen, want op de kinderboederij zie ik ze de hele dag en dus ook het resultaat van hun opvoeding.
Ik zeg niet dat opvoeden makkelijk is, maar ik vind de huidige tendens zorgelijk. Hier worden ook regelmatig artikelen over geschreven, dus die gedachte leeft ook bij anderen.
Nee dat ben ik niet en ik hou rekening met moe zijn of overprikkeld zijn, want ik zie inderdaad vaak dat ouders dit signaal niet oppikken.
Ik zie verder meer dan momentopnamen, want op de kinderboederij zie ik ze de hele dag en dus ook het resultaat van hun opvoeding.
Ik zeg niet dat opvoeden makkelijk is, maar ik vind de huidige tendens zorgelijk. Hier worden ook regelmatig artikelen over geschreven, dus die gedachte leeft ook bij anderen.
dinsdag 4 januari 2011 om 13:51

dinsdag 4 januari 2011 om 13:52
quote:Fibonacci schreef op 04 januari 2011 @ 13:37:
[...]
Nou ja nergens nergens. Het is gebaseerd op perceptie.
Perceptie als basis gebruiken om algemene conclusies ( alle kinderen mogen doen wat ze willen en worden de etters van de maatschappij bijv) uit te trekken leidt niet tot juiste feiten.
LIefde als basis betekent niet dat je deze liefde gebruikt om kwalijke zaken als mishandeling en misbruik (wat een dooddoeners in deze discussie trouwens) te bedekken. Slaan is vaak onmacht in de opvoeding, uiteraard wil dat niet zeggen dat men niet van het kind houdt. En liefde betekent ook niet automatisch dat je het goed doet. Bij opvoeden komen zoveel facetten om de hoek, hierbij handelt men vaak uit eigen denkbeelden waarbij men denkt dat dat het beste is voor het kind. Daarom is opvoeden zo moeilijk.
[...]
Nou ja nergens nergens. Het is gebaseerd op perceptie.
Perceptie als basis gebruiken om algemene conclusies ( alle kinderen mogen doen wat ze willen en worden de etters van de maatschappij bijv) uit te trekken leidt niet tot juiste feiten.
LIefde als basis betekent niet dat je deze liefde gebruikt om kwalijke zaken als mishandeling en misbruik (wat een dooddoeners in deze discussie trouwens) te bedekken. Slaan is vaak onmacht in de opvoeding, uiteraard wil dat niet zeggen dat men niet van het kind houdt. En liefde betekent ook niet automatisch dat je het goed doet. Bij opvoeden komen zoveel facetten om de hoek, hierbij handelt men vaak uit eigen denkbeelden waarbij men denkt dat dat het beste is voor het kind. Daarom is opvoeden zo moeilijk.
dinsdag 4 januari 2011 om 13:53

dinsdag 4 januari 2011 om 13:53
dinsdag 4 januari 2011 om 13:54
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2011 @ 13:51:
[...]
Die gedachte leeft al zolang mensen kinderen krijgen. Dus dat is geen argument.
En die kinderen verblijven de hele godganse dag op die kinderboerderij van je?
[...]
Die gedachte leeft al zolang mensen kinderen krijgen. Dus dat is geen argument.
En die kinderen verblijven de hele godganse dag op die kinderboerderij van je?