Gezondheid alle pijlers

Lage bloedsuiker na eten (niet bekend met diabetes)

04-01-2011 14:27 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

ten eerste graag mijn excuses als ik op de verkeerde plaats een onderwerp start of als dit al bestaat. Ik kon niet echt iets vinden wat leek op mijn vraag, maar wanneer dit al ergens behandeld is dan word ik daar graag naar verwezen zodat ik het forum niet 'vervuil'.

Mijn schoonvader heeft al geruime tijd diabetes en op oudjaarsavond maakte hij zich, met alle oliebollen etc, een beetje zorgen om zijn bloedsuiker. Nu vroeg hij zich af of iemand van het bezoek zich ook eens wilde prikken als test. Ik vond dat geen probleem en heb zo'n thuistest gedaan. Ik heb in de loop van de dag normaal gegeten en 's avonds een aantal oliebollen en wat andere snacks gehad, plus een glas wijn (het was tenslote feest). Toen ik de test deed had ik een suikergehalte van 3.9, volgens mij is dit nogal laag.

Is dit laag? De informatie die ik heb kunnen vinden is dat dit toch wel aan de lage kant is. Moet ik geallarmeerd zijn? Ik vind het geen probleem om met deze vragen naar de huisarts te gaan maar het zou fijn zijn als ik al iets meer informatie heb, al was het maar om me gerust te stellen.

Alvast bedankt!
Ik meen dat een waarde tussen de 4 en de 7 'normaal' is. Ik prik me ook wel eens met de tester van mijn moeder en zit dan meestal tussen de 3,5 en 4,5. Heb me er nog nooit zorgen over gemaakt. Te meer omdat mijn moeder dan altijd zegt: 'dat is mooi laag!'

Sowieso zou ik niet afgaan op één meting. Als je je zorgen maakt, zou je nog een aantal keer kunnen meten of naar de huisarts gaan. Ik denk echter dat een te laag bloedsuiker lichamelijk klachten geeft die je echt wel merkt.
Kima, rond de 4 en de 5 is hartstikke perfect voor mensen zonder diabetes. Je hebt ook nog eens wijn gedronken, dit verlaagd de bloedsuikers iets. Kortom, er is niks aan de hand en je hebt prima bloedsuikers. Als je te laag komt te zitten heb je hypo's en voel je je beroerd, maar dat lees ik niet uit je verhaal. Ik heb zelf diabetes.
Dat is een normale bloedsuiker, google bloedsuiker waarde en je vind divere sites met antwoorden, waaronder die van het diabetesfonds.
Je hebt in ieder geval geen diabetes, want dan zou je bleodsuikerspiegel te hoog zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven