Spelcomputer welke??

05-01-2011 17:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Er zijn vast moeders of vaders hier met een spelcomputer thuis dus vandaar hier een vraag,

We willen onze kids een spelcomputer geven, alleen hebben we geen idee welke.

Eerst zaten we te denken aan een Nintendo WII, nu denken we aan een Xbox360 of zullen we toch een Playstation doen?? Onze oudste is nu ruim 5.5 en heeft bij een vriendje al enige keren met de WII gespeeld waar hij helemaal enthousiast over is, maar bij mijn neefje speelt ie op de Playstation en ook dat vind ie geweldig. Mijn zwager heeft een XBox360 en ook dat lijkt hem wel leuk.

Jullie begrijpen wij komen er niet uit, dus kom maar op!
Playstation 3! Heb er zelf ook een. Leuke en mooie spellen.

Veel spellen voor kinderen maar ook voor volwassenen.

Nintendo WII is grafisch een tegenvaller en doet me denken aan de atari spelletjes van vroeger.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Op de Wii heb je juist veel familiespelletjes en kinderspelletjes, dat lijkt me wel leuk voor die leeftijd. Dat zou dus mijn keuze zijn als ik een spelcomputer voor kinderen zou uitkiezen. Ik vind de graphics van de Wii niet tegenvallen maar heb nooit goed vergeleken met XBOX360 en Playstation3.
Wat je ook kan doen TO is diverse spelcomputers uitproberen in de winkel. Vaak hebben ze verschillende klaar staan om te proberen. Misschien is dat wat.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Qua spelletjes zou ik zeker gaan voor de WII, deze heeft meer kinder en familie spellen. Een X-box vind ik ook een goede optie, met de kinect zijn daar ook leuke dingen bij voor jongere kinderen. Maar de xbox is met kinect toch snel 500a600 euro, en dat vind ik voor n kleintje toch best veel geld, met de WII ben je goedkoper uit ook met de aankoop van spellen. Misschien is t ook n optie om te kijken bij een gamewinkel waar ze ook consoles 2e hands verkopen. mn vriend heeft daar zn xbox gekocht voor 100 euro, dat scheelt toch best wat..
Dank je wel voor de snelle reacties.
Ik zou voor kinderen ook voor de Wii gaan, tenzij ze Super Mario en zo maar stom vinden en liever race en schietspelletjes doen, dan zou denk ik de PS3 beter zijn.
Bijkomend voordeel van de PS3 is trouwens wel dat je gelijk een Blue-Ray speler hebt, mocht je film e.d. in HD willen gaan kijken.
Voor kinderen inderdaad een WII, XBox Kinect kan ook, maar ik ken hun spelaanbod niet zo goed.

Als je zelf ook nog wat te spelen wil hebben PS3. Op de playstation zijn ook genoeg kinderspelletjes te krijgen, maar het aanbod van Nintendo is groter
en wat Mil_Spec zegt. je hebt meteen een bluraydisc-speler met een ps3
Heb zelf geen ervaringen met playstation maar wel met xbox 360 en de wii.

Ik zelf heb 3 kinderen en heb de xbox met de kinect.

Deze combinatie kost trouwens geen 500-600 euro maar is incl 2 kinectspellen bij de media.... in de aanbieding voor 280.

Voordeel hierbij is dat je in principe geen controlers hoeft te gebruiken.De kids zijn razendenthousiast!

De wii heeft niet zo'n mooi beeld als de xbox maar wel weer veel spelletjes voor de allerkleinste.Nadeel is weer dat je er vanalles bij moet kopen.

Is de spelcomputer alleen voor de kids dan zou ik voor de wii gaan voor ouders en kids dan de xbox hoewel ik er helemaal niks mee doe.

Zo lekker duidelijk zo he?

Suc6
Ik zeg de wii. Je kan spellen downloaden en ze hebben veel spellen voor kinderen.

De playstation zou ik niet doen. Leuk die blueray speler maar dat ding maakt heel veel herrie (de ventilator) Hij word snel warm waardoor het kastje altijd open moest staan. En het is vergeleken bij de wii een enorme kast. (Onze playstation staat te koop. :D)
quote:pinky_1980 schreef op 05 januari 2011 @ 19:58:

Ik zeg de wii. Je kan spellen downloaden en ze hebben veel spellen voor kinderen.

De playstation zou ik niet doen. Leuk die blueray speler maar dat ding maakt heel veel herrie (de ventilator) Hij word snel warm waardoor het kastje altijd open moest staan. En het is vergeleken bij de wii een enorme kast. (Onze playstation staat te koop. :D)Klopt, Wii is lekker klein. En de Xbox360 vind ik pas een herrie maken, als je er een film op kijkt is het zelfs echt storend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven