Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Lily: Misschien ben ik wel geinteresseerd in je pacco doeken. Hoeveel vraag je ervoor? Ik wacht even het CB af en wat zij zeggen enzo, maar ik denk wel dat ik geinteresseerd ben. Twee is misschien een beetje veel :-) maar ik ga er serieus over nadenken hoor en laat het je snel weten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wyfke, ik was ook bang voor een plat hoofdje, maar ik leg Vincent op zijn rug en draai dan zijn hoofdje telkens opzij. In het begin draaide hij hem terug, maar ik heb het stug volgehouden en nu slaapt hij op beide kanten. Dus ene keer leg ik het hoofde naar de muur en de andere keer de kamer in. Misschien dat je dit ook kan proberen. Of anders een zijlig kussen?

Vincent is even oud als Lucia, maar hij draait ook nog niet. Begint nu wel gericht op dingen te grijpen en probeert het vastpakken al uit. Maar lukt nog niet altijd.

We zijn vanmorgen voor het eerst wezen zwemmen met Vincent. Lekker warm water. Hij vond het geweldig. We zijn maar 20 min. in het water geweest, maar gaan dit zeker vaker doen. Ik had een stoere zwembroek gekocht bij de Hema dat leek toch zo mooi! Echt al een hele kerel hahaha.

Lily, ik ben ook weer even op het werk geweest. Ik ga straks 2 1/2 dag werken en heb er ook wel weer zin in. Zal we weer wennen zijn en wordt vast ook wel moeilijk, maar het is denk ik ook wel goed om weer even iets anders te doen. Denk dat 2 1/2 ook zo voorbij is. Mijn moeder past op. Ze is lid geworden van een gastouder bureau en krijgt dus via subsidie ook betaald. Dit is echt een goede regeling. Dus ik heb alles spulletjes gekocht van het weekend die ze nodig is. Anders moet ik wel erg veel spullen meeslepen s'morgens. Daar zie ik wel tegenop. Denk dat het echt wennen is om s'morgens vroeg alles op tijd voor elkaar te krijgen. Maar dat zal ook wel lukken.

Las net op mijn oude klustopic dat een vrouw die tegelijk met mij begon te klussen nu zwanger is. Ben zo blij voor haar. Ze moest er zo lang op wachten.

Het is mijn omgeving echt weer een babyboom. Collega'tje zwanger en een vriendin alweer van de tweede. Gaat echt snel. Helaas is er bij een collega ook een IVF poging mislukt. Vond ik zo erg. Gelukkig mag ze nog een keer proberen. Dit mocht eerst niet, maar de assistente accepteerde het niet en heeft ervoor gezorgd dat ze nog een keer mocht. Vrouwen denken er toch nog weer iets anders over als mannen blijkt maar weer.Geluk dat deze vrouw aan het werk was, anders was het over geweest. Is toch wat!!

Hoe gaat het verder met de kindjes? Vincent zit nu op 5 flessen van 200 voeding en dit gaat erg goed. Ben benieuwd wanneer je met fruit/groente hapjes mag beginnen. Daar zijn nogal veel discussies over.
quote:Wyfke schreef op 15 december 2007 @ 10:56:

Hier is het de omgekeerde wereld. Ik moet 's ochtends bepalen dat het de hoogste tijd wordt voor de eerste voeding want Lucia doet dat de laatste dagen niet meer. Als ik om 8.30 uur bij haar bedje sta ligt ze nog te slapen of ze ligt gewoon rustig om zich heen te kijken. En vanochtend was het zelfs al 9.15 uur. Ik schrok wakker omdat ik het gevoel had dat het al veel later was! Overdag doe ik nu een paar voedingen wat korter op elkaar zodat ik wel op 6 in totaal kom want anders vind ik het wel wat weinig.

@Chica: het inbakeren zal zeker helpen, daar twijfel ik niet aan! En het ritueel dat ik beschreven had werkt ook goed, hoe voorspelbaarder hun dagje hoe beter. En 's avonds zet ik haar alvast in een donkere slaapkamer omdat ze wat onrustig wordt als ze bij ons in de woonkamer staat.Wyfke, 5 voedingen mag al best hoor. Vincent krijgt 5 van 180 water 6 schepjes en doet het er prima op. Misschien is Lucia hier ook al aan toe? Hoeveel voeding krijgt zij per fles??
@Blink: ik geef nog steeds bv dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel Lucia per voeding drinkt! Ook vandaag is ze weer niet erg hongerig. Of ze drinkt een grotere hoeveelheid per voeding, zoals het cb denkt.

En ik zal dinsdag eens kijken wat ze op het cb van haar hoofdje zeggen!

Vandaag hield ze haar hoofdje ineens heel erg hoog tijdens het oefenen op haar buikje! Zo schattig...
ha meiden,

leuk weekend gehad?

Wyfke, wat goed dat ze haar hoofdje omhoog hield! Milan begint dat ook echt te doen, echt een leuk gezicht.

Blink, wat leuk dat jullie zijn wezen zwemmen! lijkt me ook echt geweldig. Wij zijn van de week wel met milan in het ligbad geweest, was ook erg leuk.

En lekker zo geregeld toch met de oppas! En idd, teveel mee sjouwen is alleen maar onhandig, zie er nu ook al tegen op om straks om 7.15 met 2 kids de deur uit te moeten :-)

Lily, wel lekker toch, met halve dagen beginnne, kan je weer een beetje aan het nieuwe ritme wennen. en fijn dat je meiden het leuk vonden.

milan is nu echt heel de dag door aan het lachen en geluidjes aan het maken, zo leuk!! dan heb je echt veel meer contact, ben helemaal verliefd!
Ik leg Lucia overdag na de voeding in de box onder haar mobile. Meestal begint ze na een half uurtje wel wat te zeuren of te huilen. Ik leg haar dan in haar bedje, volgens advies van het cb, maar daar kan ze soms nog de slaap niet vinden. Nou wilde ik dus eigenlijk graag weten wat jullie doen om je kindje te "vermaken" zeg maar?
Wyfke, blijft Lucia ook huilen als je haar oppakt uit de box? Zo ja, dan zal ze toch wel moe zijn. Ik leg Rick overdag meestal in de box, op de grond op een speelkleed of in zijn wippertje. Als ik bijvoorbeeld ga strijken neem ik hem gewoon mee. Hij vindt het prachtig te zien wat mama allemaal doet. Als hij begint te huilen, leg ik hem meteen in bed en dan valt hij meestal na een paar minuutjes in slaap.
wyfke, is ze dan niet gewoon moe? half uur is al best lang voor zo'n ukkie.

wat ik veel doen is liedjes zingen. Milan op de benen op schoot, zodat je hem aan kan kijken, en dan kletsen en zingen, vind ie helemaal prachtig. En als hij gaat gapen, dan hup, z'n bed in.
Dan zal het inderdaad wel vermoeidheid zijn. Meestal wordt ze stil als ik haar op schoot neem, met haar rugje zittend tegen mijn buik. Maar zodra ze gaapt leg ik haar maar in bedje.

Soms weet ik gewoon even niet hoe ik het moet aanpakken allemaal en dan is dit forum wel erg handig!

Zoals nu ook: ze ligt al een paar uur te huilen, terwijl ze is gevoed en gebadderd. Ze heeft vandaag maar liefst twee poepluiers gefabriceerd dus wat zou er nou kunnen zijn? Anyone?
lastig he wyfke, soms huilen ze ook gewoon zonder dat er iets is, overprikkeld kan ook, of dat ze over haar slaap is, of gewoon een dagje niet lekker....

Laat je niet gek maken he, probeer haar gewoon te troosten, speentje, of even zuigen op je pink ofzo. Konden ze maar gewoon vertellen wat er aan de hand is he!

sterkte!!
Hi Meiden,

Ff een vraagje voor de dames die bv geven. Vorige week toen ik alle voedingen moest kolven kolfde ik met gemak flessen van 180 cc. Maar nu ik een vol flesje probeer te krijgen omdat wij vanavond een etentje hebben krijg ik ineens maar met moeite een flesje van 40 cc vol. Mijn borsten voelen ook niet meer zo gespannen als Krijn moet drinken. Zeg maar gewoon slap. En zelfs 'sochtends heb ik geen stuwing of lekkage meer. Maar als Krijn drinkt is het zeker vijf minuten lang zuigen,slikken,zuigen,slikken. Hij heeft wel volle plasluiers, zeg maar gerust echt flinke zware. Maar zijn ontlasting bleef al een week uit. Nu heeft hij er gisteren iets voor gekregen van de dokter.Omdat ik dacht dat het kwam omdat hij fv had gehad vorige weekend. Zou de bv nu gewoon teruglopen of zou hij wel genoeg krijgen? Hij is wel tevreden, maar het is zo raar dat ik er maar zo weinig uitgekolfd krijg. Morgen ga ik wel ff wegen met hem. Zou het kunnen dat hij wel tevreden is maar toch te weinig krijgt? Hebben jullie dat ook dat je borsten niet meer zo vol aanvoelen?

Groet,

Ief
HI Ief,

Mijn borsten voelen ook duidelijk minder vol en zwaar aan. En dat het niet meer lekt komt omdat wat hij drinkt, en wat jij maakt nu goed op elkaar afgestemd raakt. Zolang hij tevreden is en goede plasluiers heeft, krijgt hij echt voldoende binnen.

Kolven gaat bij mij ook heel wisselend, de ene keer idd makkelijk een flesje vol, de andere keer met moeite een kwart flesje.

Wat je altijd kan doen om je productie wat op te krikken, is een paar keer tussen de voedingen door kolven. Je lichaam denkt dan dat hij meer wil drinken en gaat meer melk aanmaken.

Wat sowieso handig is (vind ik) is om wat afgekolvde melk in ijsblokjes zakjes in te vriezen, dan kan je als je een keer niet genoeg gekolfd hebt het zo aanvullen. Zo;n voorraadje is echt super handig en voorkomt een hoop gestress.

Veel plezier met je etentje alvast!
Heb dit de vorige keer ook gevraagd op het cb. Dat je borsten niet meer vol aanvoelen betekent inderdaad dat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd zijn. Volle luiers (minimaal 4-6 per dag) betekent voldoende voeding. Ontlasting hoeft niet dagelijks met bv. Eens per week of anderhalve week is normaal. Is hier ook het geval en ook dat heb ik gevraagd op het cb. Zolang de baby tevreden lijkt en geen extreme buikkramp lijkt te hebben is er niets aan de hand. Je kunt, als je je zorgen maakt over het gewicht, altijd tussentijds eens gaan wegen op het cb.

Ook ik vind dat gekolf maar niks, ik ben bang dat ik gedeeltelijk met de bv moet gaan stoppen als ik in februari weer aan het werk ga. Hopelijk lukt het om 's ochtends en 's avonds nog bv te geven en nog op de namiddag. Gelukkig is m'n dochter dan alweer 4 maanden. Ik moet half januari weer naar het cb en dan wordt de voeding ook aan de orde gesteld.

Jammer dat je in NL niet 6 maanden verlof hebt als je bv geeft. Dan zouden een stuk meer vrouwen het volhouden denk ik!

Vandaag weer naar het cb geweest. Lucia is KO van de inentingen momenteel. Ze was wel goed gegroeid, ze weegt nu 5650 gram en is 59,5 centimeter lang. Ten op zichte van de vorige keer (4 week geleden) is ze 600 gram gegroeid.

Groetjes!
Hoi Ief,

Hier gaat het kolven ook elke dag heel erg wisselend. Ik kolf nu bijna 2 maanden fulltime (ca 4-5 keer per dag) en vraag me soms af waarom ik de ene keer veel en de andere keer wat minder kolf.

Als je vaker kort kolft zal je productie waarschijnlijk omhoog gaan. Wat je ook kunt doen voor de productie is Krijn op een dag vaker aanleggen. De dag erna kun je dan ook meer kolven.

Hier wordt de afgekolfde melk ook bewaard in ijsblokjeszakjes. Erg handig!

Veel plezier vanavond bij het etentje!
goedemorgen,

Wyfke, wat is lucia weer netjes gegroeid, lekker hoor! Ik vond kolven op het werk trouwens altijd wel fijn, lekker even een rustmomentje voor jezelf. En vaak kolfde ik thuis voor ik na bed ging nog een keertje extra zodat je geen stress hebt als je een keer wat minder opbrengst hebt. Dan is het opzich prima vol te houden.

Morgen moeten we met milan naar de kinderuroloog, ben erg benieuwd wat die gaat zeggen.
goedemiddag,

@Nitro: de arts op het cb was ook dik tevreden! Net als in mijn buik groeit ze sinds haar geboorte net boven de gemiddelde lijn door. Wel moet ik aan de slag met haar voorkeurskant en de buikligging. Heb allemaal tips en trucs meegekregen.

Spannend hoor, met zo'n kleintje naar de kinderuroloog. Ben ook benieuwd maar je komt hier vast wel weer verslag doen toch?

En nog even over de bv. Denk dat ik gister toch te rigoreus geroepen heb dat ik na 4 maanden maar (gedeeltelijk) moet stoppen. Het punt is dat ik nu amper kolf, want ik ben toch thuis. Het is leuk om een gevuld flesje thuis achter te laten en te gaan winkelen, maar dan zit je tijdens het winkelen weer met overvolle borsten. Dus eigenlijk zie ik in m'n huidige situatie niet zo de meerwaarde van het kolven. Als ik weer aan het werk ben is het anders natuurlijk, dan kolf ik wanneer ik normaal zou voeden.

Zonet werd hier zomaar de tweede borst geweigerd :-) Ga het zo nog even proberen want het was nog maar de tweede voeding van vandaag...en ik wil zo op visite bij vrienden dus dan moet ze een goed gevuld buikje hebben!
Wyfke, inderdaad lastig he dat entertainen. Ik heb een knisper speeltje in de vorm van een uil (bij de Hema) en hij vind het geweldig. Dan zing ik er ook nog even een liedje van de fabeltjeskrant bij en beweeg met de uil, nou dan komt hij niet meer bij. (Wat je er ook allemaal niet voor gekke fratsen voor doet hahahaha). Ook begint hij nu dingen vast te pakken. En inderdaad gewoon onder het mobiel in de box. Maar Vincent houdt dat ook geen half uur vol hoor. Dan op bed. Ook zit hij in zijn wipstoel bij ons. Vind hij heel gezellig. Dus gewoon uitproberen wat zij leuk vind.

Het kan ook zijn dat ze overprikkeld is. Dus niet teveel speeltjes in de box. 3 is al voldoende heb ik gehoord van het cb. Ik heb het met Vincent als ik eens een middag weg ben geweest (doe ik niet vaak), dan is hij vaak ook even jengelig. Heeft Lucia dit misschien ook?

Ik ben vandaag weer bij mijn moeder geweest. Vincent moet er toch aan wennen dat hij in dat ledikantje slaapt en in een grotere kamer. Hij heeft veel meer te zien dan boven bij ons. Maar vandaag ging het erg goed gelukkig. En als hij oma ziet tovert hij al een grote glimlach tevoorschijn, dus dat is ook helemaal super!

Nitro, veel succes bij de uroloog morgen.

Wij moeten 8 januari met Vincent naar het ziekenhuis. Wij hebben een heupziekte in de familie en daarom moeten er foto's van de heupjes gemaakt worden. Ik hoop dat alles goed is, want als hij in zo'n beugel moet dan ben je er mooi klaar mee. Mijn broer heeft dit ook gehad en het is een ellende zei mijn moeder. Maar dit is voor de zekerheid en volgens mij doet hij zijn beentjes wel voldoende uitelkaar. Maar het is nog even afwachten!!
Thanks voor de info ladies.. heb de knoop doorgehakt. Ik ga toch minderen met de bv en kijken hoe dat gaat. Doe nu om de voeding fles en borst. Zodat ik als ik 2 januari weer werk niet hoef te kolven. Er is namelijk een naar riool ruikende archiefkast zonder raam ingericht als kolfkamertje en daar pas ik echt voor. Waarschijnlijk is het niet teruggelopen want Krijn weegt precies zes kilo met 10 weken. Hij was weer een pond gegroeid in 2 weken..RUIM voldoende lijkt mij.

Blink, moet hij dan misschien een spreidbroekje?

Nitro, misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waarom moet je met Milan naar de kinderuroloog?
@Ief: echt zonde dat je daarom je bv moet afbouwen en misschien zelfs moet stoppen. Ik vind dat je je werkgever daar op aan moet spreken hoor, het is allemaal niet voor niets zo goed geregeld in de wet! 12 pond zwaar met 10 weken is toch hartstikke netjes? Ja OK, met fv schijnen ze nog harder te groeien.

Zelf denk ik inmiddels ietsje anders over het kolven als ik weer aan het werk ben. Ik kon gister namelijk testen hoe het gaat om een gewone voeding te kolven. Lucia had namelijk heel weinig trek de hele dag, misschien nasleep van de inentingen of gewoon een dagje minder eten. Ze hoefde bij 1 voeding de 2e borst niet en dus heb ik die afgekolfd. Dat leverde zonder veel moeite 120cc op.

Ze moeten in NL echt 6 maanden bevallingsverlof gaan invoeren!!!

@Blink: hebben ze op het cb iets verontrustend gemerkt aan Vincent? Bij ons nemen ze ruim de tijd voor het onderzoeken van de beentjes en heupjes. Ik hoop maar dat er niets aan de hand is. Een spreidbroekje is misschien even vervelend, maar wel een heel goede oplossing om latere problemen te voorkomen.

Lucia is steeds minder vaak jengelig valt me op, volgens mij hebben de huiluurtjes hun langste tijd wel gehad.

Ik wil graag wat aan jullie voorleggen want ik worstel met Lucia's slaapplek. Wij gaan half februari verhuizen. Tot die tijd moeten we het doen met onze huidige kleine woning. Onze slaapkamer en de woonkamer zijn gelijkvloers, boven is een onverwarmde babykamer. Tot nu toe doet ze al haar slaapjes in de kinderwagen omdat we die makkelijk kunnen verrijden. Maar Lucia wordt zwaarder en het matrasje van de kinderwagen wordt hard minder. Op het cb heb ik het advies gekregen om Lucia apart te gaan zetten voor al haar slaapjes zodat ze leert dat ze in een prikkelvrije omgeving in slaap moet vallen. Ik wil haar niet nog anderhalve maand in de kinderwagen laten slapen. Hoe kan ik dit nu oplossen? Toch maar ledikantje bij ons op de slaapkamer zetten (wordt dan wel een hele volle boel) zodat ze weer iedere nacht bij ons slaapt? Ik hoop dat jullie een verhelderend idee hebben!
goedemorgen,

Wyfke, je hebt helemaal gelijk. Daarom is kolven op t werk ook niet zo vervelend, t kost weinig extra tijd.

En over jullie slaapsituatie, lastig. Als je haar niet bij jullie op de kamer wilt hebben, kan je haar boven neerzetten, babyfoon erbij en indien nodig een kruik in haar bedje en dan heeft ze toch een prima plekje.

Ief, wat groeit hij goed zeg! En wat zonde dat je daarom niet kan kolven, zijn er geen andere mogelijkheden? Ik gebruikte op mn oude werk vaak leegstaande vergaderruimte, of het ehbo hok, een raam heb je natuurlijk niet echt nodig, maar die geur... nee, dat lijkt me niets.

Blink, die knisperuil hebben wij ook, maar hij vind het nog niet echt boeiend, misschien moet ik er ook bij gaan zingen :-)

zo'n spreidbroekje schijnt trouwens als ze echt klein zijn niet zo heel vervelend te zijn, pas op latere leeftijd is het echte ellende heb ik begrepen.

wij zijn vanmorgen met milan bij de kinderuroloog geweest, en dat viel iets tegen. Plasgaatje zat op een ander plek dan wij dachten, veel lager, dus hij moet echt geopereerd gaan worden. En dan gaan ze gelijk wat bijbehorende kleine probleempjes ook oplossen. Dat gaan ze doen als ie tussen de 9 en 12 maanden oud is, dus dat duurt nog even, maar toch. geen fijn idee.
Nitro, wat vervelend dat Milan toch geopereerd moet worden. Is echt een vervelend idee dat zo'n kleintje naar het ziekenhuis moet. Maar het komt vast helemaal goed met jullie kleine man!

Ze hebben nog niets verontrustends gezien maar omdat het erg veel bij mij in de familie voorkomt willen ze toch foto's zien. We moeten nog maar even afwachten....

Wyfke, kan het inderdaad niet met een slaapzak aan, misschien een extra dekentje en een kruik? Het is inderdaad beter dat ze binnenkort alleen gaat slapen op een kamer. Anders is ze zo geluid gewend en prikkels dat het als ze groter wordt misschien niet lukt. Ik vond het zelf ook moeilijk om Vincent boven te leggen, maarja het is voor hem beter. Heb wel de babyfoon aan. Anders dan toch nog even bij jullie op de kamer als het toch te koud is. Te lang in de kinderwagen liggen als ze groter worden is niet zo goed voor de rug. Ik hoop dat het lukt!

Ief, dat is balen dat het niet al te best geregeld is op je werk. Ik weet niet hoe het bij ons gaat. Maar er staat vaak genoeg een kantoor leeg die wel op slot kan. Maar ik weet niet wat voor werk jij doet. Maar het is inderdaad geen fijn idee als je in zo'n vies kamertje moet zitten kolven. Ik zou het er toch eens over gaan hebben als ik jou was.
@Blink: het is alleen maar fijn om dat soort dingen al optijd te controleren en evt te signaleren. Natuurlijk hoop ik wel dat Krijn niet die heupziekte ook heeft.

@Nitro: wat rot zeg dat Milan al zo jong een operatie moet krijgen.

@Wyfke: ik zou Lucia toch op het kleine kamertje te slapen leggen, idd misschien met een lekkere warme kruik in bed. En als dit niet werkt, misschien toch maar naar jullie kamer, maar nog in de kinderwagen slapen lijkt me idd ook geen optie.

Tja, kolven heeft voor mij nu ook weinig meerwaarde, alleen om te zorgen dat Evi dadelijk als ik weer aan het werk moet wel uit de fles kan en wil drinken.

En ben het helemaal met je eens dat wij eigenlijk 6 maanden verlof moeten hebben ;o) zeker om meer vrouwen de 6 maanden vol te laten houden om bv te geven (ben niet tegen fv, zeker niet) maar heb nu al enkele malen gehoord dat mensen voordat ze weer aan het werk moeten over willen gaan op fv om maar niet te hoeven kolven. Is toch jammer of niet?

Ook fijn dat Lucia weer zo goed gegroeid is.

@Ief: wat een rotplek om te moeten kolven op je werk. Kan me voorstellen dat je dat heel onprettig vindt en dat je daarom kiest voor fv.

Maar aan de andere kant ook wel weer slecht van de werkgever toch?

Ik heb dat soms ook dat mijn borsten slapjes aanvoelen, dan denk ik, krijgt ze er nog wel wat uit.

Maar op andere momenten dan voelen ze weer gespannen en lekken ze behoorlijk (zoogcompressen zijn dan niet aan te slepen ;o)

Hier wel een verandering mbt het poepen, Evi slaat voortaan een dagje over om dan de volgende dag 1x alles er uit te persen hahaha, gevolg: vieze kleren tot halverwege haar rugje. Ontlasting ziet er verder hetzelfde uit, dus maak me verder geen zorgen.

Ze heeft ook een verkoudheidje onder de leden, waardoor ze 1 nachtje minder goed heeft geslapen, ik gebruik dan overdag gewoon een watje in een puntje gedraaid met zoutwater en heb 2x uitje op haar kamer gelegd, dit lijkt wel te helpen, vandaag is het allemaal alweer een stuk beter.

Verder gaat alles prima hier. Valt me op dat ze al in sommige kleding kan van 68, ze is al behoorlijk groot voor d'r leeftijd hihihi

Ik zag zo'n verschil toen we met de ''pufclub'' samen kwamen, al die kindjes bij elkaar, zo leuk, maar wel echte verschillen hoor. Evi is echt hollands glorie met d'r bolle wangetjes en bol buikie.

Tis weer donderdag, dus we hoeven niet te koken, we gaan weer naar mijn ouders, is een beetje vaste prik geworden. Wel gezellig.

Vriendlief heeft vanaf straks 1,5 week lekker vakantie. Heb er zo'n zin in.

Tot gauw weer!

@Nitro, is het niet iets om ons schema wat aan te passen??

Diegene waarvan we al zoooooo lang niets meer gehoord hebben eruit te laten en ik heb een leuk schema gezien op een ander topic (waar geloof ik MH ook schrijft) daar hebben ze als schema allemaal bannertjes, zo kunnen we precies zien hoe oud ieder kindje is. Ik wil niet na apen hoor, maar het mag vast wel hahahaha!!

IDEE??
@Margreet: ik ben ook wel voor een aangepast schema. En ik ga ook even op babybrabbel.nl kijken of ik ook zo'n leuk tijdsbalkje kan krijgen

Hoe lang is Evi nu trouwens dat ze al in maat 68 past?

Jij hebt het over een dagje ontlasting overslaan, Lucia poept soms maar een keer per week!!! En soms ook twee dagen achter elkaar. Er is geen regelmaat in te ontdekken.

En m.b.t. het slaapplekje. Een babyfoon is inderdaad een goede oplossing. En ik wist niet dat je het met een slaapzak of kruikje ook warm genoeg kon maken. Ik had dit gister ook even aan de orde willen stellen op het cb, maar daar vergeet ik altijd de helft van mijn vragen, echt heel vervelend.

Hoe zit het bij jullie met de hormonen en het ontzwangeren trouwens? Ik heb er af en toe nog flink last van en ben nog lang niet mezelf. Ook komen er veel emoties boven uit m'n jeugd waarvan ik dacht dat ze allang een plekje hadden gekregen. Heb er jaren geen last van gehad en nu ik zelf moeder ben, ben ik ineens weer zo ongelooflijk kwaad op m'n ouders. Ze zijn gescheiden toen ik een puber was en daar ben ik flink de dupe van geworden. Het onverwachte kraambezoek van m'n moeder heeft veel losgemaakt en m'n vader stuurde een kaart waarop hij schreef dat hij me heeft opgezocht op Hyves, helemaal niet leuk. Raar dat die mensen jarenlang geen belang bij mij hadden en nu ze een kleinkind hebben ineens omslaan.

Nou ik zal jullie niet verder vermoeien met mijn problemen. We hebben tenslotte al genoeg aan ons hoofd met onze baby's! Ik ga nog ff een foto van Lucia in buikligging op de groep plaatsen, ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.
Evi zit nog niet lang in maat 68 en ook nog lang niet met alle kleertjes. Bij mt 68 zijn vaak de mouwtjes nog wat lang of de broekspijpjes, maar omdat zij een wat boller buikje heeft zit dat gewoon lekkerder bij d''r.....tenminste dat lijkt mij.

Zij poepte in het begin iedere dag, de ene keer meer als een andere keer. Nu is het al een weekje een dag wel, een dag niet. Kan nog altijd weer verandering inkomen.

Ik voel me wel weer de oude eigenlijk, behalve dat ik nog een blubberbuik heb en me niet sexy voel hihi.

Ik merk weinig van hormonen die nog niet helemaal op peil zijn. Verder merk ik dat ik me best relaxed voel mbt de zorg voor Evi, komt misschien ook wel doordat eigenlijk alles zo ontzettend goed verloopt met haar.

Vervelend voor jou dat er ineens herinneringen uit het verleden naar boven komen. Hopelijk kun je ze toch alsnog een plekje geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven