minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
@mystic:

Als je zelf duidelijkheid wilt, zul je eerst zelf duidelijkheid moeten geven.

Dat betekent dus grenzen stellen en zelf duidelijk zijn in wat je niet meer tolereert.
@hvjz: daar zit ook het probleem in heb duidelijk gezegd dat ik niets liever wil dan doorgaan met hem maar dat deze manier niet meer gaat. Hij twijfelt, gedraagt zich als een hork, krijgt steeds sms van haar, dit gaat zo niet meer. Ik heb gezegd tegen hem dat ik nog van hem hou en dat ik denk dat we er wel uitkomen, maar dat ik op deze manier niet kan leven en dat hij maar weer moet gaan en dat ik de scheiding in gang ga zettten.
To all: sorry voor mijn gezeur!!!!!!!!!!!
@Mystic: dat is lekker dan.. had hij zelf eenzijdig besloten toch de kinderen daar maar meteen mee te confronteren?

Dat alleen zegt al dat hij alleen met zijn eigenbelang/problemen bezig is en door in beslaggenomen wordt.

In dat geval: twijfel harder aan hem dus! Of jij hem wel wil, of jij zo'n partner wil. Wees kordaat en "zeker" dan: zie Rooss advies. Als hij niet beslist, doe jij het dan. "Tot hier en niet verder, kom je spullen maar halen, ik heb liever geen partner en innerlijke rust, ik kom er wel overheen, ik heb dit niet nodig, ik wil een fijn leven, ik stop ermee. En zus en zo wil ik het voor mij en mijn kinderen".

Ga nu dus de aandacht op jezelf richten, op jouw belangen, op wat en hoe jij het wil, op jouw privacy en respect en rust en die van de kinderen. Dat betekent dat hij niet meer in en uit kan lopen alsof het zijn (t)huis is, alleen nog op afspraak. Jij kan ook niet zomaar komen en gaan, toch? Tis geen hotel ook. Je laat hem nog veel te veel bepalen, als ik het zo lees. Vanaf nu ga jij bepalen. Neem het roer in eigen handen, "zegen de greep" en ga aan jezelf denken nu. Een onzekere/smekende houding (ik zeg natuurlijk niet dat je dat doet, maar kan zo overkomen: kies svp voor mij, blijf svp) is nooit aantrekkelijker dan zeker overkomen. Hoe meer jij in zijn richting meebeweegt, hoe meer hij achterover leunt. Neem jij die afstand dus zelf! (niet in de vorm van "laat dan maar", maar krachtig en zeker.

Het kan zelfs een kick geven, om het heft in eigen handen te nemen! Ik weet hoe moeilijk het is, heb er zelf voorgestaan, maar het gaf ook een boost, bevrijding, vrijheid, zelfvertrouwen (wat ik danig kwijt was!!). Ik heb er geen spijt van ook, ben zelf zoveel krachtiger van geworden ipv dat ik me erdoor onderuit liet halen. En dat is zoveel waard! Soms moet je afscheid nemen van mensen en (oude) patronen, wil je zelf verder komen. Daarmee mag je nog steeds van ze (blijven) houden, maar past het misschien niet meer. Dat is verdrietig, maar soms toch beter.. want je neemt je zelfwaardering serieus.

Duidelijkheid is fijner dan onzekerheid van blijven twijfelen of met je laten "sollen"..soms betekent dat dat je jezelf die duidelijkheid moet geven. Wens je veel kracht en wijsheid hierin..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@ thx, I know, verstandig gezien idd, maar gevoelsmatig heel moeilijk, denk dat ik t daarom accepteer dat hij nog niet opgerot is. en idd ben niet in smekende houding gekomen, maar juist daadkrachtig en daarom is ie er nog steeds. duidelijk gezegd dat bij deze keer de deur uitgaan voorgoed is.

ook gezegd dat hij niet meer hoefde te twijfelen dat ik de beslissing al genomen heb.
quote:mysticgirl schreef op 04 januari 2011 @ 10:26:

@hvjz: daar zit ook het probleem in heb duidelijk gezegd dat ik niets liever wil dan doorgaan met hem maar dat deze manier niet meer gaat. Hij twijfelt, gedraagt zich als een hork, krijgt steeds sms van haar, dit gaat zo niet meer. Ik heb gezegd tegen hem dat ik nog van hem hou en dat ik denk dat we er wel uitkomen, maar dat ik op deze manier niet kan leven en dat hij maar weer moet gaan en dat ik de scheiding in gang ga zettten.

Je zult ook moeten doen wat je zegd.

Als hij niet kiest, komt hij er ook niet meer in.
@mystic: heb een beetje teruggelezen wat zich momenteel in je leven afspeelt (sorry aagje) what a mess! heel veel sterkte en geloof in je eigen! volg je gevoel.. What doesn't kill you, only makes you stronger!
Hij leeft nog:)!

voor de verandering natuurlijk zorgen gemaakt om niets!
lieve mystic, eigenlijk heb je helemaal nog geen keuze gemaakt. Je zegt steeds dat je wil dat t goedkomt, je geeft aan dat je denkt dat jullie er samen wel uit kunnen komen, en vervolgens handelt hij daarnaar door toch te blijven. Eigenlijk doet hij, zij het niet op de meest fijne manier, precies wat jij aangeeft toch?

Ik weet dat t kut is meid, geloof me, maar niemand anders dan jij kan dit doorbreken. Jij accepteert dit van hem; uitblijven vd consequentie is evenzeer een beloning.. Je bent meer waard dan dit!
@bkrstr: Dank je, ik weet het en heb vandaag voor mezelf de balans opgemaakt. heel veel negatieve en weinig positieve dingen als we doorgaan. Ik probeer het nu dat hij zonder ruzie weggaat zodat het voor de kids ook wat makkelijker is.

Duim je met me mee?
@netstokstaartje:thx
ik duim voor je mystic; voor jou, dat je sterk genoeg in je schoenen staat om bij je standpunt te blijven!
sv kan pas volgende week! Dat was toch het voordeel van meerdere sv's...als de een niet kon..next...maar deze is zoooooooo leuk dat al die anderen in het niet vallen en ik daar niet meer de voldoening uithaal...nu ik weet hoe het wel kan zijn,hoe het kan voelen,hoe meer intenser en fijner het is nu ik stiekem tot over mijn oren verliefd ben...maar het brengt ook onzekerheden met zich mee...

Hoe luidt jullie motto? Gevoelens betekent moven? Of zijn gevoelens onontbeerlijk? En met gevoelens bedoel ik dan verliefdheid of iets in die trant..

en hoe hou je het binnen de lijntjes ? Nr 1 tov sv??
gisteren weer reality check gehad, heel de avond liggen brullen. Weer financiele tegenvaller, had al 3 vriendinnen gebeld (ivm afstand exnr1) maar niet thuis. Dus wilde ik de beestjes graag om me heen. Exnr1 gebeld (tranen) om te vragen of t oke was, weifelend stemde hij toe maar hij was wel een film aant kijken die hij niet kon pauzeren. No problem, wilde toch zsm weer nr huis, maar bij hem (mijn oude huis) aangekomen zie ik dat hij veel van mijn oude kado's (schilderijen ed) heeft geinstalleerd. Ik heb er 6jr op gewaht, nu ben ik weg en hangt alles.. Hij was er erg trots op, en toen brak ik. Snel nr huis gegaan en enorm zitten janken. 4e vriendin gebeld, en zij sommeerde afstand, nog meer. Ik weet dat t moet en ga t ook proberen... *zucht*

sorry vr mijn relaas, weet dat t eigenlijk hier niet meer past, maar moest t ff kwijt
@bkrstr: shit meis, wat een mess, heel veel sterkte en een big hug!!!
thnx mystic: hoe is het nu bij jou?
@bkstr: sterke dame! hoe voel je je vanochtend?

@mystic: hoe is het inderdaad bij jou gegaan? stond nr1 gisteravond op de stoep? al een uitkomst?
@hij deed weer zijn mond niet open, aangezien we een verjaardag een deze dagen hebben in ons gezin heb ik gezegd je wilt nog niet hard weg he, laten we vrijdag maar opnieuw praten.

ik weet het stom stom stom
@mystic: liefde is en blijft ondoorgrondelijk. Denk alleen dat je het voor jezelf op deze manier alleen maar moeilijker maakt.

De pijn die je voelt als hij weg is wordt nu overschaduwd omdat hij weer thuis is. Maar volgende week wil hij misschien weer weg..?
@honingbeer: hij gaat zeker weg ik wil nl niet verder, maar aangezien we kids hebben wil ik wel dat hij zonder ruzie de deur uitgaat

en jij ook succes
@mystic: als het voor jou maar op de goede manier verloopt.
Bkstr, jij hoeft echt geen sorry te zeggen voor je post!! Meisje, wat confronterend allemaal. Inderdaad zoiets stoms als het ophangen van een schilderij. Waarom toen niet en nu wel? Dat doet pijn.

Het zijn allemaal stapjes en fases die bij het afscheid horen, steeds een boompje verder. Je vriendinnen hebben natuurlijk gelijk, afstand is het toverwoord. En tegelijk zo moeilijk. Ik hoop stiekem voor je dat er tussen die "man voor mannen" een hele leuke zit. Een lekkere lieverd, waar je mindblowing seks mee hebt en ook nog wat andere leuke dingen mee kan delen. Even je hoofd ergens anders, dat kan ook wel eens verfrissend werken!
The best way to get over someone, is to get under someone else...

soms werkt dat echt...

maar goed..dat neemt de problemen niet weg die nu spelen, maar helpen je misschien wel een beetje afstand nemen...
thnx lieverds.... Ik hoop het ook echt! Baal er ook zo van dat ik meteen begin te brullen als ik ook maar iets liefs (oa jullie posts) lees.. heb hier zó geen zin in!
@netstokstaartje

Welke onzekerheden brengt het voor jou?

Ik heb geen motto. Jawel... Het moet leuk zijn, ik moet er van op vrolijken als ik aan hem denk.

zoiets? Ik stop als ik om hem zou huilen, verdriet zou hebben. Dat is het mij niet waard.

Maar als verliefdheid om de hoek komt kijken... Dan gelden er andere regels?

Ik denk niet dat ik iemand ben die en van nr1 kan houden, en verliefd kan zijn op minnaar.

Als ik verliefd zou worden op mijn minnaar is dat het begin van het einde van mijn huwelijk?

Ik weet het niet.

Dat is erg...

Ik kan niet met stelligheid zeggen dat als ik wel verliefd zou zijn op minnaar, dat die verliefdheid niet een negatieve invloed zou hebben op mijn relatie met nr1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven