Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Misschien een kopje slappe pepermunt-thee Age?

Dat hielp mij altijd met buikgriepjes enzo. En inderdaad, kaneelbiscuitjes....

Wel lullig dat je nu zowel de gewone als de buikgriep hebt/hebt gehad... Maar ja aan de andere kant.... Dan ben je er wel van af voor de rest van het seizoen.

Moet zeggen dat ik nu met alle berichten weer over de Mex-griep toch wel blij ben dat ik mijn griep-spuit weer gehaald heb.
Is die gewone griepprik dan ook goed tegen de Mexicaanse griep? Is dat geen ander virus, waar je een ander vaccin tegen nodig hebt?

Dat je zin hebt om naar een kookprogramma te kijken als je kotsmisselijk bent, Age.
Dit jaar zat de vaccinatie voor de Mex-griep verwerkt in de reguliere griepprik. Vorig jaar mocht ik drie keer komen (1 keer gewone griepprik en 2 prikken tegen de Mex-griep). Het is natuurlijk niet gezegd dat je geen griep kunt krijgen, maar de symptomen verlopen over het algemeen milder en de kans op longontsteking is kleiner.
quote:Ruza schreef op 06 januari 2011 @ 15:05:

[...]

Kun je dan niet proberen zo te eten dat je wel de montreal tijden van eten aanhoudt? Dat je bijv op nederlandse tijd 6 of 7 uur iets eet?Dat kan alleen als je het bakje kip met aardappelpurree en gegrilde groenten van 16.00 bewaart
quote:yette schreef op 06 januari 2011 @ 15:53:

[...]

Dat kan alleen als je het bakje kip met aardappelpurree en gegrilde groenten van 16.00 bewaart

Daar hebben ze van die prachtige plastic doosjes voor. 2.50 voor 3 stuks bij de blokker

Zeg, we gaan dit jaar toch niet weer aan de mexicaanse griep hysterie he?
Nee hoor geen hysterie. Alleen ben ik wat voorzichtiger omdat ik astma heb.
quote:winniethepooh schreef op 06 januari 2011 @ 16:33:

Nee hoor geen hysterie. Alleen ben ik wat voorzichtiger omdat ik astma heb.pfieuw ok. Nee, jij mag dan wel hoor. Maar ik zag al voor me dat het hele land weer helemaal in paniek gaat raken enzo.
De hysterie was vorig jaar inderdaad compleet. Ben er zelf redelijk nuchter in hoor, maar mijn weerstand is op het moment ook niet briljant, dus pik sneller dingen op.

Maar goed, ik ga er vanuit dat het overwaait.
@Age: beterschap!! Naar dat je zo ziek bent. Wel lief van Lief dat hij soep en beschuitjes voor je haalt .

Qua griep-hysterie heb ik nog wel een duit in het zakje te doen. Ik, gezonde jongedame van 30 lentes, krijg op werk een griepprik aangeboden!! En dan nog heel verbaasd zijn als je daarvoor bedankt. Ik ben zelden ziek, en als ik dan een keertje de griep zou krijgen dan heb ik gewoon maar pech. Lijkt me een gezondere manier van leven dan voor het minste of geringste een prik te gaan halen. Uitzonderingen (zwangere vrouwen, ouderen, mensen met verminderde gezondheid) daargelaten natuurlijk.

Vanavond wordt het rijst met gemarineerde gegrilde kip en satesaus, met sajoer boontjes. Net even kroepoek en katjang pedis bij de toko gehaald voor erbij. Ik kan echt een uur in zo'n toko ronddwalen, ze hebben zoveel interessante dingen die ik nog niet ken!
Je krijgt 'm vast aangeboden omdat je in de zorg werkt Teig. Maar ik snap heel goed dat je 'm afgeslagen hebt.

En tv is afleiding Georgie, alle tv, wat dan ook. Als het maar 'makkelijk' is
quote:AgentL schreef op 06 januari 2011 @ 17:33:

Je krijgt 'm vast aangeboden omdat je in de zorg werkt Teig. Maar ik snap heel goed dat je 'm afgeslagen hebt.Tuurlijk, dat snap ik ook, dat je natuurlijk niet clienten moet gaan besmetten met jouw griep. Maar ik werk met mensen die vaak een wild leven leiden (of achter de rug hebben) met de daarbij vaak voorkomende ziektes. Als er iemand alert moet zijn op het risico van besmettelijke ziektes ben ik het dus wel, niet zozeer andersom... Ach, het was goed bedoeld van de werkgever natuurlijk, maar ik verbaasde me vooral over de reactie van collega's wanneer ik aangaf dat ik hem niet ging nemen.
Beterschap AgentL,hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Ik kon vorig jaar ook de griepprik tegen de mex griep krijgen(van de werkgever) en ook tegen de gewone griep omdat ik astma heb(meestal geen klachten de laatste jaren) maar heb het ook niet gedaan.

Vandaag pasta gegeten,had gisteren al een ovenschotel gemaakt met pasta,spekjes en broccoli.

Ben nu weer voor weken genezen van de broccoli want 3 dagen achterelkaar is een beetje too much

Morgen weet ik nog niet want moet tot half 6 werken en dan geen zin om boodschappen te doen en nog te koken dus als er nog iets eetbaars in de diepvries ligt wordt het dat(er ligt nog pizza voor noodgevallen) of het wordt friet halen(dat wil vriend graag,voor mij hoeft het niet zo..).
Ik heb me bedacht. Ik ga open lasagne van de AH site eten.
Age, beterschap!

Kwam gisteravond thuis, zat Lief met buurman achter de PS3. Waren allebei in soort Neandertalers veranderd waar geen gesprek mee te voeren was. Naar de buuf gegaan en daar besloten dat het maar Chinees ging worden. Bezorgbrommer laten aanrukken en toen kerels een sms gestuurd. Dat werkte goed: binnen no time stonden de mannen voor de deur (wel met bloeddoorlopen ogen).

Vanaaf is lief er niet, dus de restjes zijn voor mij
Ik had me ook bedacht. Toch de nasi opgebakken, met de boontjes en de tempeh erbij. De garnalen heb ik gewoon door de nasi gegooid. Dat was tenslotte ook het originele idee. Was erg lekker. Die tempeh hmm. Had zo het hele blok wel op kunnen eten.
Tilapiafilet met zilvervliesrijst en broccolisalade. Allemaal lekker, maar de salade wat te sterk van smaak ten opzichte van de vis, dus die heb ik eerst gegeten.
Vanavond eten we lasagne met witlof en zalm (zie AH-recepten topic).

Koreveen, dat klinkt echt als typische mannen!
TM, heb jij er ook last van

Jouw recept klinkt lekker. Zal eens een kijkje nemen op dat topic

Kweetniet wat we gaan eten. Ga tijdens boodschappen doen inspiratie zoeken.
Vanavond verse pasta met een prutje van zelfgemaakte rode pesto, knoflookolijven, kleine blokjes geitenkaas, olijfolie en stukjes gegrilde zalm. Vrij eenvoudig, maar met goede producten is het heeerlijk!
Ik lijk weer beter te zijn

Vandaag toch maar echt eens boodschappen doen en die marokkaanse balletjes maken.

En die zijn dan voor vanavond of voor morgen, even zien hoe de dag loopt.

Best kans dat ik, als ik me aan het einde van de dag ook nog ok voel, bij vrienden ga eten.
Iets met boontjes, champignons, prei en courgette. Ik denk gewoon roerbakken. Of groene curry, dan kan ik misschien de tempeh die ik nog heb er ook in gooien.
Ik ben inspiratieloos.....*staart verder naar koelkast*
Ruza, wat heb je in de koelkast liggen?
quote:Ruza schreef op 07 januari 2011 @ 12:48:

Ik ben inspiratieloos.....*staart verder naar koelkast*Wat heb je?
Tomaten, champignons(heel veel), stukje tofu, kikkererwten, een gele paprika, broccoli, aubergine.

En verder natuurlijk rijst, pasta, aardappelen, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven