Gezondheid alle pijlers

rusteloze benen

06-01-2011 21:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de eerste noch de laatste die dit probleem aanroert...

Desalniettemin: wie heeft er goede tips in geval van rusteloze benen?

Uiteraard al van alles en nog wat geprobeerd.

Er staat mij bovendien op korte termijn een knie-operatie te wachten, en ik knijp hem al bij het idee dat ik dan, terwijl ik immobiel ben en veroordeeld tot bank en bed, last krijg van deze GRRRRRR-kwaal.
Ik weet dat er pillen voor zijn.

Hoe ze heten weet ik even niet, maar kan ik aan mijn vader vragen voor je
Ja klopt, die kan je bij de huisarts krijgen op recept.
Stuk zeep onder je voeteneind? (Oude-van-dagen-tip)

Meer kalk (melkproducten) tot je nemen?

Sterkte!
Magnesiumtabletten helpen wel wat. Bij mij dan. Ik heb er bij vlagen last van. Vooral als ik in bed lig.
Dat stuk zeep was toch tegen kuitkrampen? (hielp gek genoeg dus wel... toen ik zwanger was had ik een stuk sunlight onder mijn kussen )
Inhibin heet het
http://www.rlstest.nl/behandeling_van_rls.html
quote:MadreMia schreef op 06 januari 2011 @ 21:52:

Inhibin heet hetZijn dat pillen? Ofzo?
Bij mij hielp douchen en dan warm en koud afwisselen, had er tijdens mijn zwangerschap veel last van.
Wat echt schijnt te helpen is elke dag 1 of 2 bananen te eten.

(en soms een b12 tekort, maar dat moet je laten meten)
Kan je dat zomaar vragen aan de huisarts, of ze B12-gehalte willen meten?....
Ja natuurlijk!
quote:Liesken schreef op 06 januari 2011 @ 21:55:

Kan je dat zomaar vragen aan de huisarts, of ze B12-gehalte willen meten?....

Ja.

Tenminste dat heb ik gedaan.

samen met nog meer testen.

Lees jezelf in (over b12) en dan met een goed argument komen waarom je dit wil laten meten, niet alle huisartsen weten trouwens wat je moet doen als je daadwerkelijk een tekort hebt, sommige zeggen dat je pillen moet slikken (je raad het al wat de mijne zei)

Maar injecties zijn de enige weg (moet je wel een echt tekort hebben)
Als je het assertief vraagt en een beetje aandringt zijn ze daar soms wel bereid toe...

Verder als je weer kan lopen dan is even een wandeling maken een aanrader. Zorgen dat je idd alle vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Waaronder men zegt vooal B12 en magnesium.

Traagschuim matras waardoor alles meer rust en overal voldoende druk krijgt, nergens te weinig ondersteuning of te veel. Afwisselend overdag zitten en staan en lopen. Voldoende slaap. Sowieso goed ontspannen zijn. Soms denk ik dat een betere doorbloeding en bijvoorbeeld een sauna met warm en dan weer kou helpt.

Ik heb er in ieder geval bijna nooit meer last van.
Injecties schijnt dan idd de weg te zijn. Mijn huisarts nooit zo ver gekregen en heb het verder ook niet geprobeerd. Meer bier drinken leek mij een betere oplossing (en vitaminetabletten).
quote:Paekzwart schreef op 06 januari 2011 @ 22:01:

Injecties schijnt dan idd de weg te zijn. Mijn huisarts nooit zo ver gekregen en heb het verder ook niet geprobeerd. Meer bier drinken leek mij een betere oplossing (en vitaminetabletten).meer bier drinken is wel leuker , maar b12 tekort wordt meestal opgelopen ,omdat je darmen niet genoeg in staat zijn om je b12 uit je voedsel, of drinken te halen, daarom de injecties.
quote:galadriel schreef op 06 januari 2011 @ 22:04:

[...]

meer bier drinken is wel leuker , maar b12 tekort wordt meestal opgelopen ,omdat je darmen niet genoeg in staat zijn om je b12 uit je voedsel, of drinken te halen, daarom de injecties.

Wist ik niet, van die darmen...

Dat b12 verhaal wil ik graag geloven maar ik heb er een beetje moeite mee dat er vanuit de wetenschap met scepsis over wordt gesproken. (dan weet ik niet meer wat ik moet/wil geloven, snappie...?)

Dan maar aan het bier...

(of beter van niet)
quote:galadriel schreef op 06 januari 2011 @ 22:04:

[...]

meer bier drinken is wel leuker , maar b12 tekort wordt meestal opgelopen ,omdat je darmen niet genoeg in staat zijn om je b12 uit je voedsel, of drinken te halen, daarom de injecties.

Ok, ik ben wel steeds puurder gaan eten ook... dus geen suikers bijvoorbeeld, nergens in. Misschien dat dat meehielp.

Candida schijnt je darmen om zeep te helpen. Puur eten hielp bij mij veel!
(bier is overigens ook slecht m.b.t. candida i.v.m. gist)
quote:Paekzwart schreef op 06 januari 2011 @ 22:23:

(bier is overigens ook slecht m.b.t. candida i.v.m. gist)Jammer...
Toch denk ik dat het wel af en toe een goede invloed heeft. Alcohol bevordert wel de doorstroming van bloed namelijk. Misschien als je darmen goed werken dat het dan juist wel meewerkt...

Even de positieve effecten ook benoemen natuurlijk!
oké, dan ga ik lekker naar de kroeg hahahaha

Ik ga eens praten met de huisarts denk ik, want ik heb dit al langer en het komt en gaat,

maar momenteel bezorgt het me een slechte nachtrust met alle gevolgen vandien.

Een punt om actie te ondernemen...
Ja, het kan reuze irritant zijn! En als het je teveel aan nachtrust gaat kosten (wat het meestal doet) dan geeft dat weer andere problemen...
Oh ja, van candida weten ze bij huisartsen ook niet zoveel/kunnen ze weinig mee. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven