Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Welkom op de Topic Inamorata, hoe meer mensen hoe meer vreugde.

Zelf woon ik aan de westkust vlak bij San Francisco totaal aan de andere kant van waar jij woont. En dat geld waarschijnlijk ook voor het weer, wij regen jullie sneeuw. Ik wens jouw veel succes met de greencard, geduld is in dit geval een schone zaak.
Welcome Inamorata, de greencard duurt vaak ook wel een beetje lang. maar als de aanvraag gedaan is is het vaak gewoon wat geduld hebben.

Hoe ben je in maryland terecht gekomen. ,werk,vriendje,vacantie!!!

Ik zelf woon in het noorden van california,en ben al jaren hier. Heb zelfs de Amerikaanse nationaliteit aangenomen.

Ik krijg vandaag lekker vakantie een dagje eerder omdat ik heel wat uurtjes erop heb zitten. Dan kan ik gaan pakken en nog de laaste dingetjes gaan kopen. heb voor de meeste mensen een giftcard gekocht zodat ze zelf daar iets voor kunnen halen.maar wel extra leuk ingepakt. Ik heb bij michaels schatkistjes gekocht van hout. Die heb ik geschildert en beplakt. (zal even een voorbeeldje geven . Mijn schoonmoeder gaat graag naar world market. Dus voor haar een kistje gemaakt wit helemaal beplakt met postzegels van de hele wereld. En dan in goude type letters (stamps)erop around the wolrd.erop gezet. Daarin dan de giftcard gedaan. Vond dit wel een leuk ideetje en toch wat persoonlijk.zo heb ik hetzelfde gedaan voor mijn schoonbroer die van hiken houd en een REi giftcard heeft en dus mountains en rotsen en cabins erop. And dan take a hike erop enz.. Nou dat is een beetje een ideetje als je eens wat leuks wil doen.

Hoe is het met bloemetje,druk druk meid..

En SFO wanneer heb jij je vrije dagen?

En nu ook Ina wat ga jij voor speciaals doen met de kerst .
Een goedenmorgen Kodak, wat mij vakantie dagen betreft, mmm dat zijn er niet veel aangezien ik niet meer heb. Echter kerstmis heb ik een dagje vrij en de vrijdag er na neem ik onbetaald vrij aangezien vrienden uit Portland komen. Voor de rest zal het bij nieuwjaarsdag blijven. Vind het overigens niet erg hoor, zo kan ik bv de achterstand op de projecten terug brengen plus het verkeer is lekker rustig. Ik ga wil proberen door te werken tot eind Februari en dan hups even naar mijn ouders in Belize die ik al ruimm een jaar niet heb gezien.
Goedenmorgen SFO, nou ja een vrije dag is ook gezellig. Leuk dat vrienden uit portland komen .(ik hoop eigenlijk dat ze met het vliegtuig komen) want anders hoop ik voor ze dat Siskiyou summit en ook bij dunsmuir op de I-5 alleds gewoon open is .Want er wordt veel sneeuw verwacht tot zelfs als laag als 1500 ft hier. Als ze het weekend reizen zou het droog zijn . Goh ben zelf zo vaak over de Siskiyou summit gegaan naar Eugene in de winter.Maar het is soms een enorme puinhoop en niet echt leuk als je de sneeuwkettingen moet leggen en maar een paar auto's over de pas laten gaan . BRRR.. Ik hou van sneeuw maar dan vooral dan lekker skien.
Vakantie.!!!!!

Heerlijk nu kan ik me opmaken voor mijn trip naar de bay area.Vandaag goed nieuws een vader met drie kinderen levend terug gevonden in de mountains. Ze waren zondag naar de mountains gegaan om een kerstboom te kappen.maandag toen de zoon niet op school verscheen werdt er aan de bel getrokken. Toen is de zoekactie op touw gezet .Gelukkig zijn ze vandaag levend terug gevonden.Wat een geweldig hart verwarmend kerstverhaal.Deze mensen hebben de kerst van hun leven,dat is zeker.

Het is erg slecht weer en vele wegen rondom zijn sneeuwkettingen een vereiste. Hopenlijk een beetje beter weer vrijdag als we naar de bay area vertrekken.Als het maar droog is dan ben ik een tevreden mens.

heb voor vanavond een heerlijke quiche gemaakt met kip en spinazie ,lekker makkelijk en hoeven ons niet zo te haasten met winkelen. Tot laterzzzzz
Kodak het weer is hier beter dan verwacht, begin van de week schreeuwde alle metreologen van de daken dat het vier dagen met bakken uit de lucht zou komen vallen. Ik kan je vertellen, die klojo's zijn hier niets gewend. Het was meer zonneschijn dan regen maar goed.

Ik hoorde van morgen inderdaad het goede nieuws dat de vader met de kids het avontuur van de kerstboom hadden overleeft en dit inderdaad een echte kerst story. Kreeg even een Dejavu wat betreft de Kim family aan de Rouge River.

Wat betreft die vrij dagen Kodak, ik maak mij er niet zo naar om. Toen ik naar de VS ging verhuizen kon ik vijf maanden niet werken. Dus al met al heb ik genoeg vakantie gehad.

Merry christmas you all.

En hoop dat jullie allemaal fijne dagen hebben.

Zie jullie wanneer ik terug ben.

Fijne feestdagen.
Kodak..voor jouw ook fijne dagen..wanneer kom je terug??

SFO...ook al uitgebuikt??

Verder we hebben het nog steeds druk met de huizen..
Ik meld mij nog even voordat ik ga maffen, had namelijk een feestje van de aannemer samen met mijn baasje en onze vrouwen. Erg gezellig onder genot van een Hollands biertje.

Zou zeggen ik laat morgen weer wat van mij horen, doei
Goedenmorgen. dadelijk even douchen en eten .En dan gaan we op weg naar de bay area. Wij gaan altijd erg vroeg .(meestal omdat we toch wakker zijn)

Ik heb er zin in.Even met famillie samen zijn.

Bloem ik ben donderdag weer terug.Hoe gaat het met de huizenjacht.Ik hoop dat jullie snel wat zekerheid hebben.

Voor iedereen een heel fijne kertdag en geniet.

Kodak
SFO..alles wel goed met jouw?? Of zijn jullie ook de hort op?
Ja hoor Bloem, ik ga helemaal niet weg. Vanmorgen eerste de buurtjes naar het vliegveld gebracht. Daarna heb ik een half dagje voor het baasje gewerkt en vervolgens klusjes voor mijn eigen klanten kring gedaan. Zag nog even tijd om een echte pneumatic hamer drill te kopen die reeds lang op mijn verlanglijstje stond.

Vanavond met sfo-vrouw een filmpje gepakt in een Century bios hier 4 mijl vandaan. National Treasure: Book of Secrets wilde ik graag zien aangezien ik de eerste film ook had gezien, de film was niet een toppertje maar was ook niet verkeerd.

En dan nu, zit ik nog even op het forum onder het genot van een glasje wijn.

Hoe is het met de huizenjacht, al wat gevonden?
SFO..fijne kerst voor jullie..

Wij hebben vanochtend een huis gevonden, het huis is ongeveer 2 minuten lopen van waar we nu zitten. Het huis leek ons in eerste instantie niks, het leek van buiten klein en de foto's die je zag op internet waren ook niet veel. Van de week sprak mijn man met de buurvrouw en die vertelde dat het echt een mooi huis van binnen is, had ze mij ook al eens verteld. Dus toch maar een afspraak gemaakt vanochtend en we konden meteen komen kijken. En een prachtig huis van binnen met een mooie tuin voor de kids en vier huizen van mijn zoon zijn school..
Gefeliciteerd Bloem, laat de kerst beginnen zou ik zeggen.

Ik heb vandaag vijf en half uurtjes gewerkt en dat voelde lekker, speciaal voor mijn maatje die liefst de kerst snel voorbij ziet gaan nu zijn broer weg is gevallen.

Wij gaan straks naar de schoonouders om wat Eggnog te drinken echter moeten wachten met de cadeautjes tot morgen. Dat is meteen de dag dat ik lekker uit gaat slapen zover dat lukt. Ik zou zeggen fijne dagen allemaal.
SFO, heb je een leuke dag gehad gisteren? Wij hebben het lekker kalm aan gedaan. Lekker gegeten en s'avonds hadden we bitterballen. De kids hebben de hele dag met hun speelgoed gespeeld. En ik ben toch blij dat we een woning hebben en dan nog wel op loopafstand.

Kodak, ben jij alweer in eigen huis?
Ik ben inderdaad de dag goed door gekomen Bloem, wel effe wennen als je opeens cadeautjes krijgt terwijl ik maar een wens had. Zo loop ik nu met een Flip Video, met dit apparaat kun je een half uur video's opnemen en vervolgens op de pc zetten. Erg handig en niet groter dan een mobiele telefoon.

Vandaag was het weer lekker aan de slag, heb morgen nog een dag voordat de inspector komt voor de Rough-inspection. Even buffelen dus.

Wanneer gaan jullie eigenlijk verhuizen Bloem?
Goedenmorgen allemaal.

Gefeliciteeert bloem met je nieuwe huis en lekker dichtbij. Dat is een hele geruststelling voor jullie.

Ik ben ook weer thuis ,het was druk op de wegen want natuurlijk moeten alle mensen weer hup om zes naar de winkel voor kadootjes te ruilen of hun gift cards te benutten. Ik doe dat wel wat later...

Het was wel gezellig, de familie was weer eens bij een en dan is het echt dolle pret.Het fijne van al de kadootjes was dat er vele gift cards gegeven zijn zodat je lekker niet hoeft te denken van "wat moet ik hier mee".

Voor kerstavond zijn we naar mijn schoonzus in de Santa Cruz mountains gegaan waar we kerstavond hebben doorgebracht .Ze vind het altijd gezellig als we komen .En ik vind het geweldig om bij haar de zonsondergang te zien,die is gewoon prachtig.

De kerstdag was bij de schoonouders.hebben s'morgens eerst kadootjes uitgepakt en darna lekker gebrunched waar iedereen binnen kwam vallen. En dat gaat dan door tot laat in de nacht. gisterenmiddag zijn we dan naar huis gereden. het was gezellig .En nu moet ik nog op zoek naar olliebollen mix.want mijn ouden nieuw wordt altijd ingeluid met oliebollen.

hebben julie het ook allemaal gezellig gehad.?

En Bloem waneer ga je verhuizen?

En was er ook geen sprake dat je nog naar nederland wilde of wordt dat nu wat verschoven?
Hi allemaal! Ik ben helemaal nieuw hier op dit forum maar zag een topic over amerika staan. En laat ik nou net over 2 weken vertrekken naar LA voor 18 maanden woon en werk plezier. Nou niet helemaal LA maar Camarillo (uurtje van LA af, ten Noorden) Ik heb nog niets gelezen van waar jullie allemaal zitten maar alle tips en trucjes zijn meer dan welkom! En het zou helemaal leuk zijn als er mensen in de buurt wonen, kunnen we misschien een keer een bakkie doen! (de DE koffie is al onderweg!)

Groetjes
Goedenmorgen allemaal,en welcome Ventura82 welcome to california.

ik woon in het noorden van california dus dat is even rijden voor een bakkie leut.Maar wie weet .Zeg nooit nooit want ik heb family in San diego .

In iedergeval leuk dat we weer een nieuw persoon erbij hebben.Hoe meer hoe gezelliger zeg ik altijd. Wat voor een trucs en tips zou je willen.

wat voor een werk ga je doen en ga je na die 18 maanden weer terug of ???????

Hier lag vanmorgen sneeuw er was een kou front dat sneeuw zou brengen,en ja hoor sneeuw in de valley. Vreemd als je dat zo ziet .Hopenlijk zal het niet al te veel problemen geven op de weg deze ochtend.

Over een paar uur zal het gevaar rondom hier allemaal weg zijn.Maar hoop dat de mensen ook zo verstandig zijn om niet als gekken te gaan rijden en te denken dat het niet glad is .

Tijd om wakker te worden en te beginnen. Fijne dag allemaal.
Ook van harte welkom Ventura, ik woon net boven Berkeley in de Bay Area dus mocht je denken ik ga een weekendje richting San Francisco dan zit dat bakje leut er best wel in. Wat betreft het DE koffiemerk, denk dat je snel gewend raakt aan Peet's Coffee. Je krijgt een lekker strakke bak koffie kan ik je vertellen.

Kodak het regend hier sinds gisteren nonstop, was hard nodig maar ik moet zeggen laat het ook maar weer stoppen. We hebben vrienden van Portland over en heb vandaag ook de middag vrij genomen. Morgen richting Napa Valley en een avondje Kolonisten spelen.
Ventura, ik woon in Oregon, dat is ook nog wel een heel stukje van jouw vandaan. Maar we wonen met zijn allen in het westen dus allemaal in dezelfde tijdzone..Maar mocht je ooit deze kant op komen dan ben je van harte welkom..heel veel succes met alles de komende tijd.

Vandaag gaan we naar de makelaar. De sleutels krijgen we zo rond de 18e januari en dan gaan we langzaam die kant op. Ik ben blij dat het een leuk huis is en soms ligt het geluk om de hoek zonder dat je het weet. ha ha..En we blijven ongeveer de zelfde buren houden en nog een beetje dichter bij de school van mijn zoon.

Kodak, leuk dat je er weer bent.

SFO, gezellig dat je vrienden over hebt..en dan nog wel uit Portland..

Ik ga even verder met mijn ontbijt..
Inderdaad Bloem, uit Portland. Altijd gezellig!!!!

18 Januari is inderdaad snel, hoop voor jouw dat in die weken het weer een beetje meewerkt. Ik ga mij maar eens klaar maken voor de dag.

Tot later
Goedenmorgen allemaal.

Gisterenmorgen met de auto naar les schwab om rondom nieuwe banden te plaatsen. Ik had een lekke achterband en moest meteen laten bekijken of mijn tires nog in orde waren. Nou voor rondom hier zou het goed zijn maar met sneeuw en of regen wat naar .dus ik meteen maar nieuwe banden rondom laten plaatsen. Ik was er al om half acht zodat ik 1 van de eerste was.dus ook zo gedaan zou zijn. Rond negen uur was ik klaar,en keek naar buiten en wat denk je het sneeuwde. Dus ik aan de bali :"Goed dat ik nieuwe banden heb kan ik ze gelijk uittesten" hahah. Het heeft de hele morgen af en an gesneeuwt. En in de valley dus heel zeldzaam ,maar zeker leuk om te zien. Ik heb gisteren ook nog eens voor mezelf een kadootje gekocht een nieuwe camera een canon rebel XTi 10.1 Dat had ik me vorig jaar al beloofd dus is het er nu maar van gekomen. (was toch al geld aan het uitgeven.. Daarnaast wilde mijn man de Wii die bijna nergen meer te koop was als op ebay en amazon die daar zoveel meer vroegen . Ik dus ga naar Costco daar zullen ze er wel hebben. Nee dat wilde hij niet want ach costco zou ze niet hebben.Ik dus meteen naar costco gisteren morgen en wat denk je .Daar hadden ze de Wii.Dus ik heb gisteren een man zo blij gemaakt als een klein kind.Hahaha. Nou hij ook weer helemaal gelukkig.

Bloem dat is al lekker snel inpakken voor jullie.maar ook fijn dat je een plek hebt en het ook nog eens dicht bij de school is van je zoontje. En je al je oude contacten nog kan behouden.Want als verder vehuist verwatert het vaak.Nu kun je er toe lopen om een bakkie te doen .

SFO ik roast mijn eigen coffee bonen hier en die komen van oakland ( Sweet maria's) Heerlijk allerlei koffie's van over de wereld.

Hoe was je avondje kolonisten.?

Ik ga mijn vroege jog doen.
Goedenmorgen Kodak en natuurlijk de andere vrolijke lezers.

Het Kolonisten is tot nu toe niets geworden, we hebben op vrijdagavond een paar kroegen in Oakland en Kensington bezocht en dat was erg gezellig. In Oakland hebben ze een nieuw cafe The Trappist. Ik hoef je dan ook niet te vertellen wat voor bieren ze daar schenken, jammie.

Gisteren gingen we met vier stellen op stap richting Napa, ook dit was weer reuze gezellig ondanks dat ik de persoon was die nipte ivm het rijden. We hebben ontzettend veel lol gehad en waren natuurlijk bekaf. De avond afgesloten met een pizza van Papa Murphy's en een DVDtje kijken.

Zo ik ga maar eens weer een stuk van de Top2000 luisteren voordat de lijst helemaal afgewerkt is.
Goedenmorgen allemaal.Dit wordt een lange dag dus ga dadelijk voor een paar uur naar bed.

Ik wil jullie allemaal een geweldig gezond en veilig nieuw jaar wensen.

En we spreken elkaar in het nieuwe jaar .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven