Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Okie Dokie Kodak, dan gaan ik nog maar eerst even 8 uurtjes werken.
De beste wensen voor jullie allemaal. Tot in het Nieuwe Jaar..
Hebben jullie allemaal een beetje vermaakt tijdens jaarwisseling.

Zelf lag ik voor de klok van twaalf al in bed aangezien sfo-vrouw vandaag moest werken. Echter daar kwam verandering toen rond 5uur de telefoon ging. Dus nieuwjaarsdag stond in teken van samen lekker uitslapen. De Champagne staat nog steeds koud in de koelkast dus die wordt vandaag wel meester gemaakt.
Het was hier vandaag een vermoeiende dag, de koters stonden om half zes al naast het bed. Vandaag hebben we de kerstboom en dergelijke weg gewerkt en overal naalden natuurlijk. Nu zitten we in de kamer bij de openhaard met een glas wijn..

SFO, uitslapen is hier heel lang geleden..acht uur is voor mij al uitslapen, maar er zijn ergere dingen in de wereld. Je hoort mijn niet klagen..

OK..nog even spons bob kijken en dan gaan de kleintjes hier ook zo naar bed..
Bloem uitslapen voor ons is ook niet langer dan 8-9uur, toch voelt het lekker.

Ik begrijp inderdaad dat je dat kunt vergeten met die kleine koters rondom je heen. Wij hebben ze al zo groot dat ze oud en nieuw eens niet meer met de oudjes willen vieren en bij vrienden blijven slapen.

Wij gaan maar eens eten en kunnen eindelijk de champie ontkurken.
Goedenmorgen.Nou druk was het wel inderdaad. Vele DUI's en dat is dan weer wat minder. Mijn nieuwjaar begint vandaag. Met een paar uur slaap vanmorgen (hoop ik).En dan bloem mag ik ook alles op gaan ruimen. Nog een paar weekjes en dan ben je al weer verhuist. Wat gaat de tijd toch snel he.

SFO ik hoop dat je champagne toch nog lekker gesmaakt heeft .(en dat geloof ik wel)

Ben moe en val om van de slaap.

Hallo alle nieuwe waar zijn jullie? Hoe is het met jullie allemaal.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz welterusten
Goedenmorgen, de Champie was weer eens lekker. Mag ook wel voor een van de beste flessen van Mum's. En wat is het dan lekker om niet hoeven te rijden. Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen geen enkele beschonken mensen heb zien rijden. En dat maakt het voor de veiligheid ook weer prettiger want zoals jij wel weet Kodak kunnen de meeste hier gewoon niet rijden. Ik ga maar weer eens langzaam richting werk.

Grt Paul
Nou, ik ben ook weer boven water..gisteren hadden we een klein probleempje met de verwarming maar gelukkig is nu alles weer opgelost. De tickets voor Nederland zijn geboekt en ik kwam er vandaag achter dat we met de Pasen aankomen..Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er ook wel zin in heb.

Zo, nog een paar dagen en dan krijgen we de sleutel van het andere huis..daar heb ik ook zin in. Wat zit een mens ook vreemd in elkaar he, eerst schrik je dat je verhuizen moet en dan vind je het fijn..ha ha..

SFO..hier is de champagnefles weer leeg..

Kodak, ben je ook weer uitgerust??

Ok..nog even de boel weer opruimen en dan dadelijk nog maar weer eventjes sporten..
Inderdaad Bloem de fles had de bodem snel bereikt.

Daarna was het weer hup het bed in om de volgende morgen weer te werken.

Nog een dagje en dan is het weekend en laat ik daar nou net zin in hebben.

Volgende week vrijdag is het weer twee jaar geleden dat ik officieel met alle papperassen via Houston binnen kwam. Dus dat gaan we dan ook maar eens lekker vieren, dus mochten een van jullie nog in de beurt komen dan heb je een goede reden om binnen te vallen.

Lekker de tickets voor pasen mmmm. Ik heb mij voorgenomen dat ik maar eerst de oude lui in Belize bezoek voordat ik naar NL vlieg.

En wat je nieuwe huis betreft lekker. Je zoon zal het wel lekker vinden om iets minder lang naar school te lopen, of niet?
De laatste dag van de wintervakantie, dadelijk naar een indoorplayground en pizzaria..

SFO, het is lekker gemakkelijk als je dicht bij school woont, geen gezeur met schoolbussen, auto's parkeren en dergelijke.

Wanneer ga je naar je ouders, komen ze ook weleens bij jullie??

Kodak, ben je weer een beetje op verhaal?

Van het weekend gaan we vast alvast een paar kampeerplekjes boeken voor van de zomer..We gaan ook naar het zuiden van Oregon, wellicht bij jouw in de buurt Kodak..de naam is me even ontschoten.
Hallo heb even een korte lunch. Het is hier een puinhoop met de storm en nog niet over. Omgevallen bomen .Ingezakte daken en power outages. En dan de nodige ongevallen. Hoop dat dit weekend snel over is.Gisteren was een stuk van de I-5 gesloten doordat er vele ongevallen waren .Alle hotels zaten binnen no time vol in de area. Mudslides dus ene grote puinhoop.

Bloem wat leuk en zeker ook naar holland .. dat zal je ook goed doen. En verhuizen is toch spannend nu.en je zoon zit lekker dicht bij school.Ben beniuewt waar je gaat camperen.SFO hoe zit het bij jullie met het weer al niet veel beter dan hier als ik dat zo vernomen heb.

Okay weer aan de slag ..

Hoop dat ik vanavond een beetej tijd heb om wat meer te plaatsen.
Bloem, ik probeer begin maart richting mijn ouders te gaan echter moet even wachten ivm een eventuele trip richting Belize van sfo-vrouw haar Medical Group. Zij geven daar seminars aan nurses en doctors. Daarnaast bestaat hun trip uit upgraden en onderhoud van apparatuur. Mijn ouders zijn hier al geweest echter willen eerst mijn broer, klein kinderen en de rest van de familie in NL bezoeken voordat ze deze kant opkomen.

Kodak het valt in de Valley waar ik woon nog wel mee echter ik kom net uit Danville en het is puinhoop. De construction site is plat gelegd aangezien het te gevarrlijk werd. Een creek van ruim 3 meter diep die achter de construction site ligt treed pijn over zijn oevers etc. Op de snelweg kan je maar net 40 mijl rijden ivm de regen en de harde winstoten en dan ben ik nog eens niet aan de Bay side. Een echt Hollands weertje zal ik maar zeggen
Goedenmorgen. We hebben de stormen weer overleefd. een hoop troep maar dat is op te ruimen. vandaag lekker lui en ben pas uit bed dus dat is ook een eerste dat ik zo laat mijn bedje uit ben.

Doe vandaag rustig aan. hoe is het met jullie allemaal. Al volop in aan het pakken bloem?

En SFO lekker weekend ?

Ga strakjes heerlijk brunchen.

Alles okay met de rest ? Ik hoor zo weinig van jullie . Hoe is het allemaal in jullie buurtjes en levens?
Een goedendag Kodak,

Ik geniet inderdaad van mij weekend met lekker niets doen, even bij tanken voor de week die komen gaat. De schade van de storm valt hier flink mee, de Valley waar we in wonen is behoorlijk bespaard gebleven. Wat betreft het niets horen Kodak op de Topic, we zijn dit weekend wel degelijk op het forum geweest.

Daarnaast is het bij mailen gebleven. Ik ga zo ook maar eens een ontbijtje maken.
Hallo SFO ik bedoelde ook niet jou en Bloem ,maar meer de mensen die hier in het begin waren .jammer dat we niks meer van ze horen. Ik zeg altijd oe meer zielen hoe meer veude.

Vandaag niet veel gedaan als foto's uitgezocht en op dvd gezet.
De storm heeft hier niet zoveel gedaan, in het zuiden van Oregon geloof ik wel.

Wel de hele dag regen en somber weer buiten.

Kodak, mijn man is gisteren de hele dag bezig geweest in de garage. Ik ga niet zoveel pakken, als wij de sleutel krijgen dan ga ik veel dingen overbrengen in de auto..de kleren leg ik achter in de bak en hang ik direct weer op..hopelijk valt het mee, maar hoe je het went of keert het blijft een werk natuurlijk.

SFO..ben jij de dag ook goed doorgekomen.

Kodak, ik moet ook nodig foto's uitzoeken..zal wel gebeuren nadat we in Nederland zijn geweest..
Bloem ben inderdaad de dag russtig aan het doorkomen. Zonet even naar Berkeley geweest en een pizza bij Zackery gescoord. Heb namelijk helemaal geen zin in gevogelte. Dat laatste hebben wij vaker als de kids er zijn. Ze eten namelijk geen beef en/of pork. Dus dan doe ik het vandaag maar eens met een pizza gevuld met spinazie, jammie
Hee mensen! Mag Latijns Amerika ook? Ik zit in Costa Rica (uitspreken met een amerikaanse rrrrr please). We zitten net op de voorstoep met onze nieuwe buurman Tom te kletsen, een bebaarde amerikaan uit Southern California.

Gezellige jongens, die gringos! altijd een babbel. Gringos rule!
He die Nijn,

Natuurlijk ben je welkom op de site.

Je hebt zelfs een Gringo naast je wonen, wat wil je nog meer.

Life is good
Welcome nijntje uit Costa RRRRRRRRica,je bent meer dan welcome.

Bloem je hebt gelijk het is niet erg ver weg en zo hoef je ook niks uit te zoeken.

SFO heerlijk pizza,ik zit hier te watertanden. Ik eet niet zo vaak "junk" foods.Maar als ik het eet dan is het ook vaak een hele dag junk wat ik eet. hihi. De dag daarna dan maar extra sporten.

Gisteren foto's uitgezocht en wat leuke scapbooks gemaakt met mijn foto's die ik had. Ik doe dat graag als ik mijn gedachten even op iets heel anders moet richten. Dat helpt dan enorm.

Op naar de sportschool nu en dan zien wat de dag ons weer brengt.

Groetjes en welcome Nijn.Voor allemaal een fijne dag toegewenst.
Leuk Nijntje...zo te horen is het weer heerlijk bij jullie..

Kodak, dat dacht ik vanmorgen ook even lekker naar de sportschool..kwam ik later mijn dochter halen uit de daycare zat ze in het strafhoekje. Ze had gespuugd en de tong uitgestoken naar de leidster. Hopelijk wordt dit geen gewoonte..

SFO..voor mij geen pizza de komende drie weken..ik ben met lijnen begonnen...
Hoi Bloem, ik doe het minder vreten dieet maar ik laat niet zo'n lekker pizza liggen. Ben op het moment aardig de voor verkiezingen aan het volgen in New Hampshire echter als die klojo's het debat verdomd laat uitzenden ja dan ga ik maar pitten. Heb al aardig vaak het traantje van Hillary moeten zien en ik denk dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn.
Goedenmorgen, Bloem ik denk dat het met je dochter gewoon een fase is . Even alle wateren proberen en kijken hoe ver ze kan gaan.Het komt vast goed. Het is alleen erg vervelend op het moment. Maar het gaat over.

SFO ik volg de verkiezingen ook en vind het vaak een media circus, met moddergooien.Maar erg interesant. Ik ben geen "fan" van Hilary en zo te volgen is ze niet echt populair als dat ze was in het begin. Ik zei al. " Als ze haar mond open doet dan graaft ze haar eigen graf."

Okay tijd om wat te gaan doen.

Fijne dag allemaal
Je bent weer lekker optijd Kodak, inderdaad madam graaft haar eigen graf en ik denk dat het voor afgelopen is.

Zo ik trap de dag maar even aan met een strakke bak koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven