Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Thanx Kodak, het feestje in inderdaad vanavond. Mijn vrienden hier hebben samen met sfovrouw alles geregeld terwijl ik heb gezegd dat ik alleen gezellige mensen om mij heen wil. Heb besloten om de platenspeler van boven te halen samen met de singles en 12" singles om een lekker swingend avondje ervan te maken voordat ik er maandag er een rimpel bij heb.

Gisterenavond kreeg ik nog bezoek van een NL-er die hier mijl vandaan woont. Hij vliegt de komende tijd paar keer naar NL en had de Pindakaas meegenomen. Gewoon Toppie
anoniem_37538 wijzigde dit bericht op 08-12-2007 18:36
Reden: was misschien nog niet klaar met mijn verhaal
% gewijzigd
SFO, dan heb jij de greencard toch snel in je bezit gekregen. Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken dat je vrouw Amerikaanse is. Ik ken hier een gezin dat er al tien jaar mee bezig is. Zolang zal het bij ons wel niet duren hoop ik. Met de visum die wij hebben duurt het ongeveer een jaar, maar ja je weet nooit hoe het loopt. Misschien komen we wel niet eens door de medische keuring heen.

Jij hebt je feestje nog tegoed. Wij hebben het gehad..dochter valt om van vermoeidheid. Ik sta altijd weer versteld wat voor grote kadoos mensen geven..zelfs een super groot ding van iemand die niet eens kon komen..

Kodak, bedankt voor de felicitaties..Wat voor werk doe jij eigenlijk?? Even kijken of ik haar weer wakker kan porren..6:15 is wel heel vroeg he..anders heb ik haar om vijf uur weer bij het bed staan..
Hallo,Even voordat ik weer mag . Mijn greencard heeft over alles zo'n drie en half jaar geduurt voorat ik hem in bezit had.maar had daarvoor al een zogehete work visa. bloem ik zit in lawenforcement en hebben een klein zaakje daarnaast. Mijn man doet daarnaast ook nog background checks .Dus al met al druk druk druk,Maar dat zijn we wel gewent. we zijn wel blij dat alles even stopt van de 21 ste tot en met de 27 ste want dan zijn we lekker er even tussen uit. Moet ook wel om even wat bij te tanken.Mijn shift begint om tien uur. Dus even douchen en dan even eten en een koppie koffie ,Leuk te horen dat je dochter en knalfeestje heeft gehad. See you all later.(or actually early morning)
Leuk om te horen dat bloemdochter een knal feest heeft gehad en eerlijk is eerlijk cadeaus zijn altijd leuk om te krijgen.

Zo heb ik ook het feestje overleeft, sfovrouw vond het maar niets dat ik de platen meenam dus dat heb ik maar over geslagen. Echter 11 Januari 2008 wordt er hier een party gegeven heb ik besloten. Dat is de dag dat ik de VS binnenkwam en bij de immigratiedienst op het vliegveld moest melden. Overigens was het weer onzettend gezellig en kwam rond 2uur thuis. De paar stellen die er waren hadden allemaal Grolsch meegenomen als cadeau zodat ik mijn verjaardag echt kon vieren. Vanavond met mijn schoonouders en schoonzussen even richting de Thai en dan kan ik morgen gewoon weer aan het werk. Op het moment zit ik in ons kleine kantoortje files over te zetten van sfovrouw zijn pc naar haar nieuwe speeltje. Het schijnt toch dat Windows mij weer flink weet te ergeren.
Goedenmorgen allemaal.

Gelukkig allemaal het weekend weer overleefd. Ik heb gisteren gezellig met man gewinkelt en zijn wat kersttuinen wezen bekijken.Is altijd zo gezellig en alles zo mooi verlicht. Het brengt je echt in de sfeer. Mount shasta ligt vol sneeuw en piekt lekker eruit. dat geeft altijd de mooiste foto's (vind ik zelf.

Heb gisteren ook al mijn fruit van mijn struiken gehaald mijn lemons,oranges,grapefruits and tangerines.

De winter kan beginnen.
SFO...ik zou zeggen proficiat..

Kodak, wat is precies lowenforcement?? Ik heb ook een werkvergunning, maar ik doe er voorlopig nog maar eventjes niks mee. Eerst de verhuizing en ik moet nog een kleine ingreep ondergaan. Ik vind de kerstsfeer ook altijd gezellig..maar wat wordt er veel gekocht..ik sta er altijd weer versteld van. Ik heb in het verleden ook in Frankrijk gewoond en daar was het geen haar beter..

Dadelijk weer naar de sportschool, ik was de vorige week niet geweest door ziekte en drukte..
SFO ook gefeliciteerd . Alhoewel je feesie zaterdag was.

Law enforcement betekent bij de politie. Ik ben al weer een paar jaar een American. Ik weet toch zeker dat ik nooit weer terug zal keren naar Nederland om te wonen.

Je hebt gelijk dat je even niet gaat werken .zeker nu er een verhuizing aan zit te komen.Je kunt altijd nog gaan werken als je helemaal gesetteld bent.
Kodak, ik dacht al in die richting maar ik kon het me haast niet voorstellen..maar dus toch. Spannend beroep lijkt me, toen we hier net woonden ben ik eens aangehouden door de politie..ik schrok me rot, sirene aan enzo..ha ha..Gelukkig geen boete, maar ik reed wel veels te snel.

Ja, dat was ook mijn plan..hopelijk vind ik het volgend jaar iets leuks...maar goed, ik ga dochter zo naar school brengen en dan nog even op zoek naar wat kerstkadootjes..het duurt nog maar twee weken..
Dankje wel dames, had gisteren en maar hoofdzakelijk vandaag vele telefoontjes en E-cards. Gisteren even met zijn tweetjes een kort rondje Napa gedaan en vervolgens met mijn in-laws bij mijn favoriete Thai restaurant gegeten.

Vandaag was het weer lekker werken en heb beide breaks overgeslagen, had het afgelopen weekend namelijk zoveel gegeten dat dit toch even niet door de beugel kon.

@Kodak, jij bent toch niet zo'n Hero die om de kleinste dingen bonnetjes uitdeeld, daar ben jij toch veel te nuchter voor als Hollander. De enige wens wat ik heb is dat er meer Highway Police is maar dan in undercovercars net zoals in NL. De mensen kunnen hier totaal niet rijden en heb de afgelopen 4 dagen al een stel ongelukken kunnen voorkomen door de klojo's.

En oeps kroketten als eten, van de buff gekregen.
Goedenmorgen,

SFO nee ik ben er niet "zo 1" Haha.

Ik doe some crime scene investigations, en dat is vaak onbepaalde uren en dus ook nooit zeker wanneer je uit je bed wordt gebeld.Maar het is voor mij gewoon werk.

En laat het vaak even zo als ik thuis ben. Dan moet je gewoon relaxed kunnen zijn.Daarom schrijf ik veel en ga ik er vaak even tussenuit om wat mooie natuur foto's te maken. Dat is dan even heel rustgevend.
Ik begrijp het Kodak, die uren zijn inderdaad totaal anders en het werk is zeker een stuk interessanter. Is maar goed dat je niet in Richmond woont want dan zou je zeker over uren draaien. Nee alle gekheid op een stokje, je hebt hier soms van die Hero's die bij een hele middag bij de rotonde wachten om mensen niet een perfect stop zien maken. Voor de rest heb ik geen klagen behalve dat ze het rij gedrag op de snel weg eens moeten aanpakken net zoals in NL. Ga lekker in de gewone auto de weg op, voorzien van camera en de kist van Arnie is hier meteen gevuld. Sorry maar ik heb nu in twee dagen al minimaal 10 ongelukken kunnen verkomen.

Zo en nu over na de normale gang van zaken, damn wat is het koud hier in de Bay Area. En ik dacht nog wel dat Californië bestaat uit: Sunshine en lekker weer.
Het is hier wel erg stil, he Bloem where are you?
Ik heb het druk,..druk met de huizenjacht. Het valt een beetje tegen, ik heb een paar gezien maar die staan net in een ander schooldistrict..en het zou sneu voor die jongen zijn om van zijn oude school af te moeten en het volgend jaar nog een keer..Morgen ga ik met het hoofd praten en waarschijnlijk moet dat ook gebeuren met het hoofd van een ander schooldistrict. Ik kan met niet voorstellen dat het over twee weken al kerst is..

En SFO, voel je je al een jaartje ouder??

Kodak, wanneer gaat je vakantie in??
Oja, ik voel het aan mijn spataderen Bloem, damn wat ben ik oud geworden.

Nee joh, ben nog steeds die energieke vent die hard werkt, af en toe flink brult en redelijk geliefd is bij de klant. Zo kreeg ik gisteren van mijn baasje te horen dat een grote baas van een vrij groot aannemersbedrijf vroeg of sfo met zijn spouse volgende week op zijn party willen komen. Blijkbaar wordt mijn aanwezigheid op prijs gesteld en dat is prettig om te horen.

Die school districten kunnen je inderdaad de das om doen Bloem maar met een beetje geluk moet hij toch gewoon op zijn gewone school kunnen blijven.

Wens je veel succes ermee.

Kodak, alles oke?
Goeden morgen /nacht.

Het is druk en ik weet niet of ik van voren of achter leef. Het einde van het jaar is in zicht en dan ook erg druk. Depresieve mensen all over.

Mag dadelijk naar bedje. En maar goed ook na 21 uur .Met hier en daar een hazeslaapje.

Ik heb de 21 ste vakantie dan kan ik met de auto nar de garage ,en dan zaterdagochtend vertrekken we .

Bloem wat vervelend inderdaad met die schooldistricten,maar misschien is er wel een mauw aan te passen. Want het zou zeker sneu zijn oor je zoon om naar een vreemde school te gaan .Heel veel succes.het moet gaan lukken voor jullie.

SFO het is altijd fijn als klanten een goede relatie met je hebben.Dat helpt de baas zowel jezelf .

Duik zo mijn bed in.want het is welletjes geweest.

Fijne dag allemaal.
Hallo dan weer, nog een dagje werken en dan kan ik eindelijk weer wat langer in mijn bed blijven liggen. Moet zeggen dat het niet meevalt om elke morgen zo vroeg weg te rijden. Morgen ter afsluiting nog wel even met mijn collega's nog wel even een biertje pakken in een plaatselijk Mexicaanse kroeg en dan is het week-

end. Heb totaal geen plannen gemaakt na ik gisteren de domper hoorde dat de timebeld van de auto met spoed moet worden vervangen. En ik denk dat het dan ook bij uitslapen blijft.

Zo Kodak ben je alweer een beetje bij gekomen na een extreem lange dag?

En Bloem hoe is het vandaag vergaan op de school, mag ie blijven?

Milous ben je al in gesneeuwd?

Een fijne avond gewenst en tot later
Het is weer eens erg rustig vanavond op de Topic.

Het vriest hier lekker 'snachts dus ik denk dat het bij jullie twee het overdag ook zo verder gaat. Heb zelf niet de luxe van electrische deken echter de 18 3/4 jaar oude kat Zacky heeft het hier in huis gescoord. Je krijgt hem dan ook niet van zijn plek vandaag. Voor de rest houd ik een lui lekker weekend en duik straks weer lekker het bed in.
SFO..je hebt gelijk het is rustig. We hebben ook een druk weekendje gehad, wat huizen bekeken maar dat houdt ook snel op..er staat niet veel te huur. Vrijdag hebben we een huis van binnen bekeken en waarschijnlijk gaat het die worden..

Kodak..nog een paar daagjes en dan heb je vakantie of niet??

Het gebeurd me gelukkig niet vaak maar ik heb heimwee op het moment..en mijn man ook..voor hem is het helemaal zeldzaam..ha ah..Het zal er wel bij horen waarschijnlijk.
Heimwee dat komt mij ook bekend voor Bloem. Vooral het eerste jaar had ik er last van en op zo'n moment moet ik echt niet naar een Hazes luisteren. Stom eigenlijk want thuis luisterde ik nooit zo vaak naar die man. Hoop voor jullie dat hethuis wat wordt, dan valt er meteen een last van je schouder.

Trouwens hoeveel weekjes nog Bloem voordat jullie naar NL gaan?
Goedenmorgen. Ik ben weer boven water. druk geweest.Maar Bloem als je al zegt nog even en ik heb vakantie.

Nou Bloem ik hoop dat jullie er snel uit zijn welk huis het wordt. dan heb je in iedergeval wat zekerheid . Daar zou ik ook gek van worden. Heimwee heb ik eigenlijk niet zo gehad. Wel dingen die ik miste .Maar ik heb ook een vreemde jeugd met een hoop ellende gehad. Dus denk ook wel dat het dan anders is .

Maar heb ook vrienden die terug zijn gegaan naar nederland.

Bloem ga je naar nederland? Dat zal jullie ook vast goed doen.

Haha ik moet lachen om je SFO want ik heb meer mensen die nu meer naar hollandse muziek luisteren dan ze ooit te voren in vaderland gedaan hebben.

het regent hier op het moment en heb mezelf beloofd om een run te maken vanmorgen .Dus dat wordt de regen gear aan en gaan.
Inderdaad Kodak ik luister nu meer naar Nederlandstalige muziek dan voorheen.

Vandaag dan ook inderdaad een cd-tje Hazes opstaan in de auto.

Wat betreft het weer hier ind e Bay, het gaat vanaf komende nacht paar dagen flink te keer als ik de voorspellingen mag geloven. Ben dan ook blij dat ik een beetje meer landinwaarts werk.

Zo ga maar eens maffen.
Ja SFO je hebt gelijk wat het weer betreft . Het stormt hier. Op de 44 staan al de borden dat je sneeuwkettingen nodig hebt als je verder gaat . En Shasta is mooi wit. Ook de pieken van lassen zijn mooi wit. Dus de ski oorden kunnen de deuren openen.Tijd voor mijn dagenlijkse slootje koffie.
Kodak, ik had ook niet echt heimwee maar ik had ook even het gevoel dat ik iets mistte..alleen ik kon niet omschreven wat. Mijn man had toevallig het zelfde als mij..Gelukkig is het nu voorbij. Ja, dat geloof ik graag als je geen leuke jeugd hebt gehad dan mis je het minder snel. Mijn man heeft helaas dezelfde ervaring maar toch had hij het ook even..gelukkig is het hier weer over gewaaid..Het zal er waarschijnlijk wel gewoon bij horen. We hebben het juiste huis nog niet gevonden, we dachten het wel eventjes maar toen kwam ik vandaag weer iets leukers tegen op craigslist..ha ha..

SFO..Andre Hazes heb ik hier nog niet in huis gehoord. We hebben wel een paar Nederlandse CD's en die worden meestal in de auto beluisterd..mijn zoon bleert dan altijd hard mee..

Eind maart gaan we naar Nederland, het is dan ook een jaar geleden dat we geweest zijn. Ik vind het het ergst voor mijn ouders, die zijn zelf de jongsten niet meer. Je hoort mijn moeder nooit mopperen hoor, maar ik weet dat ze nu al aan het aftellen is.

Zoals altijd ben ik te laat met de kerstkaarten..en ik moet nog postzegels halen..nou ja, dan komen ze maar aan in het nieuwe jaar.
Bloem, Craigslist is inderdaad een verdomd mooie site om de juiste dingen te scoren, succes ermee. Wat betreft de Hazes CD, ik kreeg het vorige week van een Amsterdamse jongen die hier een mijl verderop woont. Hij is ook die gene die mij steeds de lekkere dingen uit NL meeneemt. Daarnaast hebben wij een hele collectie Blof cd's.
Hoi! Ik meld me ook even.

Ik woon inmiddels alweer 4 jaar in Maryland, vlakbij DC. Heb nog geen greencard, maar de aanvraag is wel gedaan ... nog eventjes spannend dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven