Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 19 december 2007 om 09:15
Peacemaker is goed.
Nou vooruit: het waarom krijg je erbij:
Het was een zeer krachtig wapen.
Wie geraakt werd door een kogel uit een Colt .45 was direkt uitgeschakeld, al werd je in je arm geraakt. Gevechten waarbij deze revolver werd gebruikt duurden daarom nooit lang.
En de volgende vraag komt weer van Poez
Nou vooruit: het waarom krijg je erbij:
Het was een zeer krachtig wapen.
Wie geraakt werd door een kogel uit een Colt .45 was direkt uitgeschakeld, al werd je in je arm geraakt. Gevechten waarbij deze revolver werd gebruikt duurden daarom nooit lang.
En de volgende vraag komt weer van Poez
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 19 december 2007 om 12:11
quote:Poezewoes schreef op 19 december 2007 @ 11:29:
Mmm, dat zou ik niet geraden hebben!
Wat is de oorsprong eigenlijk van de kerstboom? Waarom hebben we een boom met kerst?
oorsprong is "heidens" heb ik altijd gehoord, de groenblijvende boom werd vroeger gebruikt als teken van terugkeer van het licht, dec is midwinter, daarna worden de dagen weer langer. De katholieke leiders hebben aan dat heidense feest een christelijke draai gegeven, door het licht een symbool van jesus te maken.
Twee vliegen in een klap, ze waren van dat heidens gedoe af en de nieuwe gelovigen waren al gewend aan feest in die tijd van het jaar, dus dat ging bijna naadloos over
Mmm, dat zou ik niet geraden hebben!
Wat is de oorsprong eigenlijk van de kerstboom? Waarom hebben we een boom met kerst?
oorsprong is "heidens" heb ik altijd gehoord, de groenblijvende boom werd vroeger gebruikt als teken van terugkeer van het licht, dec is midwinter, daarna worden de dagen weer langer. De katholieke leiders hebben aan dat heidense feest een christelijke draai gegeven, door het licht een symbool van jesus te maken.
Twee vliegen in een klap, ze waren van dat heidens gedoe af en de nieuwe gelovigen waren al gewend aan feest in die tijd van het jaar, dus dat ging bijna naadloos over
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 19 december 2007 om 12:15
Nlies haar antwoord reken ik goed. Het was een heidens symbool voor vruchtbaarheid en nieuw leven, gebruikt bij de midwinterviering.
Overigens ging het gebruik niet naadloos over, de kerk wilde eerst niets van de boom weten. Iets met afbeelden van de heilige geest en de aandacht afleiden van de geboorte van Jezus enzo. De kerk heeft verloren
Jij mag de volgende Nlies!
Overigens ging het gebruik niet naadloos over, de kerk wilde eerst niets van de boom weten. Iets met afbeelden van de heilige geest en de aandacht afleiden van de geboorte van Jezus enzo. De kerk heeft verloren
Jij mag de volgende Nlies!
oh that purrrrrrrrrfect feeling