strippen voor bevalling

19-12-2007 01:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
dacht laat ik de titel maar iets uitgebreider maken dan alleen 'strippen'

maar mijn 1ste vraag is, wie heeft er ervaring mee,

vraag 2, bij wie is het ook echt tot een bevalling gekomen hierdoor en vraag 3 is dan, hoelang liet de bevalling op zich wachten na het strippen?

zelf ben ik nu 5 dagen 'te laat' (woensdag 19de) en donderdag ga ik gestript worden. als ik dat wil uiteraard.

maar ik zou het fijn vinden wat ervaringen te lezen.
hoi lotje,

ik ben gestript bij 40.5 weken. Ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben! resultaat: 24 uur later lag ik met een klein ventje in mijn armen. Ik zou zeggen: niet geschoten, altijd mis. Je voelt van het strippen niet zo veel, erna had ik wel kramp. Is het je 1e kindje? Veel succes, nog even meid! (zit te kolven, hi hi, vandaar dit vroege tijdstip
Bij mij duurde het na het strippen nog 3 dagen voordat ik begon met bevallen (en helaas dus ruim 4 dagen voordat ik mijn zoon op mijn buik kon leggen).

Ik vond het wel vrij pijnlijk maar dat kan ook komen doordat de vervangende verloskundige een nogal horkerige man was met hele grote handen.Heb ook gelijk aangegeven toen dat ik niet wilde dat hij mijn bevalling zou begeleiden.Voelde gewoon niet goed.

Ik had bij het stippen overgens net een centimeter ontsluiting.Ik denk dat dat ook de snelheid van het inzetten van de bevalling beinvloed.

Succes vandaag en ik hoop dat het doorzet zodat je nog voor de kerst je kindje in je armen hebt.
Ik ben gestript toen ik 40w+5d zwanger was, 'snachts zijn de weeën op gang gekomen en ben ik uiteindelijk 's avonds via een keizersnee bevallen van mijn dochter. Dus bij mij heeft het wel gewerkt. Succes, ik weet nog dat ik echt blij was dat ik gestript kon worden want ik was het gewoon zàt.
Ik was 10 dagen overtijd toen ik werd gestript en de bevalling begon 12 uur later. De verloskundige zei dat je binnen een paar uur wel iets zou moeten merken (ik dacht iets van 5 uur, maar dat weet ik niet meer), dus ik dacht eigenlijk dat het geen zin had gehad. Uiteindelijk weet je natuurlijk ook niet of het het strippen is geweest, of dat de bevalling sowieso zou zijn begonnen.

Tijdens het strippen bleek dat ik 1 cm ontsluiting had. Er wordt trouwens aangeraden je daarna rustig te houden, omdat het dan meer kans heeft te werken. Het strippen zelf vond ik trouwens helemaal niet pijnlijk, meer een gek gevoel.

Succes!
Zou het gewoon laten doen als ik jou was. Wie weet helpt het en dat zou toch mooi meegenomen zijn? Okee, in sommige gevallen lijkt het niet zoveel uit te halen, maar proberen kan geen kwaad!

(Mijn Lief wist alles over bevallingen.. dacht ik. Tot ik hem bij wijze van test vroeg wanneer men stript. Waarop Lief uitriep: ik hoop enige tijd na de bevalling, want een strippende zwangere is niet echt een gezicht.....)

Succes!
Over strippen zijn de meningen verdeeld. Mijn tweede verloskundige geloofde er niet in en deed het dus niet. De eerste gelukkig wel.

Bij de oudste begonnen de weeën eigenlijk al meteen na het strippen op te komen. Aanvankelijk natuurlijk vrij rustig, ik heb nog koffie gedronken met een vriendin en kon ze netjes onopgemerkt doorstaan Toen die vriendin naar huis was, bleken die krampjes in mijn buik toch wel al regelmatig om de 5 minuten te komen. Ik twijfelde of ik mijn vriend moest bellen, want ik had eigenlijk meer pijn verwacht, gelukkig heb ik het toch gedaan. Ik beviel een paar uur later al van een zoon.

Bij de tweede ben ik twee keer gestript. De eerste keer gebeurde er helemaal niks en ik betwijfel of het de tweede keer wel wat deed. De bevallig kwam de nacht na het strippen op gang, maar ik was al 42 weken, dus de kans dat ik sowieso heel binnenkort zou gaan bevallen, was natuurlijk groot.
Ik ben bij 40.4 weken gestript, (ik vond het behoorlijk pijnlijk!) had toen 2 cm ontsluiting en dezelfde avond is het begonnen en 's nachts is hij geboren.

succes!
Bij mijn derde kindje ben ik gestript, ik was toen 42 weken. 's Middags gestript (deed bij mij wel pijn trouwens!) en uur of 6 ('s avonds dus) begonnen de weëen! (en een paar uur later was mijn zoontje er al, wel snel dus, maar ja, was dan ook de derde).

Het kan net dat zetje zijn wat je (baarmoeder) nodig heeft.
Ik ben bij de 2e zwangerschap gestript, met ruim 39 weken. Omdat ik een te hoge bloeddruk kreeg moest ik opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik ben aan het eind van de middag gestript. Volgens mij viel dat wel mee, kan me tenminste niet meer herinneren dat het een hele nare ervaring was...Vrij snel na het strippen kreeg ik weeen en s'nachts is mijn dochter geboren. Ik denk dat het al met al binnen 12 uur "gepiept" was..
Ik ben bij allebei de bevallingen gestript, bij allebei twee keer. Bij de 1e ben ik smiddags om 14.00 gestript, (had al twee cm) en om 17.00 had ik 5 cm dus zijn de vliezen gebroken door de vk. Om 20.58 was onze dochter er! Ik kreeg ook pas echte weeen nadat ze de vliezen had gebroken.

Bij de tweede bevalling ben ik ook twee keer gestript. De tweede keer weer smiddags en alleen wat lichte krampen. 'S avonds om 20.00 zette het door en om 01.20 had ik onze zoon in mijn armen. Ik liep bij alletwee overtijd, bij de onze dochter 41.4 weken en bij onze zoon 40.5 weken.

Heel veel succes.
Hi Lotje!

Spannend voor je zeg!Op het end lijken de 9 maanden (voor jou nog iets langer dus) maar niet voorbij te gaan...!Maar ff terugkomend op je vraag of er ladies zijn die je wat info kunnen geven uit eigen ervaring met 'het strippen' om de bevalling wat op gang te krijgen..

Zelf heb ik verzocht de bevalling na 38 weken wat te versnellen omdat ik vanaf 5 maanden zwangerschap bekkeninstabiliteit had,ik daardoor veel pijn (steeds meer naarmate het gewicht toenam,wat voor mij 34 kg!! in z'n totaliteit inhield)..Op 22 november 1999 om 9.00 uur had ik een afspraak bij de gynaecoloog..Om 9.40 uur werd ik eindelijk uit de wachtruimte gehaald,en gezien hij wist van de situatie,is hij gelijk gaan 'toucheren' om na te gaan of de baarmoedermond al wel enigszins 'week' genoeg is. Dit was het geval en had zelfs 1 cm ontsluiting (zonder een enkele wee)!Hij stelde voor om te gaan strippen..maar kreeg daarbij de mededeling dat 'hij niet verwachtte dat de bevalling ontzettend op gang zou komen,maar het zou in ieder geval bijdragen aan het hele proces..'. Het strippen zelf is een vreemde ervaring..pijn doet het niet,je voelt het een beetje...Waar ik me meer zorgen om maakte was 'de hardhandigheid' van het strippen zelf! De hele zwangerschap ben je mega voorzichtig als het gaat om je buik en geboortekanaal om je baby te beschermen en dan voel je hoe iemand met een redelijke kracht iets 'lostrekt' van binnen..geen stress!!dit bleek namelijk gewoon de gang van zaken te zijn....Rond 11.00 uur was ik weer opweg naar huis..voelde wat buikpijn,maar dacht dat het tussen de oren zat omdat ik net was gestript..

Om 11.30 uur leek mijn buikpijn erger te worden,maar dacht dat het 'harde buiken' waren dus ging maar ff ontspannen douchen..Tijdens het douchen leek het stabiel te blijven..Nadat ik me had aangekleed en met een kop thee op de bank wilde gaan zitten,kreeg ik opeens mega erge kramp..dat om de 10 minuten steeds weer terug kwam.Op dat moment besloot mijn toenmalige partner (en de vader) de verloskundige bellen en ze beloofde rond 15.00 uur bij mij te zijn..Bij aankomst zei ze meteen dat ik binnen 24 uur moeder zal zijn..Op dat moment had ik weeën om de 4 minuten..Ik kan mijn ingepakte tasje pakken en alvast richting ziekenhuis..Eenmaal in de auto en in het ziekenhuis was het een hel wat betreft pijn,helemaal toen mijn vliezen werden gebroken!Had weeën van een minuut,om de minuut!Heb regelmatig gedacht dat ik het niet op eigen kracht zou kunnen redden tot de max ontsluiting!

Ondanks dat ik 5 uur helse pijnen heb gehad,zijn die uren in mijn beleving veel korter..om 20.15 uur had ik persweeën en 9 cm ontsluiting..om 20.23 uur,na letterlijk 3 keer persen, is mijn dochter geboren..Heb dus 8 uur weeën gehad en de bevalling zelf heeft maar 8 min geduurd..Geheel onverwacht gezien mijn leeftijd bouw en bekkeninstabiliteit..Ben wel erg blij dat de bevalling zonder infuus en verdoving op gang is gekomen en ook de bevalling zelf,met alle pijn etc,zonder verdoving heb mogen meemaken..Want dát is wat een kind baren nou eenmaal is..en zag ik in hoeveel 'kracht' ik (en iedere andere vrouw in deze situatie!) bezit..zowel fysiek als mentaal!Begrijp nu wél erg goed waarom moeder natuur de vrouw heeft 'uitgekozen' voor het baren van kinderen...Als mannen een griepje hebben dan 'vergaat de wereld' (in hun ogen..) al!!

Ok..ik dwaal af...Om terug te komen op de topic:dit is mijn ervaring en hoop dat je er iets aan hebt..!!In iedergeval veel succes en sterkte!Laat je binnenkort ff weten hoe het allemaal voor jou is verlopen?

Ondanks dat ik je niet ken en dit voor mij,als newbie op dit forum, de eerste topic is waarop ik reageer,zal ik voor jou (jullie) duimen!

Liefs, J..
Ook ik ben gestript omdat ik 40 weken zwanger was en de baby het nog veels te goed naar haar zin had in mijn buik. Ik ben zelfs drie keer gestript, bij mij heeft het helaas niets uitgehaald, ons meisje is met 42 weken geboren in het ziekenhuis.

Het strippen op zich vond ik niet vervelend, ik was allang blij dat er voor mijn gevoel iets gedaan werd wat de bevalling op zou kunnen wekken. Je moet gewoon zorgen dat je goed ontspannen bent, ik voelde er vrij weinig van...

Het kan iniedergeval geen kwaad, en het wil wel eens helpen. Doen dus!!! Heel veel succes iniedergeval!
Hoi

Bij mij twee verschillende verhalen.

Eerste keer strippen bleek ik al 3cm te hebben en was de baarmoeder volledig verstreken en had het succes, gaf net het laatste zetje. Ik werd om half 10 gestript, hele dag en avond lichte weeën, nachts braken de vliezen om 20 over 1 en om half 8 was dochter er.

Tweede keer had ik 1cm ontsluiting bleek tijdens het strippen. Toen rommelde ik al een week, maar heb vervolgens nog anderhalve week met steeds weeën gelopen voor het eindelijk doorzette.

Het strippen vond ik de tweede keer pijnlijker, misschien omdat het nog niet zo rijp was als de eerste keer? Maar het is wel goed te doen hoor als je je ontspant. Ik vond het laten breken van de vliezen (de laatste keer) veel erger.
Whatever, I do what I want
ik ben volgens mij ook gestript, ik weet het alleen niet zeker. Met 37,5 weken is er tijdens de controle door de gyneacoloog gevoeld of er al iets verweekt was, omdat ik met 38 weken ingeleid moest worden, ivm zw suiker. Dit was niet zo zei hij.

Ik vond het onderzoek wel best even pijnlijk en voelde ook duidelijk dat hij aan van alles aan het " wroeten" was. Na het onderzoek zei de gyneacoloog dat er nog niks verweekt was en dat hij eigenlijk een iets te hardhandig onderzoek had gedaan. Maar al met al, braken wel die avond mijn weeen en in 5 uurtjes was mijn zoon er. Zeker als ik het verhaal hier lees denk ik dat hij mij gestript heeft. De gyneacoloog met avonddienst dacht het ook. Hoe dan ook denk ik dat het " gewroet" iets in gang heeft gezet.
dank jullie wel voor de verschillende en uitgebreide reactie's!

ik denk ook wel dat ik het zal laten doen, al ben k wel n watje wat pijn betreft...

deste meer rede om het wel te doen en de kans dat de kleine dan wat sneller zou kunnen komen. kan ie lekker buiten mij verder groeien! ik heb m al alles gegeven wat ik maar kon immers

in hoeverre is het gevoel te vergelijken met een uitstrijkje trouwens? dat vond ik n kippevelgevoel geven nl... krijg nog rillingen als ik eraan terug denk :|
Lotje, ik denk dat als je zorgt dat je je ontspant het echt geen pijn hoeft te doen. Ik heb me geconcentreerd op mijn ademhaling en ik denk dat dat heeft geholpen (en natuurlijk moet de vk een beetje normaal te werk gaan, maar dat is logisch).

Ik zou het gewoon doen, baat het niet dan schaadt het niet.
Tja, ik denk dat als je weeen krijgt door het strippen, dat je dat strippen een peuleschil vindt, achteraf gezien.

Ik ga morgen vragen om te strippen, ik vroeg me eigenlijk al af of dat voor de 40 weken gedaan wordt, maar zo te lezen hier, wel. Ben dan 39+4. Maar slaap al ruim een week haast niet doordat ik zoveel jeuk heb en daarbij is sinds deze week mijn bloeddruk opeens erg snel aan het stijgen. Mocht er gestript kunnen worden en komt het dan op gang, ben ik daarna snel van de jeuk af en kan ik (hopelijk) thuis bevallen. Mocht mijn bloeddruk nog veel verder stijgen, dan gaan ze het toch inleiden, dus ik hoop dat we dat voor kunnen zijn...
Ik ben ook voor de 40 weken gestript, was precies 39 weken. Ze bood het zelf aan en ik was er wel blij mee, want had al een aantal dagen flinke voorweeen. In tegenstelling tot wat ik hier lees, vond ik het heel pijnlijk. Maar ik had het er graag voor over. De weeen zetten meteen daarna goed door en binnen 6 uur was m'n kindje er. Het was inderdaad net het duwtje dat de bevalling goed deed doorzetten.
ik kón niet gestript worden!

grmbl.

de boel was nog niet 'rijp' genoeg... dus maandag naar t ziekenhuis voor n standaard controle, en daarna nog maar n keertje naar de vlos... als k niet voor volgende week vrijdag beval moet k ook in t ziekenhuis bevallen.. en dan is dat meteen t einde wb de onderwater bevalling. dat doen ze hier dus niet.
Hier wilden ze wel strippen, maar het kon niet, baarmoedermond wel zacht, maar geen ontsluiting. Bloeddruk gelukkig nog hetzelfde, maar wordt nu wel om de dag gecontroleerd.

Succes nog en de kans is nog best wel aanwezig hoor dat je binnen nu en een week bevalt, ik hoop het voor je! (en voor mezelf eigenlijk ook )
ik hoop met je mee idd!!! vanaf maandag mag ik ook om de dag en das zo'n gedoe... zeker omdat ik de enige met rijbewijs ben

we maken er gewoon een wedstrijdje van
Tja, fijn he, om de dag, maar wel fijn dat het in de gaten gehouden wordt en zaterdag komt de verloskundige lekker bij ons thuis . Eigenlijk hoop ik dan te bevallen want 1) ik ben het zat (de jeuk) en 2) dan heeft mijn favo verloskundige dienst .

En waarom is het zo'n gedoe omdat je de enige bent met rijbewijs? (tja, ben zwanger he, heb tegenwoordig vaak wat meer uitleg nodig ) Of bedoel je dat je man/vriend meegaat en jij dan moet rijden? Ik doe alle controles in m'n uppie. Mocht er iets zijn dan komt vriend wel naar huis (hij heeft gelukkig wel zijn rijbewijs, dat scheelt )

Maarre, officieel gezien mag jij eerst natuurlijk, maar als ik een beetje egoistisch ben vind ik dat ik eerst mag .
hij heeft idd geen rijbewijs en gaat wel altijd mee, als ik maandag naar t ziekenhuis moet had ik heel graag gehad dat hij zou kunnen rijden.. k heb t niet op ziekenhuizen. dus dan zit k gestresst achter t stuur, is gelukkig echt maar n mini stukje, maar lopen gaat helemaal niet meer.

jeuk heb ik gelukkig niet trouwens, maar wel sinds vandaag straie op mn buik :'( en daar baaaaaaaaaaaaaal ik zo ongelofelijk van!
Ik heb alleen wat striae op mijn heupen, maar wat niet is, kan nog komen.... (zie ik aan jou, want zover ben ik nog niet). Is misschien niet leuk, maar liever striae op mijn buik dan jeuk over mijn hele lichaam. Dat is ook de reden dat ik nog wakker ben, heb nu al de hele avond verschrikkelijke jeuk en in bed gaan liggen heeft dan toch geen zin. Meestal is er wel een moment dat het weg is en dan ga ik slapen, maar dat moment is nog niet gekomen helaas . Ben nu wel heel moe, dus hoop dat ik zometeen half hangend achter de computer in slaap val .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven