Yucatan in juli

10-01-2011 19:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij aan het oriënteren op een vakantie in juli in Mexico. We gaan met kinderen en willen daar uiteraard ook rekening mee houden. Ik lees helaas veel over het orkaanseizoen en dat dit precies in de periode april-oktober valt in het gebied Yucatan.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? De kansen die ik vind op internet verschillen nogal. Ik zou graag eigen ervaringen lezen.
Ik ben er 7 jaar geleden in maart geweest en toen is mij verteld door iemand die daar woonde dat de luchtvochtigheid in juli ook erg hoog is.

Bij het onaangename af zelfs.

En je kan geluk hebben met de orkanen of niet natuurlijk.

Ik zou zelf het risico niet nemen.
Dat van die luchtvochtigheid herken ik van Aruba. Dat maakt mij dan nog niet zoveel uit. Hoewel het op Aruba geen kans geeft op orkanen net als in Mexico natuurlijk.

Maar wat zou dan wel een "goed" gebied zijn in Mexico in juli? We hebben natuurlijk te maken met de schoolvakanties.

Waar is toch die tijd gebleven dat we er samen op uit trokken buiten het hoogseizoen om....
Misschien de andere kant van Mexico,daar onder Los Angeles...
Ben in augustus op Yucatan geweest en het as er idd erg warm en plallerig. Wij hebben er wel van genoten, daar niet van....

Kreeg toen wel te horen dat wij op het punt stonden ( tijdens een excursie, nog geen 20 min van ons resort af)waar orkanen het land meestal als eerst bereiken. Dat maakt je wel een beetje bang, maar wij hadden op dat moment het grootste deel van de vakantie al gehad...
Wij zijn er in juli geweest. De luchtvochtigheid is hoog maar verder hadden we prima weer. Af en toe 's nachts een buitje maar dat was welkom. Vrienden van mij hebben er een hotel en hebben tot nu toe 1 keer een orkaan meegemaakt. (zitten er al meer dan 10 jaar. Ik zou eerder naar yucatan gaan dan naar baja california vooral vanwege de veiligheid.

Mocht je nog inspiratie zoeken: google eens op maja luna
Vijf jaar geleden ben ik ook in juli daar geweest. Het was wel erg warm, maar op de meeste plekken was wel schaduw te vinden. Sowieso moet je met kleine kinderen het heetste van de dag mijden, maar dat weet je zelf ook wel, denk ik.

Wat betreft orkanen. Een paar weken voor ons vertrek was ons hotel echt behoorlijk vernield. Wij konden daardoor daar niet meer slapen. Op het eerste gezicht leek dit een domper, maar wij zijn door de reisorganisatie heel goed overgeboekt naar eigenlijk een nog veel mooier hotel. Al vond ik het wel zielig voor de inwoners die vnl van het toerisme leven.
Fijn dat jullie reageren. En verwarrend.

Mijn kinderen zijn al wat ouder, dus die weten wel hoe of wat met de zon.

Moeilijk hoor....
Wij zijn 7 jaar geleden in juni in Yucatan geweest. Ik vond de luchtvochtigheid echt heel hoog. Idd ook een aantal tropische buien, maar die waren dan wel weer lekker, juist omdat het zo benauwd was. Qua orkanen hadden we wel veel "geluk". We waren drie dagen thuis, toen Wilma over het land raasde. We hebben begrepen dat het grootste deel van het resort vernield was. Dat vond ik wel heel erg voor al die lieve mensen. Vier haar geleden zijn we teruggegaan in januari (om er te trouwen) en dat klimaat was een stuk beter.....

Maar Mexico is echt super, wel of geen hoge luchtvochtigheid!
Ik ben juli 2009 in Yucatan geweest, maar geen last gehad van orkanen en destijds ook niets over gehoord. De tropische buien en de hoge luchtvochtigheid herken ik wel.

Ik raad het land zeker weten aan, super mooi gebied!
Hallo,

Wij zijn van 1 aug t/m 14 sept in Mexico geweest playa del Carmen. In mexico regent 5 minuten max per dag. Met orkaan valt het daar wel mee. Canun en Playa del carmen is veilig.

Het is echt een super land. We zijn er zelf getrouwd.

Groetjes Brigitte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven