Jus invriezen?

11-01-2011 21:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo...,

Ik heb een vraagje. Als ik lekker vlees (bv. beenhammetje) heb gebraden, houd ik altijd een heerlijk jus over. Alleen eet ik niet zo vaak jus, behalve bv. een beetje over stamppot ofzo. De jus gooi ik dus altijd weg en eigenlijk is dat zonde. Zou het eigenlijk willen bewaren, totdat ik het een keer nodig heb.

Mijn vraag is dus kort: kun je jus invriezen?

Groetjes,

Boxje
Ja tuurlijk, lekker. Doe ik ook met de jus van mijn suddervlees.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oke...dank je!

Ik ga het eens proberen....
Als je maar weinig jus neemt, kun je het ook invriezen in een ijsblokjes-houder. Kun je per keer 1 of 2 van die blokjes ontdooien.
Oh dat van die ijsblokjes is een goed idee!

Hoe gooien jullie jus weg trouwens? Gewoon door de gootsteen? Mijn moeder liet de pan altijd een dag staan tot het vet gestold was en dan kon je dat apart weggooien van het water. (zodat het dus niet in de gootsteen komt, dat vet).. Mijn vriend kiepert het altijd gewoon allemaal in de gootsteen met de kraan open.
v
Ja dat dacht ik dus ook, maar mijn vriend vond van niet. Ga ik hem nogmaals proberen te overtuigen hahaha. Dankje!
nee, echt niet in de gootsteen maar gewoon met een stukje papier eruit vegen. Ik heb vaak genoeg de zwanenhals eraf mogen schroeven. Zat er een hele rand vet in..
Ik heb/bewaar van die kleine cupjes van 1 persoonsappelmoes van AH en vries daar jus in die over is voor bijv. bij stamppot.

Ideaal. Alleen niet in de magnetron zetten maar even in een kommetje doen.

Bakvet dat ik direct na het bakken overheb/afgiet, gaat in een klein groenteconservenglas en daarna weg. Niet door de gootsteenof toilet.

Als ik wat meer kleine jus-tjes over heb, doe ik nog wel eens een bakje in de ragout als ik die vers maak of in de bami of als 'bite' in de aardappelpuree met wat fijngesneden lente-ui.

Opties genoeg voor 'jus over'.
Pakken melk vliegen er hier doorheen en die scheur ik altijd open en doe daar de jus in die overblijft. Gootsteen echt niet doen, dat slibt gewoon langzaam dicht. Bewaren doe ik nooit niks eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven