Laat je nagel altijd los bij gebruik Daktarin
dinsdag 4 januari 2011 om 08:03
Sinds een klein jaartje heb ik op de nagel van mijn grote teen wat witte plekjes. Dacht eerst dat het een schaaf plekje was, al kon ik mij niet herinneren mijn teen gestoten te hebben.
Nu denk ik dat het een kalk/schimmelnagel is. Er zit een beetje ruimte onder een heel klein hoekje van de nagel en er zit nu 1 wit plekje dat inmiddels iets groter aan het worden is. aan de zijkant naast de nagelriem.
Nu wide ik Datarin gaan kopen, maar in de bijsluiter staat dat de nagel er na verloop van tijd afvalt.
Ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.
Nu denk ik dat het een kalk/schimmelnagel is. Er zit een beetje ruimte onder een heel klein hoekje van de nagel en er zit nu 1 wit plekje dat inmiddels iets groter aan het worden is. aan de zijkant naast de nagelriem.
Nu wide ik Datarin gaan kopen, maar in de bijsluiter staat dat de nagel er na verloop van tijd afvalt.
Ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.
dinsdag 4 januari 2011 om 10:39
dinsdag 4 januari 2011 om 11:16
Onychomycosen: De geïnfecteerde nagels zo kort mogelijk knippen. Voor elke applicatie de nagel schoonmaken. Een weinig applicatievloeistof, crème of zalf 1–2×/dag op de geïnfecteerde nagel aanbrengen; de applicatievloeistof laten drogen. De behandeling ononderbroken voortzetten, ook na het loskomen van de geïnfecteerde nagel (meestal na 2–3 weken), tot hergroei van een gezonde nagel en gehele genezing zijn opgetreden (meestal na 32 weken).
woensdag 12 januari 2011 om 17:50
Hallo,
Het is niet door het geneesmiddel dat de nagel loslaat maar door de schimmel zelf.
De schimmel maakt de nagel broos waardoor die makkelijker loskomt.
Een schimmel in een (teen-)nagel is helaas moeilijk te behandelen. Bij kleine, recente plekken kan Daktarin Tinctuur of Nailner nog helpen. Deze producten vermijden dan voornamelijk dat de schimmel zich verder uitbreidt, waar de schimmel aanwezig is, dient uit te groeien...
Bij grotere, dikke vlekken dient met een arts te raadplegen. Deze schrijft dan een oraal antischimmelmiddel voor waardoor de schimmel via de bloedbaan aangepakt wordt en zo de nagel niet meer verder infecteerd.
Groeten,
Leen
Het is niet door het geneesmiddel dat de nagel loslaat maar door de schimmel zelf.
De schimmel maakt de nagel broos waardoor die makkelijker loskomt.
Een schimmel in een (teen-)nagel is helaas moeilijk te behandelen. Bij kleine, recente plekken kan Daktarin Tinctuur of Nailner nog helpen. Deze producten vermijden dan voornamelijk dat de schimmel zich verder uitbreidt, waar de schimmel aanwezig is, dient uit te groeien...
Bij grotere, dikke vlekken dient met een arts te raadplegen. Deze schrijft dan een oraal antischimmelmiddel voor waardoor de schimmel via de bloedbaan aangepakt wordt en zo de nagel niet meer verder infecteerd.
Groeten,
Leen