Gezondheid alle pijlers

Laat je nagel altijd los bij gebruik Daktarin

04-01-2011 08:03 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een klein jaartje heb ik op de nagel van mijn grote teen wat witte plekjes. Dacht eerst dat het een schaaf plekje was, al kon ik mij niet herinneren mijn teen gestoten te hebben.

Nu denk ik dat het een kalk/schimmelnagel is. Er zit een beetje ruimte onder een heel klein hoekje van de nagel en er zit nu 1 wit plekje dat inmiddels iets groter aan het worden is. aan de zijkant naast de nagelriem.

Nu wide ik Datarin gaan kopen, maar in de bijsluiter staat dat de nagel er na verloop van tijd afvalt.

Ben benieuwd wat jullie ervaring hiermee is.
Geen ervaring ermee, maar met een kalknagel kan je beter niet blijven lopen hoor!
Ik dacht dat Daktarin voor vaginale schimmel was...

Ik had ook een aanzet tot een kalknagel (zelfde wat jij beschrijft) en ik heb bij Kruidvat eigen merk anti-schimmelcreme en anti-kalknagelolie gekocht. Dat een paar weken gebruikt en volgens mij is de plek er nu gewoon uit aan het groeien.
Onychomycosen: De geïnfecteerde nagels zo kort mogelijk knippen. Voor elke applicatie de nagel schoonmaken. Een weinig applicatievloeistof, crème of zalf 1–2×/dag op de geïnfecteerde nagel aanbrengen; de applicatievloeistof laten drogen. De behandeling ononderbroken voortzetten, ook na het loskomen van de geïnfecteerde nagel (meestal na 2–3 weken), tot hergroei van een gezonde nagel en gehele genezing zijn opgetreden (meestal na 32 weken).
(van het farmacotherapeutisch kompas)
Hallo,

Het is niet door het geneesmiddel dat de nagel loslaat maar door de schimmel zelf.

De schimmel maakt de nagel broos waardoor die makkelijker loskomt.

Een schimmel in een (teen-)nagel is helaas moeilijk te behandelen. Bij kleine, recente plekken kan Daktarin Tinctuur of Nailner nog helpen. Deze producten vermijden dan voornamelijk dat de schimmel zich verder uitbreidt, waar de schimmel aanwezig is, dient uit te groeien...

Bij grotere, dikke vlekken dient met een arts te raadplegen. Deze schrijft dan een oraal antischimmelmiddel voor waardoor de schimmel via de bloedbaan aangepakt wordt en zo de nagel niet meer verder infecteerd.

Groeten,

Leen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven