De volgende stap...

12-01-2011 19:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
De aantrekkingskracht is weg. Ik geef om hem, kan bij hem terecht en hij is vertrouwd. Maar er is geen aantrekkingskracht. Ik wil hem houden als goede vriend, maar dat is geen optie omdat hij dat niet kan omdat hij nog teveel voor me voelt. Het is over, maar wil hem niet helemaal kwijt..
Dat is rot, voor allebei.. Is de aantrekkingskracht er ooit wel geweest?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ja, in het begin. De eerste paar maanden..
Het is over, zeg je. Je voelt dus dat je zo niet met hem verder kan. Ik snap dat hij geen vrienden kan zijn omdat dat hem te veel pijn doet. Ik denk dat er niets anders op zit dan afstand nemen, in elk geval voor nu. Maar moeilijk is het wel, kan ik me alles bij voorstellen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
hoelang waren jullie samen? getrouwd? samen een huis? Kinderen?
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:MereldeMus schreef op 12 januari 2011 @ 19:35:

hoelang waren jullie samen? getrouwd? samen een huis? Kinderen?

Nee, pas een maand of 9. Daarvoor ook een maand of 10 (het is dus al eerder uit geweest)! Niet getrouwd, geen kinderen, geen huis!

Maar we kennen elkaar inmiddels al weer 7 jaar en ik voel me vertrouwd. (is echt een uitzondering)
quote:Zorroo schreef op 12 januari 2011 @ 19:34:

Het is over, zeg je. Je voelt dus dat je zo niet met hem verder kan. Ik snap dat hij geen vrienden kan zijn omdat dat hem te veel pijn doet. Ik denk dat er niets anders op zit dan afstand nemen, in elk geval voor nu. Maar moeilijk is het wel, kan ik me alles bij voorstellen.
Ik kan dat niet.. Ben een mietje.. Wil het niet!
Wat zou je wél graag willen?

En wat bedoel je met "de volgende stap"?
Ik voel me zo moedellooos
Ik heb niet de indruk dat je er echt uit bent.

Maar misschien vergis ik me.

Wil je er niet nog aan werken?
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:maaike schreef op 12 januari 2011 @ 19:42:

[...]

Nee, pas een maand of 9. Daarvoor ook een maand of 10 (het is dus al eerder uit geweest)! Niet getrouwd, geen kinderen, geen huis!

Maar we kennen elkaar inmiddels al weer 7 jaar en ik voel me vertrouwd. (is echt een uitzondering)

Dus wellicht hebben jullie een hele mooie vriendschap die jullie verward hebben met liefde?

(al twee keer?)
quote:tjjjjjemig schreef op 12 januari 2011 @ 19:47:

Wat zou je wél graag willen?

En wat bedoel je met "de volgende stap"?Vriendschap... (volgende stap: een punt achter onze relatie zetten)
quote:liselore schreef op 12 januari 2011 @ 19:49:

[...]

Dus wellicht hebben jullie een hele mooie vriendschap die jullie verward hebben met liefde?

(al twee keer?)Wat mijn kant betreft wel... Hij niet, dat is echte liefde!
quote:MereldeMus schreef op 12 januari 2011 @ 19:48:

Ik heb niet de indruk dat je er echt uit bent.

Maar misschien vergis ik me.

Wil je er niet nog aan werken?Ik ben er al zo lang mee bezig (augustus tot nu ...) Maar niks lijkt te werken. Mijn aantrekkingskracht is er niet en komt ook niet echt meer naar boven zoals het voorheen was. Ik ben op.. En pas 22!
ik heb je onderwerp van gisteren ook gevolgd, maar je hebt inmiddels de beslissing genomend om het uit te maken dus?

als niks lijkt te werken: ligt dat aan hem of ben jij zo veeleisend?
quote:maaike schreef op 12 januari 2011 @ 19:52:

[...]

Ik ben er al zo lang mee bezig (augustus tot nu ...) Maar niks lijkt te werken. Mijn aantrekkingskracht is er niet en komt ook niet echt meer naar boven zoals het voorheen was. Ik ben op.. En pas 22!dat zijn al vier maanden van de negen...... grijp jezelf eens bij je kladden en hou jezelf en je vriend niet langer voor de gek.
Jij houdt niet van hem, er is geen aantrekkingskracht, je bent al de helft van de tweede relatiepoging aan het twijfelen... Volgens mij is het tijd jezelf een schop onder je kont te geven, je vriend duidelijk te vertellen dat het over is en verder te gaan met je leven.

Als je het na zo'n korte periode al zo'n drama vindt, wordt het tijd dingen te leren relativeren, anders krijg je het nog zwaar als er echt moeilijke dingen gebeuren in je leven.
Ik heb hetzelfde meegemaakt (ging dan wel om een lange relatie). Ik voelde geen aantrekkingskracht. Veel te lang doorgemodderd. Uiteindelijk toch uit elkaar. En al snel kreeg hij een relatie met een vrouw die hem wel op alle fronten super vindt. Veel beter! Hak de knoop door, ik denk dat jullie er uiteindelijk allebei op vooruit gaan. Al zie je dat nu nog niet zo.
Ik moet de eerste vrije (of zelfs bezette) heteroman nog tegenkomen die met een jonge vrouw om wil (blijven) gaan vanwege haar leuke karakter en de betekenisvolle platonische vriendschap. Ze kunnen het er soms jaren op doen lijken, maar geloof me: het is niet het doel. Is seks dan het doel? Mwah. Uiteraard. Maar veel mannen zijn tegelijk best wel realistisch. Het met jou gezien of geassocieerd worden kan ook al heel strelend zijn.

Je vriend houdt zichzelf tenminste niet voor de gek.

Knoop deze info in je oren, voor als jij ooit wél weer oprecht van een man dreigt te gaan houden om zijn leuke karakter.

NB Hieronder is ruimte voor medeforummers om 'Grote onzin!' of 'Generaliseren is ook een kunst!' te schrijven.
Grote Onzin! Generaliseren is ook een kunst!
Grote onzin!

Generaliseren is ook een kunst!

(Of moest ik een van de twee kiezen?)
Frankie, begrijp ik het goed? Bedoel je dat je niet in platonische vriendschap gelooft tussen een man en een vrouw (beiden heteroseksueel). Ben je ergens met je piemel blijven steken ofzo? (klinkt lulliger dan bedoeld)
Ik voel me zo moedellooos
Grappig dat Frankie duidelijk geen grote fan/bewonderaar van de man in het algemeen is (dat mag ik wel zeggen toch?) maar toch steevast voor een man aangezien wordt. Zelfs met staartje.
quote:liselore schreef op 12 januari 2011 @ 19:56:

[...]

dat zijn al vier maanden van de negen...... grijp jezelf eens bij je kladden en hou jezelf en je vriend niet langer voor de gek.Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven