Boekentip gevraagd: " hoe ontspan ik mijn lichaam"

13-01-2011 12:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou graag tips willen over boeken hoe je zelf leert te ontspannen.

Ik merk dat ik spanning opsla in m'n lichaam en daardoor pijnklachten krijg (korte versie).

Probeer een manier te vinden om de spanning op een andere manier te ontladen (sport 3x, yoga), maar zou ook graag een boek lezen dat mij inzichten over ontspannen kan geven. Wie heeft er tips?
geen boekentip, maar denk als je drie keer per week sport en ook nog aan yoga doet dat je er dan al veel aan doet.

Misschien een idee om eens een haptomoon ofzo te bezoeken?
Ga daar eens op googlen. Thanx :-)
Of kijk eens naar psychosomatische fysiotherapeuten, daar ben ik ook een tijd onder behandeling geweest. Heeft veel geholpen.
Je zou ook eens een pittenzak kunnen proberen, schijnen goed te helpen.
Mediteren kan ook goed helpen.
Heb een boek over yoga, staan hele fijne oefeningen in. Of kijk eens op yogatv punt en el. Daar heb je video's met verschillende reeksen oefeningen, ook voor ontspanning.
This is not kosher!
Probeer eens een cd met meditatie oefeningen en rustgevende muzie.
Dank voor de tips!

De haptonoom zou mogelijk een idee voor mij zijn. Juist omdat ik iets verder wil dan de dingen die ik tot nu toe gedaan heb ( dvd's met oefeningen, een iPod vol oefeningen, warmte dingen, etc....). Maar ik heb waarschijnlijk iets 'meer' nodig. En wat ik heb gelezen over de haptonoom denk ik dat ik er wel meer over wil weten.

Heb jij ervaring met een haptonoom XAM?
Er staan ook fijne artikeltjes over ontspannen e.d. op dit linkje. In tijde van ernstige stress hebben veel artikeltjes geholpen. Lees ze nu ook weer.
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Denk er wel al een tijdje aan. Er is wel eens een topic hierover geweest, dat bracht me ook op het idee. Misschien even terugzoeken?
@barbaraAnn,......stil, dankje, dit kan ik goed gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven