Ergernissen in het verkeer
donderdag 13 januari 2011 om 13:10
donderdag 13 januari 2011 om 13:14
donderdag 13 januari 2011 om 13:18
Oooh, ik heb zoveel ergernissen in het verkeer.
Mensen die wel hun knipperlicht gebruiken en dan denken dat ze zomaar hun auto naar links, of rechts, kunnen gooien. "Want ik heb mijn knipperlicht uitgezet" . Of er nu iemand naast rijdt, of bezig is met inhalen.
Te langzaam rijden, te lang op de linkerbaan blijven met 110 kilometer.
Onnodig op de rem trappen, ieder bochtje benaderen alsof het een haarspeldbocht is. Inhalen wetende dat ze 20 meter verderop een afslag moeten hebben. En dan weer vol op de rem om ertussen te komen.
In 2 parkeervakken parkeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mensen die wel hun knipperlicht gebruiken en dan denken dat ze zomaar hun auto naar links, of rechts, kunnen gooien. "Want ik heb mijn knipperlicht uitgezet" . Of er nu iemand naast rijdt, of bezig is met inhalen.
Te langzaam rijden, te lang op de linkerbaan blijven met 110 kilometer.
Onnodig op de rem trappen, ieder bochtje benaderen alsof het een haarspeldbocht is. Inhalen wetende dat ze 20 meter verderop een afslag moeten hebben. En dan weer vol op de rem om ertussen te komen.
In 2 parkeervakken parkeren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
donderdag 13 januari 2011 om 13:25
Fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben, waardoor je dus regelmatig een noodstop moet maken omdat er weer eentje gewoon de weg over knalt.
Mensen die hier in het centrum gewoon midden op de weg stoppen omdat ze iemand uit laten stappen.
Mensen die te langzaam rijden en inhalen.
Lullo's die je inhalen (compleet onnodig want ik rij toch altijd echt wel lekker door) terwijl je 20 meter verderop alweer moet invoegen, waardoor ik dus op de rem moet om hem er tussen te laten.
Mensen die als er een file staat, een stuk over een afslag rijden en dan ook nog verwachten dat iemand ze er dan weer tussen laat.
Mensen die hier in het centrum gewoon midden op de weg stoppen omdat ze iemand uit laten stappen.
Mensen die te langzaam rijden en inhalen.
Lullo's die je inhalen (compleet onnodig want ik rij toch altijd echt wel lekker door) terwijl je 20 meter verderop alweer moet invoegen, waardoor ik dus op de rem moet om hem er tussen te laten.
Mensen die als er een file staat, een stuk over een afslag rijden en dan ook nog verwachten dat iemand ze er dan weer tussen laat.
donderdag 13 januari 2011 om 13:34
Auto's die oh zo snel de weg op moeten rijden, vervolgens langzaam blijven rijden want ze moeten 2 straten verderop weer inslaan...
Bumperklevers, en vooral diegenen die dat doen om je naar de rechterbaan te 'dwingen' terwijl je zelf netjes 120 rijd en een gros aan auto's voorbij rijd.
Auto's die midden op de weg staan om even bij te beppen met een bekende (why?!)
Plotseling op de rem vliegen for no reason.
Mensen die 20 kilometer onder de toegestande max. snelheid rijden.
Bij de omliggende dorpen hebben ze de middenstreep weggehaald en twee strepen aan de zijden gezet om zo blijkbaar de snelheid te reduceren. Vervelender is dat iedereen vind dat 'ie het recht heeft om midden op de weg te gaan rijden (en de slome auto's zijn dan niet in te halen!).
Bumperklevers, en vooral diegenen die dat doen om je naar de rechterbaan te 'dwingen' terwijl je zelf netjes 120 rijd en een gros aan auto's voorbij rijd.
Auto's die midden op de weg staan om even bij te beppen met een bekende (why?!)
Plotseling op de rem vliegen for no reason.
Mensen die 20 kilometer onder de toegestande max. snelheid rijden.
Bij de omliggende dorpen hebben ze de middenstreep weggehaald en twee strepen aan de zijden gezet om zo blijkbaar de snelheid te reduceren. Vervelender is dat iedereen vind dat 'ie het recht heeft om midden op de weg te gaan rijden (en de slome auto's zijn dan niet in te halen!).
donderdag 13 januari 2011 om 13:34
Automobilisten die zomaar ergens stoppen en het fietspad blokkeren, of bij een straathoek het zicht blokkeren. Hier vlakbij is een supermarkt met parkeergarage, maar iedereen parkeert op de laad/losplekken voor de deur, verschrikkelijk onoverzichtelijk.
Aan het verkeer is te merken dat ik in een 'mindere' wijk woon.
Aan het verkeer is te merken dat ik in een 'mindere' wijk woon.
donderdag 13 januari 2011 om 13:35
Doorrijders na een aanrijding!
Wij zijn twee weken geleden aangereden door iemand die véél te hard een rotonde op reed (niet alleen eigen inzicht, ook van getuigen). Hij kreeg in de gaten dat hij er tóch niet voor kon en begon hard te remmen, Daardoor gleed hij weg (glad hè) en botste tegen onze auto aan. Hij reed achter onze auto vandaan en sjeesde weg!
Mijn man was flabbergasted en heeft het kenteken niet gezien. Gelukkig reed er iemand achter hem die wél alles had gezien en genoteerd. De politie had hem al snel gevonden. Zijn reactie was: 'tja, het was best druk en ik dacht dat het zo veel gedoe zou geven als ik zou stoppen'.
We hebben 3700 euro schade, wordt nu allemaal wel geregeld, maar een 'sorry' kan er niet af......
(Overigens is het niet tot een officiële aangifte gekomen, de politie vindt het namelijk prima als we het onderling kunnen regelen. Hij komt er dus nog mee weg ook!)
Wij zijn twee weken geleden aangereden door iemand die véél te hard een rotonde op reed (niet alleen eigen inzicht, ook van getuigen). Hij kreeg in de gaten dat hij er tóch niet voor kon en begon hard te remmen, Daardoor gleed hij weg (glad hè) en botste tegen onze auto aan. Hij reed achter onze auto vandaan en sjeesde weg!
Mijn man was flabbergasted en heeft het kenteken niet gezien. Gelukkig reed er iemand achter hem die wél alles had gezien en genoteerd. De politie had hem al snel gevonden. Zijn reactie was: 'tja, het was best druk en ik dacht dat het zo veel gedoe zou geven als ik zou stoppen'.
We hebben 3700 euro schade, wordt nu allemaal wel geregeld, maar een 'sorry' kan er niet af......
(Overigens is het niet tot een officiële aangifte gekomen, de politie vindt het namelijk prima als we het onderling kunnen regelen. Hij komt er dus nog mee weg ook!)
donderdag 13 januari 2011 om 13:43
- onnodig links rijden;
- langzamer rijden dan toegestaan;
- bumperkleven;
- zonder lichten aan rijden - ook overdag!;
- geen richting aangeven;
- fietsers die zonder licht rijden;
- fietsers die voorrang nemen waar ze dat niet hebben;
- onnodig langzaam optrekken.
Men. Ik heb veel ergenissen . Ongelofelijk dat ik juist altijd heel erg rustig en op mn gemak in de auto zit . Het zijn misschien ook niet zozeer ergenissen, als wel constateringen die gepaard gaan met een diepe zucht.
- langzamer rijden dan toegestaan;
- bumperkleven;
- zonder lichten aan rijden - ook overdag!;
- geen richting aangeven;
- fietsers die zonder licht rijden;
- fietsers die voorrang nemen waar ze dat niet hebben;
- onnodig langzaam optrekken.
Men. Ik heb veel ergenissen . Ongelofelijk dat ik juist altijd heel erg rustig en op mn gemak in de auto zit . Het zijn misschien ook niet zozeer ergenissen, als wel constateringen die gepaard gaan met een diepe zucht.
donderdag 13 januari 2011 om 13:46
- auto's die voorrang nemen
-auto's die geen richting aangeven
- auto's die in een wegversmalling mij toch willen inhalen; dat gaat dan rakelings langs je heen met een pittige snelheid.
- auto's die de bocht veel te krap nemen en mij dan zowat klem rijden
- sowieso, inhalen in een bocht!
-parkeren op de stoep
-auto's die geen richting aangeven
- auto's die in een wegversmalling mij toch willen inhalen; dat gaat dan rakelings langs je heen met een pittige snelheid.
- auto's die de bocht veel te krap nemen en mij dan zowat klem rijden
- sowieso, inhalen in een bocht!
-parkeren op de stoep
donderdag 13 januari 2011 om 13:49
Oh, ik vind van mezelf ook dat ik het vast niet zo slecht doe als sommige anderen!
Mijn irritaties?
- geen hand uitsteken op de fiets;
- direct gelieerd: knipperlichten niet gebruiken!
- gewoon maar doen zonder te kijken, zoals invoegen, afslaan etc;
- kinderen uit de auto laten stappen, dan wachten tot ze binnen zijn en de hele weg blokkeren, terwijl 20 m verderop een parkeerplaats is;
- toeteren of uitfoeteren terwijl jezelf iets stoms doet;
- parkeren over 2 parkeerplaatsen, terwijl er al zo'n tekort is.
En dat is het wel zo'n beetje. Denk ik nu.
Mijn irritaties?
- kinderen uit de auto laten stappen, dan wachten tot ze binnen zijn en de hele weg blokkeren, terwijl 20 m verderop een parkeerplaats is;
- toeteren of uitfoeteren terwijl jezelf iets stoms doet;
Volg je hart. Dat klopt.
donderdag 13 januari 2011 om 13:50
quote:Missphoebe schreef op 13 januari 2011 @ 13:37:
is dat niemand meer weet dat rechtdoorgaand verkeer altijd
voorrang heeft op afslaand verkeer. grrrrrrr.....nee hoor...ik heb een witte auto en die hebben altijd voorrang!!!
is dat niemand meer weet dat rechtdoorgaand verkeer altijd
voorrang heeft op afslaand verkeer. grrrrrrr.....nee hoor...ik heb een witte auto en die hebben altijd voorrang!!!
anoniem_109178 wijzigde dit bericht op 13-01-2011 13:50
Reden: o vergeten
Reden: o vergeten
% gewijzigd
donderdag 13 januari 2011 om 13:51
Hekel aan:
Onterechte linksrijders.
Vrouwen die niet kunnen rijden, maar wel in het weekend van hun man achter het stuur mogen.
Mensen die niet handsfree bellen.
Inhalen als er geen reden voor is.
Mensen die voor niets op de rem trappen.
Mensen die te langzaam invoegen.
Vrachtwagenchauffeurs die denken de weg te bezitten en niet uitkijken voordat ze van baan wisselen.
Fietsers die met drie personen naast elkaar fietsen.
Kinderen op de fiets die overduidelijk niet opletten.
Onterechte linksrijders.
Vrouwen die niet kunnen rijden, maar wel in het weekend van hun man achter het stuur mogen.
Mensen die niet handsfree bellen.
Inhalen als er geen reden voor is.
Mensen die voor niets op de rem trappen.
Mensen die te langzaam invoegen.
Vrachtwagenchauffeurs die denken de weg te bezitten en niet uitkijken voordat ze van baan wisselen.
Fietsers die met drie personen naast elkaar fietsen.
Kinderen op de fiets die overduidelijk niet opletten.
donderdag 13 januari 2011 om 13:57
quote:Pink2510 schreef op 13 januari 2011 @ 13:49:
Oh, ik vind van mezelf ook dat ik het vast niet zo slecht doe als sommige anderen!
Mijn irritaties?
- kinderen uit de auto laten stappen, dan wachten tot ze binnen zijn en de hele weg blokkeren, terwijl 20 m verderop een parkeerplaats is;- toeteren of uitfoeteren terwijl jezelf iets stoms doet;
oh daaraan gekoppeld: ouders die hun kinderen los in de auto laten zitten, 'want het is maar een klein stukje naar school'.
(okay, ik heb daar persoonlijk geen hinder van, ik vind het alleen zo dom).
Dat wildgeparkeer bij scholen is ook ergerniswekkend. Bij ons kun je vanaf de weg het schoolplein alleen bereiken over een smal stoepje. En daar wordt ook op geparkeerd. Dan kun je dus over een doorweekt grasveld ploeteren, omdat 1 zo'n muts te lui is om gewoon te komen fietsen of even wat verder te rijden naar een parkeerplaats.
Mijn irritaties?
- kinderen uit de auto laten stappen, dan wachten tot ze binnen zijn en de hele weg blokkeren, terwijl 20 m verderop een parkeerplaats is;- toeteren of uitfoeteren terwijl jezelf iets stoms doet;
oh daaraan gekoppeld: ouders die hun kinderen los in de auto laten zitten, 'want het is maar een klein stukje naar school'.
(okay, ik heb daar persoonlijk geen hinder van, ik vind het alleen zo dom).
Dat wildgeparkeer bij scholen is ook ergerniswekkend. Bij ons kun je vanaf de weg het schoolplein alleen bereiken over een smal stoepje. En daar wordt ook op geparkeerd. Dan kun je dus over een doorweekt grasveld ploeteren, omdat 1 zo'n muts te lui is om gewoon te komen fietsen of even wat verder te rijden naar een parkeerplaats.