een beetje bezorgd

13-01-2011 13:34 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet echt bekend op dit forum maar wil graag even mijn ei kwijt.

Woon samen meet een hele leuke lieve vent.

Echter is er één probleem wat mij dwars zit...dit speelt al een tijd in onze relatie maar telkens wanneer ik een baaldag heb...of een bui dat ik aan het piekeren ben speelt dit weer op in mijn hoofd en maak ik me weer zorgen. Hoogst waarschijnlijk zorgen om niks.

Ik zal even bij het begin beginnen..

We hebben elkaar ooit ontmoet via het wel beruchte relatieplanet.

Prima site ontzettend leuke date en het is een mooie relatie geworden.

Echter is vriendlief wat gek op aandacht van het vrouwelijk schoon opzich heb ik hier geen problemen mee...Maar we hadden destijds al even een relatie en bij bleef maar op die site staan want de complimentjes die hij kreeg streelde hem..hij deed er verder niets mee..maar toch dacht ik wat zoek je daar als je het van mij kan krijgen. Nou uiteindelijk snapte hij mijn punt en is van deze site afgegaan.

Nu het echte probleem....

Voor dat wij een relatie kregen had hij een sexrelatie met een vrouw, al een paar maanden voor ik hem leerde kennen is dit gestopt en dus ook geen probleem...We kunnen moeilijk allemaal als maagd ene nieuwe relatie in gaan;).....Maar met deze vrouw heeft hij nog wel vriendschappelijk contact. Ik weet nog dat hij ooit aan mij vertelde; zo raar ik ging met haar een ijsje eten en haar vriend belde haar zegt ze tegen haar vriend dat ze ijs aan het eten was maar gaf mij een vrouwen naam. De nieuwe vriend van haar is erg jaloers en wil dus niet dat zij nog contact hebben.

Ik zei ook dat ik het vreemd vond dat ALS zij het ook enkel als vriendschappelijk zag ze het stiekem moest doen...Maar goed ik dacht er verder niet bij na. Tot ik een keer van mijn vriend hoorde dat ze zo nu en dan sexueel getinte opmerkingen maakt naar mijn vriend zoals ik wil ook wel weer lekker op jouw paal zitten. Ik voelde gezonde jaloesie. En weet dat mijn vriend hem prima in zijn boek kan houden en er niet op in zou gaan...Ook vertelde hij dat ze had gevraagd aan hem of hij een keer samen wilde gaan zwemmen. Mijn vriend had dit afgewezen. dacht ik....

Tot ik en ik weet het dit praat ik niet goed een keer een msn gesprek van hun zag...en zag dat mijn vriend was begonnen over zwemmen ...en uitgebreid een gesprek had met haar over haar prachtige borsten. Ik heb hem hier direct op aangesproken en gezegd..dat hij niet moet zeggen dat zij dit doet...maar het hele vergaal moet vertellen en dus ook zeggen dat hij hetzelfde doet. Vanaf dat moment kwamen bij mij steeds meer jaloerse gevoelens. waarom telkens die aandacht nodig hebben van andere vrouwen...en specifiek naar haar toe..waraoms teeds die aandacht van HAAR! (helemaal als hij danz egt ze is niet bijzonder ze is zo simpel etc.)

Dit kabbelde een tijdje voort en heb het er niet meer met hem over gehad ...hij had me wel beloofd minder contact met haar te hebben als ik me daar niet prettig bij zou voelen. En ik dacht ook dat hij dat deed.

Tot ik een avond naar een concert ging....in een week dat hij veel moest overwerken..en hij ineens smste dat hij naar de bioscoop was.ik zei wat leuk dat je er toch even uit bent..met wie ben je... Daar kreeg ik geen antwoord op. Ook de volgende dag toen ik vroeg hoe de film was en met wie hij kwam er alleen uit ja was een goede film.

Normaal verteld hij dit altijd heel enthousiast en ik voelde me er niet prettig bij. Daardoor heb ik weer iets gedaan wat niet netjes was maar ik heb....destijds in zijn telefoon gekeken. Daar stond een bericht van haar....dat ze het erg gezellig vond in de bios etc.

woest was ik...ik heb hem wakker gemaakt...en heb het gelijk gezegd en dat ik niet wil dat hij gaat liegen over contact met haar en waarom hij dingen stiekem doet als deze vrouw daadwerkelijk niks voorsteld. En hem erop gewezen dat hij het destijds ook raar vond toen zij tijdens het ijs eten aan de telefoon vertelde tegen haar vriend dat ze met iemand anders was. En hij nu net zoiets flikt bij mij.

Natuurlijk was ik de boeman want ik had in zijn telefoon gekeken en dit is prive etc. Nou uiteindelijk na 2 dagen bakkelijen alles weer oké. Hij zei ik deed het stiekem omdat ik anders wist dat jij boos zou worden en ik wil niet dat er een ruzie komt om enkel en alleen een bezoekje aan de bioscoop.

Afgesproken met hem dat hij dingen niet meer stiekem doet en we gewoon open zijn. Ook zei ik dat als het echt alleen een vriendin was waarom hij haar dan niet een keer uit zou nodigen op de thee..dan zou ik haar ook leren kennen en was dat misterieuze van hun vriendschap af. voor mij. Hij zei dat dat gek was omdat het alleen een kennis was...en die nodig je niet uit op de thee...(ik vond dit vreemd maar ben hier niet op in gegaan)

Hij kent haar van de sportschool en ze sporten geregeld samen...nu is er ook een sauna in die sportschool en ze hadden tijdens het sporten besloten samen een saunatje te pakken. ( heh verdorie tranen rollen over me wnagen het zit me hoog) Nou wonen we in een dorp...en er kwamen bekenden van ons die sauna in. Die bekende heeft gelijk gezegd tegen mijn vriend...hey wat gek dat je met een ex sexpartner in de sauna zit waarop mijn vriend had geantwoord....wat is er vreemd aan met een goede vriendin naar de sauna te gaan.( ja inderdaad tegen mij zegt hij het is een kennis maar als het in een situatie beter uitkomt dat het een goede vriendin is is dan zegt hij het is een vriendin)

Hij heeft hier over niets tegen me gezegd....pas twee weken later zei hij jaa ik moet he even wat vertellen niks ernstigs ofzo maar ik heb laatst met haar ff een saunatje genomen niks bijzonders hoor gewoon tijdens het sporten dachten we hey we gaan ff de sauna in. Maar ja er waren bekenden nu rolt er een balletje door het dorp omdat we samen zijn gezien en ik wil niet dat je het van andere hoord...Ik was toen zo perplex en zei wel waarom zeg je het nu pas...hij antwoorde weer ik wil je niet boos maken ...ben je nu boos? Nou het klopt op dat moment was ik eigenlijk niet eens boos. Eerder verbaasd.....

Nou heeft mijn vriend een iphone en zij ook...hier heb je een gratis sms programma....en volgens mij (ik wete dit niet zeker wnat ik heb besloten nooit meer in zijn telefoon te kijken) Zitten ze bijna dagelijks hele dagen met elkaar op whatsapp te kletsen..Echter alleen overdag als beide aan het werk zijn want 's avonds is mijn vriend spontaan niet meer on line op whatsapp. Dti vind ik raar..overdag zit hij er om de 5 minuten op en in de avond...helemaal niks....Als ik dingen laat vallen als jeetje wat was jij veel op whatsapp was het zo rustig gata hij daar nooit op in. Als ik iets naar hem typ op whatsapp stuurt hij me soms eenuur later iets terug terwijl ikw el zie dat hij ondertussen de hele tijd on line is. Natuurlijk kan hij dan ook met andere aan het chatten zijn maar mijn gevoel zegt dat dat steeds met haar is. Omdat ik dagelijsk dingen hoor als *haar naam* zegt dat dit...of zij doet dat.

Al met al maak ik me dus ongerust....Ik weet zeker en dat is echt waar..dat hij geen sex met haar heeft....

Ikw eet ook dat ik achter die sauna niet te vele moet zoeken want als ze dat als iets sexueels wilde doen zouden ze niet in een dorp een sauna pakken(helemala niet op een sportschool waar ik veel mensen ken...

Ikw eet ook dat hij van me houdt ...en in de tijd dat ze sex hadden is het ook gene relatie geworden dus waraom zou ik nu bang zijn dat dat het wel is....

Ik weet ook adt ze het voornamelijk over koetjes en kalfjes hebben dingen als werk etc...want dat verteld hij me tegenwoordig gewoon.

Toch ben ik jaloers.....ik heb steeds het gevoel dat er iemand in mijn terretorium komt....Het liefst wil ik haar als het ware wegschoppen...maar ik wil niet de jaloerse vriendin zijn die een..vriendschap of wat het ook is kapot helpt....Ik durf er ook niet te veel over te klagen...bang dat ze dan daadwerkelijk echt tussen ons in komt te staan. Ik ben soms bang dat..hij voor haar bepaalde gevoelens krijgt....en dat een gevaar is voor onze relatie op geestelijk vlak. Dat hij bij haar dingen vindt die hij bij mij niet vindt.

Hier bij speelt misschien ook mee dat mijn vriend 10 jaar ouder is als ik ben en zij ongeveer even oud is als hij dus....ik haar als concurrente zie waar ik niet tegen op kan omdat zij jaren ouder is ofzo...zou dit kunnen onbewust?

Loop ik te zeiken..of is mijn jaloesie gegrond...???

En ik vind het gewoon zo raar..dat...ik al ze vrienden en al ze vriendinnen ken.....maar ik haar niet te zien krijg....

O ja en....dan komt er ook nog bij dta mijn vriend nara mij toe jaloers is...het liefst luisterd hij bij ieder gesprek mee. maar wanneer ik ook maar een blik werp naar de laptop of een telefoon ik gelijk te horen krijg je hoeft niet alles te weten(helemaal gelijk heeft die..maar waarom dan wel alles bij mij willen weten)

Ik heb soms het gevoel dat hij dingen doet...waar van hij weet dat ik het niet prettig vindt...en hij bang is dat ik deze dingen ook doe....

Nogmaals...dames.....en heren ben ik te jaloers? Moet ik me zorgen maken? Moet ik het weer opnieuw bespreekbaar maken met kans op ruzie....of...is er daadwerkelijk niks aan de hand en moet ik het laten voor wat het is?

Sorry voor de extreem lange post...Maar het lucht wel op
pfoeee hee, heb je een korte samenvatting?
Wet van Wuiles?
Wet van Wuiles!
Wet van Wuiles.
Ik kom niet verder dan de helft van de tekst, maar die helft zegt mij al genoeg.

Niet te vertrouwen die vriend van je. Terecht dat je bezorgd bent. Hij belazert je waar je bij staat.
Het wordt tijd om duidelijk je grenzen aan te geven schaapje! Vertel hem waar jij je wel en niet prettig bij voelt. Zo te lezen houdt hij niet heel veel rekening met jouw gevoelens, dat zou voor mij een dealbreaker zijn.

Hoe graag wil jij een relatie met deze man? Graag genoeg om hem over jouw grenzen heen te laten denderen?
Zo, die is idd wel heel erg lang.
Ben halverwege opgehouden met lezen. Het was echt wat te lang. Maar enfin, ik heb wat twijfels over of het wel echt alleen nog puur vriendschap is. Als je normaal gezien 'gezond' jaloerse gevoelens hebt, zou ik deze voelsprieten wel in de gaten houden. Een gevoel dat er ergens toch iets niet klopt, heeft dan vaak wel een terechte basis. Ik zou er ook niet geheel gerust op zijn en het er, zonder te drammen, wel over blijven hebben. Hij heeft immers wél een paar keer gelogen en stiekem gedaan. Dat is in mijn ogen een teken aan de wand.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Zoals de waard is (jouw vriend dus) vertrouwt hij zijn gasten.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Als dit mijn partner zou zijn dan zou ik echt niet blij zijn hoor.

(en dat is nog zachtjes uitgedrukt!)
Wat ik ook wil zeggen: denk niet alleen maar met je gevoel, maar ook met je verstand.

Je gevoel zegt waarschijnlijk: ik hou van hem, ik wil samen zijn met hem, hij kan zo lief zijn etc. Echter, je voelt ook wel aan dat er hier iets niet klopt. Gebruik dan je verstand om voor jezelf op een rijtje te krijgen wat JIJ belangrijk vindt in een relatie. Beredeneer dit niet vanuit angst om kwijt te raken wat je hebt, maar wees eerlijk naar jezelf. Hoe vind jij dat een goede relatie er uit hoort te zien? En wat zou voor JOU een goede oplossing zijn van dit probleem?
Zou graag willen zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar vind: msn sexueel getinte gesprek, liegen over bios, sauna achter houden en haar niet mogen ontmoeten wel reden tot achterdocht..

Kan nog steeds niets aan de hand zijn, maar zou het zeker met hem bespreken, misschien dat je hem zo ver kan krijgen om zich voor te stellen hoe hij zich zou voelen als de situatie omgekeerd was.
quote:flowerbloem schreef op 13 januari 2011 @ 13:41:

Wet van Wuiles.Die wordt onderhand een beetje irritant. Wordt er te pas en te onpas bijgesleept.
Ik denk dat je terecht zit, als je het niet vertrouwt. Zou ik ook niet doen. Als hij zo lief en leuk is voor jou, dan kan hij echt wel meer respect tonen voor jouw gevoelens hierin.

Ik zou hier geen genoegen mee nemen!
This is not kosher!
Heb niet alles kunnen lezen, want ik denk dat het veel van hetzelfde is.

Mijn ex vriend (let op het woord ex) heeft ook die aandacht nodig en ging regelmatig over mijn grenzen heen. Zie dat jouw vriend dit ook bij jou doet en wie weet wat hij nog meer achter je rug flikt. Ik zou maar eens nagaan of dit nu de vent van je leven is. Succes
Ik heb het wel helemaal gelezen , en hierbij mijn reactie:

Als hij veel aandacht nodig heeft van andere vrouwen (of dat nou per se die mevrouw is of iemand anders) moet hij daar zelf maar eens mee aan de slag. Het is duidelijk dat dit voor jou niet werkt, en dat jij je hier onzeker door voelt. Dat zou ik ook hebben, en ik denk heel veel vrouwen. Wil jij in een relatie zitten met iemand die zich zo gedraagt? Wat wil jij eigenlijk? Want kennelijk is dit dan zijn karakter, dat flirten en om moeten gaan met vrouwen om zich beter te voelen. Ik zou me daar niet prettig bij voelen, en ik heb het idee uit jouw post dat jij je er ook niet prettig bij voelt.

Oh en verder ken ik de wet van Wuiles, maar wat helpt het uitroepen van " wet van Wuiles" als reactie?!
Samenvatting:

Vriend leren kennen via relatieplanet. Vriend blijft contact houden met een oude seksdate. Stuurt erotisch getinte smsjes en gaat met haar naar de bioscoop en sauna.
quote:schaapje88 schreef op 13 januari 2011 @ 13:34:

Ik ben nog niet echt bekend op dit forum maar wil graag even mijn ei kwijt.Is wel een ei formaat struisvogel geworden he quote:Woon samen meet een hele leuke lieve vent.Mooi, gefeliciteerd, blij mee zijn, zuinig op zijn, niet weg doen!quote:Hoogst waarschijnlijk zorgen om niks.Mooi, gefeliciteerd, blij mee zijn, geen zorgen over maken dus.quote:beruchte relatieplanet. Prima siteehhh, ok.quote:opzich heb ik hier geen problemen meeMooi! Houden zo!quote:Nu het echte probleem....Was was de functie van de tekst hiervoor dan?quote:dus ook geen probleemMooi! Houden zo!quote:Ik voelde gezonde jaloesie.Als jij dat gezond vindt, mooi! houden zo!quote:En weet dat mijn vriend hem prima in zijn boek kan houden en er niet op in zou gaanMooi! Geen probleem dus!quote:hij had me wel beloofd minder contact met haar te hebben als ik me daar niet prettig bij zou voelen."minder" is wat vaag he. En jij hebt het er verder niet over gehad, dus je vond een dergelijke totaal inhoudsloze toezegging wel genoeg?quote:Daardoor heb ik weer iets gedaan wat niet netjes was maar ik heb....destijds in zijn telefoon gekeken.Niet daardoor he. Dat was je eigen bewuste keuze, niemand heeft je gedwongen.

Maar, even voor het idee, jij vindt MSN lezen, telefoon controleren, dus een betere manier van met elkaar communiceren dan, doe eens gek, met elkaar praten en zaken DUIDELIJK benoemen en uitspreken in de fijne, probleemloze relatie van jullie?

quote:Afgesproken met hem dat hij dingen niet meer stiekem doet en we gewoon open zijn.En wat betekent dat?quote:(ik vond dit vreemd maar ben hier niet op in gegaan)Want dingen uitspreken is natuurlijk niet de bedoeling in een fijne probleemloze relatie waarin de één de ander bedondert en de ander jaloers MSN-gesprekken en telefoons loopt te controleren?quote:(ik wete dit niet zeker wnat ik heb besloten nooit meer in zijn telefoon te kijken)Waarom niet eigenlijk? Met elkaar praten, echt praten, doen jullie kennelijk ook niet. Hoe communiceren jullie dan wel met elkaar?quote:Ik weet ookHoe weet je eigenlijk zoveel over hun relatie?quote:want dat verteld hij me tegenwoordig gewoon.Ah, dat dan weer wel.quote:Ik durf er ook niet te veel over te klagen...bang dat ze dan daadwerkelijk echt tussen ons in komt te staan. Ik ben soms bang dat..hij voor haar bepaalde gevoelens krijgt....en dat een gevaar is voor onze relatie op geestelijk vlak. Dat hij bij haar dingen vindt die hij bij mij niet vindt.Ja, klinkt echt als een toprelatie die jij met hem hebt.quote:Nogmaals...dames.....en heren ben ik te jaloers? Moet ik me zorgen maken? Moet ik het weer opnieuw bespreekbaar maken met kans op ruzie....of...is er daadwerkelijk niks aan de hand en moet ik het laten voor wat het is?Ik weet niet of je te jaloers bent. Ik weet wel dat je teveel puntjes in je zinnen verwerkt, dat je relatie niet zo leuk klinkt als je beweert, en dat ik geen trek zou hebben in dit gezeik met een partner.
Dit ga ik niet lezen, maar de wet van Wuiles toepassen: Dumpen, dit wordt niks meer tussen jullie!
o ja...wil nog wel even zeggen..dat ik het wel snap dat hij die aandacht van haar leuk vindt. Als een ex van mij zegt dat ik er goed uit zie of ik krijg een compliment dan vindt ik dat ook leuk...hij zat laatst ook met ene mooie vrouwelijk collega perongeluk in de sauna had ik ook totaal geen moeite mee.

.Ik vind het in een kroeg ook niet erg als hij aandacht heeft van andere vrouwen krijgt, als hij op een salsafeest meta ndere vrouwen danst doet dat me ook niks..ik vind het eerder leuk op te zien etc. het is gewoon een knappe man daarom snap ik mijn hoofdje ook niet dat ik dan wel jaloers wordt wanneer het om deze vrouw gaat....
quote:schaapje88 schreef op 13 januari 2011 @ 13:54:

daarom snap ik mijn hoofdje ook niet dat ik dan wel jaloers wordt wanneer het om deze vrouw gaat....Gek. Ik snap in mijn hoofdje dan weer niet waarom je nog bij deze lul bent.
quote:schaapje88 schreef op 13 januari 2011 @ 13:54:

het is gewoon een knappe man daarom snap ik mijn hoofdje ook niet dat ik dan wel jaloers wordt wanneer het om deze vrouw gaat....Omdat dáár meer aan de hand is. En met de andere contacten waarschijnlijk niet. En omdat hij over je grenzen gaat en dat vind je terecht niet leuk. Ook daarom.
Tot nu toe is jouw strategie dat alles maar moet kunnen zolang hij hem "in zijn boek" (ik neem aan dat het broek moet zijn) houdt? Je bent er maar niet teveel op ingegaan dat hij uitgebreid haar prachtige borsten analyseert op MSN. Anders zou je misschien nog een zeurderige vriendin worden. Ik denk dat je moet beslissen wat belangrijker voor je is: per se een relatie, of je eigenwaarde.
Het verhaal is me echt te lang en steeds dat 'Tot dat...'. Kan je niet een orte samenvatting geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven