gek van angst

13-01-2011 19:26 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het even kwijt, ik zit in zo'n neerwaartse spiraal , ik kom er gewoon niet meer uit. Ik heb al een aantal jaren een chronische darmontsteking, maar daar viel mee te leven. Deze week werd ik echter steeds zieker en ik voel me nog steeds niet top. Wat nou het probeem is: ik werd er zo angstig van. Ik dacht contant dat ik een acuut probleem had, zag mezelf al op de eerste hulp enzo en aangezien ik me nog steeds ziek voel blijf ik in die dip. Ben wel onder behandeling van arts dus dat is wel goed geregeld. Maar... nou kreeg ik een paar weken geleden ineens tussentijds bloedverlies, terwijl ik net ongesteld was geweest en tja, nou heeft het zich dus in mijn hoofd vastgezet dat ik baarmoederhalskanker heb, ik word helemaal gek. Bovendien heb ik daar ook pijn. Viel die week ook nog het bericht voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker op de mat, dat hielp ook niet echt. Ik heb dus nergens meer zin in, ook omdat ik nog ziek ben en voel me superdepressief en angstig. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet doen en mijn man wordt helemaal gek van mij. Ik ben zoooooooo verschrikkelijk bang dat me iets ernstigs mankeert en dat ik nooit meer beter word. En ik krijg het gewoon niet meer goed tussen mijn oren. Ik heb nergens meer plezier in, want ik denk dan dat het toch allemaal zinloos is...

Ik weet het, dit klinkt erg dramatisch allemaal, maar ik voel me gewoon k.u.t. , nu ook weer koortsig, pijn in onderbuik en diarree.

Hie kom ik hier uit (zonder psycholoog ofzo).
lila, sterkte meid. natuurlijk moet je het kwijt, en daar is zon forum toch voor. schaam je vooral niet zeg, anders zou driekwart van dit forum niet bestaan!

je moet het juist allemaal even van je afschrijven, anders blijf je er mee rond lopen! dus gewoon lekker je zorgen neerzetten hier!
quote:Happy_ever_after schreef op 13 januari 2011 @ 20:19:

Heb eigenlijk maar 1 tip: deel je zorgen met iemand die er iets zinnigs over kan zetten (huisarts?) en laat je indien nodig zsm onderzoeken, zodat de enge dingen uitgesloten worden.Eigenlijk wil ik eerst even afstand van al die medische dingen. Mijn huisarts heeft me een tijdje geleden al geholpen door met spoed bloed te laten prikken omdat de darmarts me de stuipen op het lijf had gejaagd. Hij wil namelijk elke keer controleren of ik niet een zeldzame leverziekte heb die sommige mensen met colitis krijgen en daar mocht ik dan over een maand op prikken, ja hallo!.
en ik ben al 3 weken aan de diarree, zit nu aan de antibiotica tegen de parasieten die zijn gevonden. maar het helpt nog niet. en dan denk ik aan m'n vader die darmkanker heeft en dan denk ik aan m'n 2 kindjes (3 maanden geleden bevallen dus nog volop hormonen hier ) en heb de afgelopen tijd al heel wat traantjes gelaten omdat ik niet wist wat er was en omdat ik niet goed voor de kids kon zorgen en omdat de bv achteruit liep etc. kortom, als ik me al zo voel, hoe moet jij je dan voelen....

een en al begrip hoor!
Ik stop nu even hoor, ben ontzettend moe en koortsig. Ik neem nu rust en probeer dat hoofd even stil te zetten!
quote:royanne77 schreef op 13 januari 2011 @ 20:25:

en ik ben al 3 weken aan de diarree, zit nu aan de antibiotica tegen de parasieten die zijn gevonden. maar het helpt nog niet. en dan denk ik aan m'n vader die darmkanker heeft en dan denk ik aan m'n 2 kindjes (3 maanden geleden bevallen dus nog volop hormonen hier ) en heb de afgelopen tijd al heel wat traantjes gelaten omdat ik niet wist wat er was en omdat ik niet goed voor de kids kon zorgen en omdat de bv achteruit liep etc. kortom, als ik me al zo voel, hoe moet jij je dan voelen....

een en al begrip hoor!

En ik heb geen kindjes waar ik voor moet/ wil zorgen, dus dat is voor jou best zwaar.
Lila, misschien heb ik het al eens geschreven. Als mede colitis-patient weet ik in wat voor cirkeltje je begeeft. En als de onsteking erg is, dan krijg je daar ook andere klachten bij. Ik kreeg er reuma bij en inderdaad, vreemde doorbraakbloedingen en een volledig in de war zijnde cyclus. De langste cyclus duurde zo'n 5 maanden. Wat voelde ik me rot. In november 2008 bevallen, dan gelijk er achteraan reuma klachten. Er waren dagen dat ik alleen maar kon janken en door het huis kon kruipen van de pijn. En we wilden zo graag gelijk een tweede en door die rotontsteking was alles qua vruchtbaarheid en cyclus uitgeschakeld. Kreeg in april 2009 een coloscopie en kreeg naar aanleiding daar van een streng pillenregime. Voor de reuma en de psychische klachten heb ik me letterlijk naar de HA gesleept met als gevolg een spoedverwijzing naar de reumatoloog. Ook medicijnen. Het heeft even geduurd, maar na een maand of 3 ging de ontsteking een beetje weg, waren de vreemde doorbraakbloedingen weg en ook de reuma.

Het vergt echt heel veel van je.

Nogmaals heel veel sterkte. En als je er niet uitkomt, schaam je dan echt niet maar ga naar de HA meid!
He Lila,

hoe is het nu met je?
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven