Die goeie ouwe tijden

11-01-2011 11:41 95 berichten
Een paar dagen geleden hebben we mefszoon dat hij voor zijn verjaardag een fiets krijgt. Verontwaardig zegt ie: maar dat is geen cadeau, dat heb ik nooodig. Als een ouwe oma begon ik hem te vertellen dat toen ik klein was een fiets en een bal de top cadeau's waren. Goeie ouwe tijden, toen hagedissen wedstrijden onze hobby was en een we een krekel als huisdier hadden. Oke, er is ook een cultuurverschil, want ik kom uit Spanje. Maar toch...

Nu hebben kinderen en volwassenen zo veel spullen, en ze kunnen niet zonder: mobiel, playstation, computer, lellykellys... En ik merk dat er veel meer is veranderd dan alleen een pc in plaats van een typemachine of een telefoon met of zonder snoer. De groentewinkel van vroeger is vrijwel verdwenen en de supermarkten hebben een lopende banden, en de treinen kunnen niet meer met sneeuw doorrijden. Ach, ik mis die ouwe tijden, jullie ook?

Wat missen jullie?
het is ook nooit goed met die moeders
quote:Zanne schreef op 11 januari 2011 @ 16:13:

Ik reageer even op de OP. Ik vind het wel raar om een nieuwe fiets voor zijn verjaardag te geven. Het is een gebruiksvoorwerp.

Jij vraagt toch ook geen nieuwe wasmachine voor je verjaardag? Die koop je als je die nodig hebt.

Ik vind dat je zoon gelijk heeft.

ik heb een vaatwasser voor de kerst gevraagd (helaas niet gekregen) en mefsmeid (7 jaar) vindt het leuk om kleertjes te kopen.

Een nieuwe fiets vind ik een goed cadeau, anders koop ik een tweedehands.
Ik vind er ook niets raars aan eerlijk gezegd. Vroeger wilde ik ook een roze oma fiets voor mijn verjaardag, die kreeg ik echt niet als tussendoortje.
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFS schreef op 11 januari 2011 @ 16:17:

[...]

ik heb een vaatwasser voor de kerst gevraagd (helaas niet gekregen) en mefsmeid (7 jaar) vindt het leuk om kleertjes te kopen.

Een nieuwe fiets vind ik een goed cadeau, anders koop ik een tweedehands.

Ik vind dat een kind niet ietzou moeten krijgen op zijn verjaardag wat hij gewoon nodig heeft. Verjaardagen zijn voor leuke dinge, extraatjes. Niet om dingen te geven die een kind sowieso al nodig heeft. en nee, ik ben niet verwend.

Geldt ook voor volwassenen hoor. Ik vraag geen wasmachine op mijn verjaardag. Op mijn verjaardag krijg ik leuke dingen.
quote:MEFS schreef op 11 januari 2011 @ 16:13:

het is ook nooit goed met die moeders Draai effe Mother van Pink Floyd...
Geweldig nummer, maar het maar het maakt me altijd verdrietig
zanne, waarom is een fiets nodig? Hij kan naar school lopen of ik kan hrm onderweg droppen.
quote:MEFS schreef op 11 januari 2011 @ 16:40:

Geweldig nummer, maar het maar het maakt me altijd verdrietigMij ook..
MEFS, als je zo denkt, zul je een wasmachine en stofzuiger vast ook onnodig vinden? Je kunt immers ook met de hand wassen en met een bezem binnen de boel aanvegen.

Als kind heb je een fiets nodig omdat dat vaak het enige vervoersmiddel is wat je hebt.
Yeah right
Zanne,Mijn kinderen hebben hier voor hun verjaardag ook weleens een fiets gekregen,en daar waren ze net zo blij mee als met andere cadeautjes die ze kregen,hoor!!

Net voor sinterklaas ging onze computer kaduuk,dus een nieuwe gekocht en gezegd dat dit een gezamenlijk cadeau is. Er was niemand die daar moeilijk over deed..

Ik zie het probleem daar niet zo in..

Ennee bij ons krijgen ze ook niet zomaar een fiets tussendoor. Behalve als ze er uit gegroeid zijn.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik doe nog de afwas met de hand en ik ben nog niet dood. Wasmachinne heb ik ook een tijdje niet gehad, maar met heet nederlandse klimaat is het onbegonnen werk. Stofzuiger vind ik wel nodig, vooral voor vloerbedekking en de bank, maar ook omdat met een bezem nieet zo schoon wordt
Wie heeft goede herinneringen aan de walkman, zware ding waarvan de motor meer veroorzaakte dan het bandje

Ik mis oa:

-stimorol met suiker

en al het lekkere (nog foutere) snoep uit mijn jeugd i.p.v. die vieze vrijwel smaakloze Haribo gummi-meuk.

en roken op het werk.
quote:Zanne schreef op 11 januari 2011 @ 17:03:

MEFS, als je zo denkt, zul je een wasmachine en stofzuiger vast ook onnodig vinden? Je kunt immers ook met de hand wassen en met een bezem binnen de boel aanvegen.

Als kind heb je een fiets nodig omdat dat vaak het enige vervoersmiddel is wat je hebt.

Zanne, ook ik ben zo'n doos die een fiets als verjaarscadeau doet.

De vergelijking met stofzuiger en wasmacjine vind ik niet op gaan. En het is ieders eigen keuze om de stofzuiger als verjaarscadeau te vragen. Ik mocht het uitzoeken voor mijn Kerstpakket... Kerstpakket moet leuk zijn, zegt men, maar het bedrijf waar ik voor wek koos ervoor dat we zelf iets mochten uitzoeken voor de punten die we gekregen hebben. Nou, keuze was snel gemaakt!

En het zegt ook een boel over de vrager. Die vraagt het niet eens zozeer voor zichzelf, anderen hebben het gemak er ook van!
quote:Flowerpowerwoman schreef op 12 januari 2011 @ 15:09:

[...]

De vergelijking met stofzuiger en wasmacjine vind ik niet op gaan. En het is ieders eigen keuze om de stofzuiger als verjaarscadeau te vragen. Ik mocht het uitzoeken voor mijn Kerstpakket... Kerstpakket moet leuk zijn, zegt men, maar het bedrijf waar ik voor wek koos ervoor dat we zelf iets mochten uitzoeken voor de punten die we gekregen hebben. Nou, keuze was snel gemaakt!

En het zegt ook een boel over de vrager. Die vraagt het niet eens zozeer voor zichzelf, anderen hebben het gemak er ook van!een vaatwasser vind ik een luxe en een wasmachinne met 37 programmas die een kop koffie voor je in de tussentijd zet ook
Eigenlijk is alles belachelijk...
quote:Flowerpowerwoman schreef op 12 januari 2011 @ 15:09:

[...]

En het zegt ook een boel over de vrager. Die vraagt het niet eens zozeer voor zichzelf, anderen hebben het gemak er ook van!Waarom vind je die vergelijking niet opgaan? Het is allebei een gebruiksvoorwerp, je hebt het allebei nodig.
quote:lichtbron schreef op 11 januari 2011 @ 22:50:

Zanne,Mijn kinderen hebben hier voor hun verjaardag ook weleens een fiets gekregen,en daar waren ze net zo blij mee als met andere cadeautjes die ze kregen,hoor!!

Net voor sinterklaas ging onze computer kaduuk,dus een nieuwe gekocht en gezegd dat dit een gezamenlijk cadeau is. Er was niemand die daar moeilijk over deed..

Ik zie het probleem daar niet zo in..

Ennee bij ons krijgen ze ook niet zomaar een fiets tussendoor. Behalve als ze er uit gegroeid zijn.Dat bedoel ik ook, als ze er uit gegroeid zijn. Maar als je toch al van plan was om een fiets te kopen omdat je kind het nodig heeft, vind ik het een beetje flauw om dat als verjaardagskado te geven.
Als een uitgave van meer dan 100 euro niet makkelijk op te brengen is, is een nieuwe fiets een luxe en een goed cadeau, vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven