Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Als het goed is wordt het vanmiddag droog. Ik ga liever ook niet in de regen, hoor!

Goeie strategie: elk een verdieping. Loop je elkaar ook niet in de weg of elkaar te corrigeren.

Ach, als je de badkamer nu eens samen doet, kun je er toch best iets leuks en gezelligs van maken?
Het was niet droog maar wel lekker gewandeld

Trouwens, vraagje aan jullie. Spoelen jullie alles ook af voordat je het in de vaatwasser doet? Ik zie wel eens bij mensen dat ze alles er zo in doen maar dan wordt het bij mij echt niet schoon. Ook niet met duurdere vaatwastabletten ofzo.

Ovenschalen en dergelijke spoelen ze dan wel af, maar ik spoel alles voor de zekerheid maar af. Is dat niet meer werk dan nodig is? Misschien ligt het aan mijn afwasmachine, ik zal toch eens proberen wat minder af te spoelen.
Hallo!

Vandaag gedaan:

lamp opgehaald

offertes opgevraagd

toiletrolhouders gekocht en in elkaar gezet

naar de bakker

naar het schoolplein

eten

weer naar school

naar een kinderwinkel om een kado te kopen

telefoontjes

naar school

boodschappen

gekookt

zo nog doen:

iemand ophalen

lang de afhaalthai

was verzamelen

gootsteen ontstoppen

2 lampen (laten) ophangen

stofzuigen

toiletten

Ik kijk of het erg is aangekoekt en dan spoel ik het af. Ook als ik denk dat het in de vaatwasser blijft zitten, zoals rijst

Voor de rest gaat alles zo de machine in, die ook zeker 1x per dag draait. Misschien doe je er teveel in? Of is je filter vies aan de binnenkant?
Wizzwik, ik spoel het allemaal af ook hier gaat het nooit schoon zonder afspoelen.

Vandaag gedaan:

-grijze container buiten en weer binnen zetten

-koken

-lampen afgedaan, maar nu zijn ze nog vies van de gourmetlucht (plakt)

-was gedaan
Mac en Steph bedankt. Hebben jullie vrij nieuwe of oude vaatwassers?
Die van ons is 9 jaar.
nu een nieuwe, maar de oude was 7 jaar oud.
Hm, dat maakt dus niet eens zoveel uit? Nou ja, ik zal eens wat proberen. In ieder geval oppassen met bestek want dat kan aardig aan elkaar plakken. Voor de rest ruim ik de vaatwasser niet erg vol in, dus dat valt mee.

Laatst waren mijn vaatwastabletten op en heb ik hem maar een keer zonder aan gezet en dan merk je toch wel dat het niet zo schoon wordt.

Ik merk dat ik het deze week druk heb want weinig lijstjes hier van mij. Kom niet echt toe aan extra dingen maar zolang de was, afwas en het opruimen een beetje bijblijft ben ik al lang blij.

En stoffen ga ik niet meer vandaag want morgen gaan we verder klussen en wordt het toch weer een zooitje

Jet, heb je elke avond cursus of een keer per week? Is het te combineren allemaal of ben je nu bekaf?
Ik gebruik altijd sun tabletten met folie die er zo bij kan, of calgonite( hebben die nu een nee naam of was dat weer een anders?)

Dreft en eigen merk ben ik niet zo over te spreken, wordt minder mooi schoon.
Mac, die van Sun gaat bij mij niet open. Vind ik een snotterig goedje in cellofaan of de bodem van de vaatwasser.

Heb nu eigenmerk van de C.

-eerste verdieping poetsen

-was doen.
He gatsie. Zou het water dan niet heet genoeg worden, dat hij niet oplost?

Die van mij vind ik wel eens terug in het bestekmandje. Is ook niet echt logisch gedaan. En ik zet al niets meer voor het bestekmandje want daar gaat ze ook tussen zitten.

Ik heb die oplosbare ook een tijd gehad maar omdat ik fosfaatvrije (jawel, ik ga de wereld verbeteren) wil had ik altijd Klok maar die kan ik nergens meer vinden. Toen moest ik kiezen tussen fosfaatvrij en oplosbare folie en heb ik toch maar fosfaatvrije genomen.

De rest van de dag moet ik werken...
Steph, waar doe jij het blokje?

Wij hadden ook die vieze cellofaantjes, als wij t blokje keurig in t blokjes-vakje deden in de vaatwasser. We leggen het nu tussen de vaat op in de bovenste tray en dan valt het er vanzelf een keer doorheen, maar is dan veel beter opgelost. Geen snotterige cellofaantjes meer!

Tegen vet is die spuitbus met dat gele spul echt heel goed. Gewoon bij de supermarkt. (van cif, denk ik).

Afwasmiddel ontvet trouwens ook doorgaans beter dan allesreiniger.

@MDF, hoe is t nu?
he he daar ben ik ook weer een keertje.

Ik heb drukke dagen achter de rug met allemaal gesprekken,ziekenhuis bezoeken en leuke etentjes.

school is erg leuk en het is een avond in de week.

dus dat is wel te doen.

Even afwachten hoe het te combineren is met mijn werk.

na een gezellig en laat etentje gisteravond waar ik echt teveel wijn op heb vanmorgen weer werken om half acht.

dat viel echt even tegen zeg.

Tot 13.00 uur gewerkt en toen lekker naar huis.

Thuis blij verrast dat mijn vriend onze nieuw gekochte kraan geplaatst heeft in de keuken.

Fijn altijd zulken verrassingen.

daarna:

gezogen

opgeruimd

gestoft

Lunch gemaakt

Wat emailtjes gestuurd.

Effe gedoucht straks weer met een vriendinnetje uiteten en naar de bios.

En nu nog effe achter de pc en bijkomen van deze drukke week en genieten alvast dat ik een relax weekendje voor de boeg heb.

Heerlijk effe.

iedereen een fijn weekend en tot later....
Jee, Jet. Wat een druk programma! En dan ook nog poetsen.

Wat een leuke verrassing inderdaad. Heb je wel verdiend, een avond je uit en zo'n relaxed weekend.

Wat gaat de rest doen dit weekend? Is het juist soppen of bewaren jullie dat voor door de week?
Ben eigenlijk een beetje ziek, maar als moeder heb je daar dan weer weinig tijd voor. Dus ik heb mezelf verdoofd met Advil en dan lukt het best tot een uur of acht.

Wel gezogen en boodschappen gedaan na de zwemles en spelletjes. Toilet staat in de bleek, klein wasje gestreken, de rest is voor morgen. Ik moet natuurlijk nog eten koken.
Leuk dat je opleiding zo leuk is Jet!
Oh Mac, beterschap! En dan nog zoveel doen. Waarom toch gezogen en gestreken, dat hoeft toch niet als je ziek bent? Voor je kind zorgen kan ik me heel goed voorstellen, maar laat het even lekker liggen als je ziek bent, joh... Ben je vast eerder weer beter
@Amygdala, ik heb ze erin gehad maar later eruit. Water was 55graden moet warm genoeg zijn.

@Jet, jemig wat heb jij veel gedaan zeg.

@Mac, beterschap. Niet te veel poetsen, luister naar Wizziwik!
Wat is jullie top 3 van huishoudklusjes die je nog wel doet/wilt doen als je heel druk of ziek bent? Oftewel, wat is het belangrijkste om toch bij te houden of anders door iemand anders te laten doen?
hoi gelukkig het is weer weekend.

drukke week achter de rug.

Nu ook nog een man thuis met de bof.

Hij is er goed ziek van zeg.

Vanmorgen eerst uitgeslapen en toen huisarts.

daarna gedaan:

gezogen

Opgeruimd

Stoffen

Dweilen

bed verschoont en weer opgemaakt

Wassen gedraaid

twee wassen afgehaald en opgevouwen

Vuilnisbak geleegd

Boodschappen

Emailtjes gestuurd

Nu lekker effe zitten en straks eten koken en meer doen we niet.

Morgen weer een dag met visite,schoolwerk,strijk en bijkomen voor weer een nieuwe frisse week.

Fijn weekend allemaal
Als ik ziek ben wil ik wel:

-douche en wc schoon

-swifferen door het huis, elke dag iets

-was doen.

Lukt me ook wel.
Goeiemorgen, ik leef ook nog...

Het belangrijkste als ik ziek ben is toch de kattenbakken schoonmaken... Vaak ook even de stofzuiger door de kamer en de afwas... (maar dat laat ik dan wel langer staan dan normaal...)

Voor vandaag moet ik nog even bedenken wat ik ga doen. Enige dat vaststaat is dat ik een grote pan rijkgevulde groentesoep ga maken met balletjes...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Oei Jet, de bof bij een volwassen man is heftig!

Ik woon in een nieuw huis, en de oprit is nog niet aangelegd dus we lopen de hele dag zand naar binnen dus ik moet wel zuigen iedere dag. Geen keuze.

Nog steeds niet helemaal lekker, maar niet ziek genoeg om de hele dag in bed te blijven.

Vandaag alleen nog maar de trap schoongemaakt. Wel gisteren al gekookt voor vandaag, mijn schoonouders komen eten. En straks dus weer stofzuigen. En de toiletten.
Oh, de bof! Heel veel sterkte daar.

Hier mag van mij heel veel blijven liggen als ik een week ziek of te druk ben. Ik ga echt niet de badkamer soppen, dan. Met alle respect.

Ik denk dat het belangrijkste voor mij is:

- Iets te eten regelen/maken

- Een wasje draaien zodat we schone kleren hebben

- De katten verzorgen.

De rest kan echt wel een weekje wachten.
@Mac: kun je niet een paar stoeptegels in het zand leggen zodat je daar over heen kunt stappen? Middagje werk (vast wel ergens gratis af te halen) is een stuk minder werk dan elke dag moeten zuigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven