Maximum bijvoeding?
zaterdag 15 januari 2011 om 19:44
Hallo allemaal,
onze jongste is nu ruim 5 maanden en krijgt van die potjes Olvarit. Het gekke is: ze is niet te stoppen, ze eet maar door! Dit herken ik totaal niet van onze oudste dus ik weet niet wat me overkomt eigenlijk. Zeker fruit maar ook groentehappen gaan er er achter elkaar door in. Vandaag heeft ze ook bijna 1 zo'n potje leeg in ongeveer een half uur.
Toen pas draaide ze haar hoofd weg. Weet iemand of er een maximum is wat je mag geven? Wij zijn zelf alletwee superdun, maar krijg nu ineens visioenen van zo'n enorm bolle baby, zo van
'is die van jullie???' vragen enzo.
Tips iemand?
onze jongste is nu ruim 5 maanden en krijgt van die potjes Olvarit. Het gekke is: ze is niet te stoppen, ze eet maar door! Dit herken ik totaal niet van onze oudste dus ik weet niet wat me overkomt eigenlijk. Zeker fruit maar ook groentehappen gaan er er achter elkaar door in. Vandaag heeft ze ook bijna 1 zo'n potje leeg in ongeveer een half uur.
Toen pas draaide ze haar hoofd weg. Weet iemand of er een maximum is wat je mag geven? Wij zijn zelf alletwee superdun, maar krijg nu ineens visioenen van zo'n enorm bolle baby, zo van
'is die van jullie???' vragen enzo.
Tips iemand?
zaterdag 15 januari 2011 om 19:50
Sommige kleintjes kunnen echt door blijven eten en hebben dus geen stop.
Je dochter heeft vast geen honger meer als je haar een normale portie geeft. Wil je echt haar nu al laten wennen aan grote porties?
Je weet wat er gebeurd als je meer inneemt dan dat je verbrand he?
Geef haar gewoon porties zo groot als het advies is. Honger zal ze er vast niet van krijgen..
Je dochter heeft vast geen honger meer als je haar een normale portie geeft. Wil je echt haar nu al laten wennen aan grote porties?
Je weet wat er gebeurd als je meer inneemt dan dat je verbrand he?
Geef haar gewoon porties zo groot als het advies is. Honger zal ze er vast niet van krijgen..
zaterdag 15 januari 2011 om 19:51
zaterdag 15 januari 2011 om 19:53
zaterdag 15 januari 2011 om 20:27
Ehm jaha, dan staan wij ook bij 'Help, ons kind is te dik" op de weegschaal
over een jaar of 13 toch?
Alleen hebben wij geen frituur en amper snoep, een iets te laag bmi en staan sport en bewegen hier hoog op de agenda. Maar ja, je weet nooit he. Op de site van het voedingscentrum kan ik niet echt een concreet advies vinden trouwens.
Alleen hebben wij geen frituur en amper snoep, een iets te laag bmi en staan sport en bewegen hier hoog op de agenda. Maar ja, je weet nooit he. Op de site van het voedingscentrum kan ik niet echt een concreet advies vinden trouwens.
zaterdag 15 januari 2011 om 20:32
zaterdag 15 januari 2011 om 21:07
zaterdag 15 januari 2011 om 21:10
zaterdag 15 januari 2011 om 21:15
zaterdag 15 januari 2011 om 21:19
zaterdag 15 januari 2011 om 21:22
Ik heb juist gehoord dat baby's zelf weten wanneer ze genoeg hebben. Maar dat lijkt in het geval van Jorina niet op te gaan... Onze dochter eet ook prima/veel, ik maak het groentehapje meestal vers, geef haar dan een "normale" portie (bij 8 maanden eet ze nu 220 gram) en als ze nog meer honger heeft, nog een beetje (ik maak altijd meer en de rest vries ik sowieso in) of een beetje vruchtenmoes als toetje. Als ik merk dat ze begint te "spelen" met het eten, houd ik op. Ze is niet dik, maar ze beweegt dan ook heeel veel (kruipen, staan, proberen te lopen...).
zaterdag 15 januari 2011 om 21:23
zaterdag 15 januari 2011 om 23:07
Volgens mij gaat het bij het leren eten niet alleen om de hoeveelheid, maar ook om de manier van eten. Ik heb mijn dochter heel bewust rustig laten eten, om haar ook de kans te geven om te voelen dat ze verzadigd is. Als ze vol is hoeft ze van mij ook niet door te eten (mits ze wel wát gegeten heeft, ze is nu15 mnd). Ik ben zelf een eten-om-het-eten type en dat wil ik niet voor mijn dochter.