Metro Amsterdam Sloterdijk
zondag 16 januari 2011 om 12:32
Misschien kom ik nu heel dom over...maar ik heb a.s. maandag een sollicitatiegesprek en nu moet ik vanaf Amsterdam sloterdijk met de metro naar Amsterdam RAI, maar ik heb geen idee waar de metro staat en hoe dat werkt met een kaartje kopen. Moet je een kaartje uit de automaat halen of ben je tegenwoordig verplicht om met een ov-chipkaart te betalen? Of moet het met een strippenkaart? Alvast bedankt.
zondag 16 januari 2011 om 12:41
Of het handig is om met de trein naar Rai te gaan hangt af vanaf welke kant je komt... Als je vanaf Noord-Holland komt is het niet handig.
Je hebt inderdaad een ov-chipkaart nodig, maar je kan daar ook twee keer een enkeltje voor kopen uit de OV-chipautomaat.
De metro op Sloterdijk vind je door achter de winkels helemaal door te lopen naar achteren. En daar de roltrap naar boven te nemen.
Je hebt inderdaad een ov-chipkaart nodig, maar je kan daar ook twee keer een enkeltje voor kopen uit de OV-chipautomaat.
De metro op Sloterdijk vind je door achter de winkels helemaal door te lopen naar achteren. En daar de roltrap naar boven te nemen.
zondag 16 januari 2011 om 12:48
zondag 16 januari 2011 om 12:51
quote:viva1973 schreef op 16 januari 2011 @ 12:48:
[...]
Als je naar Amsterdam gaat kom je toch altijd vanaf Noord-Holland?!
[afbeelding]
Nou als je bijv. van de kant van Hoorn komt, kom je langs sloterdijk voordat je in Amsterdam bent.
Kom je bijv. vanuit Maastricht kom je eerst langs Amsterdam CS. Dus maakt wel uit van welke kant je komt.
[...]
[afbeelding]
Nou als je bijv. van de kant van Hoorn komt, kom je langs sloterdijk voordat je in Amsterdam bent.
Kom je bijv. vanuit Maastricht kom je eerst langs Amsterdam CS. Dus maakt wel uit van welke kant je komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 16 januari 2011 om 12:57
quote:viva1973 schreef op 16 januari 2011 @ 12:48:
[...]
[afbeelding]
Ja, stom, ik bedoel noord-noord- Holland. Vanaf Zaandam en Alkmaar zeg maar. Volgens mij ook vanaf Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Maar vanaf Zaandam moet je dan eerst met de trein naar Duivendrecht en dan kan je pas de trein naar Rai nemen. Beetje omslachtig in mijn ogen.
Edit, vanaf Haarlem moet je via Schiphol gaan..
[...]
[afbeelding]
Ja, stom, ik bedoel noord-noord- Holland. Vanaf Zaandam en Alkmaar zeg maar. Volgens mij ook vanaf Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Maar vanaf Zaandam moet je dan eerst met de trein naar Duivendrecht en dan kan je pas de trein naar Rai nemen. Beetje omslachtig in mijn ogen.
Edit, vanaf Haarlem moet je via Schiphol gaan..
zondag 16 januari 2011 om 13:01
quote:feder schreef op 16 januari 2011 @ 12:57:
[...]
Ja vanuit Haarlem gaat ook eerst naar Sloterdijk.
Van Zaandam is het makkelijker de trein (is 1 halte) naar Sloterdijk te nemen en daar de metro te pakken.
[...]
Ja vanuit Haarlem gaat ook eerst naar Sloterdijk.
Van Zaandam is het makkelijker de trein (is 1 halte) naar Sloterdijk te nemen en daar de metro te pakken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 16 januari 2011 om 13:59
Wow wat een hoop reacties al, bedankt. Ik kom vanaf zaandam inderdaad. Heb toch besloten om er uit te gaan op station Duivendrecht en daar de trein naar station RAI te nemen. Heb nl. geen idee hoe ik zo'n OV-chipkaart moet gebruiken en waar ik dat kan kopen, opladen etc, dus ik neem letterlijk de veilige route. Wel balen dat ik op station Duivendrecht maar 6 min. heb om vanaf peron 8 naar 4 te gaan. Neem voor de zekerheid maar een trein een half uur eerder.
zondag 16 januari 2011 om 14:41
quote:headenshoulders schreef op 16 januari 2011 @ 13:59:
Wel balen dat ik op station Duivendrecht maar 6 min. heb om vanaf peron 8 naar 4 te gaan. Neem voor de zekerheid maar een trein een half uur eerder.6 minuten is genoeg tijd voor die overstap, maar een half uurtje eerder weggaan is voor een sollicitatie altijd een goed idee.
Wel balen dat ik op station Duivendrecht maar 6 min. heb om vanaf peron 8 naar 4 te gaan. Neem voor de zekerheid maar een trein een half uur eerder.6 minuten is genoeg tijd voor die overstap, maar een half uurtje eerder weggaan is voor een sollicitatie altijd een goed idee.
maandag 17 januari 2011 om 16:27
maandag 17 januari 2011 om 22:07
6 min is echt genoeg hoor! ik reis heel vaak met de trein en als je gewoon meteen uitstapt, naam beneden gaat en doorloopt ben je er in 2 min. Alleen wel een risico als je vertraging hebt. Inderdaad de trein een half uurtje eerder nemen voor de zekerheid! En ik zou ook gewoon de trein nemen als je je daar prettiger bij voelt omdat je er meer vertrouwd mee bent! Succes!