Onbewust verliefd ?

16-01-2011 19:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd vreselijk verlegen van de vriendin van de broer van mijn zwager. (Dus niet mijn zus)

Nou zie ik haar alleen op de verjaardagen van mijn zus en zwager + neefjes&nichtjes

Elke keer weer ben ik vreselijk nerveus als ik haar zie. Ik kan er gewoon niks aan doen. En ook heel erg verlegen.

Dit heb ik nooit met andere vrouwen gehad. Kan goed flirten, en vrouwen vinden me meestal leuk. Het valt volgens mij ook heel erg op... Mijn hele houding etc. Hoe kun je hier het beste mee omgaan ?

Het wordt namelijk steeds erger.
Ontlopen en negeren is ook geen optie. Daar is de kamer te klein voor ;)
Ben je nou wel of niet verliefd op de vriendin van de broer van je zwager dus niet je zus?
Haar de liefde verklaren ook niet.
Waarom kun je haar de liefde niet verklaren? Heeft ze al een relatie? Heb jij al een relatie? Schelen jullie veel in leeftijd en denk je dat dat een probleem is?
quote:Vilma schreef op 16 januari 2011 @ 19:52:

Ben je nou wel of niet verliefd op de vriendin van de broer van je zwager dus niet je zus? Ja nee geen idee. Ze is leuk en lief, maar het voelt niet aan als verliefdheid. Ik sta daar ook niet open voor, dus mischien verdring ik dat soort dingen. Zoiets zal freud toch zeggen ?
Als je haar alleen op verjaardagen ziet, is het toch niet zo'n groot probleem? (of is het zo'n grote familie dat er elke week een verjaardag is?)

Zijn er geen andere mensen op die verjaardagen met wie je kunt praten = afleiding?
quote:Melanthe schreef op 16 januari 2011 @ 19:59:

Als je haar alleen op verjaardagen ziet, is het toch niet zo'n groot probleem? (of is het zo'n grote familie dat er elke week een verjaardag is?)

Zijn er geen andere mensen op die verjaardagen met wie je kunt praten = afleiding?Mijn zwager en zus zijn net konijnen 4kids :P Mijn houding is toch wel een beetje opmerkelijk. Ja krampachtig met mijn zwagers praten. De laaste tijd werkt dat ook niet meer HELP!
De grote vraag is natuurlijk heeft ze het door ? Zal ze de link leggen,of denkt ze dat ik altijd zo verlegen en zenuwachtig ben ?
quote:Melanthe schreef op 16 januari 2011 @ 19:58:

Waarom kun je haar de liefde niet verklaren? Heeft ze al een relatie? Heb jij al een relatie? Schelen jullie veel in leeftijd en denk je dat dat een probleem is?Ja ze woont samen. We zijn ongeveer even oud.
quote:huppelkonijn schreef op 16 januari 2011 @ 20:15:

De grote vraag is natuurlijk heeft ze het door ? Zal ze de link leggen,of denkt ze dat ik altijd zo verlegen en zenuwachtig ben ?

Ze zal denken dat je een nerveus typje bent.

Want ze ziet je vrij weinig en als ze je ziet gedraag je je zenuwachtig en krampachtig.
quote:Vilma schreef op 16 januari 2011 @ 20:28:

[...]

Ze zal denken dat je een nerveus typje bent.

Want ze ziet je vrij weinig en als ze je ziet gedraag je je zenuwachtig en krampachtig.Dat dacht ik dus ook al.
quote:huppelkonijn schreef op 16 januari 2011 @ 20:15:

De grote vraag is natuurlijk heeft ze het door ? Zal ze de link leggen,of denkt ze dat ik altijd zo verlegen en zenuwachtig ben ?Dat laatste waarschijnlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Snap nog steeds niet waarom het zo ver is gekomen.
Freud zal er vast wel een mening over hebben.
quote:huppelkonijn schreef op 16 januari 2011 @ 20:37:

Snap nog steeds niet waarom het zo ver is gekomen.Je zal van jezelf vinden dat je je een keer enorm hebt aangesteld en de daarop volgende keer zal je waarschijnlijk gedacht hebben " als ik me maar niet weer..... " en dat deed je dan tóch; juist omdat je je er van te voren zo druk over had gemaakt.
Volgens mij is de vriendin van de broer van je zwager zowiezo nooit jouw zus, behalve als de broer van je zwager ook de broer van je vriendin is (of als jouw zus met twee broers getrouwd is)..

(sorry, mijn nickname is niet voor niets haarklover)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:huppelkonijn schreef op 16 januari 2011 @ 20:38:

Freud zal er vast wel een mening over hebben.Is dat belangrijk ?
Allemaal verdrongen emoties.
quote:haarklover schreef op 16 januari 2011 @ 20:38:

Volgens mij is de vriendin van de broer van je zwager zowiezo nooit jouw zus, behalve als de broer van je zwager ook de broer van je vriendin is (of als jouw zus met twee broers getrouwd is)..

(sorry, mijn nickname is niet voor niets haarklover)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 januari 2011 @ 20:38:

[...]

Je zal van jezelf vinden dat je je een keer enorm hebt aangesteld en de daarop volgende keer zal je waarschijnlijk gedacht hebben " als ik me maar niet weer..... " en dat deed je dan tóch; juist omdat je je er van te voren zo druk over had gemaakt.Ja van kwaad naar erger.
quote:huppelkonijn schreef op 16 januari 2011 @ 20:41:

Allemaal verdrongen emoties.

Ik denk dat je feromonisch verliefd bent.

En vergeet Freud, allemaal achterhaalde fases, dat leest niemand meer
Verdiep je eens in RET

http://www.leren.nl/cursu ... ffectiviteit/ret/abc.html
Maar Huppelkonijn, waarom maak jij je eigenlijk zo druk over hoe jij overkomt bij de vriendin van de broer van je zwager dus niet je zus?
anoniem_109511 wijzigde dit bericht op 16-01-2011 21:00
Reden: ingewikkelde shit zeg...
% gewijzigd
quote:Vilma schreef op 16 januari 2011 @ 20:44:

[...]

Ik denk dat je feromonisch verliefd bent.

En vergeet Freud, allemaal achterhaalde fases, dat leest niemand meer Dat is het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven