Geen zin om naar mijn werk te gaan

17-01-2011 09:33 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een issue dames Ik zit nu al bijna 2 weken werkziek thuis...

Dit gebeurd regelmatig. Het is zo vreselijk saai allemaal. Kan het gewoon niet opbrengen om weer naar mijn werk te gaan. Het lukt echt niet Het is niet alleen het werk,maar ook de collega's.

Echt een uitzichtloos kansloos baantje. Ik heb alleen een mavo diploma, verder heb ik niks. Heb wel van alles gedaan mbo hbo...

Maar ja dus niks afgemaakt. En nu heb ik dus helemaal niks.
Hoe zie jij je toekomst? De rest van je leven thuisblijven omdat je de boot hebt gemist qua opleiding?

Ik werk vanaf mijn 14e, heb alles gedaan, van de plee schrobben tot ondernemer zijn. Voor het gros van mijn werkervaring had ik geen diploma nodig. Je hulpeloze instelling kan ik daardoor ook echt totaal niet begrijpen.
quote:nummerzoveel schreef op 17 januari 2011 @ 09:49:

Jouw probleem is niet je baas of geld, je probleem is hoe jij in het leven staat. Probeer eens te denken in oplossingen ipv in problemen, daar kom je veel verder mee.Spijker op z'n kop. Helemaal mee eens.
Pfff.... wat een lef zeg! Als je écht eerlijk was, en wat meer respect voor jezelf had, nam je ontslag en ging je als de wiedeweerga ander werk zoeken. Of in ieder geval érnstig zoeken naar wat je wél kan en wilt, in plaats van thuis op je luie reet zitten. Want wat doe je nu de hele dag?
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 09:37:

Ik ben nu ondertussen alweer 29. Een cursus volgen of e.d zit er niet in. Rol ook van het ene flut baantje naar het andere.Ik vrees dat je weinig perspectief hebt als je geen cursussen volgt. Je zult zin moeten maken, of moeten leren studeren. Maatschappelijk werk?
Wat een instelling heb jij zeg. Zo kom je ook nergens. Ik vind zulke mensen echt verschrikkelijk. Beetje zogenaamd ziek zijn...
quote:eefje1980 schreef op 17 januari 2011 @ 09:49:

Volgens mij heb je niet alleen geen hoge pet op van je baas maar ook niet van jezelf. Hoe zit het met je zelfvertrouwen/onzekerheden? Je reageert namelijk nogal gelaten op de reacties.Ik heb weinig zelfvertrouwen en ben erg onzeker geworden de laaste jaren. Die felle reacties had ik ook wel verwacht... Ben ook een heel lui knaagdier.
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 09:33:

Nog een issue dames Ik zit nu al bijna 2 weken werkziek thuis...

Dit gebeurd regelmatig. Het is zo vreselijk saai allemaal. Kan het gewoon niet opbrengen om weer naar mijn werk te gaan. Het lukt echt niet Het is niet alleen het werk,maar ook de collega's.

Echt een uitzichtloos kansloos baantje. Ik heb alleen een mavo diploma, verder heb ik niks. Heb wel van alles gedaan mbo hbo...

Maar ja dus niks afgemaakt. En nu heb ik dus helemaal niks.

Ook al heb je een baan die je saai vindt en collega's die je niet leuk vindt, toch ben alleen jij degene die iets aan je situatie kan doen.

Je ziek melden lost niets op. Sterker nog: dat drijft de boel alleen nog maar meer op de spits. Want het spreekt voor zich dat je werkgever en je collega's weinig met je op zullen hebben als je je vaak ziek meldt omdat je er geen zin in hebt.

Kortom: wat ga je eraan doen om de huidige situatie aan te pakken en te veranderen?
Ik krijg hier toch echt een T..L gevoel bij. Ik geloof er niks van.
quote:VlaardingsRoem schreef op 17 januari 2011 @ 10:02:

[...]

Ik vrees dat je weinig perspectief hebt als je geen cursussen volgt. Je zult zin moeten maken, of moeten leren studeren. Maatschappelijk werk?Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik heb geen geld, en heb al zo veel dingen verprust. Niemand gaat er dan nog geld in stoppen.
Ik inmiddels ook, of TO neemt zichzelf en haar probleem niet zo serieus. Jammer, want ze krijgt goede tips hier.
quote:Ephemera schreef op 17 januari 2011 @ 10:05:

[...]

Ook al heb je een baan die je saai vindt en collega's die je niet leuk vindt, toch ben alleen jij degene die iets aan je situatie kan doen.

Je ziek melden lost niets op. Sterker nog: dat drijft de boel alleen nog maar meer op de spits. Want het spreekt voor zich dat je werkgever en je collega's weinig met je op zullen hebben als je je vaak ziek meldt omdat je er geen zin in hebt.

Kortom: wat ga je eraan doen om de huidige situatie aan te pakken en te veranderen?Het is een beetje hopeloos allemaal. Mijn collega's zeggen er niks van. Ik heb ook niks met ze en dat is wederzijds.
quote:TheEmpress schreef op 17 januari 2011 @ 10:05:

Ik krijg hier toch echt een T..L gevoel bij. Ik geloof er niks van.TL gevoel ? Ik ben geen kloon hoor.
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:08:

[...]

Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik heb geen geld, en heb al zo veel dingen verprust. Niemand gaat er dan nog geld in stoppen.Dus... wat ga je doen? Welke actie ga je ondernemen?
quote:toffifee schreef op 17 januari 2011 @ 10:03:

Wat een instelling heb jij zeg. Zo kom je ook nergens. Ik vind zulke mensen echt verschrikkelijk. Beetje zogenaamd ziek zijn...Inderdaad dat vind ik ook. Ik heb het "geluk" dat ik ook in een team samenwerk met een collega met zo'n instelling :puke:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:10:

[...]

Het is een beetje hopeloos allemaal. Mijn collega's zeggen er niks van. Ik heb ook niks met ze en dat is wederzijds.Oke. Dus? Wat ga jij nu doen?
quote:Ephemera schreef op 17 januari 2011 @ 10:10:

[...]

Dus... wat ga je doen? Welke actie ga je ondernemen?Wanhopig van alles proberen ?
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:13:

[...]

Wanhopig van alles proberen ?

Stel je niet aan. Schrap dat 'wanhopig'.

Wat ga je doen?
Wat ga je er aan doen? Je zegt geen geld te hebben. Is een deeltijdopleiding niets? Of kun je niet naar je bestedingspatroon gaan kijken en minder uren gaan werken? Ik vind mijn werk ook geen reet aan, maar ik heb ook geen ander diploma, dus ik moet wel. Sinds ik een kind heb en dus minder werk is het te doen. Ik ga straks wel weer een opleiding volgen.
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:08:

[...]

Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik heb geen geld, en heb al zo veel dingen verprust. Niemand gaat er dan nog geld in stoppen.Waarom leg je de bal bij anderen? JIJ bent degene die in jezelf moet investeren, op heel veel vlakken, zo te lezen: zelfvertrouwen, daadkracht, zoeken naar ander werk en scholing.
quote:Ephemera schreef op 17 januari 2011 @ 10:11:

[...]

Oke. Dus? Wat ga jij nu doen?Ik ga me zo eerst aankleden En daarna maar wat gaan proberen.
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:14:

[...] En daarna maar wat gaan proberen.Wat houdt dat concreet in?
Ik kom straks wel terug voor een update.
Waarom heb je dit topic eigenlijk geopend?

Ik neem je op zich nog serieus, maar neem je jezelf wel serieus?
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:14:

[...]

Ik ga me zo eerst aankleden En daarna maar wat gaan proberen.Ja, je aankleden en je beter melden op het werk. Dat lijkt mij verstandig. Vandaag zou je een begin kunnen maken aan het solliciteren op een nieuwe baan.
Hee huppelkonijn , was jij niet verliefd op de zus van je broer van je zwager?

Of was dat een ander konijn?

Lijkt hier de waterschapsheuvel wel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven