zachte contactlens uitgedroogd, erg?
maandag 17 januari 2011 om 16:45
Dat doe ik wel, al jaren. Ik wil ze er als ik niets meer zie weleens naast het bakje gooien Of op het randje, vandaar dat ik doosjes ook nooit dicht draai, maar alleen de dekseltjes erop leg. Dat is prima als ze gewoon op dezelfde plek blijven staan. Nooit gedoe mee gehad, zolang de lens minimaal 4 uur in de vloeistof heeft gelegen en dus weer helemaal goed bevochtigd en gereinigd is. Dus niet na en halfuurtje weer indoen, dan is ie nog niet nat genoeg
Alles weleens nagevraagd aan een oogarts trouwens! En die vertelde me dat dat geen probleem was. Ik gok dat ik het in ver verleden ook weleens in de bijsluiter of van de opticien gehoord had trouwens.
Alles weleens nagevraagd aan een oogarts trouwens! En die vertelde me dat dat geen probleem was. Ik gok dat ik het in ver verleden ook weleens in de bijsluiter of van de opticien gehoord had trouwens.

maandag 17 januari 2011 om 16:49
quote:Janna_ schreef op 17 januari 2011 @ 16:46:
Ik dacht dat ie dan 8u in de vleoistof moest liggen, om helemaal schoon te zijn?
Dat ligt eraan welke vloeistof je hebt, staat erop.
Bovendien: je ogen hebben een zelfreinigend mechanisme. Bacterien zijn meestal geen probleem, meer virussen en die blijven vooral op je handen zitten ipv aan een lens (behalve herpes)
Ik dacht dat ie dan 8u in de vleoistof moest liggen, om helemaal schoon te zijn?
Dat ligt eraan welke vloeistof je hebt, staat erop.
Bovendien: je ogen hebben een zelfreinigend mechanisme. Bacterien zijn meestal geen probleem, meer virussen en die blijven vooral op je handen zitten ipv aan een lens (behalve herpes)
maandag 17 januari 2011 om 16:53
quote:Sealight schreef op 17 januari 2011 @ 16:52:
Ik zou het niet proberen eigenlijk. Voor je het weet heb je een ontsteking aan je oog. Want er zitten wel heel veel bacteriën op denk ik. Als je geen lenzen meer hebt kun je voor 'nood' even lenzen halen bij het kruidvat ofzo.bacterien zitten veel liever in een lekker vochtig bakje dan op een droge lens.
Ik zou het niet proberen eigenlijk. Voor je het weet heb je een ontsteking aan je oog. Want er zitten wel heel veel bacteriën op denk ik. Als je geen lenzen meer hebt kun je voor 'nood' even lenzen halen bij het kruidvat ofzo.bacterien zitten veel liever in een lekker vochtig bakje dan op een droge lens.