buurvrouw naar Irak?

17-01-2011 18:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
twee á drie maanden geleden waren mijn buren ineens verdwenen. een stel van midden 20 a 30 jaar met drie kleine kinderen. (ong 8 maand, 2 jaar en 3 jaar) De vader van het gezin komt oorspronkelijk uit Irak en de moeder is Nederlandse.

We gingen niet heel intensief met elkaar om, maar zij en de kinderen waren bijv. wel op de verjaardag van mijn vriend zijn dochter en de kinderen zijn wel eens hier komen spelen en andersom.

Toch hebben de buren helemaal niet verteld dat ze van plan waren om voor langere tijd weg te gaan.

Het viel ons ineens op dat de gordijnen allemaal dicht waren, en we hoorden ze niet meer. Van hun buurman aan de andere kant hoorden we toen dat ze naar Irak waren, voor een vakantie.

Tijdens die vakantie stond er een man in pak met een kerstpakket aan de deur bij de buren. De andere buurman zei dat de buren er niet waren, en op vakantie waren. Die man reageerde toen heel verbaasd, omdat hij van het werk van de buurman was, en de buurman al een jaar in de ziektewet zat. Wij wisten niet beter of de buurman ging elke dag gewoon naar zijn werk.

Vorige week stond de auto er ineens weer. Maar alleen de buurman was terug. De andere buurman vond het maar raar en vroeg aan de buurman hoe het nou zat, waarop de buurman vertelde dat hij terug was gekomen naar Nederland voor ziekenhuisonderzoeken, maar dat zijn vrouw het zo fijn vond in Irak dat zij daar is gebleven. En dat haar familie en vrienden in NL de relatie niet accepteren, en zij daarom al die contacten verbroken had. Wanneer hij zelf weer naar Irak wilde gaan, wist hij nog niet.

Nou vinden wij dit allemaal nogal vaag. Mijn vriend en een andere buurman hebben afgelopen zomer gezien dat zij een hele blauwe bovenarm had en even later terug kwam met lange mouwen.

Er kwamen nooit Nederlandse mensen bij de buren over de vloer, en de buurvrouw kwam weinig buiten. Ze had mij verteld dat ze gestopt was met werken, omdat de combinatie met drie kleine kinderen wel erg zwaar was. (klinkt logisch)

Wat vinden jullie hiervan? Ik dacht eraan om het eens aan de wijkagent voor te leggen. Of is dat overdreven?
Beetje een keer teveel gemeld dan een keer te weinig. Al is het maar om de ww-fraude van de buurnan.
En wat kan de wijkagent ermee dan?
ik denk niet dat dat overdreven is... je kan beter een keer voor niets aan de bel trekken dan dat je later spijt hebt omdat je het niet hebt gedaan. Als ik het verhaal zo lees, snap ik heel goed dat je je zorgen maakt!
Het lijkt me niet overdreven, maar ik denk niet dat jullie iets kunnen doen. Hooguit zou de familie heel misschien iets kunnen doen, maar dat denk ik ook niet. Naar, dit soort verhale
Ik hoor alarmbellen afgaan!

Dit soort dingen zijn helaas soms de realiteit, maar ik vrees dat je veel meer kunt dan het aankaarten bij de politie, haar familie moet de rest doen om ze terug te krijgen als dat nodig blijkt te zijn.
Praatje aangaan met de buurman, informeren bij familie/consultatieburo/peuterspeelzaal. Misschien is het gezin wel eerder in beeld geweest bij politie/jeugdzorg. En als de wijkagent er niks mee kan heb je het in ieder geval gemeld, voor je eigen gemoedsrust.
Ik zou het melden!
Ik zou het ook melden. Oplettend en goed van je trouwens!
Melden. En goed dat jullie en de andere buurman het zo goed in de gaten houden.
Lijkt me niet overdreven. Beter melden als je er een raar gevoel over hebt.
aangeven voor uitkeringsfraude idd

Die vrouw is zelf zo dom geweest met zo'n man in zee te gaan en zijn nakomelingen te werpen, dus die zoekt 't maar lekker uit. Het is aan haar ouders om haar terug te halen.
En als ze geen ouders meer heeft Elninjoo?
quote:pop1980 schreef op 17 januari 2011 @ 19:37:

En als ze geen ouders meer heeft Elninjoo?

vrienden, familie?

en had zijzelf geen werk, of werd ze al onderdrukt door man zodat ze haar vriendenkring en werk al kwijt was?
quote:elninjoo schreef op 17 januari 2011 @ 19:38:

[...]

vrienden, familie?

en had zijzelf geen werk, of werd ze al onderdrukt door man zodat ze haar vriendenkring en werk al kwijt was?

TO schreef dat er vrijwel nooit Nederlandse mensen over de vloer kwamen. En haar man zei zelf dat ze contact met familie had verbroken, omdat die het niet eens waren met de relatie.

Het klinkt alsof ze in een redelijk isolement zat.

Vind je opmerking over dat die vrouw zelf zo dom is geweest vrij dom.
Dat overtuigt mij nog meer dat ze dom was: breken met je eigen familie en vrienden voor zo'n zakkewasser uit die cultuur. Liefde maakt echt stekeblind.
Hoe oud zijn de kinderen? Zouden ze niet in Nederland naar school moeten?

** edit, ik lees net in de openingspost dat ze nog geen 4 zijn **
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Weet je de achternaam van die vrouw? Zo ja, dan zou je misschien contact kunnen zoeken met haar familie -ook al heeft ze daarmee gebroken- dat geeft misschien wat meer info.
De buurvrouw kan heel goed tegen haar zin in Irak gehouden worden. Het gebeurt wel vaker dat tijdens de 'vakantie' paspoorten etc worden afgepakt en hiermee ook hun vrijheid.

Ik zou het zeker melden, goed van je dat je hiermee aan de slag gaat. Ook voor de kinderen is het belangrijk dat zij een veilige en steady thuisbasis hebben...

Jeetje ik hoop dat je iets kunt doen! Of iig wat duidelijkheid krijgt over dit alles. Succes!
Kort door de bocht van je Elninjo. Maar dat is een hobby van je kennelijk.

Een vrouw kan zo gemanipuleerd worden door een man dat ze in een tijdsbestek van een paar jaar volledig afhankelijk van een man kan zijn, haar zelfvertrouwen kwijtraakt en zich in allerlei bochten wringt om de lieve vrede maar te bewaren.

Van een afstandje is het makkelijk om te zien hoe de vork in de steel zit, als je er middenin zit kom je er helaas moeilijk uit.

Ik hoop dat TO snel meer te weten komt/dat er iets gedaan kan worden! Dit riekt naar het boek van Betty Mahmoody.
Ik zeg ook melden. Kom je nog vertellen hoe het is gegaan?
Ik kan alleen maar zeggen dat je een onverstandige buurvrouw hebt gehad. En je kunt niets voor haar doen. Ze is haar paspoort kwijt en haar rechten als mens ook. Want vrouwen daar zijn geen mensen.
'Dat zijn vrouw het zo fijn vond in Irak...'

Goh, misschien moet het ministerie van Buitenlandse Zaken het negatieve reisadvies maar aanpassen. Het schijnt zo'n fijn land te zijn....

Ik zou het zeker melden, en snel, zolang de buurman hier in Nederland is en hierover persoonlijk aan de tand gevoeld kan worden. Misschien wel verstandig om het anoniem te doen (meld misdaad anoniem), maar dat moet je zelf beoordelen.
Ik denk idd dat ik het anoniem wil doen, ik vind de buurman nl best een beetje eng!

De buurvrouw had geen werk meer, ze had gewerkt bij een verzekeringsmaatschappij, maar dat deed ze iig al een paar maanden niet meer.

jammer genoeg weet ik geen achternaam.

als ik wat weet, laat ik het jullie weten!
quote:elninjoo schreef op 17 januari 2011 @ 19:49:

Dat overtuigt mij nog meer dat ze dom was: breken met je eigen familie en vrienden voor zo'n zakkewasser uit die cultuur. Liefde maakt echt stekeblind.

Kijk even naar de film Not Without My Daughter.

Liefde mag misschien blind maken, maar ontvoering naar het buitenland heeft zelfs de grootste dommerd niet verdiend!

Rare reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven