Gezondheid alle pijlers

PMS maar dan anders, zó klunzig! Wie ook?

18-01-2011 07:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Score gisteren: 1 kapotgevallen bord en 3 omgevallen glazen.

Score vanochtend: 1 beker thee over de ontbijttafel en een gekookt ei direct stuk laten vallen op de keukenvloer.

Want: ik moet weer ongesteld worden.

Was ik maar prikkelbaar of chagrijnig zoals 'normale' vrouwen, maar ik verander in een ongelooflijke kluns die ene week per maand. Tampon erin, coördinatie eruit lijkt het wel. Sommige maanden is het zo erg dat het mensen zelfs opvalt: wat loop je toch allemaal te doen?

Ik ben het echt zo zat. Is er iemand die het herkent?

En, belangrijker nog, is er iets aan te doen?

Ik heb het overigens met en zonder dat ik de pil slik en ik heb ook al meerdere anticonceptiepillen geprobeerd maar dat lijkt niet veel verschil te maken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik kan wel van 'die dagen' hebben, dan loop ik tegen deurposten, tafelpoten, alles in de douche valt, en in de keuken ook, maar dat is niet tegelijk met mijn menstruatie....

Zet dat op een button: tampon erin dus coördinatie eruit! en speld 'm tijdens die dagen op. Is je omgeving ook gewaarschuwd
Ik heb een vriendin die dit ook heeft. En zij heeft jaren in de horeca gewerkt, dus iedereen wist precies hoe laat het was als er meer glazen sneuvelden dan anders. Gek is 't hè. Ik zou overigens niet weten wat je er tegen kan doen. Zij doet nu in ieder geval ander werk.
Septembergirl, ik leg het echt soms uit aan mensen omdat het gewoon te gênant voor woorden is dat ik alles om- en stukgooi. Heb ook in de horeca gewerkt en dan bijvoorbeeld aangegeven dat ze me op sommige avonden beter niet met hele grote stapels borden of dienbladen vol glazen kunnen laten lopen, maar dat ik het voor de uitzondering even in twee keer doe.

Suf he..

Het hindert me en ik wil er vanaf!
Oh, mn moeder en oma hadden het overigens ook. Wij hebben dan ook geen overgeërfd familieservies van die kant van de familie.

Maar niemand weet of je er iets aan kan doen
Onhandigheid tijdens de menstruatie, volgens dit artikeltje kan het: http://www.ehow.com/facts ... om-menstrual-period_.html
PMS is wat anders, maar dat terzijde...

Nog nooit van gehoord. Vervelend voor je! Ik zou niet weten of je er wat aan kan doen.
PMS kan ook het gedrag beïnvloeden. Je bent onhandig en je coördinatie loopt niet lekker, je kunt je slecht concentreren.

Als je het googled lees je dat meer vrouwen er last van hebben...

Gemeen he, dat wij daar zoveel last van hebben!

Jessica Simpson (I know, I know) was op tv, ze was op bezoek in Afrika, en daar moeten vrouwen tijdens hun menstruatie gezellig met z'n allen een weekje in een menstruatie-hut. Dan mochten ze van hun mannen niet op het land werken en koken. Ook niet echt gezellig....:-(
quote:Spijker schreef op 18 januari 2011 @ 07:44:

Oh, mn moeder en oma hadden het overigens ook. Wij hebben dan ook geen overgeërfd familieservies van die kant van de familie.

quote:Jamey schreef op 18 januari 2011 @ 07:48:

PMS is wat anders, maar dat terzijde...

Nog nooit van gehoord. Vervelend voor je! Ik zou niet weten of je er wat aan kan doen.Explain please.
hahaha herkenbaar ! ik ben ook zeer onhandig in die periode, alles dondert om, en dan scheld ik mijzelf echt verrot
Oh hee, er zijn artikelen over! Ja ik wist wel zeker dat het met mn cyclus te maken moest hebben maar het is toch fijn het bevestigd te zien.

Ik heb het dus zowel tijdens die pms-periode als tijdens mijn menstruatie. De ene maand erger dan de andere maand.

Ik ben ook behoorlijk gevoelig voor hormoonschommelingen, heb lang moeten zoeken naar een pil waarvan ik geen bijwerkingen kreeg zoals migraine. (of nog wel een beetje maar niet meer iedere maand)

Nu nog hopen dat er iemand is die weet of er iets aan te doen valt.
quote:girlxxx schreef op 18 januari 2011 @ 07:50:

hahaha herkenbaar ! ik ben ook zeer onhandig in die periode, alles dondert om, en dan scheld ik mijzelf echt verrot Lotgenoot!
Ha, hier nog zo'n kluns. Of er iets aan te doen is? Geen idee, sorry. Bij mij is het eind in zicht, hopelijk eindigt dan ook de klunzigheid. Of ik ben voortaan alleen nog maar klunzig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bij mijn moeder en oma eindigde toen inderdaad de klunzigheid. Mn moeder heeft dat gevierd door eindelijk haar mooie glazen te gaan gebruiken

Maar dat duurt voor mij dan nog wel lang hoor.
Ik ook, vooral tegen dingen oplopen. Auwwww..mensen merkten t ook aan me....verder ook veel last van pms. Met spiraal alles een

stuk beter...na al die jaren ellende vind ik t een verademing.
ik ben echt dol op de yasmin. 4 of 4 strips na elkaar slikken en dan weereens ongesteld. 4x per jaar dus maar rotbuien / pms / klunzigheid (erger dan 'normaal')

Nadeeltje: libidokiller
Yasmin ga ik zéker nooit slikken, veel te veel enge verhalen over gelezen en gehoord. In Nederland zijn er twee meisjes aan overleden dus nee, ik pas. (google maar eens op yasmin trombose of yasmin longembolie)

Vrouwzondernaam, heb je dan een spiraaltje met of zonder hormonen?
Laat me je uit de droom helpen. Alle anticonceptiepillen geven een verhoogd risico op trombose. Lees de bijsluiter maar.

Het ligt aan de hormonen. zelfs met een hormoonspiraaltje wordt de theoretische kans hoger.
Ja maar de yasmin werkt anders en geeft daardoor een nog groter risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven