iets met stroopwafels...

18-01-2011 10:17 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 2 pakken stroopwafels liggen die aan de datum zijn.

Weggooien vind ik zonde maar om ze nou allemaal ineens op te eten..

Ik vroeg me daarom af of er iets lekker is wat ik ermee kan maken? Stroopwafeltaart oid. Geen flauw idee of dat kan?

Ik dacht aan beetje monchou-achtige taart maar ik weet niet of ik van de stroopwafels een bodem kan maken?

Iemand hier tips? Alvast bedankt!
StabiloBoss, ik had 6 pakjes gehad bij emigratie vandaar. Uitdelen op mijn werk is geen optie. Daarom zocht ik een recept om er iets anders mee te doen.
Yum...

Ehm.. mijn zusje eet wel eens een pak stroopwafels als avondeten. Idee ? ;)
Ha Floor, zijn toch niet de stroopwafels uit het vivadamesoverlevingspakket he?
Vera hahahaha nee, volgens mij zijn die al tijdens de verhuizing opgegaan. Deze waren al ingepakt.
Sha la volgens mij vind ik dat dan weer niet zo´n geweldig plan..
stroopwafelparfait: Ingrediënten voor 4 personen 250 ml slagroom 100 g fijne kristalsuiker 250 ml milde yoghurt 12 kleine stroopwafeltjes 1/2 theelepel kaneel (+ extra om te bestrooien) Voorbereiding: In kom slagroom stijfkloppen. Suiker en yoghurt erdoor kloppen. Van stroopwafels 4 exemplaren apart houden, rest in kleine stukjes snijden en samen met kaneel door yoghurtmengsel scheppen. Diepvriesvorm bekleden met plasticfolie. Yoghurtmengsel in vorm scheppen, met plasticfolie of deksel afdekken en in diepvriezer minimaal 6 uur laten bevriezen. Bereidingswijze: Oven voorverwarmen op 175 C. Parfait ca. 10 min. voor serveren uit vriezer nemen. Rest van stroopwafeltjes op met bakpapier beklede bakplaat leggen en 2-3 min. in oven warm laten worden (of stroopwafeltjes in broodrooster kort verwarmen). Parfait uit vorm nemen en in plakken snijden. Plakken over vier borden verdelen. Wafeltjes op parfait leggen. Parfait bestrooien met beetje kaneel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ijs van goudse stroopwafels met gebakken appeltjes en rozijn

Bereidingstijd:20-30 minuten Gang:NagerechtKeuken:Nederlandse keukenSmaak:AndersTechniek:N.v.t.Soort gerecht:Nagerecht

Ingrediënten voor 8 personen

4 eidooiers

4 hele eieren

200 g. suiker

1/2 ltr. slagroom met 100 g. suiker

1 dl. kaneel-likeur

200 g. verkruimelde stroopwafels

4 Granny Smith appels

1 eetlepel citroensap

100 g. geweekte rozijnen

100 g. suiker

1 theelepel kaneelpoeder

slagroom

poedersuiker

Bereidingswijze

Klop de slagroom met 100 g. suiker half stijf. Bij de half stijf geklopte room mengen we de verkruimelde stroopwafels en de likeur en plaatsen dit in de koelkast. In een rvs-kom mengen we de eidooiers, eieren, 100 g. suiker. Plaats deze kom in een heetwaterbad (bijna kokend) en klop het geheel totdat het begint te binden. (Denk er aan geen roerei!!). Nu de kom van het vuur nemen en in een bak met ijsklontjes plaatsen. Het geheel koud kloppen. Vervolgens met een spatel, deze massa voorzichtig mengen met de slagroom, stroopwafels en likeur. De compositie in een met plastic folie bekleedde vorm scheppen en in de vriezer plaatsen. Gedurende 12 uur laten opstijven. De appelpartjes goudbruin bakken met de suiker en daarna de rozijntjes toevoegen. Bestrooien met het kaneelpoeder en omschudden. Denk er aan niet op een te hoog vuur bakken, anders brand het aan en wordt het bitter. Het ijs uit de vriezer halen en plakken van snijden. Op de borden plaatsen en de appeltjes rondom scheppen. Eventueel serveren met slagroom. Bestrooi met poedersuiker en direct serveren.
Tiramisu stroopwafel taart

http://www.simpelkoken.nl/recepten/bakk ... ?recept=15
quote:twijfelmeid schreef op 18 januari 2011 @ 11:40:

stroopwafelijs maken: liter roomijs beetje zacht laten worden, stroopwafels in stukjes hakken en erdoor roeren. Ijs weer hard laten worden in vriezer. Lekker hoor!Eventueel nog een paar flinke scheppen karamel er doorheen trekken!
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven