Gehakt rul bakken weer mislukt!

18-01-2011 15:01 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Gisteravond opnieuw geprobeerd gehakt rul te bakken en het lukt mij gewoon niet. Ik krijg het gehakt niet los, het worden bij mij altijd stugge vleesklonten en als ik dan het gehakt na het gebakken te hebben, door de pastasaus roer wordt het ook niet zacht en los. Wie weet raad?
Wat voor gehakt gebruik je?
Huh? Hoe kan dat nou niet lukken?

Wat doe je precies? Wat voor pan? Boter? Olie? Wat voor gehakt?
are you kidding me?
Genoeg boter of olie, pan heet genoeg, en roeren tijdens het bakken.
quote:luna30v schreef op 18 januari 2011 @ 15:02:

are you kidding me?Ja, hoe moeilijk kan het zijn?
Eerst het gehakt laten ontdooien...
Serieus? Rul bakken? Dat is toch... makkelijk?
Gaat het water koken wel goed, of laat je dat ook aanbranden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 18 januari 2011 @ 15:04:

Gaat het water koken wel goed, of laat je dat ook aanbranden?
Goeie koekenpan of wat olie in de pan doen. Meteen na het toevoegen van het gehakt blijven roeren. Is nog nooit bij mij mislukt. Snap ook niet wat het kan zijn bij jou.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kan je misschien omschrijven hoe je het aanpakt?

Misschien dat we dan de fout kunnen ontdekken?

Zo doe ik het

-pan op het vuur, boter of olie goed warm laten worden.

-gehakt erin (wel eerst ontdooien)

-houten spatel, en beetje hakken en steken, en roeren.

Zo krijg ik altijd perfect rul gehakt.
Hoe kan dat nou niet lukken

Anders voor je het in de pan gooit al in kleine stukjes maken, en dan steeds kleine stukjes in de pan gooien?
Gebruiken jullie boter of olie bij het rul bakken? Ik vind dat er genoeg vocht/vet vrijkomt van het gehakt zelf.

Ik zit gewoon als een bezete in te hakken op de gehaktklomp net zolang tot alles loszit van elkaar en er geen klonten zijn (klonten hak ik ook uit elkaar ja )
MV! Joehoeeee, ik heb het ook al op een ander topic geprobeerd, maar ik heb je 'nodig' bij de Elfjes (sorry voor off topic)
Persoonlijk vind ik het nog makkelijker dan een ei bakken.

Was 1 van de eerste klusje die ik van mn moeder mocht doen als ik mee wou helpen met kopen
Je moet wat meer hakken met die spatel denk ik. Grote klonten klein maken nog voordat ze gaar gebakken zijn, anders blijven het inderdaad grote hompen vlees. Dus met een spatel het blok vlees uit elkaar drukken/duwen/hakken.
quote:elastiekje schreef op 18 januari 2011 @ 15:06:

Gebruiken jullie boter of olie bij het rul bakken? Ik vind dat er genoeg vocht/vet vrijkomt van het gehakt zelf.

Ik zit gewoon als een bezete in te hakken op de gehaktklomp net zolang tot alles loszit van elkaar en er geen klonten zijn (klonten hak ik ook uit elkaar ja )haha ja zo doe ik het ook ongeveer
Heel raar dit!

Je hoeft zelfs geen olie of boter te gebruiken, het gehakt braadt prima zonder.

Was het gehakt wel ontdooit?
Bij rul bakken hoef je toch juist geen olie/boter te gebruiken? Ik snap ook niet hoe zoiets mis kan gaan hoor. Het vuur niet te hoog zetten? En het gewoon los'hakken'? Het is nog nooit misgegaan bij mij.

Ik zit gewoon als een bezete in te hakken op de gehaktklomp net zolang tot alles loszit van elkaar en er geen klonten zijn (klonten hak ik ook uit elkaar ja )Ik heb een anti aanbak koekenpan dus ik hoef er geen olie bij te doen. Soms even een drupje voor de eerste minuut.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik dacht ook: Gehakt rul bakken is wel het allermakkelijkste wat er bestaat.

Gewoon met een vork ( of lepel, pollepel) de gehakt los maken. Meer niet.

Ik zit gewoon als een bezete in te hakken op de gehaktklomp net zolang tot alles loszit van elkaar en er geen klonten zijn (klonten hak ik ook uit elkaar ja )Nee, ik gooi de berg gehakt ook zo in een droge koekenpan.

Ik zit gewoon als een bezete in te hakken op de gehaktklomp net zolang tot alles loszit van elkaar en er geen klonten zijn (klonten hak ik ook uit elkaar ja )

Idd niet teveel boter of olie gebruiken, uit het gehakt komt ook al genoeg vrij.

Ik ben ook van het hakken en steken
Serieus!? Hoe kan gehakt rullen nou mislukken?

1. Zet pan op het vuur

2. Doe het gehak zonder olie of boter in de pan

3. Prik en por met je spatel/houten lepel/whatever in je gehakt totdat het in kleine stukjes is

4. Laat het bakken tot het gaar is, af en toe roeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven