Halal-vraag

18-01-2011 17:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie oh wie heeft een goede halal-kindertraktatie-tip voor me?

Geen tijd om lang te knutselen, gaat gewoon om even een lekker snoepje/hapje.

(En als het even kan moet het ook lactosevrij zijn, maar dat hoeft niet per se)

Bedankt alvast!
Even googlen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bij de AH XL hebben ze halal knakworstjes en halal ham.
Blokjes kaas met een druif, kleine zakjes chips, cupcakes? Of is dit heel ouderwets?
Wil je snoep (gelantine vrij) of echt een hapje?

voor hoeveel kinderen is het?

(voor veel kan je zo'n egel maken van een halve kool, met prikkers met halal knakworsten, fruit, groente)
Je kunt van die kleine worstjes kopen bij de turkse slager, die in bladerdeeg wikkelen en dan heb je kleine hapjes.

Je kan ook deze maken:

klik
Ooh zijn cakejes ook halal?

En chocola, minireepjes bijvoorbeeld?

Vlees liever niet..

Heb zeker al gegoogled, maar kom er niet helemaal uit.
zakjes chips

mini marsjes/snickers/bounty/milkyway
mandarijntjes?
@Kuzu het is voor een stuk of 15 kinderen. Echt een hapje hoeft niet, liever zoiets als een marsjes, twixjes enzo of leuke cakejes.

Moet nog even uitvinden waar allemaal gelatine inzit, want bij zoetigheid is dat toch het enige dat iets wel of niet halal maakt?

@M_Rose: leuk zijn ze!
Vergis je je niet met Kosjer?

Want heel veel dingen zijn halal, behalve drank (in sommige gevallen) en bepaalde soorten vlees, of op een bepaalde manier geslacht.

Voor de rest kan alles.
Nee, bedoel echt halal

Er zit in heel veel soorten snoep gelatine verwerkt en dat is afkomstig van varkensbotten..
Misschien heb je hier nog wat aan m.b.t. snoep en zo:

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi47.htm

En verder mag in geen enkel product dierlijk vet zitten maar plantaardig is wel oké.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:mutsy20 schreef op 18 januari 2011 @ 17:26:

Vergis je je niet met Kosjer?

Want heel veel dingen zijn halal, behalve drank (in sommige gevallen) en bepaalde soorten vlees, of op een bepaalde manier geslacht.

Voor de rest kan alles.

Nou voor de rest kan alles niet hoor, halal eten is zelfs bepaald snoepgoed niet eten, in bepaald snoepgoed zit een soort bindmiddel dat van varkensvet etc komt.(winegums etc)

Ik zou lekker voor safe gaan en iets van cakejes bakken ofzo, kleine mini-pizza's met halalsalami etc.

Groente en fruit is altijd halal en kaas is ook halal sinds ik hier een heel apart topic voorbij zag komen.
Zomaar een idee hoor, maar misschien zijn snoepjes bij de natuurvoedingswinkel eerder gelatinevrij?
Ik zou dan een lijstje maken van de verboden e-nummers, geen gelantine e.d. en daarmee naar de winkel. Dan zal er toch wel íets bij zitten wat kan? Of probeer een biologische winkel.
Is het trouwens voor een feestje of voor op school?
http://www.eathalalonly.c ... f-halal-and-haram-uk.html

Volgens deze lijst zijn mars twix snickers allemaal Halal.
Bedankt voor jullie tips! Heb inmiddels de 'verboden E-nummers' gevonden en ga ook zeker even kijken bij de natuurwinkel.

Oh en ik bedenk met net dat er niet ver bij me vandaan een Turkse supermarkt zit. Lijkt me ze alleen maar halalproducten verkopen!
quote:Vlin7 schreef op 18 januari 2011 @ 17:33:

Bedankt voor jullie tips! Heb inmiddels de 'verboden E-nummers' gevonden en ga ook zeker even kijken bij de natuurwinkel.

Oh en ik bedenk met net dat er niet ver bij me vandaan een Turkse supermarkt zit. Lijkt me ze alleen maar halalproducten verkopen!Zou ik normaal ook denken, maar niet meer sinds de uitzending van radar/kassa/smaakpolitie? die ontdekten dat er soms varkensvlees zit in de doner kebab.
quote:borderwalk schreef op 18 januari 2011 @ 17:35:

[...]

die ontdekten dat er soms varkensvlees zit in de doner kebab.Gelukkig gaat ze voor snoep dan en niet voor vlees.
Ah ja dat heb ik ook wel eens gehoord..bizar!
Turkse supermarkt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je hebt bij de Turkse supermarkt ook verschillende soorten koekjes/cakejes/snoepjes/chocola inderdaad.

Halal.

En van die halalshoarma...ze mengen in veel zaken hun rund of lamsvlees met varkensvlees, is goedkoper en voor veel eigenaren maakt het geen zak uit omdat zij vaak een andere stroming binnen de Islam aanhangen die zich niet zo richten op halal of niet...
quote:nouschi schreef op 18 januari 2011 @ 17:47:

Turkse supermarkt?ja die zijn er veel in de stad waar ik woon..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven