Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
ha meiden

ik kom vanaaf wel ff reageren. ga zo ff lekker bank/bedhangen en leesmap lezen als manlief er is.

liefs mb
Zoooo heb ik even lekker op de bank geslapen zeg! Heerlijk ben helemaal bijgekomen;)

Meisjesnamen; fenna, Iris, Fien, Imme, Marit, femke... Maar als het geen direct neefje of nichtje is dan gewoon je naam houden hoor!

@feb :D

M'n vader kwam vanmorgen spontaan klossen brengen. Bleek dat een vriendin van mijn moeder die thuis had liggen! Heel blij mee want mijn bed poten pasen dus niet! M'n vader gaat nu blokjes in de klossen maken en dan passen ze wel:)

Grappig hoe iedereen al "weet" hoe je kindje gaat heten he. Volgens werk wordt het "Martijn" en volgens m'n nichtje "sven" m'n andere nichtje van 2 houdt gewoon stug vol dat ie baby heet:)

Wel raar dat we nu al vakantie's aan het plannen zijn waarbij we een extra babybedje bijboeken... Heel gek:)

Wilde nog reageren op mensen... Maar weet het niet meer! Zal zo op de laptop eens kijken naar de behangboom!
Zo ben weer terug van de vk.

Alles was weer goed, bloeddruk gaat langzaam omhoog. Aangezien ik weer wat meer hoofdpijn krijg en zo nu en dan sterretjes zie, moest ik het erg goed in de gate houden van haar. Als ik dat heb, in combinatie met echt kramp in mn maag moet ik meteen bellen. Nu heb ik dat laatste gelukkig nooit, maar wel handig om te weten.

Verder doet baby erg z'n best om in te dalen. Ligt wel goed met z'n hoofd naar beneden, maar nog niet vast. Hij lag nu schuin, en met het hoofdje gedraaid, dus zo zou het niet gaan passen zei ze, maar ze heeft er alle vertrouwen in dat ie nog goed draait.

Zo nu lekker een bakkie thee met een koekje, en ondertussen verder aan m'n borduursel knutselen.

Oh moeilijk Kupcake, is Fieke misschien iets voor je? En als jullie jullie eigen naam echt geweldig vinden , dan zou ik het lekker zo laten hoor

Tsjuus!
@Prinses: Smile!!!

Bij mij passen de klossen ook niet volgens de kraamverzorgster. In het midden heb ik 6 poten waarvan er telkens twee tegen elkaar staan dus dan kan het niet. Zij had het over bierkratjes maar dan is me bed ineens 30 CM hoger i.p.v de 10 die nodig zijn. M'n handige zwager maar is vragen om blokjes hout te maken ofzo.
Jennifer: En, nog een plantje gehaald? Succes vanavond met de kraamzorg.

Kupcake: Als de naam niet meteen in je directe omgeving is zou ik hem gewoon doen hoor! Anders hier op het meisjesnaam topic kijken, staan leuke namen tussen. Zelf vind ik Saar, Fay, Tess, Bo leuk voor een meisje.

Feb: Ik gok dat jullie naam ertussen staat...???

Douze:Gek verhaal van die kraan! En dat indalen komt wel goed hoor met die kleine.

Ik heb gister ook klossen gehaald, 6 stuks. Ze gaan er van de week wel onder.

Ik heb geprobeerd even te slapen, maar luktte gewoon niet. Net even de Hennes ingedoken en wat kleren voor Lentekind gekocht. Ik heb vanmorgen ook maar een koffertje voor haar gemaakt. Mochten we snel weg moeten, heeft zij iig spullen bij opa en oma (waar ze dan naartoe gaat) Ik vond het wel gek hoor, moest er zelfs een beetje van huilen... Zwangere doos!!
Feb: leuk dat je van mijn lijstje moet lachen. Ik vroeg me alleen wel meteen, heel nieuwsgierig, af waar de glimlach vandaan kwam. Misschien staat jullie meisjesnaam er wel bij...hmmm hahaha. Onze meisjesnaam staat er niet bij, al vind ik ze zelf geweldig (maar bij iedere naam, van het lijstje, was er wel een reden dat we die naam niet konden kiezen, helaas)

Lente: wij hebben een beetje dezelfde smaak qua namen. Welke jongensnamen vind jij leuk?

Ik ben net nog even naar de winkel gereden voor wat plantjes. Dat ziet er toch weer wat gezelliger uit...niet dat de kraamhulp daar nou naar kijkt vanavond haha. Maar het is meer mijn gevoel. Zo dadelijk maar starten aan de stamppot.
Dat van die bloeddruk heb ik ook! Zo gauw ik een "band" om mijn middel voel, erge hoofdpijn krijg of me gewoon niet lekker voel moet ik aan de bel trekken. Ze gaf sowieso aan dat ik voor alles kan bellen.. Ze gaf me wel een goed gevoel daarover:) erg fijn!

Wel raar dat je buitenkraan gejat is!

Wie ging er nou zo gezellig de stad in vandaag met collega's.. Klinkt gezellig!

Leuk idee met die eendjes! Ik weet nog niet of ik wel op m'n werk wat uit ga delen. Ben immers invalkracht en heb anders 4 groepen om wat op uit te delen... Wordt een dure bedoening!

Ahhh lente! Muts hahah.
Prinsesje: Je zou wel voor iedere groep een zak blauwe snoepjes kunnen kopen. 4 zakjes, dat valt dan reuze mee...

Wat ook leuk is om iedere groep een pak lange vingers te geven, een kuipje smeerboter en een schaal met blauwe muisjes. Kinderen vinden het leuk om de lange vingers dan in de boter te 'dopen' en dan te versieren.
klopt helemaal! maar ze verwachten stiekem natuurlijk wel koekjes he!. Ik zie nog wel even die lange vingers zijn altijd een succes!
Jennifer: Grappig dat we een beetje dezelfde smaak hebben. Mijn dochters naam staat er overigens niet tussen...

Jongens namen vind ik Melle, Fedde, Beau, Finn, Fabris, Quinn leuk.

Wat vind jij zoal leuk? Misschien breng je me nog op ideeen?

Dit is al de 3e dag op rij dat ik voor het eten kots misselijk ben, gadver! Herkenbaar..?
Wow wat is er veel geschreven!

@Lente: jij bent echt zo 2010 met je kerstboom idd haha.. geintje schat. Jullie houden wel van aparte namen.. ben benieuwd hoe jullie zoon gaat heten.

@Douze: Wat fijn dat alles goed was.. nouja behalve de bloeddruk. Inderdaad goed in de gaten houden

@Feb: hoe was de lunch met je collega's/vriendinnen?

@Kupcake: Wij hebben ook een top20 naam.. een goede vriend van mijn broertje heet ook zo. Maarja tis ook zo moeilijk om net dé naam te vinden en dan ook nog weinig voorkomend. Succes

Ik denk dat ik vanacht en vanmorgen indalingsweeen/oefenweeen had. Vorige week kon ik nog geen 3 winkels in en nu heb ik gewoon een heel groot rondje door het centrum gelopen met mama zonder bekkenpijn. En boodschappen gedaan.. Jeeej wat was dat fijn En mijn vingers en voeten zijn nu ook al helemaal opgezwollen. Mijn lichaam is zich aan het klaar maken, buik hangt al. Maar nu zul je zien dat zoonlief mij gaat pesten en tot 20 februari blijft zitten ofzo haha.
Lente: Fedde en Fin vinden wij ook leuk. Verder Bodi, Len, Bo, Fen, Sem....

Senshi: wat grappig dat jij deze namen apart vindt. Ik vind ze vrij 'normaal' en hoor ze hier vrij vaak.

Hier ook twijfel over indalings/oefenweeen. Als dat overeenkomt met harde buiken en menstruatiepijnen dan lijkt het daar wel op. Ach oefening baart kunst, toch?

Over een uurtje een keuring van de kraamzorg. Ik heb mijn vragenlijstje klaar liggen.
Hahaha, ik zeg niks! maar dat is niet nodig denk ik.

Mijn naam zit in de top 60 van vorig jaar dus viel mee.

Nog eventjes geduld en we weten het van iedereen.

De lunch was heerlijk!!! Lekker bijgepraat en afgesproeken dat we voortaan 1 keer per jaar onze kids op de creché dumpen voor een ochtend en lekker gaan lunchen met zijn drieen!

Zo net samen boodschappen gedaan en daar kreeg ik weer van die verschrikkelijk pijnlijke steken in me zij. Dat had ik toen in november ook, waarvoor ik de halve nacht in het ziekenhuis had gelegen..... Echt geen pretje en kreeg er behoorlijke harde buiken bij en werdt kotsmisselijk. Gelukkig trok het snel weg dit keer.

Nu burritos eten, hier geen misselijk gevoel gelukkig!
Hahah! Bij manlief viel even het kwartje! Hij vroeg vanaf wanneer de baby nou "mocht" komen. Dus ik nog lief zeggen, nou het duurt nog maximaal 5 weken.... Maar vanaf volgende week kan/mag het geboren worden.... Hij trok er spontaan wit van weg haha! Daarbovenop lag net ook het proefkaartje binnen! Hij is helemaal lief:) de naam staat ook op het kaartje en we zijn er helemaal happy mee:)

De arme schat!
@ Amelief: Hoe was je rolstoelritje door de stad?

ben je veel aangestaard en veel ahhhh gehoord of viel het mee?

@ Prinses: Nou hier maakt hij zich niet druk hoor, maar dat komt nog wel.....
ha meiden

zo er is weer lekker veel geschreven

@meldplicht: ja dat vind ik wel een goede. vanaf hoeveel weken is dat gewenst?

@prinsesje: wat gaaf dat je tante wordt! gefeliciteerd!

@scheren: ja, dat moet ook op gevoel, maar ik zou nog op de badrand kunnen zitten en met een spiegel kunne rommelen hahaha. maar ach, het maakt niet echt uit voor de bevallingdie gyneacologen zien heel veel dus ze gaan er echt niet op letten

@kantineke: jij hebt ook behoorlijke nesteldrang hahaha. en maling hebben aan je buurvrouw hoor!

@afscheiding: ja daar heb ik al heel erg lang last van. maar het hoort erbij

@pannenkoeken: goh dat hadden we in het weekend als lunch hahaha. ach je moet gewoon eten waar je zin in hebt. ik heb ook wel gewoon een keer macaroni gekookt en daar peper en zout over heen gegooid en wat ketchup er doorheen gedaan en dat als lunch gegeten

@fietje: ben heeeeel erg benieuwd hoe het gaat met haar

@slapen: feb: das lekker slapen zo, zolang uitslapen. maar ja, je kan er nisk aan doen dat je in de nacht slecht slaapt. komt vast wel weer goed.

@naam: ja ik denk wel dat ik die op hyves wel zet. en ik hier kijk ik wel even want wij hebben een niet veel voorkomende naam.

@jennifer: dus je bent nog een beetje aan het tobben over de naam? heel veel succes. en sommigen geven hun baby pas een naam als de baby er eenmaal is. dan kiezen ze welke het beste bij de baby past.

@vrijen: pas 1 keer gedaan in al die tijd ik heb er geen behoefte aan. t zal wel loslopen

@rugliggen: ik ben gelukkig niet de enige die dat niet meer fijn vind. ik moest eigenlijk zsm naar de tandarts, maar ik mag nu lekker in maart . dan is hopelijk ook me beugel eruit en kunnen ze alles beter zien enzo

@amelief: heel veel sterkte! ik hoop dat je je kindje snel mag vasthouden en dat je klachten dan zoveel mogelijk over zijn

@schoonmaakster: haha ik doe me vader wel een schortje voor haha. ik doe zoveel mogelijk zelf en manlief ook. maar het wordt steeds zwaarder. dus een beetje hulp is wel fijn

@lente: balen van die bug op het forum qua avatars. nu kan je zeggen dat je alvast je ava voor deze kerst hebt

@kupcake: als jullie die naam erg mooi vinden, dan moet je dat gewoon doen. zometeen geef je je kind een naam waar je niet voor 100% achter staat.

@op werk beschuit met muisjes uitdelen: ik stuur manlief wel naar me werk toe. en sowieso bel ik me werk zelf wel even als de baby er is. en als ik op een zondag of maandag beval, bel ik wel me chef. anders voelt hij zich gepaseerd en dat wil ik niet

@douze: wat gek dat je buitenkraan gejat is, niet toevallig van koper? dat is veel geld waard volgens het nieuws

@klossen: die gaan we volgende week halen ofzo. dat vind ik vroeg zat

@jongensnamen: ik vind sverre, fedde, lars, fynn, mats, levi erg leuk. maar manlief niet. maar we hebben nu een leuke naam. ik ken eigenlijk niet echt mensen met die naam. nog max 7 weken en dan weet iedereen het.

@senshi: wel lekker dat je zo hebt kunnen wandelen zonder pijn. heerlijk lijkt me dat!

nou meiden dat was het weer voor vandaag hahaha

morgen naar de vk, en dan kom ik in de avond of de dag erna wel reageren. drukke middag morgen

iedereen een en tot schrijfs!

liefs mb
Lieve meiden,

Hier is 'ie dan: mijn ultieme egopost!! Vorige week woensdag, op 12 januari is onze dochter geboren!!!!!! Jahaa, het is een meisje!!

Foto en naam zal ik op hyves zetten. Ze is zóóóóó mooi en lief!! Ze heeft mijn haarkleur en haar vaders ogen. Het is een hele lieve baby, met redelijk weinig huiluren.

De bevalling begon dinsdagnacht om 03:05 uur met het breken van mijn vliezen (echt, een waterdicht iets op je matras is géén luxe) en ging supersnel: om 05:50 is fietjekind geboren! We hebben het ziekenhuis dus ook niet gehaald, omdat ik dat niet meer aandurfde met 8cm ontsluiting (de eerste keer dat VK checkte) en beginnende persdrang.........

Fietjekind is het mooiste meisje dat er is en we vinden het zó leuk dat het een dochter is!! Het was echt een enorme verrassing. Ze heeft een mooie kop met haar en alles is helemaal goed met haar.

De eerste twee dagen van mijn kraamweek waren super, maar doordat Fietjekind de eerste dag teveel afviel naar de smaak van de VK begon er daarna een behoorlijke hel, met bijvoeden, wegen, meer bijvoeden (noem het dwangvoeden) en 1001 adviezen van de VK's en de kraamzorg. Gisteren en afgelopen nacht waren een regelrechte hel en we hebben niet meer dan 3 uur geslapen in de afgelopen 36 uur. Stom genoeg was iedereen het er over eens dat onze dochter het goed leek te doen, maar ze kwam maar heel weinig aan, na een spectaculaire daling van haar gewicht op dag 2 en daarna 3 dagen stabiel (laag) te blijven. Door het bijvoeden verdween bij haar elke aandrang om zelf om eten te vragen. Vicieuze cirkel was het gevolg. Inmiddels is ze wel weer 100 gram aangekomen.

Vandaag heb ik een lactatiedeskundige laten komen voor een voedingsplan en nu is het héél spannend, want we zijn zo goed als gestopt met bijvoeden, maar laten nu weer even dochter zélf om eten vragen. Nu maar hopen dat ze morgen toch is aangekomen.... (of in ieder geval niet afgevallen).

Met mij gaat het fysiek wel weer goed, maar ook dat heeft even geduurd, want ik ben heel flink gehecht en heb dus 4 dagen absolute bedrust gehouden. Ik ben vandaag pas voor de 2e keer beneden geweest (en de eerste keer 2 dagen terug was niet zo'n succes).

Ik heb een beetje het idee dat het plezier in mijn kraamtijd me wat ontnomen is door de paniek die de VK heeft gecreëerd, maar gelukkig krijgen we nog 2 dagen kraamzorg extra (tm donderdag dus) en hopelijk lukt het fietjekind om goed te drinken en wat aan te komen. Morgenochtend is een héééééle spannende ochtend wat dat betreft!!

Ik zal later proberen bij te lezen, maar ik zag dat er nog geen andere baby's zijn 'gerapporteerd'. Sorry voor de radiostilte van mijn kant, hopelijk gaat het vanaf nu bergopwaarts en kom ik langzaam 1) terug op mijn roze wolk en 2) terug op het forum

Liefs!
Fietje! Gefeliciteerd een dochter!!!!

Jeetje wat een verhaal zeg... wat een zorgen en een gedoe, maar wel fijn dat je zo gelukkig met haar bent! Daar gaat het tenslotte allemaal om! Ik wens haar een prachtig leven toe en jullie heel veel geluk met haar!

Lieve Fietje, ontzettend gefeliciteerd met jullie dochter!! Doe lekker rustig aan en probeer langzaam aan weer een beetje te gaan genieten.

Dikke kus Douze
Fietje gefeliciteerd met jullie dochtertje Wat balen dat je 4 dagen op bed hebt gelegen.. Hopelijk wordt t nu beter. Geniet ervan!

Ik lig al op bed met telefoon dus kan je niet meteen in de tabel zetten. Doe ik morgenvroeg meteen
Hoera voor Fietje!!!!

Van Harte meid!!

Hopelijk is ze morgen goed aangekomen en kan het echte genieten beginnen!!

Zooo ben er helemaal ondersteboven van...... Nu de rest nog!
Zo hey! Das een snelle bevalling geweest! Nog veel last van naweeën gehad? Aan de ene kant fijn hoor die bedrust. Wel jammer dat je roze wolk zo ondergesneeuwd wordt door de voeding. Geef je borstvoeding? Maar bovenal natuurlijk GEFELICITEERD!!!! hoe is fietjeman eronder?

*nu snel naar Hyves voor de naam hihi*
Als we het netjes op volgorde doen is ansari de volgende:)

Meldplicht!!:)
heey fietje

wat geweldig!!!!!

van harte met jullie dochter!

liefs mb
Goeiemorgen

Zoo fietjedochter staat in de tabel! Ben benieuwd naar de foto en naam, maar nog niks op hyves zo te zien..

Gaat er iemand nog wat leuks doen vandaag? Ik weinig. Alleen ff mijn hondje naar de kapper brengen.. is ze dalijk weer knap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven