Werk & Studie alle pijlers

Evaluatie proeftijd

19-01-2011 11:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na maanden van solliciteren ben ik in Januari begonen met mijn 1e baan na het behalen van mijn diploma.. En nu heb ik volgende week dinsdag een evaluatie van mijn proeftijd met het hele (!) team.. Heeft iemand enig idee hoe ik me hierop kan voorbereiden?
Jee, met het hele team. Zijn dat veel mensen?

Heb je enig idee hoe je in de groep ligt, wat ze vinden van je werk en je houding? Hoe heb je je de afgelopen weken geprofileerd? Zijn er dingen voorgevallen of heb je gemerkt dat ze bijv. geirriteerd waren over je houding of het werk wat je hebt opgeleverd? Heb je tot dusver ook complimenten gehad? Wat is je eigen beleving bij de afgelopen 3 weken?
Voorbereiden lijkt me lastig. Wel kun je in het gesprek zorgen dat je goed reageert op de gegeven feedback. Dankjewel zeggen en eventueel om voorbeelden vragen als je iets niet begrijpt. Zo kom je in ieder geval over als iemand die de feedback serieus neemt en iets aan zichzelf wil veranderen. Maar misschien zeggen ze wel alleen maar aardige dingen .
Eens met Boom. Succes!
Ik zou er ook positief in gaan staan! Misschien krijg je wel te horen dat ze hartstikke blij met je zijn.

Ik zou, als je negatieve op- of aanmerkingen krijgt, hier niet meteen op inhakken (ja, ik bedoel hakken met een botte bijl). Maar zeggen dat je het even wil laten bezinken en later met een reactie komt. Kun je er in alle rust even overnadenken.

Maar vooralsnog, ga ervan uit dat ze het leuk vinden dat je het team bent komen versterken.
eens met voorgaande reacties.

Ga uit van het positieve....ze hebben niet voor niets iedereen erbij gevraagd, lijkt me.

Mocht het juist niet goed gaan, bespreek je dat naar mijn idee juist in een select gezelschap.

Succes!!
Ze hebben me al voor drie maanden ingepland, en ook al gevraagd naar m'n zomervakantie, dus in die zin denk ik dat het op zich positief is.. Maarja, ze kunnen me er zo uitgooien..
Als ze je eruit willen gooien, lijkt een evaluatie met het hele team mij niet zo netjes. Dan heb je een 1 op 1 gesprek met je manager waar hooguit HR nog bij is.

Evaluatiegesprek aan het einde van een proeftijd is netjes. Ze zullen je waarschijnlijk ook vragen stellen mbt de functie of hij is zoals je het op het moment van solliciteren verwacht had, of je je thuis voelt in het bedrijf, hoe je vindt dat de samenwerking met je leidinggevende en collega's verloopt. En daarnaast indien men daar al zicht op heeft feedback op je performance. Maar mocht je nog twijfelen, kan je altijd een e-mail sturen aan je manager of HR met de vraag of je iets voor dient te bereiden voor het gesprek. Dat staat alleen maar professioneel en betrokken. Je bent net begonnen met werken, dus logisch dat je dat soort dingen nog niet weet.

Succes!
quote:Karen87 schreef op 19 januari 2011 @ 11:10:

Hoi,

Na maanden van solliciteren ben ik in Januari begonen met mijn 1e baan na het behalen van mijn diploma.. En nu heb ik volgende week dinsdag een evaluatie van mijn proeftijd met het hele (!) team.. Heeft iemand enig idee hoe ik me hierop kan voorbereiden?ehhhh, door ze te vragen of ze gek geworden zijn?
..
anoniem_117898 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 13:07
Reden: .
99.28% gewijzigd
eens met ladyll

ik zou ook even de taakomschrijving van je functie er bij pakken.

Is het wat je van te voren verwacht had? Welke taken doe je al zelfstandig, welke taken in het geheel nog niet. zijn er taken waarvan je merkt dat je daar extra ondersteuning bij nodig hebt, of zijn er taken waar je al meer ervaring in hebt, en waar je nog iets aan toe te voegen hebt?

succes.
Bedankt voor de reacties!

@Boarn; ik heb niet echt iets met irritaties gemerkt, wel wat positieve dingen gehoord (betrokken, weinig ervaring maar je doet het goed, enz.)

@ Iwannalive; dankjewel, ik heb 'm gemaild!

@lady_lovelocks: dat lijkt me een goed idee, ik had zelf ook het idee om per week op te schrijven hoe ik ervaren heb.

Het is met het hele team omdat alle teamleden per jaar geevalueerd worden in het team, alleen ik ben nu natuurlijk de eerste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven