Klippanbank (Ikea)?
zondag 16 januari 2011 om 18:41
Na vele dure miskopen op meubelgebied omdat geen enkele bank bestand lijkt tegen kinderen en huisdieren, overweeg ik een goedkope Ikea-bank. De klippan spreekt me wel aan. Mooi strak en je kunt er allerlei losse hoezen bij kopen zodat je regelmatig kunt wisselen - en wassen.
Maar hoe makkelijk gaat dat in de praktijk?
Heeft iemand ervaring met de Klippan-bank? Wissel/was je de hoezen regelmatig of vind je het te veel gedoe? Blijven de hoezen mooi als je ze wast, of krimpen of verkleuren ze?
Maar hoe makkelijk gaat dat in de praktijk?
Heeft iemand ervaring met de Klippan-bank? Wissel/was je de hoezen regelmatig of vind je het te veel gedoe? Blijven de hoezen mooi als je ze wast, of krimpen of verkleuren ze?
zondag 16 januari 2011 om 18:44
zondag 16 januari 2011 om 18:47
Ik ben tevreden over de bank. De hoezen verkleuren niet, zijn ook redelijk goed schoon te krijgen bij ongelukjes zonder dat je de hele bankhoes hoeft te wassen.Het wisselen gaat best makkelijk, al is het met de vierzits wel makkelijker om het samen te doen. Wel tevreden dus, al zou ik bij een nieuwe aanschaf voor de leren banken kiezen. Met kinderen is even afnemen handiger dan de hoes wassen.
zondag 16 januari 2011 om 18:58
Mijn zusje had er ook eentje, qua zitcomfort vind ik hem een beetje tegenvallen als ik eerlijk ben..maar smaken verschillen. Zelf heb ik een loungebank, ooit via Marktplaats op de kop getikt voor 500 euries, terwijl dat ding bijna 3.000 euro had gekost. Beste koop ooit! Ik kan de hoezen wassen en iedereen die erin gaat zitten valt in slaap..zo lekker istie
zondag 16 januari 2011 om 19:00
Ik heb al een jaar of 10 een Klippan. Prima bankie.
Ik moet eens in de 2 jaar een nieuwe bank vanwege hondengeweld, niks overleefd. Maar de Klippan houd moedig stand. Zodra de bank beneden écht, écht, écht niet meer kan, halen we hem weer naar beneden, tot er vervangend materiaal is. Hij staat op mijn dochters kamer waar hij fungeert als trein, boot, trekker, springkussen en knuffelhoek. En part-time staat ie nog weleens te pronken in de woonkamer, alwaar hij ook wederom honden- en peutergeweld + 2 zittende volwassenen trotseerd.
Ik vind het, zeker voor het geld, een prima koop.
Ik moet de lederdikten even onderzoeken, maar als de vering echt uit mijn huidige lounge-element knalt, dan koop ik een leren Klippan. In het glanzend zwart.
Ik moet eens in de 2 jaar een nieuwe bank vanwege hondengeweld, niks overleefd. Maar de Klippan houd moedig stand. Zodra de bank beneden écht, écht, écht niet meer kan, halen we hem weer naar beneden, tot er vervangend materiaal is. Hij staat op mijn dochters kamer waar hij fungeert als trein, boot, trekker, springkussen en knuffelhoek. En part-time staat ie nog weleens te pronken in de woonkamer, alwaar hij ook wederom honden- en peutergeweld + 2 zittende volwassenen trotseerd.
Ik vind het, zeker voor het geld, een prima koop.
Ik moet de lederdikten even onderzoeken, maar als de vering echt uit mijn huidige lounge-element knalt, dan koop ik een leren Klippan. In het glanzend zwart.
zondag 16 januari 2011 om 19:07
zondag 16 januari 2011 om 19:08
Ik heb ook al jaren en klippan, lekker stevig en de zwarte hoes doet het prima. Ik heb ook een gekleurde hoes gehad, maar die is na een aantal jaar (met wassen en in felle zon staan) wel verkleurd. Dat zag ik overigens pas toen ik hem op aan het vouwen was hihi. Hoezen gaan er prima omheen, het is even sjorren ja, maar een bank werkt ook niet echt mee natuurlijk
Wel is het een kleine bank, al hebben mijn ouders sinds kort de 4-zits, das een enorm ding!
Wel is het een kleine bank, al hebben mijn ouders sinds kort de 4-zits, das een enorm ding!
zondag 16 januari 2011 om 19:31
Bank voor een prima prijs. De rugleuning is niet zo hoog dus ik vond het prettig er een groot kussen bij te hebben om het zitcomfort wat te verhogen. Hoezen heb ik zelfs op 90 graden gewassen (heb een kat die er ook wel eens met modderpootjes op komt). Geen last gehad van krimp. En inderdaad: nat eroverheen trekken, dan droogt het het mooist. Flink karwei in je uppie, je moet er enorm hard aan trekken om de stof eroverheen te krijgen maar het kan echt!
zondag 16 januari 2011 om 19:35
Ik heb een klippan op de logeerkamer staan en de zit is wel oke.
Ik hou wel wat meer van hoge rugleuningen, heb dus een ektorp in de huiskamer staan.
Hoezen verwisselen van ektorp gaat makkelijker dan de klippan.
Volgende bank wordt Kivik, die hebben een diepere, voor mij meer geschiktere, zit én losse hoezen.
Ik hou wel wat meer van hoge rugleuningen, heb dus een ektorp in de huiskamer staan.
Hoezen verwisselen van ektorp gaat makkelijker dan de klippan.
Volgende bank wordt Kivik, die hebben een diepere, voor mij meer geschiktere, zit én losse hoezen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 18 januari 2011 om 22:53
woensdag 19 januari 2011 om 17:36
Ik ben gek op mijn trouwe Klippan. Hij zit lekker en ligt lekker
De hoes wassen op niet meer dan 30 graden!! Heb ooit de fout gemaakt om de 1e hoes die ik had op 90 graden te wassen... gekrompen dus en dan moeilijk eromheen te krijgen.
De hoes kan eventueel in de droger maar dan wel een kort programma en niet te heet. Toen ik nog geen droger had liet ik hem op een rekje drogen.
Mocht ik ooit groter gaan wonen dan overweeg ik om ook de klippan 4 zitter te nemen.
De hoes wassen op niet meer dan 30 graden!! Heb ooit de fout gemaakt om de 1e hoes die ik had op 90 graden te wassen... gekrompen dus en dan moeilijk eromheen te krijgen.
De hoes kan eventueel in de droger maar dan wel een kort programma en niet te heet. Toen ik nog geen droger had liet ik hem op een rekje drogen.
Mocht ik ooit groter gaan wonen dan overweeg ik om ook de klippan 4 zitter te nemen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
woensdag 19 januari 2011 om 19:14
Ik heb twee Klippan banken, één van het oude type en één van het nieuwere type. Qua formaat verschillen de types nl. Zelf maken we af en toe, een paar nieuwe bankhoezen (van Ikea stof) en wekelijks gaan de bankhoezen in de was 60 of 90 graden. Na de was gaan ze gerust nog in de droger.
Zelf zou ik geen andere bank meer willen hebben. Ik vind ze qua zitcomfort prima want ik kan met mijn voeten bij de grond.
Zelf zou ik geen andere bank meer willen hebben. Ik vind ze qua zitcomfort prima want ik kan met mijn voeten bij de grond.
woensdag 19 januari 2011 om 21:40