Klippanbank (Ikea)?

16-01-2011 18:41 26 berichten
Na vele dure miskopen op meubelgebied omdat geen enkele bank bestand lijkt tegen kinderen en huisdieren, overweeg ik een goedkope Ikea-bank. De klippan spreekt me wel aan. Mooi strak en je kunt er allerlei losse hoezen bij kopen zodat je regelmatig kunt wisselen - en wassen.

Maar hoe makkelijk gaat dat in de praktijk?

Heeft iemand ervaring met de Klippan-bank? Wissel/was je de hoezen regelmatig of vind je het te veel gedoe? Blijven de hoezen mooi als je ze wast, of krimpen of verkleuren ze?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal een gedoe, je moet ze er echt overheen trekken (ze zijn vrij strak, dat staat natuurlijk ook het mooist).

Ik heb zwarte hoezen, die houden zich goed in de wasmachine. Geen idee hoe gekleurde hoezen het doen.
ik waste ze op 30 graden en kreeg ze er wel weer omheen. Zit in t begin erg strak maar na een paar dagen (ik had nog geen kinderen) zit t weer goed.

Waarom koop je geen leren bank die meer bestand is tegen het huiselijk geweld van dieren en kinderen?
Ik ben tevreden over de bank. De hoezen verkleuren niet, zijn ook redelijk goed schoon te krijgen bij ongelukjes zonder dat je de hele bankhoes hoeft te wassen.Het wisselen gaat best makkelijk, al is het met de vierzits wel makkelijker om het samen te doen. Wel tevreden dus, al zou ik bij een nieuwe aanschaf voor de leren banken kiezen. Met kinderen is even afnemen handiger dan de hoes wassen.
ze hebben prima leren banken bij de ikea voor leuke prijzen..
quote:mimootje schreef op 16 januari 2011 @ 18:48:

ze hebben prima leren banken bij de ikea voor leuke prijzen..Zelfs de Klippan!
Mijn zusje had er ook eentje, qua zitcomfort vind ik hem een beetje tegenvallen als ik eerlijk ben..maar smaken verschillen. Zelf heb ik een loungebank, ooit via Marktplaats op de kop getikt voor 500 euries, terwijl dat ding bijna 3.000 euro had gekost. Beste koop ooit! Ik kan de hoezen wassen en iedereen die erin gaat zitten valt in slaap..zo lekker istie
Ik heb al een jaar of 10 een Klippan. Prima bankie.

Ik moet eens in de 2 jaar een nieuwe bank vanwege hondengeweld, niks overleefd. Maar de Klippan houd moedig stand. Zodra de bank beneden écht, écht, écht niet meer kan, halen we hem weer naar beneden, tot er vervangend materiaal is. Hij staat op mijn dochters kamer waar hij fungeert als trein, boot, trekker, springkussen en knuffelhoek. En part-time staat ie nog weleens te pronken in de woonkamer, alwaar hij ook wederom honden- en peutergeweld + 2 zittende volwassenen trotseerd.

Ik vind het, zeker voor het geld, een prima koop.

Ik moet de lederdikten even onderzoeken, maar als de vering echt uit mijn huidige lounge-element knalt, dan koop ik een leren Klippan. In het glanzend zwart.
Ik heb nu zo'n 7 jaar 2 klippans. Prima bank! Zit lekker, hoesen makkelijk te verwisselen.
Ik heb ook een Klippan, met een witte Granan hoes erom.

Onlangs nog gewassen, gewoon op 60 graden en daarna de hoes direct (dus nog vochtig) om de bank gedaan om kreuken te voorkomen. En omdat zo'n grote lap niet op m'n mini-wasrekje past...
Ik heb ook al jaren en klippan, lekker stevig en de zwarte hoes doet het prima. Ik heb ook een gekleurde hoes gehad, maar die is na een aantal jaar (met wassen en in felle zon staan) wel verkleurd. Dat zag ik overigens pas toen ik hem op aan het vouwen was hihi. Hoezen gaan er prima omheen, het is even sjorren ja, maar een bank werkt ook niet echt mee natuurlijk

Wel is het een kleine bank, al hebben mijn ouders sinds kort de 4-zits, das een enorm ding!
In mn eentje vind ik het n rotklus maar met zn tweeen is het prima te doen
Geen last van krimpen of verkleuren trouwens. Wel van lange droogtijd. (bloep zo uit de wasmachine op de bank? Nog nooit op dat idee gekomen, ga ik ook ns proberen)
Het voordeel van de hoes nat over de bank gooien is dat je 'm ook niet hoeft te strijken. Genoeg voordelen dus!
@Tijger: ik zat me ook af te vragen hoe (en vooral waar!) ik dat ding droog ging krijgen. Heb 'm toen maar gewoon direct om de bank gedaan. Eén dag niet op gaan zitten en hij is droog.
Bank voor een prima prijs. De rugleuning is niet zo hoog dus ik vond het prettig er een groot kussen bij te hebben om het zitcomfort wat te verhogen. Hoezen heb ik zelfs op 90 graden gewassen (heb een kat die er ook wel eens met modderpootjes op komt). Geen last gehad van krimp. En inderdaad: nat eroverheen trekken, dan droogt het het mooist. Flink karwei in je uppie, je moet er enorm hard aan trekken om de stof eroverheen te krijgen maar het kan echt!
Ik heb een klippan op de logeerkamer staan en de zit is wel oke.

Ik hou wel wat meer van hoge rugleuningen, heb dus een ektorp in de huiskamer staan.

Hoezen verwisselen van ektorp gaat makkelijker dan de klippan.

Volgende bank wordt Kivik, die hebben een diepere, voor mij meer geschiktere, zit én losse hoezen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Deze banken hebben wij op het kdv staan. Ze zitten wel lekker en de wisselbare hoezen zijn ideaal. Hier worden de hoezen na het wassen over de deur gehangen om te drogen. De hoezen wisselen is prettiger om met zn 2en te doen...
Op de creche staan hier op alle klasjes een klippan. Ideaal, want erg kindvriendelijk, en om de zoveel tijd wisselen de hoezen van klasje en is het voor de kids net of er weer een nieuwe bank is.
Wij hebben er 2 en ze hebben beide nooit lekker gezeten. De ene is verloor de vulling van de kussens en is dwars door midden gebroken ( zomaar) de ander zit ook niet lekker.

Iedereen die bij ons komt vraagt altijd of we nu nog geen andere banken hebben.
Ik ben gek op mijn trouwe Klippan. Hij zit lekker en ligt lekker

De hoes wassen op niet meer dan 30 graden!! Heb ooit de fout gemaakt om de 1e hoes die ik had op 90 graden te wassen... gekrompen dus en dan moeilijk eromheen te krijgen.

De hoes kan eventueel in de droger maar dan wel een kort programma en niet te heet. Toen ik nog geen droger had liet ik hem op een rekje drogen.

Mocht ik ooit groter gaan wonen dan overweeg ik om ook de klippan 4 zitter te nemen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik heb twee Klippan banken, één van het oude type en één van het nieuwere type. Qua formaat verschillen de types nl. Zelf maken we af en toe, een paar nieuwe bankhoezen (van Ikea stof) en wekelijks gaan de bankhoezen in de was 60 of 90 graden. Na de was gaan ze gerust nog in de droger.

Zelf zou ik geen andere bank meer willen hebben. Ik vind ze qua zitcomfort prima want ik kan met mijn voeten bij de grond.
Mijn schoonouders hebben een Klippan-bank en ik vind het echt voor geen meter zitten. Ik zou het je niet aanraden.
Één tip, zet nooit een brandende kaars op de bank...

Een vriend van mij (de domkop) wilde romantisch doen en heeft op die manier zijn klippan laten affikken

Gelukkig niets ergs gebeurd, alleen bank kapot en een vriendin die het alles behalve romantisch vond

wij hebben al jaren twee klippan banken, eerst met witte hoezen en nu met een wit vachtje. wij zijn er zeer tevreden over, uitwassen gaat makkelijk en ze eromheen doen ook! Dus volgens ons echt wel een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven