Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Jacjac, ik zie wel ANWB lidmaatschap maar verder geen autokosten in je overzicht, klopt dat?

En mobiele telefoons? Of zitten die in het kpn bedrag.

92 euro voor levensverzekering vind ik wat aan de hoge kant als het een risico verzekering is. Als er een stuk spaarpremie in zit is het weer niet gek.

En 675 hypotheek en 170 rente? Beiden voor de hypotheek of heb je een lening lopen voor die rente?

Verder zie ik echt geen gekke dingen staan en doe je het heel redelijk volgens mij,

Op Nibud.nl kun je een budgettool invullen, daarin staan alle lasten al genoemd zodat je niets vergeet.
auto, ziekenfonds, gsm,sport etc betalen we van onze eigen rekening

het geld op onze eigen lopende rekening is vrij te besteden.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet waar die E170,00 voor is ga ik morgen gelijk eens even navragen evenals de levensloopverzekering deze ga ik morgen ook nog eens even goed uitpluizen.

E250 aan boodschappen is dus goed ... en dat met een kind in de luiers ( koop deze altijd in de aanbieding en dan voor een paar weken) verder ga ik gewoon naar de AH koop weliswaar veel euroshopper en doe 1x per week boodschappen. Mijn groente haal ik bij een groenteboertje op het platteland.
een keer te veel op versturen gedrukt
oeps.... verkeerd...sorry
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:jacjac schreef op 19 januari 2011 @ 22:59:

auto, ziekenfonds, gsm,sport etc betalen we van onze eigen rekening

het geld op onze eigen lopende rekening is vrij te besteden.

Aparte lijstjes en aparte rekeningen, oioioi daar gaat je overzicht over je uitgaven en geld. Maak 1 lijst met ALLE vaste lasten en ga dan kijken van welke rekening je wat wilt betalen als je dit al van gescheiden rekeningen wilt doen. Ik zou 1 rekening nemen waar je alle vaste lasten van betaald want dan heb je overzicht want overzicht hebben is het belangrijkste. Als je dan al aparte rekeningen voor jullie zelf willen dan zou ik daar het 'zakgeld/vrij te beteden geld" op storten.
Zie QR
je kan ook lid zijn van de anwb.......zonder dat je een auto heb..
quote:peecee schreef op 20 januari 2011 @ 18:10:

je kan ook lid zijn van de anwb.......zonder dat je een auto heb..

Ja, maar da's niet vrekwaardig!

Ze heeft wel een auto trouwens, maar daarvoor betaalt ze alles van haar eigen ipv hun gezamenlijke rekening.
De anwb is sowieso niet vrekwaardig. Ik heb pechhulp bij mijn verzekering, is veel goedkoper.
quote:Tinkeldel schreef op 21 januari 2011 @ 07:55:

De anwb is sowieso niet vrekwaardig. Ik heb pechhulp bij mijn verzekering, is veel goedkoper.tenzij je auto ouder is dan 10 jaar....
Ik heb toevallig vandaag een brief binnengekregen van de ANWB of ik lid wil worden. Ik heb even gekeken wat voor onze 2e auto bij Routemobiel moeten gaan betalen miv eind maart en dat is 76 euro per jaar, bij de ANWB is dat 70 euro dus dat scheelt toch weer iets, dus ik heb Routemobiel opgezegd en ga me dan aanmelden bij de ANWB. Bij Routemobiel is de prijs afhankelijk van de leeftijd van je auto en bij de ANWB niet. Onze 'grote' auto is vrij jong en daarvoor hoef ik geen pechhulp voor te betalen, ik heb een mobiliteitsservice van het merk zelf. Ik ben overigens ook weer prijzen aan het vergelijken voor de verzekering. Voor de 2e auto is de premie omhoog gegaan, we gaan dan 45 euro per maand betalen (nu 39) dus dat moet wel goedkoper kunnen denk ik.
¤ 56 euro voor de ANWB betaal ik per jaar, niet per maand. En volgens mij zijn de andere bedragen per maand? Dus dat klopt niet helemaal.

Routemobiel heeft een veel kleiner netwerk, dus het duurt langer voor je geholpen wordt. Ook heb ik gehoord dat zij je eerder naar een garage slepen waar het probleem gefixt moet worden, terwijl de ANWB je langs de kant van de weg helpt.

Bij nieuwe auto's heb je ook pechhulp, maar ook daar wordt je naar een garage gebracht, iets wat niet altijd handig is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben toen ik problemen had met mijn auto gewoon door de ANWB geholpen, toen mijn eigen garage geen tijd had. Die hebben een contract met ANWB voor dit soort gevallen, dus dat was prima.
Ik heb 2 keer de ANWB nodig gehad (niet met mijn eigen auto), en ik heb 2 keer 2 uur moeten wachten, waarna ze me beide keren naar een garage sleepten.

Zelf heb ik m nog nooit nodig gehad met mijn oude autootje (afkloppen)

Om deze reden heb ik geen lidmaatschap voor enige vorm van pechhulp (al moet ik zeggen dat de kosten me ervan meevallen)

Iets anders Ik maak voortaan vrekkerig zelf hutspot door de wortels en uien zelf te snijden (met de keukenmachine, want ik ben wel lui) in plaats van een pakje gesneden hutspot te kopen Dat scheelt toch de helft!
quote:[message=8258843,noline]himalaya schreef op 21 januari 2011 @ 10:42[/message]:

¤ 56 euro voor de ANWB betaal ik per jaar, niet per maand. En volgens mij zijn de andere bedragen per maand? Dus dat klopt niet helemaal.

Routemobiel heeft een veel kleiner netwerk, dus het duurt langer voor je geholpen wordt. Ook heb ik gehoord dat zij je eerder naar een garage slepen waar het probleem gefixt moet worden, terwijl de ANWB je langs de kant van de weg helpt.

Bij nieuwe auto's heb je ook pechhulp, maar ook daar wordt je naar een garage gebracht, iets wat niet altijd handig is.is waar!! heb het lijstje zo gekopieerd van mijn banksite zonder erbij te denken dat dit jaarlijks is en niet maandelijks
Wij hebben pechhulp bij beide auto's via de verzekering. Eén daarvan is 13 jaar oud. Kost beide geloof ik 36 euro per jaar. Nou was het zo dat toen ik het nodig had ik er niet voor verzekerd bleek, maar ze kwamen wel helpen. Ik werd ter plekke verzekerd...heb ik nooit weer wat van gehoord trouwens.

Ik ga zo de bieb opzeggen.
Zo die 2 voor 1 acties bij de AH schelen echt! Heeft iemand nog voordeelbonnen gehad? Ik had me aangemeld maar ik krijg steeds niks?
Helemaal naar de bieb gefietst: zit mijn pasje niet in mijn portemonnee. Ik heb ook geen idee waar hij zou kunnen zijn eigenlijk.

Morgen maar weer proberen
ik was wel weer eens toe aan een nieuwe winterjas na drie jaar.

Even online rondneuzen en nu bij wehkamp een jas van promiss besteld van 149 voor 30 euro , als dat geen vrekken is.
Hey dat is een goeie tip Starshine, ik ga ook ff kijken, mijn winterjas is na 3 jaar ook wel aan vervanging toe.

En ik zal bij het afsluiten van een autoverzekering ook eens kijken of er pechhulp bij zit, dat kan ook wel weer eens schelen.

@Caroline85, ik denk dat ze geen voordeelbonnen sturen ivm de hamsterweken? ik heb de laatste tijd ook niets gekregen. Ze hebben trouwens bij veel supermarkten goede aanbiedingen. Ik maak iedere week een rondje, AH, C1000 en Emté om alle aanbiedingen te halen. Wel irri dat sommige dingen bij de C1000 snel zijn uitverkocht, ik ben gisteren nog teruggegaan om cillitbang spray te halen, maar die hadden ze niet binnengekregen of hij was weer op. (was met 50% korting)
ik zal even een link plaatsen
http://www.wehkamp.nl/dam ... 280&F=1,2,19,5,17,22&SM=0

deze dus
Die is leuk! Ik had hem ook gezien, maar helaas was ie niet meer in mijn maat leverbaar. Heb nog wel een paar broeken van Promiss gezien, die zijn ook altijd fijn qua pasvorm en goede kwaliteit.
Leuke jas Starshine!
Ik ben een halve vrek. Ik bespaar niet op kleding en schoenen en koop gewoon wat ik mooi vind ook al betekent dat uitverkooplaarzen die 140 euro zijn maar probeer wel een beetje verstandig inkopen te doen qua boodschappen. De hamsterweken waren dus fantastisch vooral qua wasmiddel en drogisterij spul. Wat hebben jullie gehamsterd wat nog een tijd houdbaar is?

Ik heb nu:

-2 pakken zuurkool liggen.

-6 pakken bolletje volkoren crackers (en het is goed tot minimaal augustus dus ik ga nog een pak of 6 kopen)

-4 pakjes liptonthee earl grey en wil daar morgen nog een stuk of 8 a 10 pakjes bijkopen. Ik ben een theeleut dus het komt toch wel op, wilde alleen even proeven of ik het wel lekkere thee vond

-6 flessen prosecco (ok niet vrekwaardig maar als ik bezoek heb vindt iedereen het lekker en het scheelde gewoon 15 euro)

-6 bussen gilette scheergel

-4pakjes tandenborstels

-4 pakken vochtig toiletpapier

-genoeg wasmiddel (robijn e.d. en wasverzachter)

-komkommers maar dat is natuurlijk al op

-6flessen dreft

-12 bussen deo van sanex en rexona

-schoonmaakmiddel wat in de aanbieding was

-6flessen vloeibaai light van becel

-6 pakken pandan en basmati rijst

-paar dozen knor wereldgerechten

-3 kilo biologisch rundergehakt ingevroren

-10 pakken (ja oeps) pastasaus van bertolli geloof ik

-4 zakken gesneden italiaanse groente ingevroren

-stuk op 6 zakken diepvriesgroente

-wil nog 2 pakken edet wc papier kopen, heb nog zat voorraad maar goed, het maakt mij niet uit of het op zolder staat en heb het nu redelijk ruim qua geld en misschien over een tijdje wat minder en dan hoef ik een stuk minder uit te geven.

Ik doe trouwens altijd boodschappen bij de AH en nooit bij de aldi oid maar alles wat ik heb gekocht is heel lang houdbaar (die thee bv tot 2015) en het komt toch allemaal wel op binnen het jaar. Is dit vrekwaardig of ben ik in jullie ogen mislukt

Ik denk dat de ah bonnen trouwens vanaf volgende week weer komen. De AH maakt vrijwel geen winst op deze weken en nog meer dingen gratis weggeven gaat ze dan een beetje te gortig worden
Zo gaat het bij mij eigenlijk ook wel hoor. En ik heb idd ook best veel van dat soort dingen in huis. (wc papier, deo, tandenborstels, zuurkool, wasmiddel, scheergel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven