Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Kom ik weer met m'n Lush verslaving Maar je krijgt nu in de winkels nog steeds een cadeau tas met spulletjes twv ¤30,- als je voor ¤30,- koopt. Dus als je nog een cadeautje (voor jezelf ) moet hebben...
quote:Atelier_madame schreef op 18 januari 2011 @ 14:41:

Hebben jullie nog tips voor een bank waar je goed een gezamelijke rekening kan openen?

Dat zou ik doen waar een van jullie ook al een betaalrekening heeft lopen. Dan boek je nl. sneller geld over tussen je eigen rekeningen.

Bij ING heb je niet zo'n apparaatje nodig om je pas in te doen, bij het internetbankieren, dat kan wel handig zijn soms (als je ergens anders wilt internetbankieren en je hebt dat ding niet bij je. Maar daar heb ik geen rekening )
Alle reacties Link kopieren
Net gretig gebruik gemaakt van de Hamsterweken: Had bijna 20 euro korting

Ik ben op het moment alle AH eigen merk pakjes aan het gebruiken, en die zijn net zo lekker als Honig en Knorr. Sterker nog: tussen de soep van AH en Honig proef ik geen verschil/

Bieb moet ik nog opzeggen: niet vergeten, anders zit ik er nog een jaar aan vast. Ga ik deze week regelen. We gaan verhuizen naar een andere stad, dus dan heb ik niks meer aan de bieb. Wij hebben ook een e-reader, en de kosten er ook al lang en breed uit.

Ik wacht nog op de jaaropgaven en dan kunnen we weer zien wat we terug kunnen krijgen. Ik denk dat het een leuk bedrag wordt: ik kan mijn studiekosten opgeven. Belastingaangifte vind ik één van de leukste momenten van het jaar, haha!
Al een tijdje een stille lezer bij jullie topic maar eigenlijk zou ik graag even jullie hulp willen. Ik ( we) willen namelijk gaan bezuinigen zodat we is flink kunnen gaan sparen, want we hebben een nieuw huis op het oog. EIgenlijk weten we niet zo goed hoe en wat. Zou ik zo vrij mogen zijn om mijn huishoudboekje neer te zetten zodat jullie er eens je vrekkerig oog over kunnen laten gaan??
ja hoor, doe maar.
Ja, doe maar. Nog een tip is nu al berekenen wat je met 't nieuwe huis aan maandlasten kwijt zou zijn en nu al zo gaan leven (geld naar je spaarrekening en afblijven) om te zien of het te doen is.

En de meeste mensen geven veel 'ongemerkt' geld uit, koffie, broodje, tijdschrift, loterij...
fijn!!

komt het lijstje

we hebben meerdere rekeningen allebei een eigen rekening en samen een huishoudrekening en om die laatste gaat het.

E675 hypotheek

E170 rente

E56 anwb lidmaatschap

E92 levensverzekering

E155 gas,water en licht

E44 aan kpn

E48 inboedel, opstal etc verzekering

E250 boodschappen

E150 reserveren we voor de rekeningen zoals gemeentelijke belastingen etc.

E350 kinderopvang

van de belastingdienst krijgen we per maand E267 terug

we sparen gemiddeld van deze rekening E200 voor de extra's of als we dure rekeningen hebben

ons huishouden bestaat uit man, kind van 1 en ik en 2 konijnen.

van onze eigen rekening kopen we kleren etc ook sparen we van deze rekening voor vakantie, kapotte auto en dergelijke

ben benieuwd wat jullie er mee kunnen!!!
op zich zie ik geen exorbitante bedragen.

Houden jullie veel over of is dat die 200 euro die jullie sparen?

Als 200 euro alles is wat je overhoud, zou ik niet voor een duurder huis gaan, want dan heb je binnen de kortste keren geen reserve meer.
deze E200 is voor de onvoorziene uitgaven wb het huis dus bv dure rekeningen etc.

we sparen samen E800,00 en soms nog iets meer
Ik denk dat er op die rekening niet veel te besparen valt. Het zal van jullie persoonlijke rekeningen moeten komen.
meer dan 800 euro sparen per maand? Waarvoor moet er nog bezuinigd worden dan? Ik wilde dat ik zo'n bedrag kon sparen....dat is mijn salaris.
Die kosten die jij noemt zijn niet gek, als er alsnog teveel geld opgaat moet je niet toch meer geld uitgeeft dan dat je nu opschrijft
bedankt voor het kijken

voor mijn gevoel geven wij veel geld uit maar zo uit jullie reacties te zien valt het mee en is het gewoon een goed huishoudboekje!!
Ziet er prima uit, toch, Jac? 800 euro per maand sparen is behoorlijk ruim. Ik mis alleen de zorgverzekering in je overzicht.
Ik neem aan dat bij die 40 euro aan KPN je internet en tv ook inzitten? Anders mis ik die ook nog in je overzicht.
jeetje wat doen jullie het goed zeg!

ik lees hier vaak mee, ik zou ook moeten vrekken!!
Jacjac, jij vind dat jij aan die dingen die jij opnoemde teveel geld uit geeft? Dat snap ik niet helemaal. Het meeste daarvan zijn fixkosten waar weinig aan te veranderen valt. Als jullie naast deze kosten en jullie sparen een te groot bedrag 'zomaar' zien verdwijnen dan zou ik daarna kijken. Wat jij hier opschrijft lijkt mij niet gek, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel jullie overhouden nadat de vaste lasten betaald zijn.

Ik denk trouwens dat de bedragen die jij bij hypotheek en rente opschrijft net omgedraaid moeten zijn? Of lossen jullie veel meer af dan dat je rente betaalt?
Ik kom trouwens inclusief de 200 euro die jullie op de vaste lasten rekening sparen op vaste lasten van 2190 euro.

Dan sparen jullie daarnaast nog 800 euro. Dus 3000 euro heb je nu al in beeld. Die niet zo heel erg gek zijn, al kan met misschien een beetje goedkoper.

Wat staat er dan aan de inkomstenkant tegenover?
quote:jacjac schreef op 19 januari 2011 @ 11:26:

fijn!!

komt het lijstje

Mijn vrekkerige oog zegt dat dit lijstje niet compleet is.

Ik snap het ANWB lidmaatschap niet als je geen auto hebt, dus lidmaatschap opzeggen of alle autokosten nog toevoegen in je lijstje. Dat is in iedergeval al één.
Zie QR
Inderdaad, ik mis de autokosten nog,verzekering/brandstof/wegenbelasting.Verder ziet het er wel goed uit, al vind ik 250 euro boodschappen weinig met 1 kind wat nog in de luiers zit (of ligt dat aan mij?)
Oh ja dat is waar ook, als ze die autokosten vergeet dan missen er zo een paar honderd euro per maand
quote:es1450 schreef op 19 januari 2011 @ 14:55:

Oh ja dat is waar ook, als ze die autokosten vergeet dan missen er zo een paar honderd euro per maand

Ze zijn blijkbaar ook niet verzekerd tegen ziektekosten dus dat kan veel geld schelen per maand totdat je ziek wordt. Dus ik mis de ziektekostenverzekering of het spaarbudget voor onvoorziene ziektekosten uitgaven.

Zo, en nu kijk ik niet meer naar dat lijstje want ik kan nog wel even doorgaan. Een goed inzicht in je uitgaven is het halve werk dus ik zou daar mee beginnen.
Zie QR
Ja en vakantie/weekendje weg, dat soort dingen?

Wat betalen jullie allemaal van je eigen lopende rekening? Gsm, ziektekostenverzekering, auto kosten?
quote:kaasfondue schreef op 19 januari 2011 @ 15:13:

[...]

Ze zijn blijkbaar ook niet verzekerd tegen ziektekosten dus dat kan veel geld schelen per maand totdat je ziek wordt. Dus ik mis de ziektekostenverzekering of het spaarbudget voor onvoorziene ziektekosten uitgaven.

Zo, en nu kijk ik niet meer naar dat lijstje want ik kan nog wel even doorgaan. Een goed inzicht in je uitgaven is het halve werk dus ik zou daar mee beginnen.Ziektekostenverzekering is verplicht. Als je gewetensbezwaarde bent is er een andere regeling voor, waar je óók voor betaald.

http://www.kiesbeter.nl/p ... ten-als-gewetensbezwaren/

(waarom wel een bijdrage waarmee je toch zorg kan krijgen, betalen maar geen verzekering is weer een andere discussie).

Verder hebben jullie gelijk, ik mis ook dingen. Abonnementen op tijdschriften, de krant, de tvgids? Sportclub? Peuterzwemmen?
quote:kaasfondue schreef op 19 januari 2011 @ 15:13:

[...]

Zo, en nu kijk ik niet meer naar dat lijstje want ik kan nog wel even doorgaan. Een goed inzicht in je uitgaven is het halve werk dus ik zou daar mee beginnen.

Het kan ook zijn dat ze haar ziektekosten en autoverzekering per jaar betaald. Dat doe ik namelijk ook, is wat voordeliger, maar je moet het wel in een keer ophoesten.

Of dat ze dat apart betalen van hun eigen rekening, ze schrijft immers: "allebei een eigen rekening en samen een huishoudrekening".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven