boxspring+dik top matras.

19-01-2011 13:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie weet of het erg uitmaakt wat voor matras je onder je dikke top matras hebt liggen?

Ik wil een nieuwe boxspring samen stellen bij ikea.

Maar wil het dikste top matras erop...maakt het dan uit of je een goedkoop matras eronder hebt..omdat de functie van je dure matras toch niet werkt onder je topper???
quote:vivameid27 schreef op 19 januari 2011 @ 16:17:

bedankt voor de reacties, nee ik ben jong onder de 30 en geen rug klachten....mijn bed is op zich wel prima maar niet super..

heb 2 losse bodems(80x220 van ikea die op de grond staan want bij een knoest in het hout is hij dus doorgebroken, dus als ik hem op poten zet dan zakt in het midden een bed een beetje door..

dus nu op de grond is prima.

Daarop heb ik 2 pocket veer matrassen..(maat 80x220)

en dan een dek matras van 160x200 die grijze van ikea iets van 4 cm dik.

Keer de matrassen vaak om.. dacht eraan om misschien een dikker dek matras te kopen.. maar qua maat is het lastig.. en we willen een bed van 180x200 kopen in de toekomst..Waarom dan niet lekker doorsparen totdat je een bed in de goeie maat kunt kopen, wat helemaal is zoals jij het wilt?
Dat klinkt mij nu niet als een "prima bed", een kapotte lattenbodem en matrassen en toppers in verschillende lengtes?

Of begrijp ik het verkeerd?

Kijk, je moet je door ons niets aan laten praten ofzo, als jij een Ikea-bed wilt, lekker doen.

Maar weet je; bij Ikea kun je hooguit eens op een bed gaan liggen en beslis je dan wat je wilt. Bij een goede slaapspeciaalzaak kijken ze echt naar jouw lichaam, naar wat je nodig hebt en wat voor combinatie voor jouw lichaam het beste is.

Dat vind ik zelf wel fijn, omdat je dan gewoon wéét dat je iets goeds gekocht hebt.
668, the neighbour of the Beast
quote:Katherina schreef op 19 januari 2011 @ 16:20:

[...]

Waarom dan niet lekker doorsparen totdat je een bed in de goeie maat kunt kopen, wat helemaal is zoals jij het wilt?Eens. Anders zit je weer met een "tussenpaus". Weer een bed dat het net niet is. En waar je wel 1000 euro aan hebt uitgegeven.
zo erg is het niet.. deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80153193

staat op de grond..daarop heb ik een binnenverings matras en topper die aan de onderkant 20 cm te kort is...
Voor 1700 euro kocht ik 5 jaar geleden een complete 180x200 boxspring, inclusief 2 Norma matrassen en 1 Norma topper.

Bij beddenspeciaalzaak. Ben er erg tevreden over, slaapt heerlijk. En hier ook "gewone" hoeslakens, niet die speciale voor toppers.
de latten bodum is niet stuk... maar in lengte.. zit een knoest in het frame.. die dus gespleten is.. dit merk je alleen als je de poten eronder zet.. want dan zakt hij aan de zijn kant beetje naar beneden..als ik hem dus zoals nu zonder poten zet..leunt hij zeg maar op het frame rond om...

onderkant van dit bed is hol en dan begint bovenin de latten met matras enz.. moeilijk uit te leggen...
Ik heb een matras van Drakacel en dat valt ook onder Norma. Heb het inmiddels 5 jaar en de stof om het matras heen is helemaal gescheurd. Heb gemaild met ze of dat onder de garantie viel, maar er zit maar 3 jaar garantie op volgens hen. Niets aan te doen dus. Voor mij dus geen drakacel of norma matras meer hoor!

Trouwens, voor dat probleem van die spleet ertussen heb je ook dit soort dingen :

Die duw je er gewoon tussen en het probleem is opgelost. Stuk handiger dan die toppers. Bij ikea hebben ze er ook 1 voor 4 euro volgens mij.
Ivetje, als je mijn klant was geweest had ik je niet met een kapotte tijk laten zitten. Ongeacht of de fabriek daar wel of niet iets aan zou willen doen.
Tja, ik vond het ook vrij slechte service. Maar ik kan het misschien nog via de winkel proberen, want ik heb het nu rechtstreeks via de leverancier gedaan. Schijnbaar is drakacel van of overgenomen door norma ofzo. Heb het matras bij piet klerkx gekocht, dus misschien kan ik via hen nog iets. Heb het nu zelf maar wat dichtgestikt, maar het is echt over een stuk van een meter gewoon gescheurd op de naad. Baal er echt van, want zo oud is ie dus nog niet en ik draai hem ook regelmatig enzo. Daar kan het dus niet aan liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven