Soep in glas?

20-01-2011 22:29 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Eigenlijk lees ik al heeeel lang mee op dit forum, maar heb me nu toch maar geregistreerd... Voordat ik m'n vraag stel... bedankt voor al die leuke tips, onderwerpen en adviezen!

Morgenavond krijg ik eters op bezoek en ik heb een maaltijd bedacht. Nu wil ik vooraf de 'veel besproken' knoflooksoep serveren. Nu zit ik wat krap met het servies en vroeg ik me af... kun je soep zomaar in een glas serveren? En aan wat voor glas moet ik dan denken?

Oh ja... de maaltijd heeft 4 gangen, dus ik wil maar een klein beetje soep serveren...

Ik dacht bijvoorbeeld een wijnglas en daar dan een soepstengel bij... maar dat staat misschien wat raar met een lepel. Heeft iemand ideeen? Ben een beetje ' bleu' op dit gebied :-).

Alvast bedankt! Groetjes,

Inge
Warme soep? Dan springt het glas toch?

Als het koude soep is: mwah, why not. Als je twijfelt over hoe het eruit gaat zien kun je eventueel toch plastic bakjes of zelfs doorzichtig plastic bekertjes nemen? Of is dat niet sjiek genoeg?
Waarom niet? Een wijnglas lijkt me wel wat onhandig, een groter, 'rond' drinkglas lijkt me fijner!
Inderdaad, een wijnglas (dun) is waarschijnlijk ook niet geschikt. heb je wat 'dikkere' glazen?
Kun je niet een van de eters vragen of die wat extra soepkommen meeneemt?

Zoiets bedoel ik.
quote:borderwalk schreef op 20 januari 2011 @ 22:34:

Kun je niet een van de eters vragen of die wat extra soepkommen meeneemt?
ik zou zo'n glas dan doen:

een theeglas?

koffiemok
Wat kosten nou een paar soepkommen, zeg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Koop je een paar kleine stenen schaaltjes. Kost ook geen drol.
Ik zou inderdaad het glas van Friezinnetje als voorbeeld nemen.

Wel het glas eerst een beetje opwarmen en niet direct de hete soep in het glas schenken.

Hierdoor onstaat er stress in het glas en knapt je glas.

Wijnglazen zou ik zeker niet doen, aangezien deze niet voor hete vloeistoffen zijn gemaakt en veel dunner zijn dan normale drinkglazen.
quote:Klontje schreef op 20 januari 2011 @ 22:33:

Inderdaad, een wijnglas (dun) is waarschijnlijk ook niet geschikt. heb je wat 'dikkere' glazen?

Ik doe het zo vaak in een wijnglas. Gaat prima. Champagneglas kan ook.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ga even naar Xenos en koop een paar soepkommen.
Lijkt me erg onprettig lepelen, uit een hoog glas. Erg onhandig volgens mij.
Zijn dat zelfgemaakte stengels, MV?
Bij het (chique) diner op de bruiloft van mijn schoonzus kregen we ossenstaartsoep in grote hoge wijnglazen. Geen idee hoe ze gezorgd hadden dat het glas dat aankon. Ik vond het er niet zo mooi uitzien, het leek een beetje op slootwater.
Ik zou zo'n glas doen als Friezinnetje heeft geplakt.

En loop even naar de Action ofzo.

En mokken zijn misschien niet mooi, maar ook geschikt.
Ik vind het in die wijnglazen ook niet echt mooi er uitzien. En hoe eet je dat er wat makkelijk uit dan?
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 20 januari 2011 @ 22:43:

Bij het (chique) diner op de bruiloft van mijn schoonzus kregen we ossenstaartsoep in grote hoge wijnglazen. Geen idee hoe ze gezorgd hadden dat het glas dat aankon. Ik vond het er niet zo mooi uitzien, het leek een beetje op slootwater.

Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet mooi uitzien, in een glas. En ik ga me voor zitten stellen hoe je soep uit een hoog glas moet eten; je arm moet enorm hoog en je pols moet in een stand van plusminus 90 graden naar beneden, of je moet je glas kantelen. Gedoe allemaal........

Ik zou voor kleine schaaltjes gaan, kan je later mooi pinda's in doen als je een feestje hebt.
Als je de soep in een wijnglas serveert moet je ook wel een beetje "slanke" lepel hebben om de soep uit het glas te lepelen. Een gewone brede eetlepel is volgens mij niet erg handig en aangezien TO te weinig soepkommen heeft vraag ik me af of ze wel (voldoende) van dergelijke lepels heeft.
In wijnglazen soep serveren is heel chique, dat krijg je in sommige restaurants. Als het soep zonder stukjes (sorry) is, kan het prima hoor, gewoon opdrinken.
Soep uit een glas kun je natuurlijk ook drinken, ipv lepelen ?
Tegelijk met Jarek.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2011 @ 22:42:

Zijn dat zelfgemaakte stengels, MV?MV kennende zullen ze wel van eigen fabriek zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven