Werk & Studie alle pijlers

beurs ideetjes?

20-01-2011 21:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

binnenkort sta ik met mijn bedrijf op een beurs, omdat ik dit gisteren pas geregeld heb en de beurs begin februari is heb ik niet zo heel veel tijd meer om mij hierop voor te bereiden.

Nu heb ik wel wat ideeen zoals bijvoorbeeld een soort wedstrijd aan de stand(tip achterlaten en winnende tip krijgt een leuk pakket)

ik stel een prijs beschikbaar in de loterij van de beurs zelf

eventueel een beurskorting

flyer/pennen om uit te delen. Gezien mijn beperkte budget als net gestarte ondernemer wil ik het qua kosten niet te gek maken maar toch leuk mee kunnen doen.

Wat vinden jullie leuk om te krijgen/zien op een beurs? Zijn er do's en dont's?

Wat achtergrondinformatie; ik bied een dienst aan en geen product, de beurs is lokaal maar wel goed bezocht door de (actieve) 50+ er maar ik wil de promotiematerialen graag op meerdere beurzen gebruiken die niet perse die doelgroep hebben. Mijjn doelgroep is de 30+ vrouw, gem HBO+ opgeleid, tweeverdiener of werkende moeder met vaak een dienstverlenend beroep.

Alvast bedankt voor het meedenken
Ik wil altijd graag informatie krijgen, als ik interesse heb. Dus een leuke man of vrouw op de stand, die goed kan kletsen. Maar ook informatie die ik zo mee kan nemen, voor als ik geen zin meer heb om te praten.

En snoepjes of fruit op een schaal.

Waar is die beurs als ik vragen mag??
Ik heb altijd meer aan goede informatie (goede flyer ofzo) ipv pennen ed. Maar zie altijd wel dat andere mensen dat meenemen. Gratis spulletjes bedoel ik dan. Een wedstrijdje/actie vind ik altijd wel erg leuk!
Dank voor de snelle reacties, ik ben nog op zoek naar een hulp voor in de kraam maar ik zal voornamelijk zelf het woord doen en kletsen kan ik wel

De beurs is in Noord holland.

Fruit op een schaal is wel een leuk idee, al is het alleen maar omdat het leuk staat!

Ik heb dus nog geen flyer, dat is wel jammer maar ik wil wel formulieren meegeven met mijn diensten erop en leuke weetjes die weer met mijn diensten te maken hebben. Ik wil ook dat ze zich inschrijven voor mijn nieuwsbrief dus daar zal ook iets voor komen te liggen.

Hoop dat mijn flyers nog op tijd af komen, dan kan ik die mooi rondstrooien daar Actie zou dus wel gewaardeerd worden denk je, vind ik zelf ook altijd leuk!
Je biedt een dienst aan, begrijp ik. Verder is het niet echt duidelijk wat voor dienst, dus het zou kunnen dat onderstaand advies niet passend is bij jouw dienst.

Mijn advies:

Aanbieden van kortingsbonnen. Zorg ervoor dat die kortingsbonnen niet al te lang geldig zijn, want anders gooien mensen ze aan de kant (van ik zie later wel weer).

Op die kortingsbonnen staat dan onder andere je website vermeld.
hoi miemsel,

ik heb het er toevallig net met mijn vriend over dat ik de "beursaanbieding" wel in de vorm van een kortingsbon kon gieten, dus het is zeker toepasbaar!

Die geldigheidsdatum is een goeie, daar moet ik mij even over buigen. Wat zou een goede termijn zijn? 1 á 2 maanden ofzo?
Zou je een aparte kortingsbon adviseren of een soort coupon op de flyer?
Kun je een korte demonstratie geven van je dienst? Of een simulatie of iets dergelijks?

Pennen en aanstekers komen overal terecht, dus dat is altijd goed. Snoep ook (snoepjes kun je ook bestellen met logo).

Als je een lijst wilt maken voor je nieuwsbrief, schrijf dan zelf de gegevens op. Mensen schrijven zelf soms echt onleesbaar en een adres waar je niets mee kunt zou zonde zijn.
Misschien zijn er onder de andere standhouders ook wel potentiele klanten?

Wat ik bijvoorbeeld regelmatig op een beurs heb gedaan is met een paar grote kisten met appels langs alle standhouders lopen en appels uitdelen. Uiteraard samen met de bedijfs flyer. Met als achterliggende boodschap 'gezonde winstmarges'.

Ik werk bij een distribute bedrijf dus onze klanten verkopen de producten ook weer door. Vandaar.

Vrij eenvoudig, maar zo effectief en word enorm gewaardeerd.

Simpele dingen werken vaak veel eenvoudiger. Kortingsbonnen en pennen zijn leuk als standaard maar niet écht onderscheidend.

Ben benieuwd wat exact de dienst is die je aanbiedt.
Kortingsbon op de flyer lijkt mij een prima idee.

De geldigheid zou bv 1 maand kunnen zijn. Dit moet natuurlijk wel haalbaar voor je zijn, want dan zul je in die tijd je dienst wel vaker uit moeten voeren. Maar het gaat er vooral om dat die mensen enthousiast zijn geraakt en terug komen... Want ik neem aan dat dat uiteindelijk je doel is.
Dát vind ik nou echt een leuk idee SLS, dat kan ik wel in een vorm gieten die op mijn diensten toepasbaar zijn (ben professional organizer voor zakelijk en particulier).

@nummerzoveel, een demonstratie is erg moeilijk. Als ik een rommelige situatie simuleer dan wordt het zeg maar erg rommelig

Heb al zitten denken aan een soort van "open spreekuur" zodat ik 1 op 1 vragen kan beanwoorden maar dan moet ik wel genoeg vriendinnen optrommelen die dan de stand bemannen.

Wil wel wat voor en na foto's meenemen in een soort portfolio samen met de krantartikelen die over mij verschenen zijn.

over dat invullen van formulieren heb je gelijk, zou wel handig zijn als ik de gegevens later nog kan lezen. Dank!
@ miemsel, als ik bijvoorbeeld als voorwaarde stel dat het kennismaingsgesprek in die maand moet vallen dan red ik het wel. Denk dat dat inderdaad een mooie marge is.
Denk hier goed over na, je kunt je geld maar één keer uitgeven en dan zou ik dat liever doen met zo'n actie als SLS beschrijft, dan met (dure) pennen en snoepjes, waar je jezelf niet echt mee profileert - want iedereen heeft pennen en snoepjes en stickers en memo-blokjes en...

Verzin een duidelijke, simpele actie die rechtstreeks verband houdt met jouw bedrijfsactiviteit en ga dáár heel gericht mensen op de beurs mee aanspreken. Het gaat namelijk niet om het volume (veel kaartjes en contacten verzamelen door mensen iets aan te bieden) maar om goeie contacten.

Op de meeste beurzen verbaas ik me over het geld dat over de balk wordt gesmeten door bedrijven aan rommeltjes, waarvan je op je klompen al kunt aanvoelen dat het zó wordt weggegooid. Voor een goed verkoopgesprek ontbreekt dan tijd of focus.
Wat eten we vanavond?
Oh - en sowieso met z'n tweeën op de beurs staan. Het is gezelliger samen, je geeft elkaar energie en je kunt elkaar uitdagen mensen aan te spreken. En als je naar het toilet gaat, of even een rondje wilt lopen (om te netwerken!) is je stand niet onbemand.

Nog een tip (waar je niet om hebt gevraagd): neem twee paar schoenen mee. Je krijgt hele moeie voeten en als je halverwege de dag van schoenen kunt wisselen, scheelt dat een hoop!
Wat eten we vanavond?
@makreel, er wordt zeker veel weggegeven op de beursvloer. Daarom wilde ik het simpel houden met pennen omdat je die altijd wel gebruikt, wat een geld gaat er in die promotiebusiness om zeg!

Ik ga die actie van SLS zeker uitvoeren, moet alleen nog even de appels goed "vermarkten" of een ander soortgelijk idee op verzinnen wat ik kan rijmen met mijn diensten (organizen dus)... leuk!
haha makreel, ik ben inderdaad zo'n muts die op haar naaldhakken de hele dag op de beurs gaat staan (want wie mooi wil zijn...) maar 2 paar schoenen is echt wel een heel slim idee!

Ik ben bij mijzelf al een rijtje aan het afgaan wie ik kan vragen mij op de beurs te ondersteunen. Nu nog even mijn allerliefste gezicht oefenen om het te vragen en dan moet het goedkomen
Hmm, professional organizer, zeg je.

*kijkt om zich heen naar haar toch wat rommelige huiskamer*

Misschien foto's van voor en na jouw bezoek op je stand hangen?

Of gaat het dan vooral om administratieve zaken organizen?
@Mayaelf nee hoor het is niet alleen administratie maar ook echt huiskamers/zolders/hobbykamers noem maar op. Ik heb de organisatie gevraagd of ik een "muur" achter de kraam heb om eea op te hangen en ik wil een portfolio neerleggen met voor en na foto's. Nu heb ik er alleen niet zo veel omdat er niet veel mensen willen dat ik doe foto's gebruik maar ik kan er natuurlijk altijd een paar in scene zetten.....

Ik bedenk me net dat ik ook wel wat organize materialen (mijn zogenaamde kit die ik meeneem naar klanten toe) mee kan nemen omdat iedereen dat altijd heel interessant vindt...
ik duik mijn bed in, kom morgen weer langs. Bedankt voor de input tot zo ver, er zitten zeker goede ideeen tussen!

welterusten
Wat al eventjes door mijn gedachten speelt, is niet een pen, niet een aansteker, maar een klein naaisetje, zoals je bij de betere hotels wel eens ziet. Je weet wel, met een naald, wat kleuren garen en wat knopen.

In zekere zin is dat ook een soort van organizen, want als de potentiële cliënt zijn/haar knoop verliest, kan hij/zij zijn overhemd, blouse, daarna weer 'organizen'...
Haha die is ook leuk! Weer eens wat anders en zeker te rijmen met organiseren/ voorbereid zijn e.d.
post-it met logo, website , je klanten plakken ze overal op dus voor iedereen zichtbaarder dan een balpan.

Als je bang vent de inschrijvingen niet te kunnen lezen. Heb je geen laptopje dat je weg kunt zetten?

Schuifpuzzeltjes met logo, is ook wel organizerig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kun je je dienst demonstreren? Demonstraties vindt bijna iedereen en zeker jouw doelgroep, volgens mij wel leuk. Neem 2 statafel mee om flyers en per stuk verpakte snoepjes oid op te leggen. Op elke tafel een inschrijfformulier voor mailadres. Probeer ook evt werkgevers/ functie te weten komen, zoveel mogelijk info per inschrijving en aan 1 uit je mailinglist gratis dienst aanbieden of bongo bonnen ofzo.
Oh mosterd
De beurs wordt voornamelijk bezocht door 50+ers.......

Jou doelgroep zijn hoogopgeleiden vrouwelijke 30'ers...

Denk je dat jou doelgroep uberhaupt op de beurs zal komen?(want wat doet een gemiddelde hoogopgeleide vrouw met een partner en een baan op de vrijdag?)

En als er alleen maar 50+ers komen, heb je die dan wel wat te bieden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven