
Onmogelijke telefoonrekening en provider werkt niet mee.
vrijdag 21 januari 2011 om 10:35
Als je een telefoon rekeing ontvangt met daarop meer dan 9000 telefoontjes naar 090.-.... nummers, en deze telefoontjes zouden werkelijk waar niet gepleegd zijn, hoe toon je aan dat dit gewoon niet mogelijk is?
Het gaat om een paar verschillende telefoon nummers waaronder die van het GAK en de rabofoon.
Er is (en dit is een echt voorbeeld van slechts 1 dag en 1 telefoon nummer) in 14 minuten tijd 21x gebeld naar de rabofoon. Nu zou het wanneer zoiets eenmalig is in je broekzak oid kunnen gebeuren, maar dit gaat 6 weken lang door. Het is gestopt op het moment dat de telefoonprovider de telefoon geblokkeert heeft (dit is zonder melding of wat dan ook gedaan)
Nu is er dus een rekening van meer dan 8000 euro, of deze even betaald kan worden. Onder tussen is deze rekening door geschroven naar een deurwaarder en de telefoonprovider weigert mee te werken en of mee te denken wat er gebeurd is en hoe dit kan.
Zij vinden dat er daadwerkelijk zoveel gebeld is omdat er contact is gemaakt met een zendmast (?).
Ik heb al gezocht met google maar of het is een onbekend probleem of ik zoek verkeerd, ik kom in ieder geval niet verder.
Het gaat om een paar verschillende telefoon nummers waaronder die van het GAK en de rabofoon.
Er is (en dit is een echt voorbeeld van slechts 1 dag en 1 telefoon nummer) in 14 minuten tijd 21x gebeld naar de rabofoon. Nu zou het wanneer zoiets eenmalig is in je broekzak oid kunnen gebeuren, maar dit gaat 6 weken lang door. Het is gestopt op het moment dat de telefoonprovider de telefoon geblokkeert heeft (dit is zonder melding of wat dan ook gedaan)
Nu is er dus een rekening van meer dan 8000 euro, of deze even betaald kan worden. Onder tussen is deze rekening door geschroven naar een deurwaarder en de telefoonprovider weigert mee te werken en of mee te denken wat er gebeurd is en hoe dit kan.
Zij vinden dat er daadwerkelijk zoveel gebeld is omdat er contact is gemaakt met een zendmast (?).
Ik heb al gezocht met google maar of het is een onbekend probleem of ik zoek verkeerd, ik kom in ieder geval niet verder.
vrijdag 21 januari 2011 om 11:13
vrijdag 21 januari 2011 om 11:16
vrijdag 21 januari 2011 om 11:17
quote:haarklover schreef op 21 januari 2011 @ 11:12:
Als het aan de telefoon ligt, en u de telefoon bij uw provider gekocht heeft, staat u misschien sterk.
Als u de telefoon elders gekocht heeft, is het niet de schuld van de provider als hij veel belt.Dan nog, als het daadwerkelijk aan de telefoon ligt dan is het heel vervelend maar daar kan de provider ook niets aan doen. Die gaan dan echt niet zeggen, oh het ligt aan de telefoon, ja das rot voor u we schelden de rekening kwijt. Inderdaad eerst maar eens na gaan of de belgeschiedenis er nog is.
Als het aan de telefoon ligt, en u de telefoon bij uw provider gekocht heeft, staat u misschien sterk.
Als u de telefoon elders gekocht heeft, is het niet de schuld van de provider als hij veel belt.Dan nog, als het daadwerkelijk aan de telefoon ligt dan is het heel vervelend maar daar kan de provider ook niets aan doen. Die gaan dan echt niet zeggen, oh het ligt aan de telefoon, ja das rot voor u we schelden de rekening kwijt. Inderdaad eerst maar eens na gaan of de belgeschiedenis er nog is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 21 januari 2011 om 11:18
Het speelt al een tijdje. Eerst ga je zoiets natuurlijk oplossen met de provider (tenminste dat probeer je) ze hebben contact opgenomen met de 0900 numnmers die zeggen niks anders dan; het klopt (serieus dat is al mail verzonden; deze ene zin
)
Ze hebben gevraagd om een specificatie meer dan eens en brieven geschreven. Nergens werd op gereageerd en be;llen werd steeds moeizamer.
De deurwaarder is iets schappelijker, rente en en extra kosten hebben ze bijvoorbeeld al laten vervallen, maar dan nog slaat de hele rekening nergens op.
Nu is dus de conzu-wijzer en de opta aan de beurt maar het is gewoon wel zo fijn om te weten hoe sterk je staat en wat er gaande is geweest.

Ze hebben gevraagd om een specificatie meer dan eens en brieven geschreven. Nergens werd op gereageerd en be;llen werd steeds moeizamer.
De deurwaarder is iets schappelijker, rente en en extra kosten hebben ze bijvoorbeeld al laten vervallen, maar dan nog slaat de hele rekening nergens op.
Nu is dus de conzu-wijzer en de opta aan de beurt maar het is gewoon wel zo fijn om te weten hoe sterk je staat en wat er gaande is geweest.
vrijdag 21 januari 2011 om 11:18
quote:Watchamacallit schreef op 21 januari 2011 @ 11:16:
Ik zou de instanties bellen die op de lijst staan, en vragen of ze in het call-log kunnen kijken. Bij veel instanties wordt precies bijgehouden wie er belt en waarover. Gezien de aard van het probleem zijn ze vast wel bereid te helpen. Als daar niets bekend is, dan klopt die rekening dus niet.Rabofoon is een computer.. daar kan je je saldo opvragen en de laatste transacties beluisteren. Denk niet dat daar een call-log over bijgehouden wordt.
Ik zou de instanties bellen die op de lijst staan, en vragen of ze in het call-log kunnen kijken. Bij veel instanties wordt precies bijgehouden wie er belt en waarover. Gezien de aard van het probleem zijn ze vast wel bereid te helpen. Als daar niets bekend is, dan klopt die rekening dus niet.Rabofoon is een computer.. daar kan je je saldo opvragen en de laatste transacties beluisteren. Denk niet dat daar een call-log over bijgehouden wordt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 21 januari 2011 om 11:19
quote:biol schreef op 21 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Dan nog, als het daadwerkelijk aan de telefoon ligt dan is het heel vervelend maar daar kan de provider ook niets aan doen. Die gaan dan echt niet zeggen, oh het ligt aan de telefoon, ja das rot voor u we schelden de rekening kwijt. Inderdaad eerst maar eens na gaan of de belgeschiedenis er nog is.En dat is volgens mij dus niet waar. Je SIM kan ook geskimt (?) worden en nummers kunnen misbruikt worden. De telefoonprovider moet je daar volgens mij wel in beschermen.
[...]
Dan nog, als het daadwerkelijk aan de telefoon ligt dan is het heel vervelend maar daar kan de provider ook niets aan doen. Die gaan dan echt niet zeggen, oh het ligt aan de telefoon, ja das rot voor u we schelden de rekening kwijt. Inderdaad eerst maar eens na gaan of de belgeschiedenis er nog is.En dat is volgens mij dus niet waar. Je SIM kan ook geskimt (?) worden en nummers kunnen misbruikt worden. De telefoonprovider moet je daar volgens mij wel in beschermen.
vrijdag 21 januari 2011 om 11:23
quote:zwartbloem schreef op 21 januari 2011 @ 11:19:
[...]
En dat is volgens mij dus niet waar. Je SIM kan ook geskimt (?) worden en nummers kunnen misbruikt worden. De telefoonprovider moet je daar volgens mij wel in beschermen.Volgens mij kan dat niet zonder dat je telefoon gestolen is/zij je SIMkaart in handen hebben..
[...]
En dat is volgens mij dus niet waar. Je SIM kan ook geskimt (?) worden en nummers kunnen misbruikt worden. De telefoonprovider moet je daar volgens mij wel in beschermen.Volgens mij kan dat niet zonder dat je telefoon gestolen is/zij je SIMkaart in handen hebben..

vrijdag 21 januari 2011 om 11:27
Er zijn telefoonabo's die afgesloten worden op naam van een derde, en die misbruikt worden door de eigenaren van dat soort 0900 nummers. Jonge meisjes worden gedwongen hun naam ter beschikking te stellen voor het afsluiten van die telefoonabo's, soms met tientallen tegelijk. De nationale ombudsman heeft momenteel de zaak in behandeling omdat hij vindt dat de providers ook niet vrijuit kunnen gaan in deze. Zodra duidelijk is dat iemand tal van abonnementen tegelijk afsluit, kun je tenslotte op je vingers natellen dat het niet klopt.
In een zaak als deze zou dat ook kunnen. Omdat de provider pas na zes weken in actie komt, zou je kunnen stellen dat hij daarin in gebreke blijft.
Misschien dat de nationale ombundsman je van advies kan dienen...
In een zaak als deze zou dat ook kunnen. Omdat de provider pas na zes weken in actie komt, zou je kunnen stellen dat hij daarin in gebreke blijft.
Misschien dat de nationale ombundsman je van advies kan dienen...
vrijdag 21 januari 2011 om 11:31
quote:himalaya schreef op 21 januari 2011 @ 11:27:
Welke acties heb je ondernomen vóór de rekening bij de deurwaarder werd neergelegd?
Ik niks want niet mijn rekening, wat er gedaan is heb ik in een eerdere post gezet. Bellen en brieven in overvloed.
Ik ga nu mijn zieke kind aandacht geven, samen barbie kijken
Welke acties heb je ondernomen vóór de rekening bij de deurwaarder werd neergelegd?
Ik niks want niet mijn rekening, wat er gedaan is heb ik in een eerdere post gezet. Bellen en brieven in overvloed.
Ik ga nu mijn zieke kind aandacht geven, samen barbie kijken
vrijdag 21 januari 2011 om 21:59
quote:biol schreef op 21 januari 2011 @ 11:18:
[...]
Rabofoon is een computer.. daar kan je je saldo opvragen en de laatste transacties beluisteren. Denk niet dat daar een call-log over bijgehouden wordt.De Rabofoon zal ook beheerd worden, en alle acties (die je via de telefoon kunt doen) zullen wellicht terug te halen zijn. Maar als die gegevens overeen komen met de gegevens van je rekening (dus als er daadwerkelijk gebeld zou zijn) kun je weinig.
[...]
Rabofoon is een computer.. daar kan je je saldo opvragen en de laatste transacties beluisteren. Denk niet dat daar een call-log over bijgehouden wordt.De Rabofoon zal ook beheerd worden, en alle acties (die je via de telefoon kunt doen) zullen wellicht terug te halen zijn. Maar als die gegevens overeen komen met de gegevens van je rekening (dus als er daadwerkelijk gebeld zou zijn) kun je weinig.