Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen!

Ja, ik volg ook De Mol. Helaas gisteren gemist, dus ik ga het maar even nakijken op uitzending gemist. Helaas stond op de Telegraaf site al wie eruit ging! Stom!

Verder niets spannends hier, behalve dat ik vandaag 37 weken ben. Ieniemienie, je mag komen! Oei, wel spannend hoor!
Oe!!! Spannend Kantineke!!!!

Ja hier vilg ik ook wie is de mol, maar ga altijd zwemmen dus kijk het straks terug dus nog even sssttttt

@mams schoonmaken: Ik vindt het wel moeilijk hoor dat me moeder in de keuken staat te soppen en ik in relaxstand op de bank. heb altijd graag de touwtjes in handen. Zo komt ze nu met het advies dat de aardappels beter in de schuur of de voorraad kast bewaard kunnen worden... Ze nemen zoveel ruimte in.... Nou en!

@Mikado: Zo wil ik ook wel naar de ikea, goed idee!!

Misschien nog een keer de dierentuin haha

Heb nog van half 8 tot 10 geslapen dus misschien vanmiddag weer even een dutje doen..

@Ansari: oooh dat heb ik ook YESSSS! Nee zal bij iedereen wel anders zijn, ik ben nu 36 weken dus zal wel niet....

@MB goed idee puzzelen!!

@Prinses: Leuke naam haha Tja je verveelt je of niet hé....

@Senshi: Heerlijk gezwommen, maar erna in zo'n klote hokje ppff dan baal ik altijd.

Sterkte met je mannetje, zal niet makkelijk zijn!
Senshi: He bah wat naar, vandaag al de laatste dag. Wat is dat snel gegaan. Hoop dat het wat wordt na het 2e gesprek. Is ook klote, al die inspanningen en goede bedoelingen. Dan krijg je stank voor dank! Veel sterkte voor jullie

Is het allemaal gelukt met de kast..?

Feb: Moeders en hun goedbedoelde adviezen... Ha ha ha, heel herkenbaar. Mijn moeder vroeg mij van de week of ze nog kon helpen. Gelukkig kan ik zelf nog een heleboel dus ik heb vriendelijk bedankt :-) Ik ga vanmiddag ook aan de slag in de keukenkastjes.

Ik kijk het ook op uitzending gemist hoor. Ik vergeet altijd wanneer het komt... Ik merk dat ik er wel in moet komen, de vorige keer vond ik het wat leuker.

Ik ga zo maar ff dutten denk ik.
tis wat he ... al die hoogzwangeren bij elkaar ;)

VK verwachte woensdag nog helemaal niets ... maar nu omdat mevrouw al sinds dinsdagavond vrij rustig beweegt voor haar doen en ik een hele gespannen buik heb en daarnaast mn prop verloren ben moet ik het maar een beetje rustig aan doen :P maar ... het kan dus ook nog wel ff op zich laten wachten

.... stomme hond van mij heeft ijzerdraadjes gegeten :S zucht weer een dag dierenarts rijker

wie is de mol volg ik helemaal niet, maar ja ik volg uberhaupt heeeeel weinig :P.

zwemmen klinkt wel erg aanlokkelijk, weet alleen niet of ik dat nu nog zou durven.

hmm en senshi succes de komende dagen, hopen dat hij snel ander werk vind!

Veel plzier vandaag!
Zo de box staat, volgende week even wat wieltjes eronder monteren...

Vrienden gaan vandaag naar de ikea, dus heb ik een boodschappenlisjtje mee gegeven...

@gerommel, hier nog niks noppes nada, wacht geduldig af, maar verwacht niet dat het snel gaat beginnen

@kantineke Spannend joh, bij jou al vanalles aan de gang.

@lente hier ook soms wat steken daaronder, maar niet zo erg dat ze pijn doen

Vandaag een rustige dag, voel me wat brak na een korte nacht, dus nu even op de bank tukken. Straks komt een vriendin langs en misschien vanavond wat vrienden.
@Lente: Jaa de kast is weer opgeruimd. Krijg je ook met al die rommel uit kerstpakketten.. Pff heb net maar gewoon weggegooid wat ik niet ga gebruiken.

Manlief heeft blijkbaar afleiding nodig vanavond.. hij belde of ie met een goede vriend naar Utrecht mocht naar de Kamasutrabeurs. haha. Nou dat mag ie wel hoor Ik mocht niet mee.. jij kan toch niet zover lopen was zijn excuus ;) Haha

Oeh Kantineke klinkt spannend bij jou. Hoewel het natuurlijk helemaal niets hoeft te betekenen, loop je al wel een stukje voor op de rest nu , haha. En domme hond zeg....

Is je kastje al opgeruimd Senshi? En sneu zeg voor je man. Ik hoop dat ie een beetje soepel door z'n 2e gesprek heen rolt van de werk ,en dat ie dan weer snel werk heeft

Hihi Ansari, jouw kleine kopt gewoon even je vliezen stuk. Klinkt grappig. Lekker zo'n dagje voor jezelf. En weer fijn goedgekeurd!

Lente ook al een dagje voor jezelf. Lekker bezig meid. en bij dus ook spannend geweest vannacht. Jammer dat het niet heeft door gezet.

Feb een lekker poetsende mams. hihi ik heb m'n aardappels ook gewoon in de keuken liggen hoor. Ik heb echt geen zin om elke keer naar de schuur te gaan. Fijn dat je nog even hebt bij kunnen slapen. Misschien straks nog een keer?

Prinses, Is je huis al gerestyled?, haha Wij hadden het van de week ook hoor, zo van waar zetten we die box nou toch neer. Maar het is gelukt

Mikado lekker geshopt dus gister! Leuk he Ikea. Ik woon er 5 minuten vandaan. Ik vind het echt zo'n leuke winkel!

Hier ook een rommelige nacht. Heb hele nacht een zeurende rugpijn gehad, en nu nog wel wat. Zou er dan toch voorbereidend werk aan de gang zijn? Morgen moet ie nog even blijven zitten, maar daarna mag ie komen, haha.

Heel gek, maar eigenlijk slaap ik nooit overdag. Ben altijd bang dat ik dan nog slechter slaap 's nachts. Ik hang wel lekker te luieren hoor, maar echt slapen niet.

Ik ga de poesjes even een snoepje geven om af te leiden. ik heb vogelvoer neergelegd buiten en nu zitten er een paar duifjes lekker te knabbelen, maar de poesjes vinden dat wel erg intrressant
Gossie ik typ echt te langzaam , haha.

Ah flauw zeg Senshi dat je niet mee mag

Geniet van je relaxte dagje Kooka!
trek je de vriezer open (nadat je met je hand achter in de maag van je hond hebt gevoeld, 17x de dieren arts hebt gebeld en drie ontbijtkoeken verder bent ... ) ligt er onder het deurtje: het lipje met ijzerdraad waarvan ik overtuigd was dat de hond hem had gegeten ... zucht :S

naja ... scheelt weer :P hond geluk met zn ontbijtkoek

en zoals je zegt... hoeft helemaal niets te betekenen. We zien het wel ... laat maar komen :P ik ben mn buik stiekem wel een beetje zat :$ heb mn meisje GRAAAG in handen nu :D

ghehe komt er wel op nere dat ik spontaan mn huis een bende vind ...w at nou als al die mensen hier over de vloer komen... kan toch niet :P

@ overdag slapen .. probeer ik ook te vermijden hoor, maar lekker luieren op de bank is ook wel HEEEL relx!

Lekker flauw zeg dat je niet mee mag sens :P ...

Leuk he katten en vogels :P hier vliegen de katten ook regelmatig tegen het raam als de vogels op het balkon dartelen :P

Tot laters
HAHA jij hebt echt nesteldrang!! Wel fijn dat hond het niet opgegeten heeft!
Kooka: Nog geen gerommel wil niks zeggen hoor. Bij Lentekind had ik ook helemaal nergens last van. Daar begonnen de weeen gewoon.

Senshi: Hebben ze daar geen rolstoelen..? Dan kan je voort geduwd worden en kun je toch mee

Douze: Bij jou dus ook gerommel... Hoezo mag hij morgen niet komen..? (Heb ik iets gemist..?)

Kantineke: Het is dus weer rustig, hhmmm ja dat kan idd nog wel even duren. Ik hoop het niet voor je..! Gelukkig heeft je hond het niet gegeten
@ Kantineke: Haha, zou je bijna een vermogen kwijt zijn aan je hondje, die zal wel gedacht hebben waar heb je het over?

Spannend hoor, hoop voor je dat het niet lang meer duurt, ik wil ook zooo graag. Ben gewoon klaar met dat zwanger zijn en wil lekker knuffelen met me meisje.

@Senshi: Hopelijk komt je man niet al te opgewonden thuis.... Lijkt me niet handig om nu nieuwe standjes uit te proberen haha

Ik heb ook kerstpakket rommel weggegooid, de helft gebruik je nooit!

@slapen: Ik probeer s'middags ook niet te vaak te slapen want idd ben bang dat het dan in de nacht helemaal niet gaat.

Vanmiddag me eendjes binnen gekregen, nu dus crea aan de knutsel met folie, lintjes en muisjes.
Oh niets bijzonders hoor Lente. Maar morgen hebben met het team wat ik coach de 1e training en bespreking en ik wil de meiden gewoon gezellig even zien. Morgen na 19 uur is ie welkom haha.
Oh hier wel middagdutjes hoor. Als ik 's nachts goed heb geslapen dan die ik er ook niet aan. Maar aangezien Lentekind de laatste weken erg onrustig 's nachts pak ik toch wat uurtjes mee in de middag.

Feb: Je bent dus lekker crea bea bezig vanmiddag, leuk..!

Douze: Ja om daar nou puffend bij te zitten is natuurlijk ook niks! Ik hoop dat die kleine luistert.

Hebben jullie ook zo'n lekkere trek..? En geven jullie je daar vaak aan toe..? Poeh, ik doe nu echt een moord om chocola of taart of lekkere muffins of of of...
Oh lekkere trek, hier wel! Ik probeer er niet echt aan toe te geven, maar lukt niet altijd. Ik heb wel een pak op het aanrecht staan om muffins te bakken, maar die staat er al 2 dagen , dus ik ben best trots op mezelf .

En ik ben de kleine al heel lang aan het toespreken dus ben benieuwd, haha

Knutselse Feb, leuk hoor!
Wat goed Douze!

Hier ligt een chocoladereep in de kast en ik mag er echt niet aan komen..!

Ik denk dat ik maar chocolade melk ga maken met een plak ontbijtkoek ofzo...
Ik zie me al gaan in een rolstoel op een sexbeurs.. nee laat maar En ik gun hem ook zijn uitje met z'n vriend. Als ie nou met een stelletje zou gaan zou ik wel meewillen. Heb dat altijd al een keer willen zien die beurs..

Kom op meiden!!! Het is alweer een week geleden dat de laatste baby is geboren op dit topic.. Tijd voor een nieuwe!! Wie wil hoooooo niet allemaal tegelijk.. hihi
hier regelmatig wel dutjes hoor ! net ook weer een half uurtje of zo geslapen. alleen wakker worden daarna kost me moeite.

hier rommelt het ook wat. Net belde mijn nichtje. "o je bent thuis dan ben je niet aan het bevallen. k wist ineens zeker dat je vandaag ging bevallen". Nou van mij mag het komen hoor. Ik ben er ook wel klaar mee.

@lekkers; o een chocoladetaart: dat klinkt goed!!!! mjammie!!!
Dames ik moet echt even klagen, dus alvast sorry voor mijn ego-post.

Vanmorgen moest ik met mijn dochter naar de KNO-arts, dit nav. haar aanhoudende oorontsteking, steeds verkouden etc. etc. Zo gezegd, zogedaan.

Gehoortest 1: dochter geeft 30x reactie, normaal voor haar leeftijd is het aantal reacties 60-65x.

Gehoortest 2: dit is het meten van de trilling van het trommelvlies. Normaal zie je dan een curve met een piek. Een 'omgekeerde V' dus. Bij dochter zagen we een zo goed als vlakke lijn.

Conslusie: dochter hoort slechts voor de 'helft'. Alles wat op spreektoon is hoort ze (als je haar aandacht hebt ten minste), maar alles wat zachter is hoort ze niet.

Oei, ik voelde direct een vlaag woede over me heen komen. Ik heb echt zooooooo vaak aangegeven bij de huisarts dat ik het niet helemaal vertrouwde. Ik heb zelfs een keertje gebeld met als klachtomschrijving dat ik het idee heb dat mn dochter niet goed hoort. Zegt die domme doos van een assistente, ja op die leeftijd kunnen ze nog zo geconsentreerd met iets bezig zijn dat ze je gewoon niet horen. En daar was het dan mee af gedaan. Terwijl ik nog vroeg, moet ik voor een doorverwijzing bij de huisarts zijn of bij het consultatiebureau? Maar dat was dus volgens haar niet eens nodig, we moesten het eerst maar aanzien. Stom achteraf dat ik er niet tegen in ging. Maarja, achteraf.

En een tijd geleden had ze een hele zware dubbele oorontsteking (wat wij toen nog niet wisten). Ik belde om 16.30u op een vrijdag, dat ik me zo'n zorgen maakte. Ze was compleet uit haar doen, hangerig niet willen eten, drinken. De assistente zou overleggen en me terugbellen. Ik wacht dus even. Vond het te lang duren dus belde zelf terug, antwoordapparaat: de praktijk is om 17u gesloten bla bla bla. Ik denk ik wacht nog eventjes, maar ik ben gewoon nooit terug gebeld!! Die zaterdag zijn we alsnog op de ehbo beland omdat ze dus NIKS meer wou. Niet eten, niet drinken, niet plassen en 40+ graden koorts.

Oke... adem in... adem uit... Ik ben echt laaaaaaaaiend nu. Vanmiddag was echt de druppel die de emmer deed overlopen en een duidelijke bevestiging dat ik gewoon niet gehoord word door mijn huisarts. Dussss, ik heb gebeld en ik word dinsdag (!) terug gebeld door mijn huisarts.

Oja, de laatste keer op 't consultatiebureau werd er gevraagd hoeveel woordjes ze kon zeggen. Dat was toen 3 (nu veel meer). Dat was het minimale wat ze toen moest kunnen. Ja vind je het gek denk ik nu. Arm kind.

Echt wat baal ik en ben ik boos. Ik ben niet onduidelijk geweest in mijn klachtenomschrijving steeds, maar het werd gewoon niet opgepakt. Zo stom. Maarja, wel een wijze les voor de volgende keer voor mezelf: door drammen totdat ze doen wat ik wil. Leuk is anders Ach, nu weet ik ten minste wel dat mijn moederinstinct het bij het juiste eind had. dat vond ik toch ook wel een 'prettige' bevestiging.

Oke, dat is eruit Ik kom morgen wel weer even uitgebreid posten (en vooral reageren op anderen ). Nu maar eens wat voorbereidingen treffen voor het eten, we krijgen vrienden te eten straks. Fijne dag nog lieverds!
Oh Amelief een dikke knuffel voor jou!!!

Wat zul je je machteloos hebben gevoeld. En ik snap je woede helemaal! En dan dat lakse gedoe van niet terugbellen.. of pas dinsdag. Belachelijk!! Sterkte meid!
Ach lieve Amelief,

Blijkt maar weer dat het moedergevoel toch klopt. Misschien volgende keer ( die er hopelijk niet komt natuurlijk) doorgaan naar de huisartsenpost?

nogmaals dikke

En veel plezier vanavond!
hahahaha nou hier nog geen gerommel hoor! heel af en toe wat steken, maar dat is meer dat ie het er niet mee eens ben dat ik nog achter de computer zit :D

Mams is weer weg heeft heerlijk alles schoongemaakt. Ze heeft alleen "kritiek" op de soort dweil of vaatdoek.. maar dat is meer dat zij andere spullen gebruikt. Ze heeft ook de was meegenomen en mn vader heeft mn bed op klossen gezet.. maar ik ben bang dat ie nu wel een beetje aan de hoge kant is.. is er een maximum?

Volgende week komt ze de badkamer doen

meiden succes met al het gerommel! ik vindt het spannend hoor! who is next????
Senshi: Ja, ik zou ook best een keer naar die beurs willen. Maar ik krijg mijn vriend echt niet mee hoor.

Mikado: De dag is nog niet voorbij... Het kan nog gaan gebeuren

Amelief: He bah, ik begrijp volkomen dat je laaiend bent!!! En dat je je niet gehoord wordt door je huisarts wordt nu wel weer bevestigd met het gegeven dat je pas dinsdag wordt teru gebeld. Jeetje, als moeder weet je zelf nog het beste hoe je kind in elkaar steekt. En weet je zeker wanneer ze ziek is of wanneer ze zich aanstelt. Fijn dat je nu wel die bevestiging hebt, dat maakt je sterker!

Maar heeft je dochter nu een slecht gehoor door die oorontstekingen of heeft ze van nature een slecht gehoor.
Oh en voor de meiden die helemaal klaar zijn met hun zwangere buik... Ananas eten..!

Bij Lentekind had ik eind van de ochtend een halve verse ananas gegeten, gewoon omdat ik dat lekker vind. Ik wist echt helemaal niet dat dat evt weeen kon opwekken. De volgende dag had ik haar in mijn armen...(op de uitgerekende datum nog wel..) Dus wie weet helpt het bij jullie ook..?
Wat schrijven jullie allemaal veel zeg. Lekker bijgelezen!

Ik heb vanochtend nog heerlijk 2 uurtjes geslapen, hopen dat het vannacht idd ook nog gaat lukken.

Ben ook heeeeel benieuwd wie de volgende zal zijn die bevalt. Als rustig zijn een teken is dat de baby eruit wil, dan komt die van mij nog niet hoor, lijkt soms wel of ie een soort van wild geworden is en dan met name 's nachts.

De vk gaf aan dat babies hun slaap/wakker ritme de eerste dagen na geboorte nog vasthouden, dus vrees voor wakkere nachten straks.

@Senshi, kamasutra beurs is leuk hoor, ben er ook ooit eens geweest. Volgend jaar misschien voor jou?

Sterkte met en voor je man, qua werk. Echt balen, zeker nu.

Hoop dat ie snel weer werk heeft.

@ lekkers, hier ook enorme (vr)eetbuien. Vorige week een hele appeltaart binnen 2 dagen opgegeten. Heb na het avondeten ook zo'n trek in chocolade/koek e.d.

Net bij de AH heerlijke chocoladekoekjes gekocht voor 2de gratis. Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer, want ik durf de weegschaal niet meer op.

@kantineke, spannend........ben benieuwd of het door gaat zetten.

@ananas, je kunt het altijd proberen, of frambozenbladthee of misschien nog een keer proberen te sexen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven