Gorgonzola vervangen.

20-01-2011 14:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Ik ben bezig met een broccoli-soep te maken voor vanavond. Alleen hier hoort normaal een flink stuk Gorgonzola in. Nu is het dus zo dat mijn vriend geen blauwe kazen lust en ik dus fijn iets anders mag verzinnen om de kaas te vervangen voor iets anders..

Hebben jullie toevallig een idee hoe ik de gorgonzola kan vervangen?
geitenkaas

roomkaas

oude kaas
met gewone kaas.
Een andere pittige kaas ervoor in de plaats doen?
Een pittige kaas. Je zou kernhem kunnen nemen, of oude kaas, of gruyere.
Waarschijnlijk is het zo dat hij het niet eens proeft als het er daadwerkelijk inzit.. Maar die kans wil ik niet nemen vandaag

Een stukje gruyere, lijkt me wel een puik plan! Dat ik daar zelf niet op kwam!
kaas is ook lekker met mosterd
Jurks, kom op....even zelf nadenken
quote:tilalia2 schreef op 20 januari 2011 @ 14:35:

kaas is ook lekker met mosterd Daar ben ik het mee eens. Of mierikswortelprut uit een potje :D
Of gewoon een flesje kookroom door de soep mikken. Ik neem aan dat je tenminste een gebonden soepje maakt? Dus geen bouillon soepje?

En dan aan tafel wat geraspte kaas erdoor voor de liefhebber en degen die niet zo op de calorieën hoeft te letten.
Nope
Een heerlijke oude brie, bij de kaasboer vandaan, lekker vol van smaak. Dan heb je zowel het romige als het pittige, al haalt het het niet bij een goede blauwaderkaas
Brie of camembert.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In ieder geval een pittige kaas, het gaat om een stevige smaak voor bij de broccoli. En een scheutje room of creme fraiche erbij als je voor een harde kaas gaat.
Dank jullie wel! De soep gaat vast een succes worden met mij als kookwonder!
Heb je een receptje Jurks? Klinkt lekker!
Ik ben nu te laat denk ik maar ik herinnerde mij net dat ik een keer broccolisoep met zalm en mierikswortelroom heb gemaakt die zo heerlijk was. Ja is geen kaas maar dacht ik zeg het toch nog even.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oooh, MV, van jouw kookplaatjes ga ik mezelf altijd zo'n kluns vinden! Ik kan best lekker koken, maar van presentatie heb ik geen kaas gegeten.

Echt mooi altijd hoor!
quote:Jynta1981 schreef op 20 januari 2011 @ 16:58:

Heb je een receptje Jurks? Klinkt lekker!Heb ik! Ik zal hem zo even hier neer typen.
Oh dat ziet er lekker uit! Heb je daar toevallig een receptje van?
Broccoli-kaassoep:

Nodig:

2 grote stronken broccoli.

2 tenen knoflook

2 uien

1 liter runderbouillon

1 liter melk (Mijn moeder zou volle melk gebruiken, ik echter hou het bij halfvolle)

een pakje Mon Chou

150 gram gorgonzola

zout en peper

klontje boter/olijfolie

Maken:

Alles fijn snijden. De broccoli in roosjes snijden en de harde stelen ook klein snijden. Deze kun je gewoon meekoken.

Fruit de uien en de knoflook in een klontje boter of in de olijfolie. De broccoli in de pan en ook even aanfruiten.

Gooi de runderbouillon in de pan en laat alles koken totdat de broccoli gaar is. Daarna kun je de melk toevoegen, ook de melk laten koken en het gas uitzetten.

De staafmixer pakken en alles pureren, de kaas erbij en laten smelten in de soep. Zout, peper en alles wat je zelf nog in de soep wilt doen erbij gooien en klaar is de kok!

Ik vind de soep persoonlijk het allerlekkerst als het al een dag in de pan heeft gezeten en opnieuw verwarmt wordt. Het lijkt alsof hij dan nog intenser smaakt!

Enjoy!
quote:Jurks schreef op 20 januari 2011 @ 20:12:

Oh dat ziet er lekker uit! Heb je daar toevallig een receptje van?

Ja sorrie, ik zie het nu pas. Ik zet het hier morgenochtend neer.

Dank je voor het compliment Katharina .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven