Gorgonzola vervangen.
donderdag 20 januari 2011 om 14:33
Hai!
Ik ben bezig met een broccoli-soep te maken voor vanavond. Alleen hier hoort normaal een flink stuk Gorgonzola in. Nu is het dus zo dat mijn vriend geen blauwe kazen lust en ik dus fijn iets anders mag verzinnen om de kaas te vervangen voor iets anders..
Hebben jullie toevallig een idee hoe ik de gorgonzola kan vervangen?
Ik ben bezig met een broccoli-soep te maken voor vanavond. Alleen hier hoort normaal een flink stuk Gorgonzola in. Nu is het dus zo dat mijn vriend geen blauwe kazen lust en ik dus fijn iets anders mag verzinnen om de kaas te vervangen voor iets anders..
Hebben jullie toevallig een idee hoe ik de gorgonzola kan vervangen?
donderdag 20 januari 2011 om 14:38
donderdag 20 januari 2011 om 17:03
vrijdag 21 januari 2011 om 02:50
Broccoli-kaassoep:
Nodig:
2 grote stronken broccoli.
2 tenen knoflook
2 uien
1 liter runderbouillon
1 liter melk (Mijn moeder zou volle melk gebruiken, ik echter hou het bij halfvolle)
een pakje Mon Chou
150 gram gorgonzola
zout en peper
klontje boter/olijfolie
Maken:
Alles fijn snijden. De broccoli in roosjes snijden en de harde stelen ook klein snijden. Deze kun je gewoon meekoken.
Fruit de uien en de knoflook in een klontje boter of in de olijfolie. De broccoli in de pan en ook even aanfruiten.
Gooi de runderbouillon in de pan en laat alles koken totdat de broccoli gaar is. Daarna kun je de melk toevoegen, ook de melk laten koken en het gas uitzetten.
De staafmixer pakken en alles pureren, de kaas erbij en laten smelten in de soep. Zout, peper en alles wat je zelf nog in de soep wilt doen erbij gooien en klaar is de kok!
Ik vind de soep persoonlijk het allerlekkerst als het al een dag in de pan heeft gezeten en opnieuw verwarmt wordt. Het lijkt alsof hij dan nog intenser smaakt!
Enjoy!
Nodig:
2 grote stronken broccoli.
2 tenen knoflook
2 uien
1 liter runderbouillon
1 liter melk (Mijn moeder zou volle melk gebruiken, ik echter hou het bij halfvolle)
een pakje Mon Chou
150 gram gorgonzola
zout en peper
klontje boter/olijfolie
Maken:
Alles fijn snijden. De broccoli in roosjes snijden en de harde stelen ook klein snijden. Deze kun je gewoon meekoken.
Fruit de uien en de knoflook in een klontje boter of in de olijfolie. De broccoli in de pan en ook even aanfruiten.
Gooi de runderbouillon in de pan en laat alles koken totdat de broccoli gaar is. Daarna kun je de melk toevoegen, ook de melk laten koken en het gas uitzetten.
De staafmixer pakken en alles pureren, de kaas erbij en laten smelten in de soep. Zout, peper en alles wat je zelf nog in de soep wilt doen erbij gooien en klaar is de kok!
Ik vind de soep persoonlijk het allerlekkerst als het al een dag in de pan heeft gezeten en opnieuw verwarmt wordt. Het lijkt alsof hij dan nog intenser smaakt!
Enjoy!
vrijdag 21 januari 2011 om 21:40
quote:Jurks schreef op 20 januari 2011 @ 20:12:
Oh dat ziet er lekker uit! Heb je daar toevallig een receptje van?
Ja sorrie, ik zie het nu pas. Ik zet het hier morgenochtend neer.
Dank je voor het compliment Katharina .
Oh dat ziet er lekker uit! Heb je daar toevallig een receptje van?
Ja sorrie, ik zie het nu pas. Ik zet het hier morgenochtend neer.
Dank je voor het compliment Katharina .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven