November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
hahaha breien, dat kan ik echt niet.. Ja als je een hondehok wil of zo (zo strak brei ik )

Over de school, nee het is niet de dichtstbijzijnde. Kinderen hier uit de buurt zitten allemaal op verschillende scholen maar we zitten ook best een stukje van de verschillende scholen af. Ik moet in mijn eentje ook 20 minuten fietsen, met Madelief erbij is het een half uur (Tijn fietst wel een behoorlijk tempo). Hier hebben ze twee dagen in de week dat ze mogen afspreken. Op die dagen breng ik ze zeker met de auto. Omdat deze school een van de weinige scholen in de buurt is die anders is dan het katholieke onderwijs hier in de regio heeft de school een regiofunctie en worden er veel kinderen met de auto gebracht (er zitten kinderen die op 20 km afstand wonen). Mensen zijn daar ook op ingesteld.

Madelief speelt op de dagen dat ze niet afspreekt gewoon met kinderen uit de buurt (Tijn deed dat ook maar is het een beetje ontgroeit, hij voetbalt nu alleen nog maar).

Ik vind het best te doen en ben blij dat we het op deze manier kunnen doen. Voor Raf waag ik me opnieuw aan deze stap want het onderwijs werkt zo goed voor mijn kinderen dat het de keuze minder moeilijk heeft gemaakt. Vriendjes vinden ze overal wel en het is toch ook eindig dat fanatieke buitenspelen. Tijn is een echt buitenkind maar ik merk nu al aan hem dat ie liever op een pleintje met een bal rommelt dan het echte buitenspelen wat ie eerder deed.

Scuba hou eens op met dat geklier jah?
Oke, scuba, het is je vergeven

Niet vergeten: ik brei niet alleen, ik haak ook nog. En natuurlijk wandelen en kletsen en film kijken en chocoladebollen eten en o ja, ook nog therapie!

School: tja, ik ga dus voor de gemakkelijke weg. Het is maar voor een jaar dat ze allebei op een andere plaats zitten, maar wel voor mij een belangrijk jaar. Ik zal toch rond de zomer aan een nieuwe baan moeten, en dan wil ik meer vrijheid hebben daarin. En ach, de school die hier in de buurt zit is volgens mij best goed. We gaan er nog praten. Als hij echt tegenvalt, kunnen we altijd nog uitwijken naar de vrije school.

Lijnes, breien is echt bezigheidstherapie. Dus als je wensen hebt..... Maar dan wil ik wel dat je het zelf komt halen, samen met Raf, om iets te komen drinken
Wat een drukte hier ineens! Gezellig!

Wij gaan zondagochtend heeeeel vroeg dus op wintersport. Morgen de kindjes wegbrengen. Ik zie er best tegenop. Even door de zure appel heen bijten en daarna ga ik genieten!!!
haha is goed O ik kom dan gauw een keer met Raf langs. Gezellig laat maar weten als je weer helemaal in het land bent en trek hebt in een kleine tornado

Tess heel veel succes met het wegbrengen van je mopjes maar vooral veel plezier met ski-en en graag weer in een stuk terug komen! Jullie gingen een week of niet?
Oh jongens wat een warm welkom!

Scuba het is je vergeven. En eh vergeef me als ik de verkeerde nick gebruik hehehe.

Ja ik zou graag eens wat van Q horen.. QQQQuuuu?
Nou dan ga ik nu toch echt even Q halen op het vrouwenpeil. Ff checken of ze daar zit.
Nee daar is ze zo te zien ook al tijdje niet geweest. Even Hyves checken dan maar.
Breien is leuk! Met mijn kinderen op school heb ik wel eens gebreid (mocht los en rommelig worden). gelukkig had ik daar hulp oma en moeder bij, maar al die lapjes hebben we aan elkaar vastgemaakt tot een groot wandkleed. Zelf borduur ik (af en toe).

Montessori kan inderdaad erg goed en leuk zijn, ook al zitten er bij de scholen zelf ook verschillen. Kies je voor dit soort onderwijs moet je er inderdaad voor zorgen dat ze er als kleuter al heen gaan, een kind er later nog in het systeem passen is niet te doen, dan komen ze heel moeilijk in het systeem van zelf werken e.d.

Leon gaat naar de Christelijke basisschool 7 deuren verder. Lekker makkelijk. Verder ken ik een aantal ouders (onder wie zussie) die hier hun kinderen ook op school hebben en die er erg over te spreken zijn. Het gaat snel nu! Ik moet Leon ook maar eens aan gaan melden (voor 1 april is de teldatum voor de financiering voor de scholen, voor de dan aangemelde kinderen ontvangen ze geld).

Vana en Ibbel, leuk om jullie hier ook weer even tegen te komen! Nu idd Q nog. Hoop dat het met haar ook goed gaat.

Dames, wat en wanneer doen we die meet van ons nou weer eens?

Tess, veel plezier met wintersport! Niks breken he!
Hé wat gezelllig weer....

Heb jullie allemaal net een datumprikker gestuurd. Ben maar even zo vrij geweest. Q had de vorige onder haar hoede, maar die heeft het vast te druk met iets anders.

Lizzie, moeten we zo ie zo voor 1 april onze kinderen opgeven voor een school? Hoop het van niet, heb nog even tijd nodig

Scuba hoe was het op de beurs?

Oeps ruik poepalarm op mijn schoot....
Geloof dat 1 april wel de landelijke peildatum is inderdaad.

Ik zal de datumprikker snel invullen, wil jullie graag weer zien en irl bijpraten.

Vandaag een gezellig feestje gehad, veel leeftijdgenoten met kinderen en leuke gespreken (zelfs nog in het Spaans!).

O, wat heb ik zin in de lente! Duurt die winter elk jaar langer?

Ik heb zo'n zin om op het terras in de zon te zitten... Kan soms soms al in maart bij ons achter. Nog even wachten dus.

Leon is heel erg bezig met piemels, borsten en meisjes plassers... die van jullie ook? Grappig: hij zegt dat hij een grote piemel heeft en papa een kleine... En mama heeft borsten en daar komt melk uit voor baby's (zegt hij nav borstvoedend zussie)
Hier vorig jaar al de school uitgekozen en aangemeld ivm de wachttijd van de bso.

Vroeger heb ik zelf op 20 min fietsen gezeten en heb nooit vervelend gevonden. Ik had vriendjes in de straat en vriendjes van school. En ik kon altijd daar blijven spelen of hun bij mij. Dan gingen we gewoon lopend naar huis en dan bracht mn moeder ze op de fiets weer terug.

Vorige week naar het cb geweest. Oogtest ging gelukkig goed. Lengte 97,5 en 14,1 kilo. Dus ze gaat steeds meer richting het midden.

Ze is ook lekker bijdehand bezig. Mn schoonmoeder zei vorige week, er wil er eentje naar binnen (de kat wilden naar binnen' dus ze deed de deur open. En zegt dat is toch geen eendje, dat is dikkie. Wat een domme oma!

Vorige week ook naar het sesamstraat theater geweest, erg leuk. Mooi gemaakt, leuke liedjes.

Kunnen die van jullie zich een beetje zelf vermaken, ik vind dat ze vrij veel vraagt dat ik mee moet doen of dat ze maar achter me aanloopt.

FF posten en terug lezen
Scuba alles goed gegaan op de beurs, leuke reacties gekregen.

Hier trouwens vorige week 3 x achter elkaar op de wc gepoept, eindelijk. Helaas de dag erna weer 2x in dr broek geplast terwijl dat toch wel goed ging en vandaag wel weer op de wc geplast maar weer in dr luier gepoept. Maar ach ze weet nu hoe het moet.

Winter mag van mij ook wel over zijn, vandaag was het wel lekker weer. Als het maar droog is.

Ook weer begonnen met dr fotoboek, in mn gedachten is ze toch niet zoveel veranderd maar als ik dan foto´s zie van januari 2010 is het toch wel een heel groot verschil.
Misty, dat zelf vermaken is hier soms ook een item: mama, wat mag ik doen? Maar aan de andere kant kan ze ook heerlijk zelf zitten rommelen. Ze vraagt dan wel aandacht omdat ze dingen wil vertellen en zo, maar dan doe ik gewoon dingen waar ik mijn hoofd niet bij nodig heb

Ik heb vroeger zelf ook altijd naar school moeten fietsen en zo. Maar ja, mijn moeder was "gewoon" thuis, die kon dat dus doen. Ik vind het echt een opgave, 1 kind naar kdv, ander kind naar voorschoolse opvang, tussen de middag dingen regelen en dan ook nog eens allebei met 5 kilometer ertussen........ Ik kom dan helemaal nooit meer aan het werk!

Volgende week mogen wij naar het cb. Eens kijken of onze spriet boven de 13 kilo gaat uitkomen. Ze is thuis ca. 97cm. Eens kijken of we goed meten.

O ja, de piemels en zo. Nelis is daar al een tijdje mee bezig. Dat zal dan wel typisch jongens zijn Ons meisje heeft zo af en toe een periode. Misschien als we volgende week aan de zindelijkheid beginnen, dat ze er dan weer aandacht voor krijgt.

Datumprikker is ingevuld.
Datumprikker ook ingevuld maar ik zag dat we voor vrijdagen en zaterdagen gaan. Vrijdag is voor mij vrijwel altijd onmogelijk dus ik heb veel nee ingevuld.

Piemels hier ook wel in de aandacht maar meer in de zin van "werktuig". Hij snapt maar niet hoe Madelief en mama nou moeten plassen

Ja dat is het nadeel van het kdv en de voorschoolse opvang op een verschillende plek. Dat is voor mij niet aan de orde hier gaat alles op dezelfde plek. Als Raf naar school gaat ga ik ook werk zoeken dus dan word het voor mij ook zoeken naar de beste oplossing. Overblijven doet de hele school dus dat is in elk geval geen extra zorg...
:-)

Dames, meer nieuws op de AK, maar laat ik volstaan door te melden dat de uitslag van mijn onderzoek positief is....
He O je hebt ook nog een vent toch? Die moet ook gewoon zijn steentje bijdragen in het halen en brengen hoor tegen die tijd. Aan het werk met die mannen, huppekee, trap onder hun poezelige kont en gaan met die banaan.

Piemels en ander geslacht is nog niet zo aan de orde. Komt denk ik ook omdat Muk natuurlijk een meisje is en mama vaak samen onder douche gaat en papa maar af en toe mee in bad. Mannerlijk geslacht ziet ze dus volgens mij niet zo vaak haha.

Ja dat aandacht vragen herken ik wel erg. Pffff wordt er best moe van zo nu en dan. En dan heb ik er nog zo eentje rondlopen die helemaal niet zelf kan spelen. De mama dagen zijn echt zwaar soms hoor op die manier.

Misty: de beurs is nog niet begonnen. Morgen pas. Vandaag opbouwen. Wat een zooitje daar met die auto;s zeg. En lekker veel sjouwen en ophangen en inrichten enz enz. Morgen tot en met zaterdag is de beurs. Hopelijk gaat het een succes worden.

Binti: Heb je nieuws gelezen hoor en nog even hier ook. Vind het zoooo fijn voor jullie en ben echt super blij.

Scuba, je hebt gelijk hoor, met je vent. En de optie dat ik fulltime ga werken en manlief helemaal thuiskomt als de kinderen naar school gaan staat ook nog open. want ik zie het anders helemaal niet zitten, met al die onregelmatigheid. We zien wel. Als de school dichtbij goed voelt, waarom niet.

Binti, ook hier een HOERA!!
Ja Q; waar ben je?

Leuk hoor, iedereen is weer even aan komen waaien hier, gezellig!

Piemels enzo zijn hier nog niet interessant. Laatst zei ze wel spontaan een keer zoiets als "mama, jij hebt tiepjes he?" Kwam er zo leuk uit. Ze gaat vaak genoeg met mij als vriend onder de douche en met Suzoon in bad, dus ik denk dat ze er niet zo bij stilstaat nog.

Aandacht vragen wisselt nogal, maar Suzy kan zichzelf best goed vermaken. Suzoon kan dat ook steeds beter. Tot voor kort moest je die echt fulltime vermaken en anders was het piepen en mauwen, maar dat gaat de laatste tijd echt stukken beter. Zelfs samen met Suzy spelen gaat zo nu en dan goed (voor zolang het duurt). Ik vond de mama dagen tot voor kort ook niet altijd even leuk, maar merk nu wel dat het steeds leuker wordt. Als het nu ook nog even lente wordt dan ben ik weer helemaal blij. Ik vind het ook ontzettend lang duren, maar dat zal wel komen omdat het al zo vroeg winter was met die sneeuwbende enzo.

O; groot gelijk dat je nu even voor de makkelijkste weg kiest, zolang de school verder prima is, waarom niet. Ik kies ook voor een school dichtbij hoor.

Succes met de beurs Scuba, ik dacht ook dat je het al achter de rug had!

De vakantie is geboekt, half september voor 2,5 week naar andalusie. 2 keer een week in een huisje (met zwembad, woehoe) op verschillende plekken en nog een paar dagen Sevilla. Ik ben er helemaal klaar voor!
Aandacht vragen valt hier enorm mee, Leon kan zich prima vermaken. Met een paar boekjes voorlezen en even een spelletje of knutselactiviteit samen op mijn mamadag is hij al tevreden.

Hij komt wel regelmatig even een babbeltje maken, maar speelt dan weer verder.

Hoe doen jullie dat met de kinderen, laat je die alleen plassen in de badkamer (waar schoonmaakmiddelen e.d. staan?) als jullie nog in bed liggen?

Suzaa, lekker hoor die geboekte vakantie!

Datumprikker ingevuld
Ik ga eigenlijk altijd wel mee als Suzy moet plassen om haar ook even op de wc te helpen. Ook overdag meestal wel trouwens. Ze heeft 's nachts nog een luier om, dus dan plast ze 's ochtends ook vaak in haar luier voordat die uit gaat en vind ze dat wel prima geloof ik . Ik maak daar verder ook geen probleem van trouwens.
Zelfde als bij Suzaa. Heb één voordeel van een nadeel. Wij hebben maar 1 toilet in huis haha. En die is beneden en dus ga ik altijd mee. We hebben nog geen opstap krukje namelijk. Ze plast en poept dus nog voornamelijk op het potje en er staat er eentje extra op haar eigen kamer. En ik heb trouwens ook geen schoonmaakmiddelen in de badkamer haha. Die staan hier beneden in de keuken.

Hoe benoemen jullie trouwens de vagina? Haha vind het al dom als ik het opschrijf. Ik heb het nu nog over billen maar ja, dat is ook een beetje raar op den duur. Vind dat voor jongetjes veel makkelijker want piemeltje is nog wel een aardig woord. Maar hoe ga ik dat noemen bij meisjes dan?
wij hebben hier meisjesplassers hahahaha heeft Tijn ooit bedacht

Wc Raf gaat alleen. Wij hebben schoonmaakspullen in de kelderkast achter slot en grendel. Alleen als ie gepoept heeft hoef ik te komen opdraven maar dat laat ie dan ook duidelijk weten haha.

Leuk Suzaa je vakantie al geboekt... ik ben nog aan het zoeken. Wij zitten dit jaar in de meest ongunstige vakantie periode (ja wij moeten ons wel al aan schoolvakanties houden) en dus is het overal vreselijk druk en duur en laat dat nou net zijn waar ik allergisch voor ben

Denk dat we maar naar Texel gaan of zo dit jaar op de camping

Aandacht vragen is hier echt heel erg op het moment. Raf lijkt bijna niet meer te spelen maar is de hele dag aan het praten. Ik probeer om elke dag met hem naar buiten te gaan en een knutsel/bouw/spel aktiviteit te doen (dat laatste is altijd). Als we daarmee klaar zijn begint het gezeur over de televisie en zit er geen aktie meer in hem... Vind het op het moment erg lastig met, hij is erg aan het claimen en ze beginnen het nou ook op de psz te merken. Ik hoop maar op een fase....
Wij gebruiken snif of sniffie. Heeft vriend ooit bedacht en is er in gebleven. Vind vagina ook zo'n stom woord voor een klein kind op een of andere manier. Billen gebruik ik ook wel trouwens.

Meisjesplasser klinkt ook wel leuk, haha.

Op vakantie in het hoogseizoen kijk ik ook he-le-maal niet naar uit. Vooral de drukte staat me tegen en de hoofdprijs betalen is ook al niet leuk. Misschien volgend jaar nog even buiten de schoolvakanties om, dan mag het officieel nog. Maarja, dan zullen we er ook aan moeten geloven. Op zoek naar bestemmingen waar niet de halve wereld al heen gaat vrees ik.
Hier ook een meisjesplasser of spleetje, vagina is namelijk niet correct voor dat onderdeel (in ieder geval niet als het om het plassen gaat).

Ik baal ook van hoe de vakantie valt dit jaar. Kinderen nog zoet houden als (biina) iedereenal vrij is is niet leuk. Verder schijnt heel Italie in augustus vrij te zijn. Niet handig.
Zo eerste dag beurs zit erop. Pffff ben echt kapot en zere voeten, maar het was leuk en nuttig en zinvol. Een succes dus, maar man oh man wat kost dat toch een hoop energie. Nog maar 4 dagen te gaan hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven