Wet van wuiles

22-01-2011 18:15 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje ziek van de opmerking, wet van wuiles.

Kweetniet hoor maar kunnen we die niet gewoon weglaten?

Of heeft er verder niemand problemen mee?

In zowat elk onderwerp kom ik 't tegen.
Hoe aardig die Wet van Wuiles ook gevonden is, ik heb het vanaf het begin al erg lullig gevonden dat hij vaak zonder iets inhoudelijks toe te voegen, wordt gebruikt om mensen die hun best hebben gedaan hun probleem goed te omschrijven, af te serveren.
Als je Wet van Wuiles roept maak je de ander monddood. Lekker makkelijk.
quote:friezinnetje schreef op 22 januari 2011 @ 18:33:

Ik erger me aan mensen die een topic openen, advies willen, maar als het advies niet in hun straatje past, heel bot gaan reageren....of hun openingsbericht gaan wissen. Sommigen gaan nog verder: die verwijderen naast hun openingsbericht alle reacties op anderen. Zo'n topic kan wel direct worden verwijderd, want dat slaat dan nergens meer op, m.i.
World of Warcraft: Legion
quote:liselore schreef op 22 januari 2011 @ 18:28:

[...]

Zeker omdat hij in jou post niet van toepassing was, dat was helemaal geen achterlijke lang verhaal......... Nee, ik vind idd dat ik geen achterlijk lang(dradig) verhaal heb gepost
quote:yette schreef op 22 januari 2011 @ 18:36:

Hoe aardig die Wet van Wuiles ook gevonden is, ik heb het vanaf het begin al erg lullig gevonden dat hij vaak zonder iets inhoudelijks toe te voegen, wordt gebruikt om mensen die hun best hebben gedaan hun probleem goed te omschrijven, af te serveren.Juist Zuster Yet.
quote:Christiane04 schreef op 22 januari 2011 @ 18:28:

[...]

Nee, misschien niet. Maar 10 van de 10 keer is hij wel toepasselijk.

.Mee eens.
quote:hans66 schreef op 22 januari 2011 @ 18:37:

[...]

...of hun openingsbericht gaan wissen. Sommigen gaan nog verder: die verwijderen naast hun openingsbericht alle reacties op anderen. Zo'n topic kan wel direct worden verwijderd, want dat slaat dan nergens meer op, m.i.

Maar schat, daar gaat het nu even niet om volgens mij.

Het gaat er nu even dat er te pas en te onpas een inside joke wordt gepost zodra er een te lange OP wordt neergezet.

En of die OP dan inderdaad te lang is, dat is natuurlijk subjectief. Wat ik misschien een roteind vind om te lezen vindt een ander prettig informatief.
Toch komt het ook vaak genoeg voor dat de WvW een TO zodanig na laat denken dat deze er daadwerkelijk iets mee doet of in het geheel niet meer terugkomt omdat er best eens een kern van waarheid in zit? En dat een TO 'bang' is geworden voor de reele vragen die Wuiles soms stelt (stelde, want ze is niet meer actief).

Wellicht niet in alle gevallen, mee eens.

Wel vind ik, dat wanneer je zelf niets meer bij te dragen hebt dan alleen WvW, je óf niet reageert óf je inleeft in de TO, hoewel het dan niet met jouw ideeen/overtuigingen te maken hoeft te hebben.
19 berichten? Wist ik zelf niet eens haha.

Ik lees al heel lang mee, reageer alleen niet zo heel erg vaak.

En dit is niet aanvallend bedoeld.

Sommige hebben soms meer woorden nodig om iets te willen vertellen, vind ik niet zo'n probleem.

Vind wet van wuiles dan als opmerking ertussen niet leuk over komen.

Dat bedoel ik ermee.

Verder lees ik ook gewoon door hoor.
quote:Dibbes1 schreef op 22 januari 2011 @ 18:35:

[...]

Min of meer houdt het in dat hoe korter de (non) relatie, hoe langer de OP vaak (om het hopelijk maar duidelijk uit te leggen) en het uitgepluist en ge-analyseerd wordt waarom hij/zij niet reageert, hoe hij/zij de ander heeft benadeeld, hoe gedrag van haar/hem te interpreteren etc.

In grote lijnen zit er gewoon een erge kern van waarheid in. Hoe vervelend het ook mag overkomen in de diverse topics.

De wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

niet meer en niet minder
quote:Dibbes1 schreef op 22 januari 2011 @ 18:35:

[...]

Min of meer houdt het in dat hoe korter de (non) relatie, hoe langer de OP vaak (om het hopelijk maar duidelijk uit te leggen) en het uitgepluist en ge-analyseerd wordt waarom hij/zij niet reageert, hoe hij/zij de ander heeft benadeeld, hoe gedrag van haar/hem te interpreteren etc.

In grote lijnen zit er gewoon een erge kern van waarheid in. Hoe vervelend het ook mag overkomen in de diverse topics.

Effe kijken, dus deze uitspraak wordt meestal gebruikt inzake een relatie, en gericht aan mensen met gebrek aan zelfreflectie of zo?

Nog een (mogeljik domme) vraag: wat is een OP?
quote:liselore schreef op 22 januari 2011 @ 18:41:

[...]

De wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

niet meer en niet minderVandaar dat ik zei min of meer Da's zeker ook te lang of niet
quote:iones schreef op 22 januari 2011 @ 18:47:

[...]

Effe kijken, dus deze uitspraak wordt meestal gebruikt inzake een relatie, en gericht aan mensen met gebrek aan zelfreflectie of zo?

Zoiets idd.

En Wuiles was een oudforummer.
WvW is gewoon voor mensen die geen zin hebben de lange OP te lezen maar het niet kunnen laten om een reactie te plaatsen(en ja, daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan ) maar...die hele wet klopt m.i. wel gewoon haha.
Ik heb Wuiles wel eens voorbij zien komen ja. Waarom komt ze niet meer?
Tja je kunt niet alles hebben he.

In het geval dat er WvW wordt geroepen terwijl dat niet op zn plaats is wordt dat al snel duidelijk gemaakt door anderen, naarmate het topic vordert.

En monddood/dooddoener? Men is vrij om eenregelige reakties te negeren of er op in te gaan, tis niet dat het n magische formule is waarmee je relatieprobleemtopic in de prullenbak belandt.

De WvW noemen kan volgens mij zeker ook n positief effect hebben, mits TO bereid is om hem serieus te nemen.

The truth hurts, dus bij n TO met kont tegen de krib denk ik eerder dat er ergens n kern van waarheid in de WvW zit en dat TO dat ontkent omdat het n pijnlijke constatering is dat je relatie weinig kans van slagen lijkt te hebben.
quote:iones schreef op 22 januari 2011 @ 18:49:

Ik heb Wuiles wel eens voorbij zien komen ja. Waarom komt ze niet meer?Ze houdt niet meer van ons
Of ze werd gewoon knettergek van al die lange OP's

[...]

In veel gevallen lees je een lap van een OP waaruit blijkt dat diegenen nog maar net aan het bijv. daten zijn en dat de TO er een hele analyse op los laat hoe hij/zij wel of niet iets doet, reageert etc.

Dus, zoals Liselore ook zegt...hoe korter het contact/'relatie' (met een OP van hier tot Tokyo), hoe minder kans op een duurzame relatie. Veel te moeizaam al vanaf het begin.
quote:iones schreef op 22 januari 2011 @ 18:49:

Ik heb Wuiles wel eens voorbij zien komen ja. Waarom komt ze niet meer?Dat weet ik niet.
Ja... ik mis haar ook. Ik ben het nl. vaak met haar eens.
World of Warcraft: Legion
quote:liselore schreef op 22 januari 2011 @ 18:41:

[...]

niet meer en niet minder

Maar dan hoort 'ie niet bij een relatie die al jaren bestaat. Die relatie is dan al duurzaam gebleken en het kan best dat er na jaren de klad in komt.

Een beetje uitleg is in het geval van grote problemen in een al lang bestaande relatie best handig.
quote:Dibbes1 schreef op 22 januari 2011 @ 18:51:

[...]

In veel gevallen lees je een lap van een OP waaruit blijkt dat diegenen nog maar net aan het bijv. daten zijn en dat de TO er een hele analyse op los laat hoe hij/zij wel of niet iets doet, reageert etc.

Dus, zoals Liselore ook zegt...hoe korter het contact/'relatie' (met een OP van hier tot Tokyo), hoe minder kans op een duurzame relatie. Veel te moeizaam al vanaf het begin.

Of van die 'en toen....en toen...en toen deed hij dit, dat heb ik gehoord van die en die...en toen ging ze blablabla en toen...en toen'

Allemaal nutteloze informatie..een ellelang verhaal.

[...]

Nog een (mogeljik domme) vraag: wat is een OP?Openings Post. TO is Topic Opener, TS is Topic Starter.
quote:Dibbes1 schreef op 22 januari 2011 @ 18:40:

Toch komt het ook vaak genoeg voor dat de WvW een TO zodanig na laat denken dat deze er daadwerkelijk iets mee doet of in het geheel niet meer terugkomt omdat er best eens een kern van waarheid in zit? En dat een TO 'bang' is geworden voor de reele vragen die Wuiles soms stelt (stelde, want ze is niet meer actief).

Wellicht niet in alle gevallen, mee eens.

Wel vind ik, dat wanneer je zelf niets meer bij te dragen hebt dan alleen WvW, je óf niet reageert óf je inleeft in de TO, hoewel het dan niet met jouw ideeen/overtuigingen te maken hoeft te hebben.Een TO kan om 1001 redenen niet meer terugkomen, dat ze dat doet omdat ze door de Wet van Wuiles het licht heeft gezien, is je eigen interpretatie. Voor hetzelfde geld kan ze zich helemaal niet vinden in het hokjesdenken van Wuiles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven