HD recorder en digitenne

22-01-2011 13:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben echt een digibeet. Ik heb digitenne (ook geen andere keuze) en wil graag programma's opnemen, als het kan ook tegelijkertijd kijken. Is dat mogelijk?

Het liefst heb ik een HD recorder met DVD (/ blu ray?) zodat ik maar één kastje heb, maar die kan ik nergens vinden?

Kan dat bij Digitenne alleen via de HD recorders die door digitenne zelf worden aangeboden of kun je ook een 'gewone' harddiskrecorder aansluiten?
Een 'gewone' harddiskrecorder heeft geen decoder (= ontvanger voor het signaal van digitale TV). Er zijn harddiskrecorders met ingebouwde decoder, maar dat zijn meestal kabeldecoders.

Je kunt een 'gewone' harddiskrecorder ook met een analoog signaal (kabel) gebruiken, maar ik begrijp dat je afhankelijk bent van Digitenne,

Je hebt een harddiskrecorder nodig die een ingebouwde decoder heeft die digitennesignaal kan ontvangen. Die worden dus aangeboden via KPN.

En anders kan je je (bestaande?) Digitenne decoder aansluiten op je 'gewone' harddiskrecorder, maar dan heb je idd 2 kastjes.
Trouwens, als je alles in één hebt en je wilt het ene programma kijken en het andere opnemen, moet je wel een hd-recorder/decoder hebben met 2 tuners....
Wij hebben digitenne en een harddiskrecorder. Wij kunnen alleen opnemen waar de zender op dat moment op afgestemd staat. Dus als je weg gaat en iets op wil nemen, zul je de goeie zender op de tuner moeten zetten.

En opnemen terwijl je het andere kijkt, dat kan niet. Bij ons tenminste niet.
Digitenne (kpn) levert zelf ook harddiskrecorders. Hiermee kun je wel de ene zender kijken, en de andere opnemen.
quote:Bellybutton schreef op 22 januari 2011 @ 14:19:

Digitenne (kpn) levert zelf ook harddiskrecorders. Hiermee kun je wel de ene zender kijken, en de andere opnemen.Dat hangt ook af van de plaats waar TO woont. Dat kan namelijk niet op iedere postcode vanwege stream-problemen.
quote:XionZ schreef op 22 januari 2011 @ 14:55:

[...]

Dat hangt ook af van de plaats waar TO woont. Dat kan namelijk niet op iedere postcode vanwege stream-problemen.Check, klopt wat XionZ zegt....2 programma's tegelijkertijd streamen kost wat bandbreedte, en dat kan niet overal...
Ooo fuck....Erwt is nog ingelogd....IK BEN HET....XAN!
Wij hebben interactieve TV van KPN (dus geen digitenne) en dan kun je zowel opnemen en afspelen (tegelijkertijd) op de harde schijf. Op de site van KPN kun je een postcode check doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zóóóóó....
quote:Erwt schreef op 22 januari 2011 @ 14:58:

[...]

Check, klopt wat XionZ zegt....2 programma's tegelijkertijd streamen kost wat bandbreedte, en dat kan niet overal...Digitenne wordt toch niet gestreamd. Dat komt door de lucht, niet via internet of kabel oid?
quote:lookatme schreef op 22 januari 2011 @ 16:20:

[...]

Digitenne wordt toch niet gestreamd. Dat komt door de lucht, niet via internet of kabel oid?Je hebt gelijk. *Dacht dat het over interactieve TV ging. *
OK bedankt voor de tips, toch zo'n KPN dinges dus.
Als je alleen Digitenne hebt moet je een twin tuner gebruiken. Anders kun je geen ander kanaal bekijken wanneer je iets opneemt. Wij konden gelukkig overstappen op interactief., ideaal voor ons.
De twintuner bestaat niet meer. Hiervoor is de harddiskrecorder in de plaats gekomen.
quote:Bellybutton schreef op 22 januari 2011 @ 22:09:

De twintuner bestaat niet meer. Hiervoor is de harddiskrecorder in de plaats gekomen.En daar moeten dan 2 smartcards in neem ik aan?
Nee je hebt maar een smartcard per tuner/harddiskrecorder nodig.
Ben zo blij met mijn Humax ihdr-5050c (met dank aan Xander)! Zie hiervoor een ander topic (Iemand toevallig bij Caiway?). Op de doos van deze HD-recorder (die wel 2 programma's tegelijk kan opnemen) en interactief is (je kan 'm dus stilzetten als moederlief - bij mij meestal het geval - je opbelt als je je favoriete programma zit te kijken) staat volgens mij ook dat ie voor Ziggo en diverse andere kabelnetten is.

Tot op heden ben ik fan van dit apparaat.
Maar Digitenne is geen kabelnet, dat gaat door de ether dus dan is die Humax niet geschikt?
quote:SuperCow schreef op 24 januari 2011 @ 10:05:

Maar Digitenne is geen kabelnet, dat gaat door de ether dus dan is die Humax niet geschikt?Klopt, volgens mij kan de Humax alleen DVB-C signalen verwerken, Digitenne werkt met DVB-T
quote:XionZ schreef op 22 januari 2011 @ 17:30:

[...]

Je hebt gelijk. *Dacht dat het over interactieve TV ging. *Hahaha! Door jou kwam ik dus ook in de war.....bemoei je er dan ook niet mee jôh!
Ik heb die twintuner ooit via MP gwkocht. Maar als je interactief kan krijgen zou ik daar voor gaan.
Dubbel
Ik heb deze in gedachten: http://www.satellitecity. ... 20gb-recorder-p-1711.html

Topfield TF5300K ontvanger met 320 GB harddisk en Conax kaartlezer

Funke DSC 200 binnenantenne

Digitenne Smartcard

Mogelijkheden

Tijdens live tv het programma pauzeren (Time shifting)

Tijdens uitzending scènes direct herhalen (Instant replay)

Digitaal opnemen

Opnemen van het ene kanaal en op het andere kanaal tv kijken of radio luisteren

Alle opnames in 1 overzicht

Makkelijk opnemen vanuit de Elektronische programmagids (EPG)

Opslagcapaciteit: 180 uur

Jammer alleen dat ie niet ook DVD's kan afspelen.
Wij hebben daarom onze dvdspeler behoude. Idd jammer dat het niet in 1 apparaat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven