Omafiets HEMA

22-01-2011 18:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
,
Zijn echt prima fietsen! Heb er twee (gehad). Een is nu dik 10 jaar oud en heeft wel wat opknapbeurtjes nodig gehad onlangs, maar doet het verder nog prima. Die andere heb ik iets van 6 jaar en die ziet er echt nog prima uit.

Enige nadeel vind ik dat de jasbeschermers meestal niet heel goed vast zitten. Ik ben er één kwijt geraakt met een harde wind en die andere is op den duur ook verdwenen... Maar verder erg tevreden!

Edit: erg leuke fiets trouwens! Zo een wil ik ook nog wel!
Ik heb er ook eentje, heb em niet gepimpt, maar het is een prima fiets.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heb m ook, en het is een heerlijke fiets! En de zadels van de HEMA, geweldig!! Voor het eerst geen zadelpijn :-)
,
hier viel ie na een jaar normaal gebruik letterlijk uit elkaar.

voor mij nooit meer een fiets vd hema.

ik zal wel een fiets met fabrieksfouten hebben gehad maar toch
Ik heb het herenmodel, ik vind 'm geweldig. Ik heb 'm met zowel versnellingen als achteruittraprem: een briljante combi! Rek voorop met een mand. En ook al gaat ie maar 5 jaar mee, het zal me boeien. Hier is de kans groter dat ie voor die tijd al wordt gejat.

Goed dat je 'm hebt besteld!!
Voor mij nooit meer een hemafiets.

Ze rijden zwaar.

Bovendien moet je ze zelf in elkaar zetten, wie kan dat nou?
Zelf in elkaar zetten? Je moet zelf de trappers erop zetten.

En als je een transportrek erbij hebt besteld, moet je dat ook zelf monteren.

Oh, en ik kan dat!
,
,
Oh ik moet ook een nieuwe fiets! (Die ik nu heb is ouder dan ik zelf ben, heb een fiets van eind jaren '70 die het nog nét doet.... )

Twijfel over een Hema-fiets of een zelfde fiets van Union. Ik wil een fiets die lang mee gaat, meer dan 30 jaar is niet per sé noodzakelijk maar 10-15 jaar moet 'ie wel halen. Ik heb alleen geen 700 euro voor een degelijke Gazelle op de bank staan.

Wat ik hier lees zijn de ervaringen met de Hema-fiets heel wisselend...
Mijn ervaring met omafietsen is wel dat je ontzettend hard moet trappen. Ze trappen namelijk zwaar. MAar misschien is dat bij deze niet. Je zou het even uit moten proberen.
quote:SjakieAfhakie schreef op 22 januari 2011 @ 19:49:

[...]

Echt? Hoe lang geleden heb je hem gekocht?

Trappers eraanzetten moet mij ook nog wel lukken, een transportrek denk ik ook wel. En anders kom ik even bij je langs gefietst SeptemberGirl!Hoe moet je dan langsfietsen zonder trappers ??
,
m
quote:SjakieAfhakie schreef op 22 januari 2011 @ 20:08:

@ bloep,misschien heb je iets aan deze test:

http://www.vogelvrijefietser.nl/VVF354o ... en.pdfDank! Die ga ik morgen eens goed doorlezen!
Ik heb 1 keer een Hema opoe fiets gehad. Roeste weg waar je bij stond en begon na anderhalf jaar uit elkaar te vallen.

Ik vond het niets...
Hier zakte mijn lampje van het voorlicht na een dag voorover, staken mijn versnellingskabels te ver uit, waardoor ik achter een hekje ben blijven hangen en daardoor van de fiets gevallen, de versnelling blijft maar in 1 stand zitten... nouja, ik ben er dus niet zo over te spreken.... bij mij was dit ook mijn eerste fiets in 20 jaar en ik was er heel blij mee in de eerste instantie, nu dus niet meer.
Ik heb 4 weken geleden een nieuwe fiets gekocht... het moest een goede fiets fijn maar helaas ook weinig geld dus niet te duur. Ik heb ook die Hema fiets overwogen maar aangezien ik niet zo goed met terugtrapremmen om kan gaan (i know, het is wennen) werd het toch wel prijzig (handremmen/versnellingen/etc).

Uiteindelijk naar de fietsenwinkel gegaan... daar een goede 2e hands gazelle fiets gekocht, zag er keurig uit! Handremmen, 3 versnellingen... veel 2e hands fietsen daar waren tussen de 300 en 400 euro. Deze bleek 150... dus ik kan voorlopig waar vooruit

Ik heb altijd het gevoel dat de fietsen van tegenwoordig echt minder lang mee gaan dan de fietsen van vroeger. Er zit misschien meer op, dus kan er ook meer kapot
Ik heb een omafiets uit de jaren 30.

Héérlijke fiets en niet kapot te krijgen. Wil nooit meer zo'n nieuw ding.
quote:SjakieAfhakie schreef op 22 januari 2011 @ 19:49:

[...]

Echt? Hoe lang geleden heb je hem gekocht?

Trappers eraanzetten moet mij ook nog wel lukken, een transportrek denk ik ook wel. En anders kom ik even bij je langs gefietst SeptemberGirl!

Deze superset en ik zien je wel verschijnen!!
quote:DeKenau schreef op 22 januari 2011 @ 20:36:

Ik heb een omafiets uit de jaren 30.

Héérlijke fiets en niet kapot te krijgen. Wil nooit meer zo'n nieuw ding.Ja oma sokkepop , en waar kopen we die nu nog? Over 20 jaar kunnen we die pas weer krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven